Mäkkäri 30.03.2007 11:55:13 | |
---|
Onkohan mistään kotoisin nuo halvat gretschit?! I luv girls |
Ainakin pahuksen hyvännäköisiä. On ollut jo jonkinaikaa melkoinen GAS moiseen kepukkaan. |
Heikki 31.03.2007 13:00:55 (muokattu 31.03.2007 13:08:14) | |
---|
Mulla on Electromatic Pro Jet bigsbyllä. Soittotatsi on kohdallaan ja kuulostaa hyvälle. Viimeistely on hyvä ja näyttää todella hienolta. Jotku ovat valitelleen ettei tuo pysyisi vireessä, mutta mulla ei tätä ongelmaa juurikaan ole vaikka käytän kampea aika paljon. |
oksatboys 31.03.2007 13:12:24 | |
---|
Kyllä se tiietään |
Fortune 31.03.2007 15:45:51 (muokattu 31.03.2007 15:46:49) | |
---|
MInuakin on alkanut nuo puoliakustiset kiehtomaan. Oisko tämmösestä kellään kokemuksia? Minkalainen hinta/laatu suhde? http://www.power-sound.fi/product_i … p?cPath=21_196&products_id=1746 Hyviä ne ovat hintaisekseen, minulla oli tuosta se valkoinen versio vähän aikaa. Myin pois, koska jenkki-Gretsch on kuitenkin se, minkä oikeasti haluan, ts. en järkiperustein :) Elektroniikka toimii, mikit ovat mukavasoundiset rockabillystä rockiin, sellaista sopivan erottuvan pehmeää räkää. Tuossa kuvan mallissa on tosin humbuckerit, omassani oli yksikelaiset Filtertronicit. Bigsby toimii kuten pitääkin, vireen pitää kuten herrasmiesvibrat yleensäkin, ts. oikeilla säädöillä ja maltillisella kädellä toimii vallan mainiosti. Viimeistelyssä ei ollut sanomista, olikohan yksi ihan pieni maalivaluma jossakin kaulaliitoksen paikkeilla (yksilöni oli siis kokovalkoinen). Komeita pelejä kyllä ovat. Look behind you, a three-necked guitar! |
jran 01.04.2007 21:08:39 | |
---|
Minulla on tuommoinen Pro Jet w/Bigsby, enkä sitä kyllä haukkumaan menisi. Enemmän kuin hintansa arvoinen soittopeli. Näyttää hyvältä ja on vielä mukava soittaakin. Soundeissakaan ei ole valittamista. Ei uskoisi ihan heti edulliseksi "Kiinan malliksi"... Tietenkin jos sitä viimeistelyä alkaa pilkuntarkasti katseleen, niin sanomista löytyy. Vaikkakin minusta soittimen viimestely on jopa parempaa mitä mun Fender ja Epiphone tuotteissa on. Tosin vaihdoin tuohon omaan alkuperäisten mini-humbuckereiden tilalle TV Jones Power'Tronit, mutta ei ne orggiksetkaan mitenkään erityisen huonot ole. Lähinnä vaihdoin nuo mikit omaani kokeilunhalusta... Pari kuvaakin, jos kiinnostaa: www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_10.JPGwww.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_11.JPG |
Guildfinger 02.04.2007 00:15:28 | |
---|
Kannattaa tsekata Electromatic Corvette, joka on tullut hiljattain markkinoille. Kokeilin ja yllätyin, kuinka hyvä keppi se oli, ainakin upouutena. Yllättäen suurin osa Electromaticeista on pessyt nämä uudet, sikahintaiset japsi Gretschit mennen tullen. Jos Gretschistä maksaa paljon, niin vanha jenkki minulle kiitos! Niissä on vain valtavia yksilöeroja, hyvät ovat kiven alla. |
weelie 02.04.2007 09:50:35 (muokattu 02.04.2007 09:51:28) | |
---|
Mun viestini on ilmeisesti tästä threadista deletoitu. Olen silti yhä sitä mieltä että ne on jostain kotoisin. Ainakin joissain niistä on hyvät amerikkalaiset mikit, ja ne on hyvin kasattuja kitaroita. Tietysti bigsbyn kanssa vireen pitämisestä voi valittaa, mutta sitä se yleensä Bigsbyn kanssa nyt vaan on. (Itse en silti omista Gretschiä, toimhuom) Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Tomtom 02.04.2007 09:55:02 | |
---|
btw japsit ei oo sikahintasia. Maksoin omastani ebaysta joku reilu tonnin ja myin eteenpain 1500:lla, mika sekaan ei ollut paha hinta oikeesti hyvasta luutusta. Noita "halpiksia" olen paria kourinut ja ero on kuitenkin aika iso. Huonojahan nuokaan eivat ole, ei silla.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Guildfinger 02.04.2007 12:23:40 | |
---|
Halpisten tyypillisiä ongelmia ovat yleensä heikkolaatuiset potikat, pehmeästä metallista tehdyt tallat ja virityskoneistojen laatu. Joo, minä spekuloin Suomen hintoja, sekä uusien listahintoja japsien kohdalla. Putiikeissa olen törmännyt japseihin, joiden kaulat ovat täysin jouskareita, tuskin kaularauta riittää korjaamaan suoraksi. Toinen juttu, mikä tappaa soinnin, vrt. vintagepelit, on polyuretaanilakka. Sitten purnaan vielä japsien liian ohuista ja litteistä kauloista. Sellaisia oli yleisesti 70-luvulla, pahamaineisella Baldwin aikakaudella. Olen tosin kuullut laadun parantuneen, ja speksien muuttuneen vanhojen Gretschien mukaiseksi aivan viime vuosina. Pitkälti makuasioita myös. Työkalumielessä tekisi silti salaa mieli Electromaticia:) |
jran 02.04.2007 15:14:17 | |
---|
...bigsbyn kanssa vireen pitämisestä voi valittaa, mutta sitä se yleensä Bigsbyn kanssa nyt vaan on. Laitoin omaani hieman lyijykynää satulaan, kuten joku viisaasti kehoitti. Sen jälkeen ei suurempaa vireongelmaa ole ollut, vaikka tuota Bigsbyä oikein käyttäisikin. No, en kyllä turhan tarkka ole ollut muutenkaan tuosta vireestä, kunhan on edes lähelle... |