Aihe: Rumpalin kuulokkeet
1 2 3
epätero
30.03.2007 13:41:27
Hei! Millaisia kuulokkeita suosittelette rumpalille monitorointiin keikka- ja studiokäyttöön? Hakusessa olisi kovasti vaimentava "Peltor-tyyppinen" ratkaisu. Vic Firthin kuulokkeisiin törmäsin ensimmäisenä, joten kysytäänpäs myös niistä käyttäjäkokemuksia. Eli oletteko tykänneet? Onko joku muu merkki/malli parempi? Korvan sisäiset ratkaisut eivät tule nyt kysymykseen.
LumPus
30.03.2007 13:47:52
Sennheiserillä taisi olla joku vaimentava suljettu kuuloke, jossa luulisi olevan parempi äänenlaatu kuin esim. Vic Firtheissä.
Muuten juurikin nuo Vicit tai Metrophonesit taitaa olla ratkaisu.
Itse käyttelen Shuren E3 korvamonitoria mutta sehän ei tainnut tulla kyseeseen.
Strumbali
30.03.2007 13:54:43
Mulla on nämä:
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd280pro_djkopfhoerer.htm

Vaimentaa riittävästi, soundit ok, mutta kumisevat hitusen "ylä-bassojen" osalta. Tarkoitan ulkopuolelta tulevan mökän osalta. Toisaalta kuminaan tottuu ja en tiedä tai muista miten muiden kuppien kuminat on sitten. Itselleni nuo on hyvät, koska korvat mahtuvat kokonaan kuppien sisään ja eivät siten rasitu. Itselläni nuo korvia painavat mallit aiheuttavat särkyä. Ulkonäkö on makuasia ja noissa kääntyy noi kuppiosat eteenpäin, jos pukkaa DJ-keikkaa? ;) Vic Firtheista ei kokemusta.
ettäjotta
Niq
30.03.2007 13:55:08

Hyvä yhdistelmä on Koss the plugit Earin kuusitulppien kanssa korviin ja tarvittaessa normaalit kuulosuojaimet päälle. Ei vuoda sitten yhtään ja soundi on hyvä. 50e:llä saa koko setin.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Bacchus
30.03.2007 15:35:35
Hyvä yhdistelmä on Koss the plugit Earin kuusitulppien kanssa korviin ja tarvittaessa normaalit kuulosuojaimet päälle. Ei vuoda sitten yhtään ja soundi on hyvä. 50e:llä saa koko setin.

Saman saavuttaa napeilla ja kuppikuulosuojaimilla.

Itselleni ei The Plugit menneet mitenkään päin korviin ja soundikin on aika järkyttävää mössöä. Kaksilla eri kuusillakin kokeilin, mutta ei pelittänyt. Tämä vaan varoituksen sanana niille, jotka aikovat hankkia The Plugit monitorointimielessä.
Anti-Matter Manifesto
Youni
30.03.2007 15:49:25
Saman saavuttaa napeilla ja kuppikuulosuojaimilla.

En jaksa uskoa. Mulla on tämä yhdistelmä ja saa laittaa kyllä musan/klikin kovalle, pienessä huoneessa soittaminen varmaan vielä vaikeuttaa tilannetta.

Itselleni ei The Plugit menneet mitenkään päin korviin ja soundikin on aika järkyttävää mössöä. Kaksilla eri kuusillakin kokeilin, mutta ei pelittänyt. Tämä vaan varoituksen sanana niille, jotka aikovat hankkia The Plugit monitorointimielessä.

Nämä joko sopii tai ei, korvia on monenmallisia.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Bacchus
30.03.2007 16:02:33 (muokattu 30.03.2007 16:03:31)
En jaksa uskoa. Mulla on tämä yhdistelmä ja saa laittaa kyllä musan/klikin kovalle, pienessä huoneessa soittaminen varmaan vielä vaikeuttaa tilannetta.

Kossit plus kuppikuulosuojaimet ovat täysin yliampuva yhdistelmä. Rummuista ei nämä päässä kuule yhtään mitään. Pelkillä kuppikuulosuojaimilla ja napeillakin vaimennus on jo sitä luokkaa, että rumpujen akustinen soundi vääristyy täysin ja koko soundimaailma on kakofonista sekasotkua, mutta budjettivaihtoehto on aina budjettivaihtoehto. Äänen voimakkuudesta ei ole kyllä mitään puutetta, ei tarvitse edes erityisen kovalle laittaa, koska kuppikuulosuojainten vaimennus on rankkaa luokaa.

