Aihe: Mikä avuksi?
1
havanna
31.03.2007 02:23:12
Olen nauhoitellut jo jonkin aikaa kellarissani omia riffejä ym. Minulla on Peavey 6505 vahvistin, josta taltioin äänen Shere 57 mikin avulla. Ongelmana on että nauhoitustuloksen laatu on todella huono. Ja vaikka yritän miksailla omien taitojeni sekä internetistä löytämienie ohjeiden mukaan, äänenlaatu jää huonoksi.
Kun äänitän säröä, vahvistimen säädöt ovat : Pre Gain 6, Low 5, Middle 3, High 6, Resonance 5 sekä Precence 6. Käytän Pro Toolsin mikseriä, jolla poistan 300-350Hz alueelta 1-2Db sekä 2-3 kHz alueita 1-2Db.

Olisitteko voineet neuvoa minua miten pääsisin miksaamisen alkuun antaen muutamia ohjeita, jotta voisin parantaa miksaustulostani?
jannu
31.03.2007 02:57:27
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
Antti1
31.03.2007 16:22:55
Onko se raakana nauhalle tuleva soundi sun mielestäsi loistavuutta ja ihan kuningasta? Jos ei ole, niin sä teet alusta asti jotain väärin. Silloin sun pitää palata säätämään vahvistinta, mikin paikkaa, vaihtaa kitaraa, tai opetella soittamaan. :)

Noi vahvarin säädöt ainakin kuulostaa aika oudoilta. Kokeiles pudottaa kolmannes gainista pois ja lisätä middleä ainakin tuohon puoliväliin saakka.

Oletko kuunnellut tuota soundia yksinään, vai koko miksauksen joukossa? Se ei vielä paljoa sano, jos yksinään sitä kuuntelee (ellei tiedä mitä sieltä pitäisi kuulua, tulee kokemuksen mukana), pitäisi saada kaikki muut instrumentit mukaan. Jos tosiaan näytettä saisi ja tarkan kuvauksen siitä miten se ääni on taltioitu..
Daunt
31.03.2007 17:09:52
Mikä kaappi ja minkälainen sijoittelu mikillä? Kokeile jotain tällaista:

http://img93.echo.cx/img93/9295/micposition9el.jpg
http://img93.echo.cx/img93/7838/micposition28tu.jpg

Eli kohtisuoraan osoittaen pölykupin reunaan.
"If your fire is faded and you can't feel it no more. If you're tired and overrated let me show you to the door." -Dee Snider
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)