Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pianopenkin ostaminen
1 2 3
Pacer
02.04.2007 10:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi ostaa pianopenkki, sellainen suorakaiteen muotoinen nelijalkainen, jossa säädettävä korkeus. Meni vaan sormi suuhun, kun toisessa kaupassa myytiin hyvää ja halpaa kiinalaista ja toisessa kaupassa hiukan kalliimpaa italialaista ja sanottiin, että kiinalaiset ei kestä. Onko kellään kokemusta pianopenkeistä? Eikö kiinalainen penkki todella kestä käyttöä? Penkki tulee kevyeen kotikäyttöön eikä mihinkään kovin rankkaan istumiseen. Hintaero ei ollut kuin ehkä pari kymppiä ja tuli semmonen olo, että pitääkö varmuuden vuoksi ostaa se italialainen laatupenkki.
 
If I can't go to heaven, let me go to hell
baron
02.04.2007 12:50:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi ostaa pianopenkki, sellainen suorakaiteen muotoinen nelijalkainen, jossa säädettävä korkeus. Meni vaan sormi suuhun, kun toisessa kaupassa myytiin hyvää ja halpaa kiinalaista ja toisessa kaupassa hiukan kalliimpaa italialaista ja sanottiin, että kiinalaiset ei kestä. Onko kellään kokemusta pianopenkeistä? Eikö kiinalainen penkki todella kestä käyttöä? Penkki tulee kevyeen kotikäyttöön eikä mihinkään kovin rankkaan istumiseen. Hintaero ei ollut kuin ehkä pari kymppiä ja tuli semmonen olo, että pitääkö varmuuden vuoksi ostaa se italialainen laatupenkki.
 
http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=59&sName=BX-14
 
Tietenkin pitää ostaa italialainen laatutuote jossa on extrapaksu pehmuste ettei perse puudu kun inspis iskee ja tulee pitempään soitettua.
Mulla on tollainen linkissä näkyvä ja tosi hyvä.
 
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
M.i.k.key
02.04.2007 13:19:02 (muokattu 02.04.2007 13:21:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietenkin pitää ostaa italialainen laatutuote jossa on extrapaksu pehmuste ettei perse puudu kun inspis iskee ja tulee pitempään soitettua.
 
Mulla on tuommoisia ympäri taloa
http://www.discacciati-erminio.com/common/catalogo/123cap.jpg
 
:)
Luulisin että tuommoinen perus kiinalainen kestää ihan hyvin käyttöä, jos penkkiä ei tarvi koko ajan ruuvailla ylös-alas niin varmasti kestää
 
möllisty
aaro
02.04.2007 13:25:54 (muokattu 02.04.2007 13:26:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysynpä tässä kun on kyse samasta asiasta!
 
Mun pianonpenkissä on semmonen ongelma, että ei ruuvit pysy paikoillaan vaan löystyy ja joku on jo lähtenyt irtikin. Penkki on kyseisen ongelman takia ollut pitkään käyttämättä ja siinä on ollut joku perus säädettävä työtuoli joka ei tietenkään ole kovin hyvä soittamiseen. Mitäs tuollaisen huollattaminen maksaisi ja onko jotain paikkaa missä kannattaisi tehdä? Vai kannattaisiko saman tien ostaa uusi pianonpenkki? Mitäs ne uutena maksaa. Se mun penkki on juuri siis sellainen suorakulmion muotoinen säädettävä...
 
E: Siis ei se ihan tollanen uudenmallisella telineellä oleva oo mille oli linkki tossa, mutta se on sellanen perinteinen siis...
 
Corvus
02.04.2007 17:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollainen linkissä näkyvä ja tosi hyvä.
Komppaan - tosin lähinnä digipianon kanssa käytettäväksi
 
Akustiselle pitäisi löytää uusi penkki, mutta tämä
http://www.discacciati-erminio.com/common/catalogo/123cap.jpg
oli vähän turhankin komea ilmestys
 
baron
02.04.2007 17:39:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan - tosin lähinnä digipianon kanssa käytettäväksi
 
Akustiselle pitäisi löytää uusi penkki, mutta tämä
 
oli vähän turhankin komea ilmestys

 
No onhan mulla tietysti flyygelille flyygelipenkki, musta, neljä jalkaa ja säädettävä, mutta en löytänyt siitä mistään valmistajan nimeä tai maata.
 
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
baron
02.04.2007 17:40:14 (muokattu 02.04.2007 17:40:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virhe
 
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
MaD PiAnIsT
05.04.2007 12:57:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sibelius akatemia otti käyttöön tässä tämän vuoden alusta kaasusääteiset pianotuolit. Eli kaasujousella nousee ja laskee. Harmi vain kun noita ei taideta myydä yksityiseen käyttöön:/ 150€ kustantaa sellainen. Niitä ovat monet opettajat siellä kehuneet ja se on sopivan ketterä liikuteltavaksi. Niitä on tosin alkanut viimeaikoina katoilemaan sieltä... opettajat ottavat kainaloon;)
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
MrShaft
05.04.2007 17:25:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sibelius akatemia - - kaasusääteiset pianotuolit. Eli kaasujousella nousee ja laskee. Harmi vain kun noita ei taideta myydä yksityiseen käyttöön
 
Kyllä noita saa, jos ei muuta niin teetätte amatikoulusa opilastynä! ;)
 
Perinteisissä pianotuoleissa on kaksi ongelmaa:
 
1) Istuimen nosto-/laskukoneisto eikä kestä sitä, että tuolilla istuutaan ja korkeutta säädetään.
Tästä syystä kaikissa musiikkioppilaitosten tuoleissa joko vääntönupit ovat hajalla tai itse koneisto vääntynyt
 
2) Puisista neljällä erillisellä jalalla varustetuista tuoleista tahtovat kovassa oppilaitoskäytössä lähteä jalat sojottomaan eri suuntiin, koska jalat ovat korkeat ja kapeat, eikä niitä ole tuettu kovinkaan hyvin poikittaissuuntaan.
 
Tästä syystä:
 
1) Perinteistä pianotuolia hankittaessa kannattaakin katsoa kuinka jaloat on kiinnitetty ja tuettu tuolin runkoon. Käsittele tuolia hellävaroin ja NOSTA PERSEESI JAKKARALTA JUN SÄÄDÄT KORKEUTTA!!! Saatana! :-/
 
2) Jos kovempaan käyttöön, hanki joko metallirunkoinen tuoli tai sellainen jossa jalat on muulla tavoin tuettu tai sellainen jossa ei ole "irtojalkoja" vaan esim. tuettu levyrakenne.
 
3) Kaasujousi rokkaa jos ei turhan tyyris.
 
Itsellä kävi säkä ja minulla on puusepän tekemä mittojeni mukainen penkki, jonka päällä vaikka lapsen tekaisisi. Puuseppä (kaukaa viisasti) tuunasi tuetut jalat niinkuin hyvään puusepänperinteeseen kuuluu.
Jos ei ole kovin ronkeli ulkonäöstä, kannattaa harkita myös muita sopivia tuoleja. Sibiksellä olen itse käyttänyt esim. pyörättömiä Martelan toimistotuoleja, jotka ovat pianonsoittoon oikeinkin hyviä. Myös kaikenlaiset Quick Lock -jakkarat toimivat, ja ovat halpoja.
 
MrS
 
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Corvus
06.04.2007 12:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... kaasusääteiset pianotuolit...
 
Jos joku sibiksessä opiskeleva/opettava kertoisi tarkemmin, minkälaisesta penkistä on kysymys ja mistä niitä saa ostettua, niin kovasti kiitoksella otan vinkit vastaan.
 
Janatuinen
06.04.2007 14:35:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viikko sitten päättyneillä Frankfurtin musiikkimessuilla oli myös muutama pianopenkin valmistaja esittelemässä tuotteitaan. En tutustunut aiheeseen kovinkaan tarkasti, mutta mieleen jäi se, että pianopenkistäkin voi tehdä pitkälle yksilöidyn tuotteen. Jos siis joku haluaa panostaa penkkiin rahallisesti enemmän, suosittelen käymään ko. messuilla. Jos ei löydy mieleistä, niin saapahan ainakin ideoita, miltä oma penkki voisi tuntua ja näyttää. Sitten kun minä hommaan sen flyygelin, penkin verhousmateriaalina on käärmeennahka...
 
Lahjattomat treenaa.
Corvus
07.04.2007 09:49:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöinen löytyi pienellä hakemisella:
 
http://www.pianostudio.fi/?t=cat&id=4&prod=17
 
On vaan hintaa kertynyt aika lailla
 
Pacer
20.04.2007 18:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin lopulta italialaisen penkin hintaan 115e. Siinä on jalat yhdellä pultilla rungossa kiinni (siis joka jalassa yksi pultti). Ei varmaan kestäisi oppilaitoksessa, mutta kotona ihan ok.
 
Don't smell the flowers 'cause they're an evil drug
moder
20.04.2007 22:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tosiaan perse ylös penkistä kun korkeutta säätää, niin varmaan kestää. Mutta sitten ei kestä jos koko ruho on siinä painona ja kierre rasittuu...
 
Aarolle:
Kysynpä tässä kun on kyse samasta asiasta!