Nämä joko sopii tai ei, korvia on monenmallisia.

Nimenomaan, sen takia The Plugeja ei voi todellakaan varauksestta suositella. Mieluummin säästää 100 € lisää ja ostaa kunnon Shuret, niin säästyy paljolta vittuuntumiselta ja hampaiden kiristelyltä.
Anti-Matter Manifesto
Youni
30.03.2007 17:03:27
Tokihan kuulosuojaimet tosiaan vääristävät saundia, selvähän se on.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Nolte
30.03.2007 17:45:38
Noissa Kosseissa on sitten tosiaan sisäänrakennettuna surkea soundi. Tokihan 'hifitason' merkitys ei rumpuja soitettaessa olekaan hirmuinen, mutta muuta käyttöä niille ei sitten olisikaan, jos hyvää äänentoistoa haluaa. Minä en ainakaan halua kuunnella musiikkia Kossin Plugeilla. Shuren E2, E3 jne... en ole kokeillut, mutta olen ymmärtänyt, että niissä olisi ok äänentoisto. Käyvät siis myös musan kuunteluun.

Mutta, jos halvalla pitää saada ja jaksaa sählätä niiden mustien lurtsujen kanssa, eikä ole hifisti, niin eiköhän nuo asiansa aja.

Itselle jos rumpalin kuulokkeita hommailisin, katsoisin sellaiset, joissa äänentoisto on ok, ja jotka päässä jaksaa olla ja rummutkin kuulostavat vielä rummuilta. Rahhaa syönee nämä vaatimukset...
Hyvät kamat - huono soittaja!
Brother Michael
30.03.2007 17:51:29
Mjaha, onpas kovin ajankohtainen aihe itselleni.

http://www.extremeheadphones.com/

Tuollaiset tilasin itselleni männä viikolla USAsta, saapunevat ensi viikolla. Referennsit ja arvostelut olivat kovan puoleiset, joten päätin tilata ja katsoa mitä nuo pitävät sisällään.
Vic Firteistä olen kuullut liikaa huttua, joten ne unohdin heti kättelyssä. Sennheiser HD280 Pro kuulokkeilla olen myös kokeillut soittaa, mutta eivät mielestäni vaimenna tarpeeksi, saa pistää liikaa volyymia omaan makuuni. Treenitila vaikuttaa toki oleelliseti, itselläni 23m2 tiiliseinäinen treenikämppä, akustinen mekkala nousee melko suureksi.

Koss The Plugit ovat aivan roskaa, eivät futannut mulla ensinnäkään. Päätin ostaa kovan hypetyksen osalta, mutta petyin pahasti. Onneksi hintakaan ei ollut mitenkään järkyttävä. Napit+Peltorit yhdistelmä on epämukava ja jättää äänenlaadullisesti toivomisen varaa turhan paljon.

Noita tilaamiani kuulokkeita saa toki Euroopasta, mm. Briteistä, mutta hinta nousee postikuluineen n. 200e hujakoille. Jenkeistä tilattuna hintaa kerty veroineen ja tulleineen enintään 120e, joten valinta oli selvä.

Ideahan siis pääpiirteittäin on, että nuo luurit ovat studiorumpalin suunnittelemat (ei muistu nimi mieleen), lupaavat vaimennusta sen 29dB. Huom ! Sennheiserin HD280 Pro lupaavat 32dB mutta eivät todellisuudessa ihan niin rankasti vaimenna.

Pistän jonkinlaista arviota kehiin, heti kun saapuu paketti postiin ja pääsen tyypittämään, odotukset ovat melko korkealla.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
epätero
30.03.2007 18:26:11
http://www.extremeheadphones.com/

Tuollaiset tilasin itselleni männä viikolla USAsta, saapunevat ensi viikolla. Referennsit ja arvostelut olivat kovan puoleiset, joten päätin tilata ja katsoa mitä nuo pitävät sisällään.

