KurtCobain 01.04.2007 16:21:22 | |
---|
Olen nyt soittanut sähkökitaraa noin vuoden verran ja haluaisin jonkun uuden bändin/biisin mihinkä kannattais tutustua ja ja opetella sitä. Aluksi kun Sähkökitaraan tartuin lainasin Guns N' Rosesin Appetite for destruction nuotti kirjan kirjastosta ja siitä niitä biisejä alko sujuun. myöhemmin olen lainennut kaikki gunnari nuotti kirjat ja opetellut niiltä biisejä: Kokonaan osaan: Welcome to the jugle Sweet child o' mine Patience Double Talkin jive Don't cry November rain (Outrossa pientä improvisaatioo) Nightrain (Outrossa pientä improvisaatioo) Estranged Civil war Ain't it fun Paradise city (Outro ihan stanan vaikee osata oikein) Mr. Brownstone (Soolo ei täydellisesti) Reckless life (En osaa sooloo) You could be mine (En osaa sooloo kokonaan) Knokin on heavens door (En oo harjotellu 2 sooloo) Olen myös alkanu metallicaa soitteleen mutta niillä on hauskoja riffejä soittaa, mutta soolot on taas sellasta tilutusta et ei oo mitään rajaa :D Ja olen myös bodomia yrittänyt mutta niilläkin ne soolot menee tiluks.. kyllä pientä tilua on kiva soittaa, mut liika on jo liikaa. Mutta löytyykö yhtäkään bändiä millä olis hyviä ja iskeviä riffejä, mutta se soolo ei ole ihan bodom tilu tappoo? Jos on niin kerro :D "Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin. |
Karipiirto 01.04.2007 16:27:57 | |
---|
En kauheesti viitsi listaamaan ruveta kun en niin hyvin tunne musamakuasi vaikka tuo lista jotain viitettä antaakin. Ainoa neuvo minkä annan on että kuuntele musiikkia ja paljon. Kun löytyy hyvää tavaraa niin kitara käteen ja opettelemaan. Ja pannaan tähän nyt kuitenkin jotain...vaikkapaa... Skid Row - 18 and live. Tuossa on soolo sellainen melodinen missä on kumminkin vähän mausteena pientä tilujuoksutusta ja biisi muutenkin on hyvä. Mitään tappavan iskeviä riffejä se ei sisällä mutta biisi on hyvä ainakin minusta. Menee sinne Gunnari -linjalle. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
KurtCobain 01.04.2007 16:41:37 | |
---|
Ja pannaan tähän nyt kuitenkin jotain...vaikkapaa... Skid Row - 18 and live. Kuuntelin ton biisin, nii ei siinä soolossa nyt mitään ihmeellisen nopeeta soitantaa ollut, ja oli vähän tylsähkön normi biisi mun mielest :D vähän vaikeempaa kehiin :D Mites metallica? mitä biisejä niiltä suosittelisitte? "Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin. |
tommiot 01.04.2007 16:54:52 (muokattu 01.04.2007 16:55:13) | |
---|
Kuuntelin ton biisin, nii ei siinä soolossa nyt mitään ihmeellisen nopeeta soitantaa ollut, ja oli vähän tylsähkön normi biisi mun mielest :D vähän vaikeempaa kehiin :D Mites metallica? mitä biisejä niiltä suosittelisitte? Battery vaikka. Veikkaan että on vähän tekemistä gunnareiden jälkeen saada ne riffit menee tiukasti. |
mammukka 01.04.2007 17:02:43 | |
---|
