haggi goira 30.03.2007 20:57:39 | |
---|
|
Rypsolisti 30.03.2007 21:21:33 | |
---|
Käytännössä toi on päivitetty 50's Classic series Strato, erittäin hyvä kitara omasta mielestä. Jos pitää Stratoista nii ei tolla voi koviin metsään mennä, Fender forumilla paljon hehkutettu malli. Fender Stratocaster '62 |
Itse testailin kyseistä kitaraa musiikkiliikkeessä, ja laatutyötä oli ainakin kokeilemani yksilö. Nauhat eivät törröttäneet yli, viimeistely muutenkin hienoa ja tarkkaa. Millaista musiikkia tuolla meinaat soittaa? Sen voin sanoa, että ei ihan Borgir/Bodom/Slayer-rässit saata irrota (mielipide, ei sopinut omaan korvaan), mutta muuten on kyllä erittäin monipuolinen peli. Kirkashan tuo saundi on tossa ku aurinko kesällä, ja sustainiakin löytyy tuon yksiosaisen kaulan ansiosta. Rock The Hell! |
haggi goira 30.03.2007 21:35:55 | |
---|
no mulla on sitte omat pelit niidi trässeihi ja tuolla meinasin esim stratoo, ja jotai iron maidenii |
rainmaker 30.03.2007 22:01:20 | |
---|
no mulla on sitte omat pelit niidi trässeihi ja tuolla meinasin esim stratoo, ja jotai iron maidenii Hmm.. Onhan tuossa single coil -tallamikissäkin ihan soundit, mutta tuollaseen menoon ostasin suoraan tallahumpparilla varustetun straton, ihan sen takia, että ei tarvitse myöhemmin alkaa vaihtelemaan sitä tallamikkiä. Ku hurisee ja ei oo outputtia tarpeeks. Esim. tällanen: http://www.thomann.de/fi/fender_mex_std_fat_strat_rw_bsb.htm "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Noll_a 30.03.2007 22:33:20 | |
---|
Joo, asiaa Rainmakerilta, tallahumpparin melkeen tarviit tohon Maidenismin harjoittamiseen, nimittäin itse soittelin Dire Straitsia ja Santanaa, johon singlet antoivat juuri ja juuri sopivan määrän outputtia. Ei puuttunut, mutta ei ollut liikaakaan ja tällä perusteella epäilisin singlecoilien toimivuutta Maidenin soitossa, alkaa hurisemaan vähän turhan iisisti.. Rock The Hell! |
biibob 30.03.2007 23:20:07 (muokattu 30.03.2007 23:22:04) | |
---|
Aina kannattaa myös muistaa, että mikkejä voi vaihtaa helposti, mutta kitaran kaula on jo hieman isonpi/kalliimpi operaatio (tosin mahdollinen kyllä). 50' -sarjassahan on V-kaula, ja jos se miellyttää, niin siitä en silloin tinkisi. Tuo ehdotettu humbucker strato oli standard -sarjalainen. En nyt suoraan voi sanoa, että standard olisi täysin susi, mutta ei kyllä edusta omasta mielestäni missään nimessä stratojen parhaimmistoa. Tuntuu, että vähän kaikesta on tingitty. Tosin hyviäkin yksilöitä voi löytyä. Nykyään on laaja valikoima tuplamikkejä, jotka on koottu yksikelaisen kokoon, ja soundi ei siitä kärsi missään muodossa. Eli tällaisen voi sitten tarvittaessa ostaa vaikka tallaan ja mahdollisesti myös kaulaan, jos ilmenee tarvetta tuplille. Kuitenkaan ei kannata tehdä mitään päätöstä ennen kuin itse testaat. Yksi vaihtoehto voisi olla myös highway-1 -sarja, jos mattalakka ei tuota ongelmia. Highway-1:ssä on huomattavasti tehokkaammat yksikelaiset, kuin mitä noissa classic -sarjan stratoissa. Ja jos en aivan väärin muista, niin taitaapa highway-1-sarjassa olla tarjolla myös humbucker-tallassa -malli. Eikun vaan kitarakauppaan testailemaan. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Ziggy Bubba 30.03.2007 23:32:06 (muokattu 30.03.2007 23:33:09) | |
---|
