re infecta 31.12.2003 11:59:37 (muokattu 31.12.2003 12:11:46) | |
---|
"Näitähän syntyy kuin sieniä sateella.." - No tässä on nyt oma threadini ja avunpyyntöni. :) Vuoden päivät olen vääntänyt ensikitarallani, Ibanez RG321:llä, ja vahvistimellani, Kustom Tube 12A + V-Amp2, bluesia ja hieman heviäkin. Olen säästelty rahaa ja nyt olisi tarkoitus suunnata kauppaan. Rahani olen ajatellut käyttää joko A- tai B- tavalla: A) todellisen blues(rock)soundin perässä. Toivoisin näiden härpäkkeiden riittävän mahdollisesti tuleville keikoillekin. Seuraavia olen ajattelut: * Kitara: Les Paul tai Fenderin stratocaster (tästä perustinkin jo aikoinaan thredin, mutta suosituksia toivoisin saavani nyt kun ostohetki on lähellä; hintakatto n. 1000 € uutena/käytettynä.) * Vahvistin: Putkicombo, olisiko 30W riittävä? (mikä combo?, Peavey Delta Blues?) * Efekti: Boss SD-1 Super Overdrive B) metallikieliseen akustiseen, jossa olisi syvennys bodyssä, jotta pääsee myös ylemmille nauhoille. Hintakatto akustiselle olisi uutena/käytettynä 400-450€. Ohut kaula plussaa. Jos osattee tulkita M.netin toria, niin kiitän! Toki uudetkin kelpaavat. Well, I wish I was a catfish... |
Mika K 31.12.2003 12:06:31 | |
---|
Aiotko ostaa noi kaikki kerralla? Tähän tulee allekirjoitus |
re infecta 31.12.2003 12:12:29 | |
---|
Aiotko ostaa noi kaikki kerralla? Ostan joko A- tai B-setin. Jos päätän rahoittaa A-ratkaisuani, ostan osat vähitellen "suht samanaikaisesti". Well, I wish I was a catfish... |
Groove Man 31.12.2003 12:16:47 (muokattu 31.12.2003 12:19:08) | |
---|
Lykkyä vaan päivitysprojektille, mutta kovin näyttää omaan silmään olevan eri hintaluokkaa noi A ja B vaihtoehdot. Jos B on 400-500 luokkaa niin A olis ehkäpä jotain 2000 luokkaa. Hmm.. Vai kopiokitaroitako ajattelit? edit: kah, oli tuossa hintakattokin kitaralle mainittu eli F:n jenkkistratokin tai ehkä G:n LP studio tulis kyseeseen. |
re infecta 31.12.2003 12:19:09 | |
---|
Lykkyä vaan päivitysprojektille, mutta kovin näyttää omaan silmään olevan eri hintaluokkaa noi A ja B vaihtoehdot. Jos B on 400-500 luokkaa niin A olis ehkäpä jotain 2000 luokkaa. Hmm.. Vai kopiokitaroitako ajattelit? Ei ole tarkoitus laittaa kaikkia rahojani haisemaan ;) Olen vain kiinnostunut näkemään, minkälaisia helmiä kaivatte esiin noihin kahteen luokkaan. Se kumpi paketti vaikuttaa houkuttelematta, pääsee ostoslistalle. Well, I wish I was a catfish... |
LaXu 31.12.2003 12:22:37 | |
---|
Jos A-ratkaisuun päädyt, suosittelen kitaraksi joko japanilaista Tokai Love Rockia (hinta uutena hieman 1000? molemmin puolin mallista riippuen, kts. Musamaailman nettisivut) tai jos lavassa nyt välttämättä pitää lukea Gibson, niin käytetty Les Paul Studio. Vaihtoehtoisesti joku Fenderin jenkkistrato tai laadukas stratokopio (esim. Yamaha Pacifica 812 kannattaa testata, laatuhardwarea pullollaan ja edullinen hinnaltaan). Vahvistinpuolelta kannattaa ainakin Laney TT-20 ja LC30 testata. Ja mielellään kaikki muutkin sopivan oloiset kombot joita näppeihinsä saa. :) |
Prowleri 31.12.2003 13:30:39 (muokattu 31.12.2003 13:32:31) | |
---|
Jos rokkikeppiä etsii niin kannattaa tsekata tuon Gibson Faded SGkin, ainakin omiin käpäliin se tuntui varsin sopivalta. Mikit saattavat ehkä vaatia vaihtoa mutta jos hinta on alle 800e kitaralle niin siihenhän jää vielä varaa, pistää vaikka p90:t sitten. Ja jos stratoa haet niin kannattaisi varmaan katsella japsipelejä, Kitarapajallakin niitä on useampia aina käytettynä. Hähähä. -Jami |
Fortune 31.12.2003 13:45:02 | |
---|
"Look behind you, a three-headed guitar!" |
PlasmaDemon 31.12.2003 13:50:55 | |
---|
