Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Matti Järvinen
1 2 3
Matthew
30.12.2003 17:43:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuuko kukaan tietäämään kyseistä herraa? Ja jos sattuu, niin mitä mieltä olette?
Itse pidän miehen levystä ja se onkin soinut tiuhaan levystoittimessani. "Kaunista" melodista enimmäkseen luontoaiheista progeilua, ja sopivissa määrin
kikkailua ja vaikeampiakin juttuja. Välillä on tiukkaa groovemeinkiä ja välillä perinteisempää progea, joka on monin paikoin aika popahtavaakin. Lyriikat on kyllä "kerran tehtyjä", mutta se ei kuitenkaan hirveästi pistänyt korvaan. Mielestäni levyllä on aika ovelia ja omaperäisiä juttuja ja eniten mieleen tulee ehkä Jethro Tull ja Gentle Giant.
 
Ihan selvennykseksi, mies teki 70-luvun puolivälissä yhden progelevyn (Matin Levy) ja miehestä ei tämän jälkeen kuulunut enää mitään. Vahvan huhun mukaan rupesi mielisairaanhoitajaksi. =)
 
Pää pilalla.
R.W. Piuha
01.01.2004 14:00:05 (muokattu 01.01.2004 14:00:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks sillä se biisi mikä menee näin :"tää sukellus niin pitkä on, ei lopu milloinkaan,vajoan hiljalleen...... piiiiimeyteeen"?
 
Eikös hän soittanut ite lähes kaiken...
Kitaristi kaiketi oli,muistan vieläkin ton biisin kitarajutut mielessäni vaikka en oo sitä kuullut vuosikausiin,
varmaan aikanaan jostain Rock-radiosta nauhotin kelamankalle,vintissä olis mielenkiintonen pino kela/kasettitavaraa jotka pitäs purkaa,vuosilta n 72-82 about.ties mitä sieltä löytys;-)
 
Kyllä mä tykkäsin tosta biisistä,muita en juuri häneltä muistakkaan,toi oli aika kova radiosoitto aikoinaan;-)
 
Neljä Ruuvia
01.01.2004 14:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistini mukaan mikä ei oo hyvä ni tääkin Matti (siis ei Kurkinen) menehtyi johonkin sairauteen. Selvinnee pikapuolin oliko näin. Pikkujätkänä oli mulla kasetilla sen musaa,radiosta äänitin kun oli viikon pop-levy. Tykkäsin ihan kauheesti.
 
BaariMikko
07.01.2004 21:53:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tämä "Matin levy" ole varsin hyvissä hinnoissa nykyään?
Itse en ole kuullut, mutta kiinnostaisi kyllä.
 
Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse.
Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla huolellinen. Kaljakori viritetään A:han. Jos viritystouhu menee liian pitkälle, ollaan jo AA:ssa.
2541
08.01.2004 12:32:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks sillä se biisi mikä menee näin :"tää sukellus niin pitkä on, ei lopu milloinkaan,vajoan hiljalleen...... piiiiimeyteeen"?
 

 
Toi on varmaan biisi "Sameassa vedessä", ainoa minkä olen levyltä kuullut. Kai tuon viimeistään korealaiset julkaisevat cd:nä.
 
Rainer Frilund
30.01.2007 18:32:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kommentti vanhaan osuuteen:
Matin levy kuuluu meikämannen lemppareihin.
 
Uutinen:
Turkulainen pienkustantaja Zum Teufel kustannus
aikoo julkaista Matin levyn cd-muodossa! Katso:
http://www.zumteufelkustannus.net/
 
Halukkaat ilmoittautukoot, jotta pienkustantajat
uskaltavat myös toteuttaa tämän kulttuuriteon!
 
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
The Duke
30.01.2007 22:31:36 (muokattu 30.01.2007 23:07:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on varmaan biisi "Sameassa vedessä", ainoa minkä olen levyltä kuullut. Kai tuon viimeistään korealaiset julkaisevat cd:nä.
 
Jeps, mahtava biisi! Kuuntelin eilen ihan sattumalta kyseisen levyn ja tänään olikin sitten topic pystyssä :)
 
En ollut aikaisemmin huomannut, että Järvinen soittaa itse myös levyllä olevat huilut.
 
Mä ostin oman levyni muutama vuosi sitten Tampereelta. 45e maksoi mutta oli sen väärti. Reilu +100e nykyään. Huh.
 
Suomeen Matteja mahtuu. Musapuolelta täysin unohdettu ja edesmennyt Matti Kurkinen mainitaan vielä.
 
Rok.
 
EDIT: Ähh, Kurkinen mainittiin jo.
 
*Brian Jones Boozing Society*
clave
01.02.2007 21:53:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan miehen, koska olin tuolloin Upi Sorvalin oppilaana. US soitti levyllä ja jotenkin muistan biisin nimeltä Pieni sieni. Melodista ja kaunista.
 
aivokasvain
08.06.2007 16:52:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kuinkas moni on ostanut cd-version? Itse hain omani postista tänään.
 
Herra itse on kyllä edelleen hyvissä voimissa, mutta ei yllättäen tiennyt mitään levynsä uudesta painoksesta!!
 
