Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer midi foot controller FCB1010
1
asma10
29.03.2007 08:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään tietoo tai kokemusta otsikossa mainitussa pedaalisatsista?
Tuolta netistähän löytyy tuo manuaali ihan suomen kielisenä, mutta minä en ainakaan ymmärtänyt siitä yhtään mitään !!
Eli tarkoitus olisi ohjata tuolla vermeellä yamahan tyrosta!!
Jos joku osais antaa neuvoja niin olisin tosi kiitollinen!!
 
teroyk
29.03.2007 17:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään tietoo tai kokemusta otsikossa mainitussa pedaalisatsista?
Tuolta netistähän löytyy tuo manuaali ihan suomen kielisenä, mutta minä en ainakaan ymmärtänyt siitä yhtään mitään !!
Eli tarkoitus olisi ohjata tuolla vermeellä yamahan tyrosta!!
Jos joku osais antaa neuvoja niin olisin tosi kiitollinen!!

 
Ohjaaminen onnistuu, mutta vaatii perehtymistä.
Eli varmista, että osaat perus midi-käsitteet ensin.
 
asma10
29.03.2007 20:09:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noi midikäsitteet on hallussa, siitä ei ole kyse, vaan tuon midipedaalisatsin ohjelmointi tuottaa ongelmia!
 

 

 

 

 

 

 

 
Ohjaaminen onnistuu, mutta vaatii perehtymistä.
Eli varmista, että osaat perus midi-käsitteet ensin.
 
hoffe
29.03.2007 20:26:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noi midikäsitteet on hallussa, siitä ei ole kyse, vaan tuon midipedaalisatsin ohjelmointi tuottaa ongelmia!
 
Muistaakseni kyseisen vehkeen suomenkielisessä manualissa on kriittinen virhe: ei onnistu ohjeiden mukaan ohjelmointi. Piti itse katsoa enkunkielisestä oikea tapa. Kyse ei siis ollu käännösvirheestä vaan täysin väärästä tavasta. Asia lienee korjaantunut jo.
 
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
asma10
30.03.2007 07:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäilen tuota, koska se suomimanuaali on vuodelta 2004 muistaakseni!
Joo tarkistin, versio 1.5 kesäkuu 2004!
 

 

 

 

 

 

 
Muistaakseni kyseisen vehkeen suomenkielisessä manualissa on kriittinen virhe: ei onnistu ohjeiden mukaan ohjelmointi. Piti itse katsoa enkunkielisestä oikea tapa. Kyse ei siis ollu käännösvirheestä vaan täysin väärästä tavasta. Asia lienee korjaantunut jo.
 
Tympee Huttunen
30.03.2007 08:31:46 (muokattu 30.03.2007 08:37:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.mtnsys.com/faq-fcb/IdiotsGuide.htm
 
Tuo on ainoa manuaali, jonka avulla sain ohjelmoitua. On kyllä kestävä ja vakaa peli tuo FCB1010.
 
Mieleen tulee ajat, kun hässäkän ostin. Tuote oli yllättävän halpa tuolloin, mutta myyjä sanoi sen olevan täysin kunnossa. Laite tuli ja sitä siinä ohjelmoin ja huomasin ettei toinen exp-pedaali toiminut tai etten sitä saa jostain syystä ohjelmoitua. Aikani tapeltuani löysin tietoa netistä. Joissakin behkuissa oli tuo vika tehtaalta asti, mutta pedaalin formatointi/resetointi (jota manuaalisssa ei kerrota) auttaisi siihen. Tein resetoinnin ja homma lähti pelittämään.
 
Eli myyjä luuli myyvänsä mulle rikkinäisen laitteenn ehjänä ja siksi sain sen edullisesti.
teroyk
30.03.2007 14:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.mtnsys.com/faq-fcb/IdiotsGuide.htm
Tuo on ainoa manuaali, jonka avulla sain ohjelmoitua. .

 
Joo..kantsii ennemmin lukea tuota, kuin ohjekirjaa. Vaikka onnistuu se ohjekirjan avullakin...
 
asma10
08.04.2007 14:24:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palaan vielä tuohon otsakkeen pedaalihässäkkään!
Eli tuo alla oleva linkki oli hyvä! Jopa meikäläisen enkun taidolla sain tuon vermeen toimiin tyroksen kaa aivan mahtavasti! SUOSITTELEN!
 

 

 

 

 

 

 

 

 
http://www.mtnsys.com/faq-fcb/IdiotsGuide.htm
 
Tuo on ainoa manuaali, jonka avulla sain ohjelmoitua. On kyllä kestävä ja vakaa peli tuo FCB1010.
 
Mieleen tulee ajat, kun hässäkän ostin. Tuote oli yllättävän halpa tuolloin, mutta myyjä sanoi sen olevan täysin kunnossa. Laite tuli ja sitä siinä ohjelmoin ja huomasin ettei toinen exp-pedaali toiminut tai etten sitä saa jostain syystä ohjelmoitua. Aikani tapeltuani löysin tietoa netistä. Joissakin behkuissa oli tuo vika tehtaalta asti, mutta pedaalin formatointi/resetointi (jota manuaalisssa ei kerrota) auttaisi siihen. Tein resetoinnin ja homma lähti pelittämään.
 
Eli myyjä luuli myyvänsä mulle rikkinäisen laitteenn ehjänä ja siksi sain sen edullisesti.
 
ThomSai
22.07.2013 17:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaanpas tähän aiheeseen kun tällänen löyty... Eli oon yrittäny saada tätä pelittään Rolandin Juno Gi:n kanssa. Lähinnä haluisin vaihdella patcheja ja myös filterin cutoffia ois kiva ohjata tän expression pedaalilla. FCB:n ohjelmointi ei tuota vaikeuksia. Saan tallentumaan sinne ne käskyt, mitkä haluankin, mutta jostain syystä juno ei vastaa niihin. Esim. laitoin expression pedal A:lle CC74, minkä pitäis junon manuaalin mukaan olla filtterin cutoff. Ei toimi kuitenkaan. Junosta on päällä kaikki mahdolliset midi rx -vaihtoehdot. Myöskään patchien vaihto ei toimi. Pystyn selaamaan ylös/alas junon patcheja pedaaleilla (mikä todistaa, että midi -yhteys pelaa ja jotain dataa laitteiden välillä liikkuu), mutta ens pysty hyppään esim. jousi bankista piano bankkiin.
 
ganesha
23.07.2013 07:36:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoffe: Muistaakseni kyseisen vehkeen suomenkielisessä manualissa on kriittinen virhe: ei onnistu ohjeiden mukaan ohjelmointi. Piti itse katsoa enkunkielisestä oikea tapa. Kyse ei siis ollu käännösvirheestä vaan täysin väärästä tavasta. Asia lienee korjaantunut jo.
 
joo. tuli aikoinaan pähkäiltyä tuon kanssa joku tovi, ennenkuin itsekin tajusin lukea sen manuskan lontoonkielisen osion. en tiedä millä google translaattorilla manuska on suomennettu - vai onko asialla olleet pari auttavasti suomea osaavaa insinööriä, mutta jos ei tuon paremmin taitu niin antaisi sitten suosiolla olla :D mut mitä tulee itse speduun, niin lienee niitä harvoja behrun laitteita joihin olen ollut tyytyväinen: on kestänyt keikkailua jo kohta 10 vuotta.
 
Tympee Huttunen
23.07.2013 08:21:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs tollasesta uskaltaisi pyytää? Mulla ei enää midivermeitä ole käytössä ja tuollainen on joutilaana.
 
reiska p
22.12.2013 20:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän sitä korg pa1x kiiparissa. Ongelma oli, että kaikki arvot eivät satu kohdalleen. En nyt muista tarkemmin, mutta joitakin arvoja piti laittaa yhtä suuremmaksi, tai yhtä pienemmäksi.
Soundin vaihto. Kompin fillit. Lesli. Volume pedaali. Kaikupedaalina kaytän muuta.
Ei tartte kesken soiton painella nappuloita. Hyvä, tukeva lauta.
 
_mane
25.12.2013 11:32:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reiska p: Käytän sitä korg pa1x kiiparissa. Ongelma oli, että kaikki arvot eivät satu kohdalleen. En nyt muista tarkemmin, mutta joitakin arvoja piti laittaa yhtä suuremmaksi, tai yhtä pienemmäksi.
Soundin vaihto. Kompin fillit. Lesli. Volume pedaali. Kaikupedaalina kaytän muuta.
Ei tartte kesken soiton painella nappuloita. Hyvä, tukeva lauta.