Jos rokkikeppiä etsii niin kannattaa tsekata tuon Gibson Faded SGkin, ainakin omiin käpäliin se tuntui varsin sopivalta. Mikit saattavat ehkä vaatia vaihtoa mutta jos hinta on alle 800e kitaralle niin siihenhän jää vielä varaa, pistää vaikka p90:t sitten. Ja jos stratoa haet niin kannattaisi varmaan katsella japsipelejä, Kitarapajallakin niitä on useampia aina käytettynä. No kyllä olen nähnyt noita Fender Sratocastereita saatavan n. 700:lla - 800:lla eurolla joissakin musiikki liikkeissä. En nyt juuri muista olivatko täys aitoja Amerikan- Stratoja,mutta kokeilin ja kyllä se soi pirun hyvin eikä ääni lähteny kiertämään oikeestaan ollenkaan. Oli ainakin vitun mukava käteen ja aikas kevyt suosittelen. Mutta jos olisit hevimies suosittelisin Flying V:tä,ESP:tä tai Washburnia, mutta kun et ilmeisesti ole. Kyllä siinä stratos mitä testasin vaikutti olevan varsin hyvät mikit,kaula ja runko! "rock-kikjeppi!":
huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi. |
kalkkuna 31.12.2003 14:51:45 | |
---|
Jos delta bluussista olisi kiinnostusta, niin voin antaa erään henkilön s-postin, jolla delta bluus on, myy sitä 450€:lla, en tiedä tosin että onko se tweed vai kokomusta. |
Sammakko 31.12.2003 14:58:13 | |
---|
Olen säästelty rahaa ja nyt olisi tarkoitus suunnata kauppaan. Rahani olen ajatellut käyttää joko A- tai B- tavalla: A) todellisen blues(rock)soundin perässä. Toivoisin näiden härpäkkeiden riittävän mahdollisesti tuleville keikoillekin. Seuraavia olen ajattelut: * Kitara: Les Paul tai Fenderin stratocaster (tästä perustinkin jo aikoinaan thredin, mutta suosituksia toivoisin saavani nyt kun ostohetki on lähellä; hintakatto n. 1000 € uutena/käytettynä.) * Vahvistin: Putkicombo, olisiko 30W riittävä? (mikä combo?, Peavey Delta Blues?) * Efekti: Boss SD-1 Super Overdrive Osta vaikka käytetty jenkki strato. mexico tai japsi jossa on leppä body. ja Peavey Delta Blues. Loistava!! mutta tuo sd-1 ei kovin hyvin sovi tuon delta bluesin kanssa. Siksi olen sitä bois myymässä. Voxin valve-tone toimii hyvin. ja procon rat toimii hyvin distortionina. noita on hankala ennustaa miten mikäkin toimii. pitäis päästä vaan testailemaan. jostain kun saisin hankittua alkuperäisen rätin. se kiinnostais. Böö! |
kalkkuna 31.12.2003 14:59:47 | |
---|
Muskotti: onko 450€ paha hinta d. bluussista? |
Härski 31.12.2003 15:10:58 (muokattu 31.12.2003 15:11:10) | |
---|
Jos A:han päädyt, niin tuolla tonnilla saa kyllä pätevän jenkkistraton kaytettynä vaikka torilta. Siellä niitä näyttäisi olevan vähän väliä johonkin 900 €geen. Jos Lep Saulia etsin, niin Tokai Love Rock olisi ihan jees. Gibsonin saat kyllä ostaa, mutta käy sitä ennen lääkärissä... |
kalkkuna 31.12.2003 15:15:27 | |
---|
Ja jos stratoa on pakko saada, niin ite ottaisin tuolla torilla olevan paksun straton 900 eurolla. |
Sammakko 31.12.2003 15:57:08 | |
---|
Muskotti: onko 450€ paha hinta d. bluussista? ei jos toimii kunnolla. Böö! |
Miekkonen 31.12.2003 16:03:38 | |
---|
* Vahvistin: Putkicombo, olisiko 30W riittävä? (mikä combo?, Peavey Delta Blues?) Kyllähän 30 putki wattia riittää ihan hyvin. Paljon on tuohon rahaa kulutettavana? |
Sammakko 31.12.2003 16:20:14 | |
---|
Kyllähän 30 putki wattia riittää ihan hyvin. Paljon on tuohon rahaa kulutettavana? 30wattia huutaaa ku hullu. Böö! |
re infecta 01.01.2004 12:41:34 (muokattu 01.01.2004 13:32:35) | |
---|
Hmm... Delta blues oli nyt vain yksi esimerkki vahvistimeksi. Kertokaas minkälaiseen musiikkiiin tämä passaa parhaiten? Soiko yhtä hyvin stratolla kuin lespalla? Sopiiko lainkaan hevin soitantaan, jos esim. buustaa säröt jollakin pedaalilla? Putkeen jos laittaisi sen n. 400€ - käytettynä? Well, I wish I was a catfish... |
Uusi Fender Highway 1 Stratocaster olisi valintani kitaraksi jos sellaista nyt tarvitsisin. Aivan loistava hinta-laatusuhde ja viimeistely tuntuu mukavammalta käteen kuin normaali lakkapinta. Soi kirkkaammin kuin paksumpilakkaiset, body kunnon leppää, nauhat hyvät medium jumbot ja mikä parasta hinta alle tonnin (selvästi). Tuollainen ei ihan perusväreissä kävisi mutta ehkä keltainen, tummanpunainen tai vastaava olisi melko tyylikäs sillä mattapinnallakin. |
Sammakko 01.01.2004 15:26:19 | |
---|
Böö! |