Mun pianonpenkissä on semmonen ongelma, että ei ruuvit pysy paikoillaan vaan löystyy ja joku on jo lähtenyt irtikin. Penkki on kyseisen ongelman takia ollut pitkään käyttämättä ja siinä on ollut joku perus säädettävä työtuoli joka ei tietenkään ole kovin hyvä soittamiseen. Mitäs tuollaisen huollattaminen maksaisi ja onko jotain paikkaa missä kannattaisi tehdä? Vai kannattaisiko saman tien ostaa uusi pianonpenkki? Mitäs ne uutena maksaa. Se mun penkki on juuri siis sellainen suorakulmion muotoinen säädettävä...

 
Voihan sen korjata itsekin, puuliimaa ruuvinreikiin ja ruuvit kiinni. Tosin jos se ihan laho on , niin sitten lienee viisasta ostaa uusi.
 
Mulla on joku paikallisen musiikkiliikkeen yber-delux- malli, jonka sai pikkuvikaisena 70% alella. Oli vaan jalkojen säätöä ja päällisen kiinnitystä vailla. Erinomainen penkki.
 
aaro
21.04.2007 12:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aarolle:
 
Voihan sen korjata itsekin, puuliimaa ruuvinreikiin ja ruuvit kiinni. Tosin jos se ihan laho on , niin sitten lienee viisasta ostaa uusi.

 
Meinaatko, että puuliima pitää ruuvit kiinni?
Voisihan tuo olla kokeilemisen arvoinen juttu, en kyllä tiedä uskallanko kokeilla kun en ole mitään käsityöihmisiä!
 
Mun mielestä kaksi vastakkaista reikää on kunnollisia mutta ainakin toisessa jäljelle jääneessä oli jenka sökö. Täytynee vähän katsoa tuota kuntoa ja tutkia, olisiko tuo toimenpide mahdollinen. En ole vähään aikaan asiaa tutkinut. Kunnon pianonpenkki olisi kyllä hyvä...
 
moder
21.04.2007 15:13:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa niin niissä on metalliset kierrereiät ?
 
Joo ei taida ihan puuliima pitää, mutta jotain loctiten kierrelukitetta kannattanee koittaa.
 
Sorgan
24.04.2007 16:09:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni oli joskus sellainen F-Musiikista löytynyt kiipparipenkki, joka kesti 4 vuotta perikertaa viikossa käyttöä. Yksi päivä soitellessa jalat pettivät yhtäkkiä ja hitsaukset irtosivat, juuri kun takuu oli umpeutunut.
 
Life without music isn't a life.
Prophet
04.11.2009 22:34:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tästä kosketinsoitintuoliksi? Vai rumpujakkaraksiko tuollaiset vain sopivat?
 
http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20091105.p.Soittojakkara
 
Haipuma
05.11.2009 10:59:28 (muokattu 05.11.2009 11:02:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kannatan aina laadun ostoa, se tulee halvemmaksi pitkällä aikavälillä. Jostain helvetin syystä tulee silti toisinaan ostettua HALPAA kiinalaista mööpeliä. Thomannin kuudenkympin puinen pianojakkara on hyvä esimerkki tästä; jakkaran sivulla menevä istuinosan kehyspuu katkesi poikkikatki kesken soittelun! Tämä voinee johtua siitä kun tulee keinuttua enemmän tai vähemmän aina soiton lomassa. Ruuveja saa tässä mallissa olla myös kiristelemässä kerran kuussa.
 
Myös yksi Thomannin ei niin kallis metallijalkainen keyboardpenkki, olisko just joku tuollainen ku paroni linkitti, on myös mennyt paskaksi kotona soitellessa. Hitsaukset pettivät jalan juuresta johtuen taas keinumisesta soittelun ohessa. Painoakin soittajalla on vain 70+.
 
Ainoa penkki, joka on kestänyt niin keikoilla kuin kotona on rumpujakkara. Siinä on ilmeisesti tarpeeksi tukea kestämään pieni liikehdintä. Ei sit varmaan pitäis istua ollenkaan kun harjoittelee tai soittelee keikalla...
 
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
olazabal
05.11.2009 12:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut viimeiset 10 vuotta pianotuolina perusmallinen konttorituoli, ilman käsinojia tietysti. En tajua mitä hyötyä on ns. perinteisestä pianotuolista. Konttorituoli on paljon parempi: niissä on usein kaasujousi, halutessaan voi nojailla soittaessa ja joskus myös pyörimis/rullausominaisuudesta on hyötyä.
 
No okei, kyllähän perinteinen pianotuoli näyttää steinwayn edessä paremmalta... mutta siihen se paremmuus jääkin!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «