Wandera 02.04.2007 19:01:45 | |
---|
Niin että mitenkä tuota kelluvaa tallaa vois hyödyntää esim sooloilussa? Oisko jotain riffeja tai muita esimerrkkejä?? Oon ostamassa uutta kitaraa ja oon mieettiny tartteisko sitä floikkaa. Vanhassa ei oo floikka vaan sellanen vibramikälie , eikä sitä oo paljo tullu käytettyy.. |
Wahi 02.04.2007 19:08:10 | |
---|
Se on vaan mauste, heitä sinne minne tuntuu sopivan. Ihan fiiliksen mukaan. Ja liika on liikaa. Rölölöö! |
hullu_ukko 02.04.2007 19:08:59 | |
---|
Pantera nimisen yhtyeen sooloista ja miksei kompeistakin ainakin löytyy tuota kammella leikkimistä paljonkin. Jos et ole sitä kampea ennenkään kaipaillut mihinkään, niin älä turhaan osta floikalla varustettua keppiä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
''I will wait till the Heaven have fallen. then god shall taste my cock! GOD SUCK COCK DUDE! HE DESERVE TO BE FUCKED IN HIS ASS WITH A KNIFE!'' -Legendaarinen Youtube-kommentti |
ushimir 02.04.2007 19:20:33 | |
---|
Niin että mitenkä tuota kelluvaa tallaa vois hyödyntää esim sooloilussa? Oisko jotain riffeja tai muita esimerrkkejä?? Oon ostamassa uutta kitaraa ja oon mieettiny tartteisko sitä floikkaa. Vanhassa ei oo floikka vaan sellanen vibramikälie , eikä sitä oo paljo tullu käytettyy.. Ota ihmeessä kampi! Kammella on paljonkin käyttöä omassa sooloilussa ainakin ja kuitenkin jos jätät floikallisen hankkimatta niin kadut kumminkin kun meet hakee jotain tabii. Floikalla voi tehä vaikka mitä otan pari video esimerkkii tähän: http://www.youtube.com/watch?v=qtUiQJc7ZMIhttp://www.youtube.com/watch?v=LN7SXmu8SCUhttp://www.youtube.com/watch?v=9mC5o8GCc24&NR=1 Nää videot on mun ykköskitaran floikka temput palstalta. Ja floikan voi irroittaa koska joissain kitaroissa se on kierrettävä. |
hullu_ukko 02.04.2007 19:47:23 | |
---|
Kammella on paljonkin käyttöä omassa sooloilussa ainakin ja kuitenkin jos jätät floikallisen hankkimatta niin kadut kumminkin kun meet hakee jotain tabii. Voit katua myös kammen ottamista. Viimeistään siinä välissä, kun tekee mieli vaihtaa virettä nopeasti. Floikalla voi tehä vaikka mitä Niin voi. Samoin voi ilman floikkaa. Ja floikan voi irroittaa koska joissain kitaroissa se on kierrettävä. Missähän ne kielet sitten pysyvät kiinni kun irrotat floikan? :) Kammen saa tietty irti, mutta se kampi on floikan kanssa yleensä pienin ongelma. Suurimmat ongelmat ovat tosiaan vireen- ja kielisetin paksuuden vaihtamisessa ilman suurempaa säätämistä. Itse kyllä tykkään floikallisista kepeistä. Mutta jos aloittaja ei kampea hirveämmin käytä, on turhaa ottaa kelluvaa tallaa, sillä enemmän siitä tuossa tapauksessa on haittaa kuin hyötyä. Kompromissiratkaisuna voisi olla tuollainen Vintage-mallin tremolosysteemi. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
''I will wait till the Heaven have fallen. then god shall taste my cock! GOD SUCK COCK DUDE! HE DESERVE TO BE FUCKED IN HIS ASS WITH A KNIFE!'' -Legendaarinen Youtube-kommentti |
Stalkah 02.04.2007 19:55:40 | |
---|
squale eli noi harmonicsit ja kampea siihen mukaan on saatanan siistejä, mut tuo flutter pitää viel opetella. miul on vaa kyl vintagetalla, mut kyllä se silläki varmaa onnistuu. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia. |
Jesmies 02.04.2007 19:57:11 | |
---|
Floikka on tosiaan suorastaan perseestään virettä vaihtaessa, mulla menee vähintään se 10-15min kun vireen vaihdan tuolla fr-lisenssifloikalla. En tosin omista floikkakitaraa sen "divebomb"-ominaisuuksien takia, vaan mun mielestä sen päällä on mukava pitää kättä (mukavampi esim. dempatessa). Floikkakitaroissa on hyvät ja huonot puolensa. Pitää myös muistaa että lisenssifloikat harvoin pysyy erityisen hyvin vireessä muutaman divebombin jälkeen, mutta ofr maksaakin sit jo mansikoita :) Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu |
moottorisaha 02.04.2007 20:03:45 | |
---|
Floikka on samassa paketissa kiinteä talla ja kelluva talla. Sen saa nimittäin lukittua muutamassa sekunnissa, ja silloin sillä on täysin samat ominaisuudet kuin normaalilla kiinteällä tallalla, plussana vain pikavirittimet. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Timothy 02.04.2007 20:18:31 | |
---|
Floikka on samassa paketissa kiinteä talla ja kelluva talla. Sen saa nimittäin lukittua muutamassa sekunnissa, ja silloin sillä on täysin samat ominaisuudet kuin normaalilla kiinteällä tallalla, plussana vain pikavirittimet. Ei mun mielestä kaikkia floikkia saa lukittua noin helposti ;) omassa charvetessa ei ainakaan Ei elämästä ole kukaan hengissä selvinnyt |
Defrayer 02.04.2007 20:18:57 | |
---|
Floikka on samassa paketissa kiinteä talla ja kelluva talla. Sen saa nimittäin lukittua muutamassa sekunnissa, ja silloin sillä on täysin samat ominaisuudet kuin normaalilla kiinteällä tallalla, plussana vain pikavirittimet. Puhut laadukkaista kelluvista, luokattomat ovatkin asia erikseen. "Love is a seductive mistress who will rape your heart. But a rape is better than nothing." Pastilli?
