Aihe: Laneyn nuppia: GH50L, GH100L, GH100Ti, VH100R?
1 2 3
tommiot
25.03.2007 16:48:38
Eli tästä ketjusta olen nyt saanut sen kuvan, että VH100R olisi GH-sarjalaisia soveltuvampi metalliin säröosastonsa puolesta? Ja särö mahdollisesti jopa riittää ilman erillisiä boostailijoita, muuhun kuin kaikkein äärimmäisimpään sirkkelöintiin? Onko jollain vielä eriäviä mielipiteitä aiheesta?

Mulla on eriävä mielipide. VH100R särö riittää kyllä äärimmäisimpään sirkkelöintiin. Ainakin jos ei tarkoituksella haeta paskaa saundia. On tolla mun nupilla kuolonmetallitkin vedetty: http://www.mikseri.net/artists/?id=64752 (en soita itse, mutta mun kamoilla)
Wezzer
25.03.2007 17:39:43
Mulla on eriävä mielipide. VH100R särö riittää kyllä äärimmäisimpään sirkkelöintiin. Ainakin jos ei tarkoituksella haeta paskaa saundia. On tolla mun nupilla kuolonmetallitkin vedetty: http://www.mikseri.net/artists/?id=64752 (en soita itse, mutta mun kamoilla)

Vakuuttavalta kuulosti rankemmatkin säröt... itse en varmaan noinkaan paljon gainia tule tarvitsemaan joten luulisi riittävän. Hiljalleen alkaa tuntumaan siltä että valinta on tehty ja kyse on enää rahasta :)
Semmoosta... www.ankkuriklubi.com
tommiot
25.03.2007 18:00:18
Vakuuttavalta kuulosti rankemmatkin säröt... itse en varmaan noinkaan paljon gainia tule tarvitsemaan joten luulisi riittävän. Hiljalleen alkaa tuntumaan siltä että valinta on tehty ja kyse on enää rahasta :)

Kyllä siitä enemmänki säröä lähtee jos tahtoo =) Oli vielä varaa kyllä gainipotikoissa (niitähän on kaksi kappaletta :). Toi oli EMG:n aktiivisetillä vedetty kylläkin. Helpommin säröytyvillä etuasteputkilla (esim. Tungsol, EI) saa varmaan vielä enemmän säröä, mutta en sitten tiedä kuka hullu sellaista tarvitsee :)
Törni
25.03.2007 18:42:51
Tuohon särön määrään vielä,että kyllä GH50L:täkin säröä lähtee vaikka mihin,mutta sen särön luonne ei välttämäti vastaa modernin metallin vaatimuksi.Tai en tiedä sitten minkälainen sirinä täytyisi saada aikaiseksi,jos tuosta säröt kesken loppuu.
Alphie
01.04.2007 11:42:56
Onkos kenelläkään tietoa tuosta GH50L:n gain boostista? Paljonko sillä nyt saa sitä säröä oikeasti lisää?
sonata
01.04.2007 12:53:25

Mitenkäs tuossa VH100R -vahvistimessa on tämän asian laita. Olen kuullut että laite on erittäin herkkä häiriölle ja on toisin sanoen suht äänekäs? Onko totta vai ei :)
moro
Wezzer
01.04.2007 17:38:35 (muokattu 01.04.2007 17:39:30)
Paljon on tullut hyvää kommenttia ja monilla tuntuu olevan samankaltaisia kysymyksiä. Itse en kuitenkaan ole vieläkään ostopäätöstä saanut tehtyä, joten osaisko joku kertoa missä noita Laneyn nuppeja pääsis ihan testaamaan? Eli liikkeitä joilta löytyy edustusta, ja mahdollisesti näköhavaintojakin hyllyssä olevista yksilöistä?

Levytukku nyt toki on, mutta lieneekö sielläkään hyllyssä. Itse asun Keski-Suomessa päin, mutta oon kyllä varmaan tekemässä reissua muuallekin päin lähiaikoina. Ainakin Jyväskylästä tuntui kuitenkin olevan turha etsiä. Kaikki vinkit käy, mieluummin matkustan vähän kauemmaksikin kuin ostan sian säkissä :)
Allekirjoitus
Zealot
01.04.2007 18:00:20
...osaisko joku kertoa missä noita Laneyn nuppeja pääsis ihan testaamaan? Eli liikkeitä joilta löytyy edustusta, ja mahdollisesti näköhavaintojakin hyllyssä olevista yksilöistä?

Itseäkin haluttaisi kovasti päästä testaamaan, erityisesti GH50L kiinnostaa. Lähinnä rullaan Pori-Turku kaistalla, joten siltä akselilta mielellään pitäisi löytyä. Pori Sound Cityn sivuilla mainitaan että he myyvät Laneytä, mutta liikkeessä en ole vielä noita nähnyt.
Coma Song for the wounded.
msm40
01.04.2007 18:08:24
...joten osaisko joku kertoa missä noita Laneyn nuppeja pääsis ihan testaamaan? Eli liikkeitä joilta löytyy edustusta, ja mahdollisesti näköhavaintojakin hyllyssä olevista yksilöistä?

Levytukku nyt toki on, mutta lieneekö sielläkään hyllyssä. Itse asun Keski-Suomessa päin, mutta oon kyllä varmaan tekemässä reissua muuallekin päin lähiaikoina. Ainakin Jyväskylästä tuntui kuitenkin olevan turha etsiä. Kaikki vinkit käy, mieluummin matkustan vähän kauemmaksikin kuin ostan sian säkissä :)

Juu oman GH50L:n ostin Musikantista ja tilauskamaksi meni. Musapörssissä en muista nähneeni mutta enpä mä siellä paljoa käykkään. Outoa etteivät pidä hyllyssä noita Lanikoita kun noi on kuitenkin järkihintasia ominaisuuksiin nähden.
All you really need is your imagination... And a Tele...
Wezzer
01.04.2007 20:35:40 (muokattu 01.04.2007 20:37:25)
Juu oman GH50L:n ostin Musikantista ja tilauskamaksi meni. Musapörssissä en muista nähneeni mutta enpä mä siellä paljoa käykkään. Outoa etteivät pidä hyllyssä noita Lanikoita kun noi on kuitenkin järkihintasia ominaisuuksiin nähden.

Juuri näin, en itseasiassa ole netistäkään löytänyt yhdenkään suomalaisen firman Laney-hintoja. Näitä nuppeja ei ole näkynyt kuin Levytukun sivuilla, sielläkin ilman hintoja ja mitään tietoja. Outoa meininkiä, Laneyt näyttäis kuitenkin olevan kohtuun suosittuja nuppeja täällä käydyn keskustelun perusteella.

Tämä huomioon ottaen ei ehkä ihme, että ihmiset tilailee Saksasta :D
Allekirjoitus
tommiot
01.04.2007 20:40:19
Juuri näin, en itseasiassa ole netistäkään löytänyt yhdenkään suomalaisen firman Laney-hintoja. Näitä nuppeja ei ole näkynyt kuin Levytukun sivuilla, sielläkin ilman hintoja ja mitään tietoja. Outoa meininkiä, Laneyt näyttäis kuitenkin olevan kohtuun suosittuja nuppeja täällä käydyn keskustelun perusteella.

Tämä huomioon ottaen ei ehkä ihme, että ihmiset tilailee Saksasta :D

Levytukussa maksaa noi nupit saman verran suunnilleen kuin Thomannilla, jos oikein muistan.
Wezzer
08.04.2007 18:23:10 (muokattu 08.04.2007 18:24:10)
Jahas, eipä ole vieläkään tullut selvyyttä asiaan ainakaan mulla. Välissä on mietitty kaikenmaailman Peaveyn 5150:stenkin ostamista ym. mutta Laney kyllä edelleen kiinnostais, sen verran moni sitä on kehunut.

Haastankin nyt kaikkia kykeneviä linkittämään tänne ääninäytteitä Laneyn nupeista. Haulla löytyi joitain vanhoja linkkejä, mutta niistäkään monet eivät enää toimi. Linkkiä siis tiskiin, bändin demoja, muita sampleja...erityisesti särösoundeja.

http://koti.mbnet.fi/petrop/Laney_VH100R/ tuossa eräs haulla löytynyt kokoelma, samaa tavaraa kuin artikkelit-osan avostelussa.

Lisää vaan tulemaan :)
Allekirjoitus
tommiot
08.04.2007 19:26:22 (muokattu 08.04.2007 19:28:05)
http://www.mikseri.net/artists/?id=64752

Kitarat soitettu VH100R + Marshall 1960AX 2xGreenbackilla, 2xV30. Yksi Greenback mikitetty Sennheiser e606:lla, yksi V30 Shure SM57:lla. Muistaakseni. Ja yhden kerran tuplattu (siis yhden kerran soitettu vasemmalle kitarat ja yhden kerran oikealle = 4 raitaa, kai tuota tuplaamiseksi voi kutsua kun bändissä on vain yksi kitaristi =)
Buffa D
12.05.2007 13:24:20 (muokattu 12.05.2007 13:32:43)
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-1960-A~ID~1355.asp

Mitenkäs tuommonen toimii vh100r:n kanssa? Ei tuolla varmaan pahasti metsään voi mennä, mutta oon vähä kahen vaiheilla ton ja laneyn oman kaapin kaa.

edit: Ja siis semmosta Isis, Callisto, Deftones-tyyppistä musaa soitetaan.
persemoi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)