Aihe: Boss ja Fender yhteistyössä : FBM-1 ja FDR-1 pedaalit
1 2
saastara
24.03.2007 19:24:02
Meitsin Buddan eteen moinen. Hitsi, pitäisi päästä kokeilemaan niin tietäisi. Vaan silti livenä mä olisin edelleen laiska polkemaan ja varmaan jäisi käyttämättä kuitenkin :-/

Minä pitäisin päällä koko ajan. :D
Lisää middleä.
Joees
24.03.2007 19:35:08 (muokattu 24.03.2007 19:35:50)
Minä pitäisin päällä koko ajan. :D

Mä en :-( Buddassa on sen verran cool soundi.

E: Mut lähinnä himaanhan mä tota mietin, kiva lelu voisi olla. Uusi leikkikaveri.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
harpist
02.04.2007 00:48:02
Hommasin itselleni tuon FDR-1:n reverbin ja tremolon vuoksi. No - instrumenttini on hyvin kaukana kitaroista - eikä tuo Bassmanin edessä minulla toiminut. Itse huomasin laitteen kuitenkin mallintavan jousikaikua paremmin kuin useat reverbtankit konsanaan. Kiertoon loppujen lopuksi laitoin kyseinen vermeen.

Tutun laitetta testanneen kitaristin , "Fendermiehen" , kommentteja tässä kuitenkin lainatakseni " Toimii kitaralla yllättävän hyvin " - tietäen etten ollut harppusoundiin tyytyväinen.

Mallintavat pedaalit ..... ???

Jos soittaa suoraan pöytään - eikä nämä "mallintavat" ole silloin aika kova juttu ? Helppoa kuin mikä.

Toinen "funktio" - keyboard miehet ovat aina olleet tykästyneitä Bassman soundiin - nyt heillä on mahdollisuus vetää PA:n kautta Bassman soundeja.
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
hapo
02.04.2007 16:39:39
Mites toi toimii äänitys käytössä jos laittaa suoraan mikseriin? Onkos kukaan kokeillut voi vaatiiko kitaravahvarin?
J.Hollström
02.08.2007 23:26:37
Mites toi toimii äänitys käytössä jos laittaa suoraan mikseriin? Onkos kukaan kokeillut voi vaatiiko kitaravahvarin?

Kyllä sen voi suoraan tyrkätä mikseriin, soundi on ihan kohtuullinen. Ei kuitenkaan sama tietenkään mitä vahvistimen kanssa.

Värkkäilin artikkelin toisesta noista pedaaleista:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1077
Tunnuksesi on pistetty jäähylle!
harpist
07.09.2009 00:39:14
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 766 päivää vanhaan ketjuun!"

Yhteistyö jatkuu ... nyt ilmestyi Boss FRV-1 Fender Reverb Pedal

Jotain tällaista on kaivattukin - `63 Fender Reverb - se putkijousikaiku polkusimena.

Onko jo tyypitetty mihin kastiin/kassiin käytännössä menee ????

Linkistä löytyy hyvä video ko. reverbistä.

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=1021
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
McNulty
07.09.2009 01:17:21
harpist: "Huom! Olet kirjoittamassa yli 766 päivää vanhaan ketjuun!"
Yhteistyö jatkuu ... nyt ilmestyi Boss FRV-1 Fender Reverb Pedal
Jotain tällaista on kaivattukin - `63 Fender Reverb - se putkijousikaiku polkusimena.
Onko jo tyypitetty mihin kastiin/kassiin käytännössä menee ????
Linkistä löytyy hyvä video ko. reverbistä.
http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=1021

Testattu on, pikaisesti.
Ei ole tietysti ihan identtinen esikuvansa kanssa, eli Bossista puuttuu se putkien tuoma sielu... jotkut voisivat puhua lämmöstä ja pyöreydestä.

Sen sijaan pienenä simppelinä pedaalina tuo on kyllä varsin toimiva. Tipahtaa samaan kategoriaan kuin vaikkapa tuo RE-20 Space Echo. Keikalla hyvä, kestävä ja toimiva... menee siis 99,99% kuuntelijoista kuin häkä. Sai todella hyvän surffisoundin... vaikka en Dick Dalea osaakaan soittaa niin kyllä sitä soundia jäi fiilistelemään.