Yksi vaihtoehto voisi olla myös highway-1 -sarja, jos mattalakka ei tuota ongelmia. Highway-1:ssä on huomattavasti tehokkaammat yksikelaiset, kuin mitä noissa classic -sarjan stratoissa. Ja jos en aivan väärin muista, niin taitaapa highway-1-sarjassa olla tarjolla myös humbucker-tallassa -malli. Eikun vaan kitarakauppaan testailemaan. Jep. Ja kannattaa muistaa että noita Highway-malleja on kahta sarjaa, uutta ja vanhaa. Vanhemmissa on pieni lapa ja suht tehottomat mikit... Saattaa vielä löytyä kauppojen hyllyiltä nimittäin noitakin. Oma Strato on tuota vanhaa sarjaa - mikit joutaisivat kyllä vaihtoon, muuten mainio kepukka. Ei tartte paljoa säröä laittaa, että hurina on jo sietämätön - ei hyvä. Mut vintage on vintage :) Myspace.com/Crookmachine |
Zed 30.03.2007 23:34:20 | |
---|
50' -sarjassahan on V-kaula, ja jos se miellyttää, niin siitä en silloin tinkisi. Tämän vuoksi kannattaa tosiaan testailla etukäteen tuntumaa. Minun mielestä tuo V-kaula on kyllä semmoinen meisseli, että en millään logiikalla voi kuvitella sitä ihmiskäteen sopivaksi. >-))))))))))))))>
JÄTTISÄYNÄVAE!!1 Kalvetkaa, kalamiehet. |
1976 30.03.2007 23:38:33 (muokattu 31.03.2007 05:06:18) | |
---|
Tämän vuoksi kannattaa tosiaan testailla etukäteen tuntumaa. Minun mielestä tuo V-kaula on kyllä semmoinen meisseli, että en millään logiikalla voi kuvitella sitä ihmiskäteen sopivaksi. Soft V on parhautta, esim Jimmy Vaughan stratosta löytyy :) Ei muuta, kuin testailemaan. e: kuka nyt oikeasti haluaa lähteä kikkailemaan jollain wizardi kaulalla, eihän semmosesta tikusta saa minkäänlaista otetta :) 76' the best of the bunch. |
ahvenonkala 31.03.2007 10:04:18 | |
---|
Jep. Ja kannattaa muistaa että noita Highway-malleja on kahta sarjaa, uutta ja vanhaa. Vanhemmissa on pieni lapa ja suht tehottomat mikit... Vanhastakin löytyy myös tuo HSS-versio isolla lavalla. Ihan mukava keppi, taipuu kyllä moneksi. Vielä kun sais tuo tallamikin puolituksen laitatettua joskus kun ei itse ymmärrä noitten sähköhommien päälle mitään. The time to kill is now... while my guitar gently weeps. |
-Juice- 31.03.2007 13:16:09 | |
---|
Mahtaako Fenderillä olla toimitusvaikeuksia koko eurooppaan tuon classic playerin kohdalla, kun ei oikein thomannillakaan näyttäisi olevan. Eilen kyselin paikallisessa liikkeessä testattavaksi ja heinäkuulle (!) luvattiin. Yksi oli kuulemma ollut ja samantien viety käsistä. Miten muualla Suomessa mahtaa tilanne olla? Onkos muuten jotain Suomen hintatietoja tuon osalta? Kesällä kun rahantuloa ei voi estää, niin voisi katsella tuollaista enemmän perinnestratoa tuon nykyisen humpparimallin rinnalle.. Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful. |
Noll_a 31.03.2007 21:29:55 (muokattu 31.03.2007 21:33:19) | |
---|
Joko nämä halvemmat Fenkut ovat kuumaa kamaa, tai sitten valmistusta keskitetään vaan liikaa kalliimpiin malleihin ja annetaan Squierin hoitaa halvemmat. Mikkelissä Classicia kaupattiin kahdeksaansataan eskuliin, mutta luultavasti siitä jonkunverran on pois otettavissa. Ja tietenkin kielet ja plektrat kaupan päälle. Rock The Hell! |
LiiMaNHeNKi 01.04.2007 16:01:52 | |
---|
Muistinko muuten mainita, että olen joskus hieman hajamielinen? |
P-Nut 02.04.2007 10:46:46 | |
---|
Welcome to jazz club...Grrrrreat |
LiiMaNHeNKi 02.04.2007 11:06:36 | |
---|
Jälkimmäinen on ainakin vanhaa mallia. Vanhan mallin tunnistaa SSS-malleissa pienestä lavasta (lukuunottamatta HSS-malleja). Uusissa malleissa on kaikissa läskilapa. Hmm... totta, tuo kuva on tosiaan vanhasta Haikkarista, mutta teksti viittaa uuteen. Samoin muissa Highway malleissa osassa kuva on vanhasta ja osassa uudesta, mutta speksit ovat kaikille uudesta: http://www.thomann.de/fi/search.htm … ter&x=0&y=0&gk=&bn= Silti vain tuo Daphne Blue on muita halvempi? Muistinko muuten mainita, että olen joskus hieman hajamielinen? |