balzary 28.03.2007 21:45:45 | |
---|
Pohdinnan alla on 3-kielisen (tai mahdollisesti jopa 2-kielisen) basson tekeminen. En ole nähnyt missään tietoa/kokemuksia tällaisestä projektista. Onko kellään? Tollanen löytyy jäsen Sam Otherilta: http://www.avbasses.cz/3BOKP.htm |
Basismi 28.03.2007 22:25:10 | |
---|
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Wilkeson 28.03.2007 23:04:01 | |
---|
tosi weirdo. en oo ikinä ennen nähny moista. Kyl mä oon kelannu et bassos ois se 4 kieltä vähintää.. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
poppamies 28.03.2007 23:23:44 | |
---|
G strings are for strippers! |
Humppaa 29.03.2007 23:34:52 | |
---|
Hilpeän surullinen uutinen Levinin bassosta. Tämä lievää savuvahinkoa saanut ja Samin luomus antavat voimia yrittää omaa versiota. Jos mestarit, miksen minäkin. Mitähän pitäisi huomioida kapeaa kaulaa veistäessä? |
Teijo K. 31.03.2007 09:22:55 | |
---|
Lueskellessani Kalevalaa tuossa tuli erityisesti pistettyä merkille Väinämöisen hauenluinen kannel, minkä hän tekee siitä hauesta joka hidastaa Sammon ryöstöretkeä. Koko maa kutsutaan soittamaan kannelta, mutta se ei soi oikein kuin tekijänsä kädessä. Suomalaisessa mytologiassa itse tekemisellä on ollut suuri merkitys aika varhaisista vaiheista lähtien. Vaikka muuten Kalevalassakin Seppo Ilmarinen on se suorittaja -hahmo, joka tekee käsillään kaiken, niin hauen leukaluun hänkin olisi heittänyt pois. Väinämöinen yksin näkee sen arvon kanteleena, ja Väinämöinen yksin saa tekemänsä soittimen soimaan. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Karlsson 31.03.2007 09:45:05 | |
---|
Hitto mikä hippiritsa! Oujeah. Toimi hienosti kahdella bassolla varustetussa kokoonpanossa, jossa toinen toimi enemmän baritonikitaran toimessa ja tuolla AV:lla sitten sopivan tuhdit alakerrat siihen. Kyllähän tommosen kanssa joutuu vähän miettimään uusiksi lähestymistapaa soittamiseen. Lisää enemmän! |
Karlsson 31.03.2007 09:46:50 | |
---|
Hilpeän surullinen uutinen Levinin bassosta. Tämä lievää savuvahinkoa saanut ja Samin luomus antavat voimia yrittää omaa versiota. Jos mestarit, miksen minäkin. Mitähän pitäisi huomioida kapeaa kaulaa veistäessä? Omalta osaltani voin sanoa, että älä tee liian kapeaa. AV:ssa voi lipsauttaa kielen turhan helposti otalaudalta. Mutta kun tuommoinen kokeilujuttu on, niin ihan nappiin ei voi osua kertalaakista. Lisää enemmän! |
balzary 31.03.2007 13:57:53 | |
---|
Omalta osaltani voin sanoa, että älä tee liian kapeaa. AV:ssa voi lipsauttaa kielen turhan helposti otalaudalta. Mutta kun tuommoinen kokeilujuttu on, niin ihan nappiin ei voi osua kertalaakista. Auttaisko uuden satulan teko? Uloimmat kielet satulassa sitten vähänä keskemmälle. |
Tää tonyn kirjeenvaihto basontekijöiden kanssa on hilarious. Hello Sterling. I am having some trouble with the neck of my custom 3 string, and have shipped it to you to adjust. Sincerely, t.l. Days later, I received this answer: We have received your bass. Please be advised that this instrument is out of warranty. California no longer allows smoking in bars, which has substantially reduced the odor problem your bass exudes. We have otherwise checked it out and everything appears to be to factory specifications. Regards. Napsaisin työn alla olevasta tekeleestä parit kuvat. Tulee pian jakoon ne. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Karlsson 31.03.2007 15:13:53 | |
---|
Auttaisko uuden satulan teko? Uloimmat kielet satulassa sitten vähänä keskemmälle. Ei tuo ole niin merkittävä ongelma, että tarvitsisi juuri tehdä modauksia sen takia. Lisää enemmän! |
Basismi 31.03.2007 15:19:52 | |
---|
Napsaisin työn alla olevasta tekeleestä parit kuvat. Tulee pian jakoon ne. Löytyy omista kuvista. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
beorn 04.04.2007 10:22:00 | |
---|
Ite tein ton ekan ja tokan beissin lähinnä tarpeeseen, mutta huomasinpa ton rakentelun olevan sen verta hauskaa puuhaa, että nyt oon tehny jatkuvalla syötöllä soittopelejä. (Omassa kuvassa noi 3 ekaa). Harrastuksena soitinrakennus on sen verta mielenkiintosta ja vaihtelavaa, haastavuudesta puhumattakan, että tylsää tuskin tulee ainakan 100:an vuoteen. Uusia ideoita piisaa paljo enemmä, kun kerkee mitenkään tekeen. Rahan puutehan tässäkin hankaloittaa tekemistä... Läpikaulasta oon harkinny kans alkavani rakentaan täs lähitulevaisuudessa. Ehkä teen siitä sen 2-kaulasen... Onkos joku tehny ite 2-kaulasta? Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Ladatkaa Interspectionalin Demo#2 |
PasiB 08.04.2007 18:02:52 | |
---|
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa. |
balzary 14.05.2008 10:35:15 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 401 päivää vanhaan ketjuun! Näin se aika vaan menee... mun bassoprojekti kesti sitten yhteensä 2,5 vuotta. Vielä pitäisi tehdä pari pikkujuttua, mutta akusdillisesti voi jo bassoa soittaa. Soundi on hieno ja E-kielikin soi lyhytskaalaiseksi hyvin. Seuraavat projektit ovat jo aluillaan, ei näin hauskaa puuhaa voi yhteen tekeleeseen jättää. Kuvia löytyy siis osoitteesta http://bassopaja.blogspot.com |
leksi-B 15.05.2008 16:56:22 | |
---|
mun bassoprojekti kesti sitten yhteensä 2,5 vuotta. Kyllä huomaa! Erittäin nätin näkönen basso, ainakin minun silmääni!! "Vanitas Vanitatum" |
JussiKoo 15.05.2008 18:58:08 | |
---|
Hienoa, että joku jaksaa näitä itse tehdä. Hyvän oloinen basso. |
Lou 15.05.2008 19:12:01 | |
---|
Oujeah. Toimi hienosti kahdella bassolla varustetussa kokoonpanossa, jossa toinen toimi enemmän baritonikitaran toimessa ja tuolla AV:lla sitten sopivan tuhdit alakerrat siihen. Kyllähän tommosen kanssa joutuu vähän miettimään uusiksi lähestymistapaa soittamiseen. Otamatta kantaa siihen onko tuo mieleen vai ei, mutta kysyisin että mitä _hyötyä_ tuosta on että on vain kolme kieltä? www.jermaine-rocks.com |
absqua 15.05.2008 19:17:37 | |
---|
Otamatta kantaa siihen onko tuo mieleen vai ei, mutta kysyisin että mitä _hyötyä_ tuosta on että on vain kolme kieltä? 25% vähemmän ongelmia? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 15.05.2008 19:22:11 | |
---|
Otamatta kantaa siihen onko tuo mieleen vai ei, mutta kysyisin että mitä _hyötyä_ tuosta on että on vain kolme kieltä? Mitäs _hyötyä_ siitä on että on neljä kieltä? |