Rainer Frilund
08.06.2007 19:37:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kuinkas moni on ostanut cd-version? ...
Herra itse on kyllä edelleen hyvissä voimissa...

 
3 kpl tuli hankittua. Älppyä kehumalla sain parit
CD:t välitettyä kavereillekin.
 
Jos todella olet yhteydessä Mattiin, välitä syvä
kumarrus meikäläiseltäkin. Hänen käsistään lähti
yks kaikkien aikojen hienoimmista levyistä.
Laiskan miehen soolojen "breakdown" nostaa
edelleen hymyn kasvoille. Voi sitä noinkin palata
alkuperäiseen teemaan. ;D
 
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
gorgonoidi
10.06.2007 22:54:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luultavasti olen tilaamassa levyn. Kunhan sitä varten on rahaa.
 
Heatseeker
13.06.2007 20:50:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vaan nimimerkki Rainer Frilundille tuosta, että jaoit tiedon Matin Levyn cd-painoksesta. Oli pakko tilata. Matin Levy pyörii parhaillaan ensimmäistä kertaa soittimessa ja hyvältä kuulostaa. Mahtava juttu, että ottivat tästä lätystä uuden painoksen. Oikea kulttuuriteko tosiaan!
 
jee
stigcarpelan
16.06.2007 23:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes. Kuulin levystä yhdeltä levykeräilijältä ja luulin tätä todella tuntemattomaksi mieheksi (tai sitten olen onnistunut sivuttamaan kaiken tästä) mutta hienoa että muutkin ovat innostuneet. Levyn hommaan kyllä hetikohta.
 
THV-klubi#48
"Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio."
Jari Nikkola
30.06.2007 00:14:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa hankittua itsekin tämä legendaarinen platta uudelleenjulkaisuna. Hyvää matskua, "Sameassa vedessä" ja muitakin ässäbiisejä. Naivistis-kyyniset tekstit mainioita. Hankkikoon siis jokainen tämän platan, joka diggaa suomiprogea 70-luvulta. "Tutkimusmatka" vaikka ensin kuunteluun ja sitten syventäviin opintoihin käsiksi. "Tuulee niin" Liekille kova cover-ehdokas?
 
Sir Henri
30.06.2007 21:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistin minäkin Matin levyn tilaukseen. Kuulin Radio Suomen Rock - radiossa viime viikolla jonkun Matin kappaleen ja tykästyin aivan paljon.
 
Kaikesta voi tehdä bluesia.
blackmore81
23.07.2007 05:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radio Suomen proge-yössä miestä ensimmäisen kerran kuulin ("Tuulee niin" ) ja hienoltahan se kuulosti. Pitää varmaan pistää levy hankintaan.
 
Sir Henri
23.07.2007 05:32:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radio Suomen proge-yössä miestä ensimmäisen kerran kuulin ("Tuulee niin" ) ja hienoltahan se kuulosti. Pitää varmaan pistää levy hankintaan.
 
Kannattaa. Alkaakohan olla jo painos pian lopussa, kun itse tilasin omani, niin ensin yritin Swampmusicista, mutta sieltä oli Järviset jo loppu.
 
Aivan järkyttävän hyvä levy, etten sanoisi. Kilpailee vahvasti parhaan suomalaisen levyn tittelistä omassa levyhyllyssäni. Ja oivallinen kitaristi on hän myöskin.
 
Kaikesta voi tehdä bluesia.
Rainer Frilund
23.07.2007 10:53:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... Alkaakohan olla jo painos pian lopussa, kun itse tilasin omani, niin ensin yritin Swampmusicista, mutta sieltä oli Järviset jo loppu...
 
Jos ei muualta saa, niin kustantajalta suoraan:
http://www.pop-lehti.fi/popkauppa/upload/index.php?act=viewCat&catId=5
 
Lisättäköön, etten ole kyseinen kustantaja, vaan
levyn onnellinen omistaja.
 
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
jigsore
23.07.2007 17:50:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radio Suomen proge-yössä miestä ensimmäisen kerran kuulin ("Tuulee niin" ) ja hienoltahan se kuulosti.
 
Samis. Ektrorecordsilla oli onnekkaasti vielä pari kpl varastossa. Toinenkin näimmä mennyt jo. Tulispa huomenna.
 
Ebb: 01 02 03
jigsore
27.07.2007 16:02:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai että kun on hieno levy, ei ole ihme että sen biisejä niin paljon toivotaan Progeöissä. Viime jaksossa kuultu "Tulee niin" on ehdottomasti levyn kohokohtia huiluineen ja muine progeiluineen. Vaan eipä tässä oikeastaan huonoja biisejä olekaan. Mielenkiintoista kitarointia läpi levyn, hienoja laulumelodioita ja eläin/luontoaiheiset sanoitukset piristävät päivää. Ja löytyyhän tästä melkoisia pop-hittejä, joita on varmana radiossa joskus muinoin tuutattu.
 
Jos ei muualta saa, niin kustantajalta suoraan:
http://www.pop-lehti.fi/popkauppa/upload/index.php?act=viewCat&catId=5

 
Tuoltakin on levyt loppu. Mutta Kreegah Bundolosta näyttäisi vielä saavan: http://www.kreegah.net/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=908
 
Ebb: 01 02 03
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «