Aihe: Mahonkilankun hinta?
1 2
Zeni
31.03.2007 15:50:04
Mitä mahtaa maksaa Les Paulin bodyn kokoinen aihio mahonkia noin suunnilleen ? Ajattelin että täällä on varmaan niitä hankkineita.
Juzzu
31.03.2007 15:55:03
Leppävirralla 60€ ja kaikkialta muualtahan saa vähintään samanlaatuista vähintään puoleen hintaan ja hymiö.
Numb
01.04.2007 09:09:59

Pahimmassa tapauksessa puut tulee sitten molemmista firmoista.

Jos tulee, niin voin ostaa toisen bodylankun :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
GuitarManiac32
02.04.2007 21:03:04 (muokattu 02.04.2007 21:04:02)
Hain noin puoli vuotta sitten 2,5m pitkän, 20cm leveän ja 52mm paksun khaya-mahonkilankun 50€ hintaan Hakalan puutukusta Lahdesta. Hyvä homma oli se, että sain itse valita sopivan yksilön. Varmuuden vuoksi pidin lankkua kotona vajaan kuukauden ennen työstämistä, mutta ei käyristynyt silmämääräisesti yhtään. Kai se hintataso on siellä vielä samanlainen.
Linkki rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg
Zeni
02.04.2007 21:09:50
Ja tampereen lähettyvillä (100km säteellä) näitä myy ?
Les Fender
02.04.2007 22:03:10
Ja tampereen lähettyvillä (100km säteellä) näitä myy ?

Puukeskus
http://w3.puukeskus.upm-kymmene.com … 48730ec2256ab7004afb4e?OpenDocument
"Living is easy with eyes closed!"
Little Savage
02.04.2007 22:58:52
Soittelin viilukeskukseen mahonkien perään ja ne lupas lähettää ne keskiviikkona. Voin kyllä noita hintoja sitten ilmotella kun lankut tulee.
Kirk Hammett Suomen Presidentiksi ! , ja Susan Kuronen eduskuntaan.
spyykko
03.04.2007 09:46:44

Mitä mahtaa maksaa Les Paulin bodyn kokoinen aihio mahonkia noin suunnilleen ? Ajattelin että täällä on varmaan niitä hankkineita.

Flying V:n body- ja kaulakhayat maksoivat vuonna 2004 Tampereen Puukeskuksesta hankittuna 30,27€
Ite olis taas tarvinnu tehdä
tuffkong
03.04.2007 11:06:49
Itellä maksoi viime syksynä n. 30€ tampereen puukeskuksesta, ja siitä palasta riittikin sitten pariin bodyyn.
Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ
Jymi
03.04.2007 11:11:11
Hakalan puutukussa maksoi noin vuosi sitten 50e lankku, jossa oli puuta kahteen Les Paul bodyyn ja 4:ään kaulaan.
Little Savage
05.04.2007 18:47:04
Hain mahongit matkahuollosta ja hintaa tuli 1060 x 225 x 54 kokoiselle lankulle 40,98 e. Oli vähän noissa mitoissa ylimäärästä siihen verrattuna mitä olin ajatellu.

Enpä nyt tiiä jääkö tossa mitenkään voitolle jos joutuu useammasta firmasta postitse tilailee. No tulipahan kokeiltua.
Kirk Hammett Suomen Presidentiksi ! , ja Susan Kuronen eduskuntaan.
samipa
06.05.2007 21:24:10
Puukeskuksesta (herttoniemi) 40€ lankku eli 50x180x2400(pituus ei muistissa tarkasti). Vähän käppyrää lankkua, mutta näin aloittelevana rakentajana en tiedä kuinka suoraa voi edes löytää?

-Sami
peoplessi
10.05.2007 00:45:59
Mitoissa pientä häikkää? Vai ?
Little Savage
10.05.2007 19:22:16
Mitoissa pientä häikkää? Vai ?

Puutöissä puhutaan aina milleistä.
Tie jolla ei ole esteistä ei luultavasti johda mihinkään.
samipa
21.05.2007 13:22:09
Joo, kävin tossa puusepän juttusilla ja se naurahti puukeskuksen puille... sanoi ettei niiden myymällä kayilla (kirjoitusvääryys??) ole oikeastaan mitään tekemistä mahongin kanssa. Ja olihan puussa eroa, kun se kaivoi hyllystä vanhahkon lankun hondurasia.. puu oli suora ja paljon jämptimmän oloinen kuin puukeskuksen palikka. No, minun tiedoilla ja taidoilla puiden suhteen, seppä olis voinu myydä mulle mitä puuta tahansa ja olisin uskonut sen sanomisia. No, hyvä puoli asiassa on se, että voin tuolla puukeskuksen "mahongilla" tehdä ensimmäisen rungon, ja eipähän mene hermo niin pahasti jonkin mennessä vähän vikaan.

Joten se siitä hyvästä vinkistäni..

-Sami
Little Savage
21.05.2007 14:19:56
Joo, kävin tossa puusepän juttusilla ja se naurahti puukeskuksen puille... sanoi ettei niiden myymällä kayilla (kirjoitusvääryys??) ole oikeastaan mitään tekemistä mahongin kanssa. Ja olihan puussa eroa, kun se kaivoi hyllystä vanhahkon lankun hondurasia.. puu oli suora ja paljon jämptimmän oloinen kuin puukeskuksen palikka. No, minun tiedoilla ja taidoilla puiden suhteen, seppä olis voinu myydä mulle mitä puuta tahansa ja olisin uskonut sen sanomisia. No, hyvä puoli asiassa on se, että voin tuolla puukeskuksen "mahongilla" tehdä ensimmäisen rungon, ja eipähän mene hermo niin pahasti jonkin mennessä vähän vikaan.

-Sami

Ei mua haittaa jos joku lankku vähän kiero kun ne yleensäkin tuppaa olemaan sellasia. Niitähän joutuu suoristamaan höyläämällä joka tapauksessa.

Saiko sieltä puukeskuksesta yhtään pienempiä paloja ? Ajattelin että vois käydä hakemassa pari lautaa siltä varalta jos tarvii jotain rakennella.
Tie jolla ei ole esteitä ei luultavasti johda mihinkään.
MPU
21.05.2007 18:55:06

-Sami

Kyllä khaya on mahonkia. Afrikkalaista sellaista. Ei se Hondurasin mahonkia yritäkään olla. Molemmat ovat ihan kelpoja soitinpuita.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Basismi
22.05.2007 10:58:10
Saiko sieltä puukeskuksesta yhtään pienempiä paloja ? Ajattelin että vois käydä hakemassa pari lautaa siltä varalta jos tarvii jotain rakennella.

Olen tavannut sahailla sopivan mittaisia pätkiä, kysäise henkilökunnalta jos epäilyttää.
Toki kannattaa ostaa kerralla palio, on sitten seuraavan projektin puut jo valmiina kuivumassa ;)
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
samipa
23.05.2007 19:10:02
Kyllä khaya on mahonkia. Afrikkalaista sellaista. Ei se Hondurasin mahonkia yritäkään olla. Molemmat ovat ihan kelpoja soitinpuita.
Marko

Seppä nauroi minulle ja sanoi sen olevan kasvatettua, eikä lähelläkään "aitoa". Vanhaparta oli, joten joko tätä nuorta pässiä vietiin narusta tai sitten puusetä puhui kokemuksen voimalla. Ainakin parta oli iso ja lankun hinta :)

Kiitos Marko, toi vähän helpottaa. Mä luulin ostaneeni pelkkää p...aa. Nyt voi hyvillä mielin rakentaa ensimmäistäni, jahka verstaan löydän.

-Sami
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)