Fide 02.04.2007 09:35:55 | |
---|
Hakuilin, vaan ei tärpännyt.. joko mulla on terminologia hukassa, tai sitten tästä ei ole ketjuja? Haluaisin siis soittaa kitaralla sävelkulkua (yhdellä kielellä =), joka sitten piirtyisi enemmän ja vähemmän kauniisti nuottiviivastolle tietokoneessa. Suurin osa nuotitusohjelmista hyväksyy tällaisen "syöttötavan" midi-keyboardilla, eikö? Vaan minkäslaisella kattauksella sama toimisi suoraan kitaralla? ..ja toimiiko tällainen edes teoriassa? Olemassa olevaa kalustoa ois Line 6 UX2 ja Ableton Live 5 -softa, mutta näistä ei liene juurikaan apuja. Nuotitusohjelma on vanha Capella (oisko ollu versio 2.2?) Näillä en ole saanut syöttöä toimimaan, vaikka mielestäni UX2:sen pitäisi lähettää tieto koneelle midi muodossa ja toisaalta Capellan pitäisi osata ottaa sitä vastaan? Mutta siis oisko hyviä neuvoja olemassa olevalla kattauksella, tai vaihtoehtoisia ehdotuksia kaluston ja toimintamallin suhteen? Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
juha_p 02.04.2007 10:09:38 | |
---|
Eikös sielllä ollut jokin Variax kitaramerkki (MIDI kitara) ja muistaakseni nyös joitakin kitarasyntikoita (Roland) tähän tarkoitukseen. Kaitpa sillä Celemony Melodyne (vai Autotuneko se oli) softallakin jotain saa aikaan. t. Juha |
Fide 02.04.2007 11:50:15 (muokattu 02.04.2007 12:03:11) | |
---|
Midi-kitaraan sijoittaminen on tietysti yksi vaihtoehto, mutta pikkaisen tyyris, koska tarvitsisin sitä vain tähän käyttöön. ihanteellinen ratkaisu olisi ehkä nuotitustohjelma, jossa olisi plug-in ominaisuutena kyky muuttaa kitaran analoginen signaali (tai siis mikä tahansa) ymmärrettäväksi midi tiedoksi ja sitä kautta nuoteiksi, mutta tällaisen paketin hakeminen on vissiin liikaa toivottu? vai tuleeko sellaista kenellekkään mieleen? EDIT: okei... google kunniaan (ja käyttöön) ja taidan olla vakuuttunut, jotta unohtakaa koko juttu... taidan päästä helpommalla, kun opettelen käyttämään koskettimia... Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Starlia 02.04.2007 11:56:07 | |
---|
http://www.intelliscore.net/product.html Kokeile tuollaista. Tiedä sitten miten toimii. Mutta jos kerran on tarkoitus yhden kielen (suht simppeleitä) melodioita jne tehdä, niin miksei vain voisi itse kirjoitella niitä ylös? Ei se niin vaikeaa ole. |
Fide 02.04.2007 12:06:32 | |
---|
http://www.intelliscore.net/product.html Kokeile tuollaista. Tiedä sitten miten toimii. Mutta jos kerran on tarkoitus yhden kielen (suht simppeleitä) melodioita jne tehdä, niin miksei vain voisi itse kirjoitella niitä ylös? Ei se niin vaikeaa ole. joo, toi vois toimia. Kiitoksia Syy tähän on siis toisaalta heikko (lue: hidas) nuotitustaitoni, Capellan monimutkaisuus varsinkin kitaranuotteja tehtäessä sekä kerta kaikkiaan kärsimättömyyteni yhdistettynä laiskuuteen. Sävellän kitaralla ja kun sävellystyö on satunnaista, ei siinä ole harjaantunut nopeuteen... Mutta ehkä on tosiaan vain parempi nöyrtyä ja harjoitella käyttämään perinteisiä keinoja. =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Starlia 02.04.2007 12:25:50 | |
---|
Mutta ehkä on tosiaan vain parempi nöyrtyä ja harjoitella käyttämään perinteisiä keinoja. =) Voisi olla hyvä idis. Eipä siitä nuottitaidosta haittaakaan koskaan tule olemaan. |
|
Definhel 03.04.2007 11:02:39 | |
---|
Bassists of the world, unite! |
Definhel 03.04.2007 15:04:05 (muokattu 03.04.2007 15:27:47) | |
---|
Bassists of the world, unite! |
Ukko 03.04.2007 16:23:49 | |
---|
Melodynella onnistuu kunhan soivia ääniä ei ole yhtä enempää. |
Fide 04.04.2007 11:02:32 | |
---|
Pengoin nettiä kanssa vähän urakalla ja törmäsin pariin ihan hyvän oloiseen artikkeliin kielisoittimien "midittämisessä" esiintyviin haasteisiin ja noita lukemalla tuli tosiaan aika selväksi, että opettele vain poika ihan rauhassa se käsin nuotittaminen tai osta koskettimet... ;-) Eli tosiaan haasteita tuntuu olevan sen verta paljon, että mukiinmenevän toteutuksen rakentaminen vie varmaan enemmän aikaa ja vaivaa, kuin tämä satunnainen käsin nuotittaminen. Mutta kiitos teille kuitenkin osanotosta. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |