Aihe: Niksi-Pirkka goes kitara
1 2 3 4 5 6
Lancelot
29.03.2007 07:21:04
Mikä avuksi hien tahmaamiin kieliin? Hiki tarttuu soiton aikana, vaikka usein pyyhin rätillä. Esim. slidet on ilkeitä tehdä...

Elixirit vois ehkä auttaa tuohon?
JarnoH
29.03.2007 09:08:45

Mikä avuksi hien tahmaamiin kieliin? Hiki tarttuu soiton aikana, vaikka usein pyyhin rätillä. Esim. slidet on ilkeitä tehdä...

Onko Fast Fret tuttu? Sitä voi levittää mm kieliin vähän kuin suksivoidetta ja hetken aikaa kielet ovat liukkaammat.
Röytäen eteenpäin.
calf
29.03.2007 12:37:24

Fast Frettiä on kyllä, mut ei se niin hirveesti auta. Siis Elixiriä??
There are no wrong notes
Rocco_Longfella
29.03.2007 12:53:36
Elixiriä??

Kielimerkki. Käsittääkseni liukkaat ja pitkäikäiset.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Umas
29.03.2007 13:21:25

Kielimerkki. Käsittääkseni liukkaat ja pitkäikäiset.

Ei ole elixirit pitkäikästä nähnykkä. Katkee ihan liian nopeasti.
Rocco_Longfella
29.03.2007 13:40:04
Sillä ne itseään mainostaa ja jotkut on sanonut, että ne kestää, eikä mene tukkoon helposti. En ole itse testannut.

Bassolle ainakin tajusin taas yhden niksin, saattaa toimia kitarallakin. Jos soittaa plektralla ja sormilla (esim intronäppäily sormin ja sitten lähtee joku rankempi riffi) niin mikin ja bodyn väliseen koloon saa hyvin plektran. On lähellä ja valmiiksi oikeinpäin, joten pienellä reenillä sen saa hyppysiin ja takaisin todella nopeasti.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
oiva tumpeloinen
29.03.2007 14:21:45 (muokattu 29.03.2007 14:27:27)
Ei ole elixirit pitkäikästä nähnykkä. Katkee ihan liian nopeasti.

Oho. Onko monestakin setistä kokemusta, vai sattuiko ekasta setistä yksi kieli katkeamaan kohtuullisen nopeasti?

Mulle noi Elixirit oli ratkaisu. Käytän mä tosin välillä noita puhdistus/liukastuslitkujakin, mutta en läheskään niin usein kuin ennen. Setit kestää monta kuukautta kuoleentumatta ja pysyvät liukkaina, vaikka soittimia räveltävä sika jättää normaalisti lihapiirakanjälkiä kaikkialle, mihin koskee.

Ainoa ongelma, mikä mulla on elixirin suhteen on se, että niillä voisi olla vähän enemmän valikoimaa settien paksuuksissa.

E: pitipä vielä kysyä, että mikä setti sitten on pitkäikäinen verrattuna Elixiriin?
Umas
29.03.2007 14:36:46

E: pitipä vielä kysyä, että mikä setti sitten on pitkäikäinen verrattuna Elixiriin?

Itseasiassa kokeilin kolmen setin verran ja sattu oleen pysyvä ongelma. En oo sen jälkeen koskenut enkä koskekka. EB:t ei oo viä koskaan menny mun rämpyttelyssä poikki, vaikka sama paksuus ollutkin.
calf
29.03.2007 23:07:23

Onko noiden Elixirien yläkielet (G,H,E) kuten tavalliset kielet?
There are no wrong notes
Tasapaino
29.03.2007 23:46:18

Onhan ne. Hiukan liukkaammat vaan, mistä monet tosin pitävät.
Ora et labora.
calf
30.03.2007 00:07:05

Onhan ne. Hiukan liukkaammat vaan, mistä monet tosin pitävät.

Säilyykö ne kauan ne yläkielet liukkaina?
There are no wrong notes
Tasapaino
30.03.2007 00:08:04 (muokattu 30.03.2007 00:08:38)
Säilyykö ne kauan ne yläkielet liukkaina?

About nelisen kuukautta jos soittaa suht ahkeraan ja pyyhkii puhtaaksi aina soiton jälkeen.

Edit: Alakieletkin on muuten normaalia liukkaammat.
Ora et labora.
JarnoH
30.03.2007 19:35:16

Itsekin käytän nykyään hyvin harvoin kieliin laitettavia tököttejä. Yksi "niksi" tuohon kielien säilymiseen on yksinkertaisesti käsien peseminen aina ennen soittoa. Lika on kielille paha vihollinen.
Röytäen eteenpäin.
Maraaa
31.03.2007 19:41:43
Bassolle ainakin tajusin taas yhden niksin, saattaa toimia kitarallakin. Jos soittaa plektralla ja sormilla (esim intronäppäily sormin ja sitten lähtee joku rankempi riffi) niin mikin ja bodyn väliseen koloon saa hyvin plektran. On lähellä ja valmiiksi oikeinpäin, joten pienellä reenillä sen saa hyppysiin ja takaisin todella nopeasti.

Iommihan pitää plekusuojuksen välissä
---www.miikamiettinen.com---eteläkerjala huone, julkinen, menkää---www.adressit.com/kielivalinta---
hartza
01.04.2007 10:55:41

Yksi klassikko-pirkkaniksihän on floikkatallan lukitseminen patterilla. Sinne tallan alle kun viskaa sopivan kokoisen, joko AA- tai AAA-patterin, saa tallasta tehtyä kiinteän. Jokseenkin semmoinen patteri vain on niin sopivan kokoinen sinne :)
Sehän näyttää juustolta...
Fortune
01.04.2007 12:29:55
Yksi klassikko-pirkkaniksihän on floikkatallan lukitseminen patterilla. Sinne tallan alle kun viskaa sopivan kokoisen, joko AA- tai AAA-patterin, saa tallasta tehtyä kiinteän. Jokseenkin semmoinen patteri vain on niin sopivan kokoinen sinne :)

Jämerämpään lukitsemiseen sopii sitten 9 voltin neppariparisto. Takakansi kitarasta auki, kammesta ylöspäin ja patteri tallan ankkurikappaleen ja kitaran rungon väliin. Sitten yksi jousi pois -> talla lukittuu liikkumattomaksi.

Monen halvemman vibrasysteemin kitaran vireen pikapelastus, jollei ole aikaa/tarvetta perehtyä laitteen vireenpitävyyden optimoimiseen vibran toimiessa.
Look behind you, a three-necked guitar!
Fender Stratocaster
03.04.2007 17:49:32
Stratossa ainakin on plekua hyvinkin kätevä pitää siinä pleksin välissä...
fuzz
03.04.2007 18:46:40

Paitsi jos ei ole pleksiä mihin laittaa;)

Mulla on telessä toiminut.
Kirk_Hammett
03.04.2007 19:16:11

joo toimiihan tuo kitarallakin. Itse olen tuota kikkaa käyttänyt pidemmänkin aikaa. Todella kätevää
You know it's sad but true...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)