Aihe: Restoraatio-ohjelma
1
FastEddie
02.04.2007 12:20:57 (muokattu 02.04.2007 12:21:14)

Edullinen ja toimiva restoraatio-ohjelma, onko kellään kokemuksia ja suosituksia.

Olen käyttänyt vuosia LP-levyjen putsaukseen TC Sparks ohjelman mukana tulleita siivoustyökaluja. Hyvä jälki. Ohjelmaa ei valitettavasti enää tueta, eikä se toimi kunnolla X.4 käyttöjärjestelmässä.

Hankin tulleeseen tarpeeseen SoundSoap2 ohjelman. Ohjelma poistaa kohinan ja napsut, mutta myös värittää ja säröyttää ääntä. Ei hyvä.

Tarkoitus on siis poistaa tietsikalle siirretyistä LP-levyistä rahinat veks.
Siis tonnien hintaisia paketteja ei kannata suositella.
Born to lose, live to win!
Hianomies
02.04.2007 12:28:38
Olen käyttänyt vuosia LP-levyjen putsaukseen TC Sparks ohjelman mukana tulleita siivoustyökaluja. Hyvä jälki. Ohjelmaa ei valitettavasti enää tueta, eikä se toimi kunnolla X.4 käyttöjärjestelmässä.

Mä oon saanut toimimaan aika hyvin, mutta vaatii pieniä kikkoja.
Hianomies
02.04.2007 16:21:47
Kerro lisää!

Oon ensin asentanut Spark XL 2.8:n, sitten ajanut 2.8.2 -päivityksen ja sen jälkeen tehnyt 2.8.2 Tiger-patchauksen eli vaihtanut yhden DLL-tiedoston Spark-ohjelmapakkaukseen, joka on Ohjelmat-kansiossa. Sitten oon poistanut Ohjelmat-kansiosta TCAU Install Sublaunch -ohjelman, ja käyttäjän (ei siis järjestelmän) Kirjasto>Audio>Plug-ins>Components -kansiosta TCAU Component -tiedoston. Tämän jälkeen oon ajanut TCAU 1.3.5 -ohjelman. Sitten vain Sparkin käynnistys ja kädet ristiin... Yleensä toimii, joskus jumiutuu tai sulkeutuu yllättäen prosessoitaessa audiotiedostoa. Onnea matkaan... :)
FastEddie
03.04.2007 11:23:44

Jaa'a. Eipä taida löytyä ohjelmaa, jota kaipaan.

Joten vaihtoehdoksi jää;
hankkia kallis ultrapro-ohjelma,
tyytyä käyttämään SoundSoap2-ohjelmaa,
koittaa venkoilla Sparksin kanssa tai
jättää rahinat sinne minne ne ei kuulu.

Jos ei ole varaa parhaaseen, on tyydyttävä muuhun.
Hianomies
03.04.2007 12:19:04 (muokattu 03.04.2007 12:23:28)
Yksi vaihtoehto on hommata jostain halvalla käytetty Mäkki, jossa voi pitää vanhaa käyttistä ja Sparkia. Biasin SoundSoap Pro maksaa yli viissataa, mutta on kyllä parempi kuin SS2.
FastEddie
03.04.2007 12:45:57

Yksi vaihtoehto on hommata jostain halvalla käytetty Mäkki, jossa voi pitää vanhaa käyttistä ja Sparkia. Biasin SoundSoap Pro maksaa yli viissataa, mutta on kyllä parempi kuin SS2.

Koska käytän ohjelmaa pelkästään LP-levyjen siivoukseen, viisisataa erkkiä on paljon. Sillä ostaisi jo osan levyistä CDinä.

Talossa on useampi mäkki, mutta toiset on muussa käytössä ja kaksi omaa tietsikkaa on liikaa.

Sopeutumista, sopeutumista.
Kassu
03.04.2007 14:13:01
Hmm. Asenna ulkoiselle kovalevylle 10.3 tai se versio missä tuo parhaiten ikinä toimiikin? Tai johonkin emulaattoriin, kuten vaikkapa Parallelsiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)