Kuuntelin ton biisin, nii ei siinä soolossa nyt mitään ihmeellisen nopeeta soitantaa ollut, ja oli vähän tylsähkön normi biisi mun mielest :D vähän vaikeempaa kehiin :D Mites metallica? mitä biisejä niiltä suosittelisitte? Kannattaa varmaan opetella soittamaan hyvin niitä simppeleitä biisejä sillätavalla kuin ne soitetaan. Kyllä maailma on pullollaan näennäisesti haasteellisia kappaleita. Ehkä suurempi työ on saada teknisesti simppeli (hevareille hidas) kappale kuulostamaan hyvältä. Ei kannata mennä perse edellä puuhun. Ja jos metallicalla tarkoitat Kirkin soiton omaksumista niin kannattaa ottaa mallia mielummin Jamesista. Tulet ennemmin tai myöhemmin ymmärtämään että miksi. Äläkä mene siihen helppoon että mitä nopeammin, sen vaikeampaan. Ymmärrän, että Metallica on kova juttu (mulle vieläkin) mut toivelaulukirjoista löytyy myös haastavuutta. Erilaiset soinnut ja sormitukset yms. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=218087&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=262359&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243621&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243626&type=hi |
Xizor 01.04.2007 19:55:05 | |
---|
Kuuntelin ton biisin, nii ei siinä soolossa nyt mitään ihmeellisen nopeeta soitantaa ollut, ja oli vähän tylsähkön normi biisi mun mielest :D vähän vaikeempaa kehiin :D Mites metallica? mitä biisejä niiltä suosittelisitte? Battery Blackened Master Of Puppets Creeping Death Dyers Eve Noi kun opettelet soittamaan tarkasti ja tiukasti, niin alkaa olla komppipuoli aika hyvällä mallilla. Tosin aikaa kannattaa varata jokunen hetki. =) The difference between genius and stupidity is that genius has limits. |
Thet 01.04.2007 20:01:19 | |
---|
Megadethin Tornado of souls. Soolostakin voit saada ainakin osan menemään, ei oo mitään hirveetä tilua. Metallicalta vaan kaikkea mahdollista. Quidquid latine dictum sit, altum videtur. |
KurtCobain 01.04.2007 20:03:08 | |
---|
Battery Blackened Master Of Puppets Creeping Death Dyers Eve Noi kun opettelet soittamaan tarkasti ja tiukasti, niin alkaa olla komppipuoli aika hyvällä mallilla. Tosin aikaa kannattaa varata jokunen hetki. =) Noista osaan Creeping deathin, mut soolossa on aika vaikee :D Ja sit tietenkin MOPin, jonka osaan ihan hyvin "Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin. |
wrshredder 01.04.2007 20:09:00 | |
---|
Mutta löytyykö yhtäkään bändiä millä olis hyviä ja iskeviä riffejä Hoho. Eiss. En osaa sanoa. Plussa rapsahti myös siitä että sähkökitara oli kirjoitettu isolla alkukirjaimella. :) Slayer , Pantera , Deep Purple , Rainbow . Noilta pitäisi riittää riffejä loppuelämäksi. Kirjasto kannattaa kaluta läpi ,lainata levyjä ja muuta materiaalia. |
tommiot 01.04.2007 21:03:38 | |
---|
Megadethin Tornado of souls. Soolostakin voit saada ainakin osan menemään, ei oo mitään hirveetä tilua. Vuoden soittaneelle? Just joo... |
Olen myös alkanu metallicaa soitteleen mutta niillä on hauskoja riffejä soittaa, mutta soolot on taas sellasta tilutusta et ei oo mitään rajaa :D Ja olen myös bodomia yrittänyt mutta niilläkin ne soolot menee tiluks.. kyllä pientä tilua on kiva soittaa, mut liika on jo liikaa. Mutta löytyykö yhtäkään bändiä millä olis hyviä ja iskeviä riffejä, mutta se soolo ei ole ihan bodom tilu tappoo? Jos on niin kerro :D no mutta, eihän metallican soolot nyt mitään kauheeta tilua ole, kirk hammett on aina soittanut (huom. minun mielipiteeni) yli osaamisensa tai väh. niin hyvin kuin pystyy, eivätkä soolot ole niin täyteläitä kuin esim. maidenin