Aihe: Pearl export
1
migi666
28.12.2003 19:02:58

Noniin..Tänne sit vaan kaikkea juttua exporteista! Mun tomeissa on aika ikävät saundit. Semmoiset kylmät ja peltimäiset. Oon virittäny ja onhan ne jonkun verran paremmaksi menny, mut ku ne soi ehkäpä liian kauan. Viritin tänään 10" tomin ja sen mä sain mun mielestä ihan hyvän kuuloiseksi, mut sitä 12" tomia ja 16" tomia ei saa millään hyvään vireeseen. Mikä vikana? Kalvot ovat ihan hyvät, mutta alakalvoissa ei lue mitään, eli luulenpa, et ne on pearlin alkuperäiset. Päällä olevina kalvoina mulla on mun muistaakseen Remon jotkin weather kingit tai jotkin semmoiset. 13" ja 14" tomeista, varsinkin 14" eri sarjan tomista, missä on alakalvona remon pinstripe lähtee aika saatanan hyvät saundit, mut mikä on näissä kahdessa tomissa (12" ja 16"), mitä en saa vireeseen, vikana? Muuten pearlin setti on palvellu mua todella hyvin vuoden verran ja onneksi vaihdoin pois ne mun vanhat jammun rummut pois. Mitä tapahtuu jos vaihtaisin nykyiset aika hyväkuntoiset päällyskalvot alakalvoiksi ja ostaisin uudet päällyskalvot? Haittaako, jos alakalvot ovat vähän kuluneet, mutta niissä ei ole mitään klommoja tai vastaavaa, että voiko ne vaihtaa alakalvoiksi? Ajattelin, että vika olisi noissa alakalvoissa, mitä mieltä itse olette? Ja setti on 80-luvulta ja hyvässä kunnossa. Saako Export setistä hyvillä kalvoilla hyvät saundit? Auttakaa!
AP
31.12.2003 15:06:55
Noniin..Tänne sit vaan kaikkea juttua exporteista! Mun tomeissa on aika ikävät saundit. Semmoiset kylmät ja peltimäiset.

Kalvot ovat ihan hyvät, mutta alakalvoissa ei lue mitään, eli luulenpa, et ne on pearlin alkuperäiset. Päällä olevina kalvoina mulla on mun muistaakseen Remon jotkin weather kingit tai jotkin semmoiset.

Mitä tapahtuu jos vaihtaisin nykyiset aika hyväkuntoiset päällyskalvot alakalvoiksi ja ostaisin uudet päällyskalvot? Haittaako, jos alakalvot ovat vähän kuluneet, mutta niissä ei ole mitään klommoja tai vastaavaa, että voiko ne vaihtaa alakalvoiksi?!

Aletaas purkaa ongelmaa. Kyllä Exporteista saa aivan hyvät käyttösoundit esiin. Koivu- tai vaahterarungoille ominaista soundia noista Exportin mahonkikannuista ei saa kuuluviin, mutta hyvät rock/pop-äänet kuitenkin.

Tuo Weather King-teksti voi liittyä mihin vaan Remon kalvoon. Jos ei mitään muuta lue, kyseessä on ilm. Ambassadorit eli yksikerroksiset "tosi peruskalvot". Uudet Ambassadorit voi laittaa alakalvoiksikin, mutta jotain vuosia lyöntikalvoina palvelleita ei kannata siihenkään harkita. Jos kalvoissa on muuta tekstiä, esim Emperor tai Pinstripe, kyseessä on kaksikerroskalvo jota ei uutenakaan juuri alakalvoina harrasteta, eikä kannata sinunkaan. Pinstripen käyttö lyöntikalvonakin on kauniisti sanottuna makuasia.

Melkein kannattaa investoida ja vaihtaa kerralla kunnon kalvot sekä rumpujen ylä-että alapuolelle. Suosittelen noita em Ambassadoreja kirkkaana lyöntipuolelle ja ohuempaa Diplomatia alle. Näin ei ehkä saavuteta persoonallista soundia, mutta jos tähän asti olet ihmetellyt ensiasennuskalvojen ym. kanssa, muutoksella saadaan aikaan "hyvä lähtökohtasoundi". Siitä saa tuntumaa siihen, miten ko. rummut voisivat soida. Kokemuksen karttuessa voi sitten tutkia, miten esim. Emperor toimisi lyöntikalvona, tai entä jos kääntäisi Ambassadoria myös alakalvoksi...

Viritysohjeita on netti pullollaan. Uusien kalvojen kanssa kannattaa tehdä niin, että ensin rumpu riisutaan molemmista kalvoistaan ja asennetaan kerralla molemmat uudet kalvot. Ja sitten aletaan se virittely.
asa
31.12.2003 16:06:19

Mulla oli sama ongelma vanhojen Exportieni kanssa, tosin ongelma oli enemmänkin oma huonouteni virittämisessä. Parhaat saundit sain kun vaihdoin Remon Soundcontrolled ylakalvot. Kyllä, juuri ne 80-luvun mustat muovilätkä legendat. Saundeista tuli mahtavat, eikä jäänyt turhaa sointia.
UP THE IRONS!
Outkast
31.12.2003 16:55:32 (muokattu 31.12.2003 16:56:13)
Itselläni on 90- luvun alkupuolelta olevat PearlWorld Seriessit ja oli vähän samanlainen ongelma, tomeista lähti sellainen "klongi" ja ajattelin, että se on näille rummuille ominasta.

Sitten veljeni (joka on ammattirumpali) eräs päivä kotona käydessään viritty rummut ja vola ! Mikä soundi. Jotain aivan uskomatonta. Se voi olla virittämisestä kiinni aikapaljon, itse olen huono virittämään rumpuja. Tosin onhan WS ihan eri luokkaa kun 80- luvun exportit, mutta pointtina oli tuo viritys. Itse tosiaan käytän lyöntikalvona Pinstripeä ja alakalvona alkuperäisiä WS kalvoja ja virvelissä on Remo Coated Ambassador ja alakalvona alkuperäinen Yamahan kalvo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)