Värinä 30.03.2007 15:16:41 | |
---|
Olen tässä miettinyt uuden etuasteen hommaamista. Varsinkin Fenderin putkietunen kiinostaisi. Tällä hetkellä kun bänditreenit tapahtuvat kerrostaloympäristössä (rumpukoneessa on kun on huomattavasti tehokkaampi volumesäätö kuin rumpalissa), olen tähän asti soittanut Hughes & Kettnerin kitaralle tarkoitetun putkietuasteen läpi suoraan mikseriin ja stereoihin. Tuollakin setupilla on ihan mehukkaat soundit irronnut, mutta silti houkuttaisi ihan oikean bassoetusen hankkiminen. Tuossa kun se alapää, vaikkei varsinaisesti puutu, niin on hieman munaton. Lisäksi siitä puuttuu efektilenkki. Ajattelin siis joko Ampegin tai Fenderin putkietusta hommaavani.. Seuraavanlainen setup mielessä: Treeneihin tuo H&K ikäänkuin säröpedaaliksi footswitchin perään (tuon saa siis säädettyä toimimaan joko linja- tai instrumentti tasoisena) --> Fender/Ampeg/joku muu (efektilenkkiin choruspedaali) --> kaiutinemulaatio (ainakin tuon H&K:ssa oleva on aika hyvän kuuloinen verrattuna suoraan linjaan, joten mahdollisesti sellainen H&K:n Red Box Classic) --> mikseri. Keikoilla voisi sitten vetää etuasteesta päätteeseen ja kaappiin. Tai sitten vaan kombon päättäriin. Tuleeko suorilta mitään parempia ideoita mieleen ko. tilanteeseen? Ja minkälaisia kokemuksia ihmisillä on noista putkisista bassoetuasteista? Hieman ehkä epämääräinen keskustelun aloitus, mutta jospa jotain saataisiin aikaan. ;) Rock and/or Roll |
poppamies 30.03.2007 15:47:53 | |
---|
G strings are for strippers! |
J.Hollström 30.03.2007 18:10:54 | |
---|
|
Teijo K. 30.03.2007 18:18:11 | |
---|
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Pirkka 30.03.2007 20:03:38 | |
---|
Miten olis Brick? Kallis vehje mut hyvä. Mulla on siitä vanhempi versio Ditto joka toimii myös oikein mainiosti. |
Värinä 30.03.2007 21:14:15 | |
---|
Miten olis Brick? Kallis vehje mut hyvä. Mulla on siitä vanhempi versio Ditto joka toimii myös oikein mainiosti. No ei oikein. Nimenomaan tuollasta etusta, jossa olis hieman enemmän säätövaraa olen etsimässä. Eli jonkin laista EQ:ta ja mielellään myös efekti luuppia saisi löytyä. Toi Ampeg ja Fender on eniten kiinnostuksen aiheena. Fenderi taitaa olla hieman monipuolisempi, mutta toisaalta, eipä se auta jos soundi ei miellytä. Mutta onkos kellään kokemuksia tuosta H&K:n Red Boxista basson kanssa? Rock and/or Roll |
Pirkka: Miten olis Brick? Kallis vehje mut hyvä. Niin on. Mutta toimii parhaiten ihan DI-boxina. Tossa ei ole pahemmin säätövaraa. Eikä se sitä tarviikaan, Helvetin hyväsoundinen perusvehjes, linjaan keikalla / studiossa. Tullut mun basson perään jäädäkseen. Muttei kovin monipuolinen etunen. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
nro5 31.03.2007 16:39:49 | |
---|
No ei oikein. Nimenomaan tuollasta etusta, jossa olis hieman enemmän säätövaraa olen etsimässä. Eli jonkin laista EQ:ta ja mielellään myös efekti luuppia saisi löytyä. Toivottavasti tästä ei kukaan pahastu, mutta mulla olis myynnissä Ampegin svp-pro -etuaste tuolla torilla. Käyn viikottain Treella, joten jos olet kiinnostunut testaamaan, niin onnistuu kyllä. |
pdj 01.04.2007 21:30:35 | |
---|
Tere Mulla on tommonen EBS:n putkisärö (Valve Drive), jota pitäis pystyä myös käyttämään etuasteena, onko kukaan tuossa tarkoituksessa käyttänyt. Itselläni se on särökäytössä ja toimii aivan hemmetin hyvin siinä. PdJ |