AdVisory 01.01.2004 16:17:00 | |
---|
eli mikä näissä on niinku erona? onko tuo elektroakustinen niinku että sen voi liittää vahvistimeen vai miten se toimii? Joo..jos jotain perustietoa molemmista..etuja ja haittoja? Soittelen kotona omaksi huviksi mutta ei oikeen jaksa sähkistä soittaa ja akustisesta lähtee niin kiva ääni..:D |
Kre-per 01.01.2004 16:35:01 | |
---|
Esim. Gibsonin ES -kitarat ovat puoliakustisia ja elektroakustiset ovat ohom... sellaisia, joissa on aktiivimikit. Gibsonin ES:ssä on passiivimikit. Näin olen asian ymmärtänyt. Korjatkaa nyt joku jos paremmin tiedätte. |
Mika K 01.01.2004 16:36:57 (muokattu 01.01.2004 16:38:22) | |
---|
Eikös elektroakustinen ole tavallinen esim. teräskielinen akustinen kitara, jossa on mikrofoni kaikukopassa. Tähän tulee allekirjoitus |
Muhwi 01.01.2004 17:39:39 | |
---|
Eikös elektro akustisissa oo yleensä bodyn yläsivulla (graafinen)EQ sun muut säätöjutut, ja pualakustisessa ne on lankkukitaratyyliin potikoina siellä tallan alapuolella. It wasn't me, it was the Other Guy. |
Eikös elektroakustinen ole tavallinen esim. teräskielinen akustinen kitara, jossa on mikrofoni kaikukopassa. Näin on. Puoliakustinen on taas sähkökitara missä on kaikukoppa. |
LaXu 01.01.2004 23:26:39 | |
---|
|
d-e 02.01.2004 11:44:05 | |
---|
Saivartelua ehkä mutta 335 ei mun mielestä ihan täytä puoliakustisen kriteereitä."Oikea" puoliakustinen on mielestäni soitin jonka koppa on ontto,335:ssä on ns. sustain block joka rajoittaa mikrofonien liikkumista "vapaasti" kannen värähtelyn mukaisesti ja näin saundikin on lähes lankkumainen". |
rockitsb 02.01.2004 12:41:37 (muokattu 02.01.2004 12:42:26) | |
---|
Aiheeseen liittyen tuli mieleen semmonen kysymys, että joku vois vähän kertoa noitten puoliakustisten kitaroitten ominaisuuksia. Oon nimittäin katellu ku tosi useella rokkibändillä on toisella kitaristilla tommone puoliakustinen esim Hanoi Rocks, Backyard Babies ja eiks Queens Of The Stone Agellakii oo tommone puoliakustisti (= puoliakustisen kitaran soittaja). "Life sucks and then you die." -Ozzy Osbourne |
LaXu 02.01.2004 13:24:52 | |
---|
Saivartelua ehkä mutta 335 ei mun mielestä ihan täytä puoliakustisen kriteereitä."Oikea" puoliakustinen on mielestäni soitin jonka koppa on ontto,335:ssä on ns. sustain block joka rajoittaa mikrofonien liikkumista "vapaasti" kannen värähtelyn mukaisesti ja näin saundikin on lähes lankkumainen". Tuohan on just se juttu, joka erottaa puoliakustisen onttokoppaisesta sähkiksestä. Puoliakustiset kun on alun perinkin kehitetty yhdistämään akustisen soundia lankkusähkikseen. |
m6mm 02.01.2004 13:29:41 | |
---|
Esim. Gibsonin ES -kitarat ovat puoliakustisia ja elektroakustiset ovat ohom... sellaisia, joissa on aktiivimikit. Gibsonin ES:ssä on passiivimikit. Näin olen asian ymmärtänyt. Korjatkaa nyt joku jos paremmin tiedätte. Voi ES:ään laittaa aktiivimikit. Eli ei tu oo kovin olennainen ero. "Five to one baby, one in five,no one here gets out alive..." |