Laitahan kommenttia tähän kun saat luurit päähän! Sitten kimppatilausta vetämään.. :-)
Timi_1000
30.03.2007 19:08:21
Tilasin tuollaiset: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_hd_990d.htm. Toimivat mulle hyvin, eivät ole high-endiä mutta kuulo säästyy jotenkuten :-D
Vic Firth
30.03.2007 19:21:52

Tilasin tuollaiset: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_hd_990d.htm. Toimivat mulle hyvin, eivät ole high-endiä mutta kuulo säästyy jotenkuten :-D

Voih, mulle ei ainakaan linkki toiminut :/
Life is hard! So is my...
Danko
30.03.2007 19:23:19

Voih, mulle ei ainakaan linkki toiminut :/

Ota piste pois lopusta.
Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir
Niq
30.03.2007 19:49:13

Mä tarkoitinkin noilla Koss-kuusitulppa-kuulonsuojain -yhdistelmillä sitä, että myös rummut tulee mikitettynä sinne. Tällöin minimoimalla vuodot, saa korviinsa semmoisen balanssin kun vain haluaa ja voluumi pysyy alhaisena. Etenkin äänitystilanteessa aika tarpeellinen juttu. The plugien soundista en sano mitään, mutta ainakin nuo Sparkplugit on ihan tarpeeksi hyvät monitoritouhuun.

Jos kuusitulpat sopii korvaan, niin sopii nuo Koss Sparkplugitkin, se musta osa irroitetaan ja tökätään Hifi-Ear -kuusitulppaan kiinni.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Mikael
30.03.2007 19:52:05

Mun valinta rumpusoittoluuriksi on Sennheiser HD-25. Väillä on tullut testailtuja nappeja (hehe) ja muita kuulottimia, mut noi vaan toimii paremmin ainakin mulle kun mitkään muut.
Siitä mistä aita on matalin...
Brother Michael
30.03.2007 20:32:37
Mun valinta rumpusoittoluuriksi on Sennheiser HD-25. Väillä on tullut testailtuja nappeja (hehe) ja muita kuulottimia, mut noi vaan toimii paremmin ainakin mulle kun mitkään muut.

Meinaatko todella, että HD-25:t riittävät yksinään ? Onhan niissä melko hyvä vaimennustaso, mutta että rumpukäyttöön ? Vai onko sulla käytössä sitten astetta avarampi soittotila ? Ei siinä, hiton hyvät kuulokkeet ja ainoastaan hinta estää itseäni ostamasta. Oman luokkansa ehdottomasti parhaat kuulokkeet.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
Bacchus
30.03.2007 20:40:12
Mä tarkoitinkin noilla Koss-kuusitulppa-kuulonsuojain -yhdistelmillä sitä, että myös rummut tulee mikitettynä sinne. Tällöin minimoimalla vuodot, saa korviinsa semmoisen balanssin kun vain haluaa ja voluumi pysyy alhaisena. Etenkin äänitystilanteessa aika tarpeellinen juttu. The plugien soundista en sano mitään, mutta ainakin nuo Sparkplugit on ihan tarpeeksi hyvät monitoritouhuun.

Monissa muissa nappikuulokkeissa on parempi soundi, joten monitorointikäytössä nappikuulokkeet ja kuppikuulosuojaimet toimivat mielestäni paremmin, siis juuri nauhoituskäytössä, tai soittokäytössäkin silloin kun rummut ovat mikitetyt.

Jos kuusitulpat sopii korvaan, niin sopii nuo Koss Sparkplugitkin, se musta osa irroitetaan ja tökätään Hifi-Ear -kuusitulppaan kiinni.

Eivät sovi, koska kuusiakin on monenlaisia. Itse ostin The Plugeihin suunnitellut tulpat, jotka kyllä istuivat korviin, mutta eivät vaimentaneet mitään. Sitten hankin Etymöticin kuuset (malli on sama kuin Earilla), jotka eivät sopineet korviin mitenkään päin. Minkäs sille voi, kun korvakäytävät ovat ilmeisesti epästandardimaisen mutatoituneet.

Seuraava vaihtoehto olisi teettää tulpat korvien mukaan, mutta sitten hinta nouseekin jo pilviin, ja halvemmalla saa esim. Shuren E3:t.
Anti-Matter Manifesto
Mikael
30.03.2007 21:04:13

Meinaatko todella, että HD-25:t riittävät yksinään ? Onhan niissä melko hyvä vaimennustaso, mutta että rumpukäyttöön ? Vai onko sulla käytössä sitten astetta avarampi soittotila ? Ei siinä, hiton hyvät kuulokkeet ja ainoastaan hinta estää itseäni ostamasta. Oman luokkansa ehdottomasti parhaat kuulokkeet.

Kyl. Riittää ihan mainiosti ainakin mulle ja mun moposetille. Mut mä oonkin vanha pieru ja vedän ihan hissukseen.
Siitä mistä aita on matalin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)