Ville81 01.04.2007 16:24:34 | |
---|
Ei Bright Size Life ainakaan helpompi oo ku tuo Manhattan. Aika vaikea pistää uskottavaa sooloa siihen, mutta hienoa biisi ja varmasti pääsee sisään jos hyvin vetää. Soitat vaan nopeasti joitain, niin ei niitä vääriä ääniä kerkeä erottaa. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Wahi 01.04.2007 17:00:28 | |
---|
Soitat vaan nopeasti joitain, niin ei niitä vääriä ääniä kerkeä erottaa. Juu, ja ota oma Metal Zone mukaan ni ei tartte virittääkään! Rölölöö! |
Hillboy 01.04.2007 18:53:05 | |
---|
Onko Tears in Heavenilla päästy sisään, vai onko liian kliseinen? Pirun hieno biisi ainakin... Ite aattelin soittaa ja samalla laulaa sen... Pirkanmaan musiikkiopistoon oon siis pyrkimässä pop/jazz sähkökitaralle (,pikkupoikana soitin siellä klassista kitaraa...) Vaikuttaakohan tuo, että on joskus tullu lopetettua, tuohon takasin sisään pääsyyn? Entä pitäisköhän sinne raahata vahvari mukaan ja soittaa sähkökitaralla vai vetää originellisti 3/4 klassisella, jolla soitin jo sillon pikkupoikana :D? Ostan PA- kamaa! |
wrshredder 01.04.2007 19:06:02 | |
---|
Onko Tears in Heavenilla päästy sisään, vai onko liian kliseinen? Niinkuin se on jo sanottu ,kappaleella ei ole niinkään väliä vaan miten sen esittää. Hyvä opettaja osaa kyllä sanoa kuinka kliseisestä kappaleesta tahansa että oliko esitys hyvä vai ei. Musta Tears in heavenin laulo&soitto veto olisi kyllä ihan hyvä valinta. Vaikuttaakohan tuo, että on joskus tullu lopetettua, tuohon takasin sisään pääsyyn? Ei ainakaan negatiivisesti. Entä pitäisköhän sinne raahata vahvari mukaan ja soittaa sähkökitaralla vai vetää originellisti 3/4 klassisella, jolla soitin jo sillon pikkupoikana :D? Mitä luultavammin siellä on vahvarit. Mä soittasin kyllä akustisella ,sopii paremmin musta. |
Antero-- 01.04.2007 19:24:27 | |
---|
Soitat vaan nopeasti joitain, niin ei niitä vääriä ääniä kerkeä erottaa. Opetellaan tabuist Methenyn alkuperäinen soolo, ja soitetaan se tupla-temmolla! Ja ollaan jo käytännössä sisällä Antero "Einmal ist Keinmal" |
emuva 01.04.2007 19:37:57 (muokattu 01.04.2007 19:38:34) | |
---|
Olisi oikeasti kiva kuulla, onko kukaan päässyt millään vähän rockimmalla sisään minnekään konservatorioon. Itse hakisin Palmgrenin rytmimusiikkiosastolle, jonne siis vaaditaan alkeissoittotaitoa. Itse ajattelin esittää ainakin AC/DC:ltä Highway to hellin, leikkaamalla riffittelyä vähän pois ja suoraan asiaan, eli sooloon ; ) Toinen voisi olla Layla, josta on kompit valmiina. Olisiko se mahdollisesti sopiva laulu soittaa, jos siihen heittäisi intron soolon komppien kaveriksi? Sitten kauhun kohde, eli laulukoe. Olisiko kellään ehdotuksia biisistä, pitäisi olla luonnollisesti helppo eikä kovinkaan korkealle. Itse ajattelin Täällä pohjan tähden alla-kappaletta, mutta varasuunnitelma on pakko kehitellä ; ) Laulua kun ei ole tullut harrasteltua piiiiitkään aikaan niin töitä on. E:Siis ihan perustasolle hakemassa =) |
Karipiirto 01.04.2007 19:50:17 | |
---|
Kuinkas tuolla Kauhajoen kristillisessä kun siellä on ilmeisesti myös musiikkipuoli ja kartoittelen tässä jatko-opintopaikkoja ja ajattelin sitä vähän niinkuin suunnitelma C:ksi. Eli mitä siellä on vaatimuksena? Samat kuin pop/jazz-konservatorioissa vai onko jotain eroa? Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
wrshredder 01.04.2007 19:53:08 | |
---|
Olisi oikeasti kiva kuulla, onko kukaan päässyt millään vähän rockimmalla sisään minnekään konservatorioon. Itse hakisin Palmgrenin rytmimusiikkiosastolle, jonne siis vaaditaan alkeissoittotaitoa. Itse ajattelin esittää ainakin AC/DC:ltä Highway to hellin, leikkaamalla riffittelyä vähän pois ja suoraan asiaan, eli sooloon ; ) --- Rytmimusiikkiosasto on tarkoitettu opiskelijoille, jotka haluavat opiskella pop-, rock-, jazz- ja tanssimusiikkia. --- Palmgrenin sivuilta. Eli ihan rokkiakin siellä soitetaan joten soita vaikka Immortalia pääsykokeessa jos niin haluat :) Toinen voisi olla Layla, josta on kompit valmiina. Olisiko se mahdollisesti sopiva laulu soittaa, jos siihen heittäisi intron soolon komppien kaveriksi? Kyllä Sitten kauhun kohde, eli laulukoe. Olisiko kellään ehdotuksia biisistä, pitäisi olla luonnollisesti helppo eikä kovinkaan korkealle. Itse ajattelin Täällä pohjan tähden alla-kappaletta, mutta varasuunnitelma on pakko kehitellä ; ) Laulua kun ei ole tullut harrasteltua piiiiitkään aikaan niin töitä on. Klasaripuolella oli ainakin lista josta piti laulu valita. Yks vai kaks säkeistöä sitten vedettiin. En sitten tiedä onko tuolla samoin. Tässä ehdotuksia : hämähämähäkki , oi maamme Suomi , piippolan vaarilla oli talo. jne ,noita on miljoonasti. Osaat varmasti etsiä itsekkin. Jos saa vapaasti valita niin laula jotain mikä tuntuu luontevalta. Jotain omien lempibändien musaa tai ihan mitä vaan. En mäkään ollu harjotellu laulua minuuttiakaan ennen koetta. Pääasia että laulaa reippaasti ja pysyy sävelessä.. |
Horatius-87 01.04.2007 20:51:55 | |
---|
Niinkuin se on jo sanottu ,kappaleella ei ole niinkään väliä vaan miten sen esittää. Hyvä opettaja osaa kyllä sanoa kuinka kliseisestä kappaleesta tahansa että oliko esitys hyvä vai ei. Musta Tears in heavenin laulo&soitto veto olisi kyllä ihan hyvä valinta. .....Pitääkö siellä laulaa?! tai siis eikö siellä ole vain joku musikaallisuus testi(opettaja soittaa sävelen ja ite laulaa perässä etc) Kun tuo laulu ei ole oma vahvuuteni.. "Niin että jos on jotain asiaa, hypi nenille vaa!" |
wrshredder 01.04.2007 22:01:50 | |
---|
.....Pitääkö siellä laulaa?! tai siis eikö siellä ole vain joku musikaallisuus testi(opettaja soittaa sävelen ja ite laulaa perässä etc) Kun tuo laulu ei ole oma vahvuuteni.. Kyllä siis laulu on osa sitä musikaalisuustestiä. Mutta se laulu pitäisi olla ihan vaan muutama säkeistö eli ei kannata siitä ottaa mitään paineita. Luulisi tuon laulun olevan se kokeen helpoin osuus. Jos hakee konservatorioon opiskelemaan yli kymmenen vuotiaana ,eikä hämähämähäkki mene nuotissa niin aika heikolta näyttää. Ja teoriatunneilla tulee myös laulujuttuja. Musikaalisuustesti sisältää melodian ja rytmintoisto tehtäviä. Omien kappaleiden esittämisen sekä sen omavalintaisen laulun. |
Horatius-87 02.04.2007 09:37:22 | |
---|
ok kiitos näistä. teoriaa on jo hieman tehty, 2/3 menossa, eli siltä kannalta laulu pitääisi sujua.. Taitaa tää pelko olla enemmänkin pään sisäistä. eiku reenaan vaan sitäkin "Niin että jos on jotain asiaa, hypi nenille vaa!" |
wrshredder 02.04.2007 13:40:05 (muokattu 02.04.2007 13:40:15) | |
---|
ok kiitos näistä. teoriaa on jo hieman tehty, 2/3 menossa, eli siltä kannalta laulu pitääisi sujua.. Taitaa tää pelko olla enemmänkin pään sisäistä. eiku reenaan vaan sitäkin Ööh ,siis missä olet tehnyt ton teorian. Oon ittekkin just 2/3. Oon muuten ihan oikeasti ulapalla siinä nuoteista laulamisessa ja piakkoin pitäs koekin olla ;D NO PANIC! |
Horatius-87 02.04.2007 14:20:23 | |
---|