soolot. metallicalla soolot on vähän liian kuviopohjaisia, joka tosin tekee niistä helpompia soittaa ja muistaa, mutta ne nyt on vähän mitä on. Tosin Fade to Blackissa on kyllä yhdet maailman ultimaattisimmat soolot. et oo maidenia kokeillu? kannattaa kokeilla, tosin en voi olla että et ole maiden- tyyppiä mutta kokeilemisen arvoista ehdottomasti, esim. Hallowed be Thy Name, 2 Minutes to Midnight etc. Megadethin Tornado of souls. Soolostakin voit saada ainakin osan menemään, ei oo mitään hirveetä tilua. Metallicalta vaan kaikkea mahdollista. no on se kyllä aika nopeeta luritussettiä mutta riffit on ovelia ku hitto. arpeggioita tai sweeppiä ois kyllä hyvä osata, muuten ei tuu mitään ainakaa sieltä loppupuolesta, mutta kyllä se friedman aika pimeetä settiä vetää että nopeutta ois kyllä hyvä olla& tekniikat kunnolla hallussa. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia. |
Mikaelo 01.04.2007 21:28:52 | |
---|
Ilmeisen roses-tyyppinen soittaja kun kyseessä niin reenaappa Kummisetä-teema. Ok, on sinällään helppo, mutta kaikkine bendeineen hyvinkin haastava. Nopeutta on helppo reenata, mutta tatsia ei. In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
apenaattori 01.04.2007 21:29:57 | |
---|
Improviosintia rupeaisin katselemaan. Soitat Slashin sitten suohon niiden levyjen tahdissa. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Kerpele 01.04.2007 21:57:45 (muokattu 01.04.2007 22:10:56) | |
---|
Mm... Metallicaa. Kaikki metallica pitäisi opetella, mutta jos tässä nyt jotain etsitään, niin, mietinpä hetken. Orion, helppoja (ja hyviä) riffejä löytyy, ja kaksi ensimmäistä kitarasooloa helpompia, kolmas nopeatempoisempi ja hankalampi kaiketi. Hyvä jammailubiisi ja mukava soittaa. Lisää metallicaa: Seek & Destroy (Nopea soolo) Master of Puppets (Toinen soolo hankalahko) Enter Sandman For Whom The Bell Tolls (Todella helppo biisi) The Unforgiven Battery Blackened Kivaa akustista mukana myös: Nothing Else Matters (Huuuippu soolo) Fade To Black (Myös huippuja sooloja) One (Huippuja sooloja myös tässä, ylläri) Tuossa nyt muutama mitä ensimmäisenä mieleen tuli. Pidä hauskaa. E: Slayeria suosittelen myös, loistavia riffejä, soolot vain hieman nopeahkoita ;) |
opuh 01.04.2007 22:26:24 (muokattu 01.04.2007 22:28:44) | |
---|
Loistavia, iskeviä riffejä = Annihilator ja Jeff Waters. Sieltä kannattaa kuunnella Alice in Hell, Never, Neverland ja Set the world on fire levyt läpi. Löytyy yksinkertaisemmista riffeistä monimutkaisempiin. Edit: En sitten tota soolo juttua huomannut. Watersin soolot ei kuitenkaan ole ehkä sieltä helpoimmasta päästä. Hahahah |
Xizor 02.04.2007 08:35:16 | |
---|
Noista osaan Creeping deathin, mut soolossa on aika vaikee :D Ja sit tietenkin MOPin, jonka osaan ihan hyvin Ei nyt ole tarkoitus mitenkään kettuilla, mutta olet siis soittanut vuoden ja osaat MoPin ihan hyvin? Joko meillä on eri käsitys siitä mitä tarkoittaa OSATA kappale hyvin tai sitten sä olet treenannut 10h päivässä. =) Mulle nimittäin se, että osaa kappaleen hyvin tarkoittaa sitä, että sen pystyy vetään niin tarkasti ja hyvällä soundilla, että suunnilleen huomenna vois mennä studiolle purkittamaan. Esim. jotain