Olisin kyllä kaivannut pientä säröytymistä ja flutteria, aivan kuten oikeassakin vermeksessä säädöt kaakossa.
i'm six foot down in my grave so cold
buried alive near the underworld
i'm six foot down in my grave so cold
but i'm gonna scratch my way back out into your world
Shredder1993
23.12.2010 11:25:40
Käyttääkö kukaan tuota FBM-1:stä putkivahvistimen edessä säännöllisesti?

Mietin nimittäin, että oiskohan se hyvä ENGL Blackmoren eteen antamaan clean-kanavalle lämmintä Fender-saundia tai pientä Bluesrosoa.

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia vastaavien vahvistimien kanssa?
''You think you're big time? You're gonna fuckin' die - big time... You ready? Here comes the pain!'' - Carlito Brigante
Sakmongkol
23.12.2010 21:38:24
Shredder1993: Käyttääkö kukaan tuota FBM-1:stä putkivahvistimen edessä säännöllisesti?

En kovin säännöllisesti, mutta välillä pidän Bugera V22:n puhtaan kanavan edessä pienelle rosolle säädettynä. Bugera on yksinään aika kirkas ja tuolla tavoin saan mielestäni helposti hieman lämpimämpää soundia. Kannattaa kokeilla.
Shredder1993
24.12.2010 12:35:37
Vielä kun pääsis testaamaan omalla vehkeellä. Täytyy toivoa, että joku oululainen laittais myyntiin järkevään hintaan...
''You think you're big time? You're gonna fuckin' die - big time... You ready? Here comes the pain!'' - Carlito Brigante
Laulava Kylätohtori
12.02.2012 23:16:03
Fide: Minäkin pääsin käpälöimään Bassman polkusinta putiikissa tuossa männäviikolla.

Soittelin sillä Fender Blues Jr:n kautta ja olihan se kohtuu mukavan oloinen polkusin. Aidosta Bassmanista kun ei ole sen kummempia kokemuksia, niin paha mennä saundista mitään sanomaan tuon pohjalta, mutta yleisesti polksimesta lähti kyllä hyvä särö. Pidin erityisesti mahdollisuudesta säätää eq:a näppärästi suoraan polkusimesta.

Mulla on nyt testattavan Bossin Bassman (FBM-1) ja Deluxe Reverb (FDR-1) ja itse olen Bassmanin kannalla. Molemmat ovat hyviä, mutta Bassman vaan jotenkin erottuu edukseen. Vähän hankalat säädöt, mutta kuitenkin monipuoliset.

Mielestäni laite kuitenkin tappoi osaltaan putkivahvistimille ominaisen dynamiikan. Moni kokeilemani putiikkisärö ei ole yhtä pahasti dynamiikan kimppuun käyvä kuin tämä oli. Sanoisin siis nopeahkon testini perusteella, jotta polkusin on trankkuvermeiden ja halvempien putkivahvarien eteen oiva laitos. Jos taas vaffarin oma särö on jo sinänsä hyvä, sijoittaisin mieluummin soittodynamiikan kannalta läpinäkyvämpiin säröihin...

Mutta siis kuten sanottu, ei se polkusin millään muotoa huono ollut, ei vain minun tarpeisiini istuva (ainakaan noin kalliina =)

Ensin testasin Bugera v22:n edessä ja oikein yllätyin särön hyvyydestä. Oli mielestäni odottamattoman hyvä ja pelasi hyvin kitaran volumenapinkin kanssa. Olin kuitenkin melko skeptinen tällaisia mallinnuksia kohtaan, mutta koska minulla ei ole kokemusta aidosta Bassamanista, niin riittää, että särö on itsessään hyvä.

Sitten kokeilin Fenderin red knob Twinin kanssa ja kokemus oli kyllä pettymys. Mielestäni tuo Deluxe Reverb oli lähes samanlainen kuin Twinin oma särö, mutta vähemmän dynamiikkaa ja muutenkin "jotain puuttui". Bassman oli vähän parempi, mutta kuitenkin myös hyvin lähellä Twinin omaa säröä. Twinissä oli enemmän "twangiä tai klangia" kuin noissa speduissa, joten tavallaan ne olisivat Twinin kanssa turhia. Bassmanista voisi ehkä löytyä jotain käyttökelpoisia saundeja, mutta enpä tiedä. Olin jo Bugeran jälkeen varma ostopäätöksestäni, mutta Fendertestin jälkeen asiaa pitää vielä miettiä...
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)