IMIK #15, IHKK #16, THV #17 |
ushimir 02.04.2007 20:44:39 | |
---|
Voit katua myös kammen ottamista. Viimeistään siinä välissä, kun tekee mieli vaihtaa virettä nopeasti. Mutta haluaako Wandera muuttaa virettä nopeasti no siinä tapauksessa minun kitarassa heitän floikan wittsiin ja sitten lukot mitkä mulla on vireen pysymisen takia. Niin sehän on helppoo kuin Stratocaster. |
Bonesaw 02.04.2007 20:55:42 | |
---|
Mutta haluaako Wandera muuttaa virettä nopeasti no siinä tapauksessa minun kitarassa heitän floikan wittsiin ja sitten lukot mitkä mulla on vireen pysymisen takia. Niin sehän on helppoo kuin Stratocaster. "Mitä vittua?" Joo'o |
hullu_ukko 02.04.2007 20:59:36 (muokattu 02.04.2007 21:00:58) | |
---|
Mutta haluaako Wandera muuttaa virettä nopeasti no siinä tapauksessa minun kitarassa heitän floikan wittsiin ja sitten lukot mitkä mulla on vireen pysymisen takia. Ootko Mahe? Siis mitä? Otat floikan ja kielilukot pois? Kyllä siinä aika kauan saa säätää, että kaikki kielet ovat vireessä keskenään puhumattakaan tallan saamisesta oikeaan kulmaan. E: Niin ja toiseksi sun täytyy olla helvetin kova jätkä kun pystyt soittamaan floikkakitaralla vielä floikan irrottamisen jälkeen. :) M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
Ootko Mahe? Siis mitä? Otat floikan ja kielilukot pois? Kyllä siinä aika kauan saa säätää, että kaikki kielet ovat vireessä keskenään puhumattakaan tallan saamisesta oikeaan kulmaan. E: Niin ja toiseksi sun täytyy olla helvetin kova jätkä kun pystyt soittamaan floikkakitaralla vielä floikan irrottamisen jälkeen. :) Ei mene. Jäätelötikku floikan väliin, vire vaihtoon, ja sitten ruuvataan jousia niin pitkään että jäätelötikku putoaa pois. Ei mene kovin kauaa. www.farmakonband.com
www.myspace.com/avenie
www.myspace.com/screamchain
www.crimsonlotus.org
http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3 |
Karipiirto 02.04.2007 21:28:00 | |
---|
Niin että mitenkä tuota kelluvaa tallaa vois hyödyntää esim sooloilussa? Oisko jotain riffeja tai muita esimerrkkejä?? Oon ostamassa uutta kitaraa ja oon mieettiny tartteisko sitä floikkaa. Vanhassa ei oo floikka vaan sellanen vibramikälie , eikä sitä oo paljo tullu käytettyy.. No jos et kampea ole tähänkään asti tarvinnut niin tuskin sille nyt hirveästi on käyttöä myöhemminkään mutta onhan se hyvä että jos tarvetta ilmaantuu niin sellainen mahdollisuus kuin kampivatkaus on. :) Mutta jos budjetti on kovin pieni niin silloin en suosittele floikkakitaran ostamista. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
Pehvanssi 02.04.2007 21:34:59 | |
---|
Oon ostamassa uutta kitaraa ja oon mieettiny tartteisko sitä floikkaa. Vanhassa ei oo floikka vaan sellanen vibramikälie , eikä sitä oo paljo tullu käytettyy.. Älä ota seuraavaa vittuiluna, mutta jos et tiiä et mikä talla sul nyt on niin et sä sillä floikallakaan mitää tee. Siis tarkoitan et oli mullaki joskus nuorempana semmosta et pakko saaha floidi kitara enkä mistää mittää tienny ja vähän aikaahan sillä oli ihan kiva leikkiä. Nyt myöhemmin ku oon oikeesti jopa oppinu jotai soittaankin ihan sillä kitaralla, eikä pelkällä kammella niin vois harkita uutta floidi kitaraa. Lyhyestä virsi kaunis, eli tee mitä lystäät :D Eiku harkitte tarttekko varmasti just nyt sitä floikkaa vai oisko se vaan kiva ja siisti juttu. Kyl sä niitä kitaroita ehit ostaan lisääki. |