tätä tasoa: http://www.youtube.com/watch?v=DLd4Bh2ytQUhttp://www.youtube.com/watch?v=IP8Y8yiOoaM Mutta tähänkin auttaa oman soiton aktiivinen nauhoittaminen. Jos osaat omasta mielestäsi jonkun kappaleen todella hyvin, niin koita nauhoitella siitä sellainen coveri, jossa soitat tuon kappaleen kokonaisuudessan niin hyvin kuin mahdollista. Sitten voit jälkikäteen siitä analysoida, että mikä menee hyvin ja missä on parantamisen varaa. The difference between genius and stupidity is that genius has limits. |
mammukka 02.04.2007 11:12:12 | |
---|
Ei nyt ole tarkoitus mitenkään kettuilla, mutta olet siis soittanut vuoden ja osaat MoPin ihan hyvin? Joko meillä on eri käsitys siitä mitä tarkoittaa OSATA kappale hyvin tai sitten sä olet treenannut 10h päivässä. =) Mulle nimittäin se, että osaa kappaleen hyvin tarkoittaa sitä, että sen pystyy vetään niin tarkasti ja hyvällä soundilla, että suunnilleen huomenna vois mennä studiolle purkittamaan. Nimenomaan. On ihan eri asia osata kappale hyvin, kuin painella vaan oikeat äänet oikeassa järjestyksessä. Tällä painotan juuri tätä simppeleiden biisien haltuunoton tärkeyttä. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=218087&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=262359&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243621&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243626&type=hi |
Lesko 02.04.2007 15:40:58 | |
---|
Tässä ketjussa on nyt joku pahasti pielessä, tai ei ketjussa, vaan metodeissa, kaveri on soittanut vuoden, osaa soittaa nuo biisit mitä tuossa väittää. Kyseessä on joko huippulahjakkuus tai sitten vain "osaa soittaa ne biisit" Tuo on ihan totta, että on aivan eri asia osata soittaa biisit hyvin, kuin vaan saada ne äänet paineltua sieltä... en tiedä, jotenkin nyt kummastelen tätä ihanaa aikakautta, guitarprota, sekä iki opettavaisia tabulatuuri-kirjoja... =) "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
KurtCobain 02.04.2007 15:45:44 (muokattu 02.04.2007 16:11:59) | |
---|
Tässä ketjussa on nyt joku pahasti pielessä, tai ei ketjussa, vaan metodeissa, kaveri on soittanut vuoden, osaa soittaa nuo biisit mitä tuossa väittää. Kyseessä on joko huippulahjakkuus tai sitten vain "osaa soittaa ne biisit" Tuo on ihan totta, että on aivan eri asia osata soittaa biisit hyvin, kuin vaan saada ne äänet paineltua sieltä... en tiedä, jotenkin nyt kummastelen tätä ihanaa aikakautta, guitarprota, sekä iki opettavaisia tabulatuuri-kirjoja... =) Juu voinhan mää jotain ääninäytettä laittaa :) tai voin laitaa ton Gunnareitten don't cry soolon silta ajoilta kun olin puol vuotta soittanu. http://www.youtube.com/watch?v=3WT5Tv9raS4 kun tossa lukee et oon soittanu puol vuotta ja suluissa et puol vuotta akustista, nii se akustinen jota soitin niin oli mun iso siskon ja pääsin rämpyttään sitä aina viikon loppusin. Edit: voisin äänittää ton Estrangedin muuten :) ei siinäkään mitään kummosta tilua oo mut hauska soittaa varsinkin se kakkos soolo :P Edit 2: tai en tiä minkä äänittäisin :D sen näkee sitten :D "Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin. |
Bonesaw 02.04.2007 16:09:16 | |
---|
Opettele Alternate-pikkaus. Joo'o |