Ihan seurakunnan ryhmissä käyn. siellä suoritettiin 1/3 reilussa puolessa vuodessa ja nyt on siis alle puol vuotta aikaa tehä 2/3.. Aika kiire tulee. Vaikeinta tähän mennessä on ollu varmaa intervallit. Mutta nekin rupee rullaan jo ihan mukavasti. Paha vaan että ei olla saatu papruja/ todistuksia vieläkään. en voinu iskee sitä siihen hakupaperi nippuun. noo täytyy varmaa tuoda se sit sinne pyrkimisiin. tai jotai "Niin että jos on jotain asiaa, hypi nenille vaa!" |
Ihan seurakunnan ryhmissä käyn. siellä suoritettiin 1/3 reilussa puolessa vuodessa ja nyt on siis alle puol vuotta aikaa tehä 2/3.. Aika kiire tulee. Vaikeinta tähän mennessä on ollu varmaa intervallit. Mutta nekin rupee rullaan jo ihan mukavasti. Juu ,mäkin "tein" 1/3 puolessa vuodessa. Huono puoli on se että en ollut tossa kokeessa kun menin tammikuussa armeijaan. Ja opettaja sanoi nyt että jos en pääse 2/3 kokeesta niin joutusin alottaan 1/3 uudestaan kon ei ole sitä koetta suoritettu. Jos näin pääsee tapahtumaan niin hajoan totaalisesti. Mulla on vaikeinta nuoteista laulu ja melodiadiktaatit. Niitä kun ei oikein jaksas harjotella kotona.. |
Horatius-87 02.04.2007 21:14:06 | |
---|
Juu ,mäkin "tein" 1/3 puolessa vuodessa. Huono puoli on se että en ollut tossa kokeessa kun menin tammikuussa armeijaan. Ja opettaja sanoi nyt että jos en pääse 2/3 kokeesta niin joutusin alottaan 1/3 uudestaan kon ei ole sitä koetta suoritettu. Jos näin pääsee tapahtumaan niin hajoan totaalisesti. Mulla on vaikeinta nuoteista laulu ja melodiadiktaatit. Niitä kun ei oikein jaksas harjotella kotona.. paskempi tsäkä. Noo jos huonosti käy niin kyllähän sitte sen 1/3 kepeesti tekee. Ja 2/3 tarvii olla "vain" puolet oikee(vai?). eli eihän se loppujen lopuksi mikään supervaikee oo suoritta. hyvien pointsien saanti onkin sitten vaikeempaa.. melodiadiktaatit menee täälläkin hieman vaikeakulkuisesti. hieman on auttanu teoria.comin harjoitukset. mutta ne on kyllä aikamoista pakkopullaa. missä sä muuten noita omia oot suoritellu? Ok, aikamoiseks offiks tää on menny. "Niin että jos on jotain asiaa, hypi nenille vaa!" |
Ze Kink 02.04.2007 21:56:10 (muokattu 02.04.2007 21:56:48) | |
---|
Olisiko muuten Satrianin Always With Me, Always With You huonompi vai parempi kuin tuo Manhattan? Ainakin se on helpompi, vaan miltähän mahtaa kuulostaa tuomariston korvaan ilman taustaa, en tiedä. Se ainakin menee ulkoa vaikka silmät kiinni, Manhattania pitää vielä hioa, ja olen hieman laiska... "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! |
wrshredder 02.04.2007 22:09:25 | |
---|
paskempi tsäkä. Noo jos huonosti käy niin kyllähän sitte sen 1/3 kepeesti tekee. No jooh, en vaan halua viettää aikaani missään 1/3 enää.. Haluaisin vaan pois alta tän perustason niin nopeaan kon vaan mahdollista. missä sä muuten noita omia oot suoritellu? Teoriaahan en ole "suorittanut" siis missään vielä :) ,mutta tuolla konservatoriossa opiskelen. Tässä kuussa suoritan ainakin klassisen kitaran 2/3 ja pääsen läpi. Jos teoriakoe on tässä kuussa kanssa niin sitten on kyllä tuli perseen alla. |
Horatius-87 02.04.2007 22:14:26 | |
---|
ook. asia selevö "Niin että jos on jotain asiaa, hypi nenille vaa!" |
Jaqqi1991 03.04.2007 15:10:09 | |
---|
Mitä porukat laulaa noissa laulukokeissa? Itse ajattelin jotain ihan helppoa juicen biisiä kun ei tuo laulu vahvin taito ole.. We may be humans, but were still animals |
J_Mikkonen 03.04.2007 15:13:49 | |
---|
Mitä porukat laulaa noissa laulukokeissa? Itse ajattelin jotain ihan helppoa juicen biisiä kun ei tuo laulu vahvin taito ole.. Saattaa olla että joillakin konsilla on melodian laulu primavistana, mutta kannattaa toki joku biisi katella jo etukäteen laulettavaksi jos sitä pyytävät. |