Karipiirto 02.04.2007 21:38:59 | |
---|
Itelläni on tuossa vanhassa stratontapasessa se perusvibratalla ja siitäkin otin kammen pois(ku yksi floikkapoika wankkas siitä kierteet paskaksi ja nyt se särisee paikallaollessaan ja kuulostaa kamalalta) enkä ole tarvinnut. Se on kiva lelu se kampi mutta kun se on poissa niin ei tule sellaista hillitöntä tarvetta wenkuttaa sillä kaikenaikaa. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
ravensoul 02.04.2007 22:14:09 | |
---|
Listataanpa tähän ny vähä plussia ja miinuksia: + voi kikkailla ja jatkaa elintä + hyvin säädetyssä hyvässä floikassa pysyy vire kuin tauti + hienovirittimet, näppärä virittää kohdalle lennossakin - hyvä floikka maksaa suht paljon, eikä halpaa kannata edes ostaa - helvetillinen säätää - vaihto eri vireeseen ei onnistu lennossa - kieli katkeaa -> vire päin persiötä - soundi/sustain yleensä heikompi vrt. kiinteään "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
oiva tumpeloinen 02.04.2007 22:48:02 | |
---|
- hyvä floikka maksaa suht paljon, eikä halpaa kannata edes ostaa Ibanezeissa on ihan laadukkaita talloja, ja niitä saa käytettynä todella halvalla. Kovasti kehuvat myös vanhempia Charveleita (mulla ei sellaista ole ollut, joten kuulopuheita) - helvetillinen säätää Kaikki on suhteellista. On hitaampi säätää kuin kiinteä tai vintage-talla, mutta eipä siinäkään kauan mene, kunhan siihen tottuu. - vaihto eri vireeseen ei onnistu lennossa Mulla on kahdessa tallassa Tremol-No. Max. kolmen ruuvin kiristyksellä talla on joko blokattu, sillä pystyy vain "daivaamaan", tai se on täysin kelluva. Ei tuota vireenvaihto suuriakaan ongelmia. En sen puoleen kyllä kauheasti vaihtelisi vireitä kiinteätallaisellakaan, kun siinä menee muut säädöt päin sitä itseään. - kieli katkeaa -> vire päin persiötä Tuokin mahdollista estää noilla Tremsettereillä tai vastaavilla. Täysin kelluvana osa noista em. seikoista on luonnollisesti mahdottomuuksia. Toisaalta floikalla pystyy tekemään sellaisia temppuja, mitä ei kiinteällä tallalla tehdä. Vaikka tämä nyt oli kauhea puolustuspuhe floikan puolesta, niin mudien tapaan suosittelen miettimään sen tarvetta. Jos sille ei ole käyttöä, se on vain tiellä ja se vaatii enemmän huoltoa. Mutta jos sille on käyttöä, niin olo ilman sitä voi joskus tuntua aika "alastomalta". |
hartza 03.04.2007 08:37:50 (muokattu 03.04.2007 13:37:12) | |
---|
Itse ostin ihan ensimmäiseksi kitaraksi floikkatallaisen, enkä sille oikein löytänyt käyttöä silloin alkajaisiksi. Kivahan sillä oli leikkiä, mutta eipä sillä oikeastaan osannut tehdä mitään järkevää. Kammen otin irti about parin viikon rämpyttelyn jälkeen. Nyt sitten kolmen vuoden kitaroinnin jälkeen alkaa pikkuhiljaa tulla sellaisia "ahaa!"-elämyksiä sen kammen käytön suhteen. Luultavasti kannattaa siis ensin veivata ilman kampea riittävän pitkään, ja sitten vasta alkaa kikkailemaan sen kanssa. Onhan se mukavampi laittaa ne kampileikit mukaan "valmiiseen soittoon" kuin että sotkisi vielä kehitysvaiheessa olevaa soitantaa vielä enemmän kehitysvaiheessa olevalla kammenkäytöllä. :) EDIT: En myöskään suosittele tekemään tuota kikkaa, minkä tuo Dragonforcen kitaristi tekee videonsa lopuksi :P Sehän näyttää juustolta... |