 
Muistaakseni Korgien arvoalue eri parametreissä oli 000-127, kun taas B-tuotteessa 001-128.
 
http://www.trespassenger.com
Zinpula
25.12.2013 13:51:07 (muokattu 25.12.2013 13:59:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_mane: Muistaakseni Korgien arvoalue eri parametreissä oli 000-127, kun taas B-tuotteessa 001-128.
 
Kyllä fcb1010 on 0-127, just tarkistin itse laitteesta.
 
edit: aika ihme laitos jos arvot on oikeesti 1-128
 
Janus
25.12.2013 16:00:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zinpula: edit: aika ihme laitos jos arvot on oikeesti 1-128
 
Ei mitenkään ihmeellistä tai erikoista, toi saattaa vaihdella laitevalmistajien, softien jne. välillä paljoltikin. MIDI-standardiin kuuluu "perusasetuksilla" (ei mennä tässä nyt MSB- ja LSB-arvoihin jne.) vain 128 "pykälää" per parametri, ja jotkut valmistajat aloittavat laskemisen nollasta ja toiset ykkösestä. Tällöin saattaa käydä niin, että jos esim. valmistajan X kontrollikiipparilla lähettää soundinvaihdon 6, valmistajan Y soundimoduli vaihtaa muistipaikkaan 7.
 
Joihinkin parametreihin 1:stä aloittaminen on hyvinkin järkevää (esim. juuri soundien muistipaikat, "ensimmäinen soundi on #1 eikä nolla"), joihinkin taas 0 sopisi paremmin (esim. filtterin cutoff-arvo - kun filtteri on kiinni, sieltä ei kulje läpi ääntä, ergo: 0 on parempi kuin 1)... sama laitos ei kuitenkaan ymmärrettävästi voi pitää kahta eri standardia, vaikka parametrit vaihtelisivatkin.
 
Itse MIDI-ohjelmointiin enemmän perehtyneet henkilöt voisivat jatkaa tästä, tai kertoa jos yo. tekstissä on virheitä... enemmänkin käytännön kautta tullut huomattua nuo asiat.
 
Zinpula
25.12.2013 16:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: ...
 
Itse MIDI-ohjelmointiin enemmän perehtyneet henkilöt voisivat jatkaa tästä, tai kertoa jos yo. tekstissä on virheitä... enemmänkin käytännön kautta tullut huomattua nuo asiat.

 
Ex-koodiapinana tuota ihmettelinkin. En ole midispeksejä koskaan katsellut, ainoastaan laitteiden manuaaleja, niin että saanut ohjaimet ja ohatun toimimaan yhteen.
 
Arvot 0-127 saa esitettyä seitsemällä bitillä (0-1111111). 128 vaatii kahdeksan bittiä.
Kahdeksalla bitillä olisi mahdollista esittää arvot 0-255.
Toi 1-128 tuntuu hullulta, koska siinä käyetään 1 bitti, vain tuon arvon 128 takia!
Menee hukkaan noi 129-255.
 
Voisiko olla,että laite näyttää 1-128, mutta todellisuudessa lähettää 0-127 arvoja...(?)
 
Janus
25.12.2013 18:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zinpula: Voisiko olla,että laite näyttää 1-128, mutta todellisuudessa lähettää 0-127 arvoja...(?)
 
Mä veikkaisin että kyse on tuosta.
 
Synastikki
26.12.2013 13:58:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Mä veikkaisin että kyse on tuosta.
 
Näin se juu on... Samoin kun joissain Roland tuotteissa löytyy patch-nappulat 1:stä 8:iin ja saundipaikat 11-88. Eli kun tuosta nopeaan laskee niin saadaa 64 eri patchia (koska numeroa 9 ei ole käytössä) ja näitä on sitten yleensä se kaksi pankkia jolloin summaksi tulee yllättäen 128. Ja jos en täysin väärin muista niin vaikka patchien numerot ovat mitä ovat niin program change käskyissä 0-63 on a-pankin 11-88 ja 64-127 ovat sitten b-pankin 11-88.
Eli koko tämän sekavan sepustuksen taustalla on se, että midistandardi on aina se 0-127, mutta eri valmistajilla voi olla muita syitä ja tapoja ohjelmoida omat laitteensa jolloin numeroiden vastaavuus ei ole taattua.
 
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «