Aihe: Huilu(ko)
1
musicaly
26.02.2007 21:13:31

Ajattelin aloittaa jonkun soittimen soittamisen. Isä sanoo että ostetaan poikkihuilu, ja se on ihan kiva idea..ainakin mun mielestä. Mutta oon kuullu toisilta että poikkihuilu on vaikee soitin ja toisilta että se on helppo soitin. Kannattaisko aloittaa huilun soitto. Voiko sitä opetella soittamaan itsenäisesti? Saattaa täältä löytyä yksityisopettajiakin, mutta en tiedä mistä sellaisia löytää! Auttakaa!
Kukkis 77
26.02.2007 23:00:56 (muokattu 26.02.2007 23:02:29)

Mikäs siinä, huilu on hieno soitin. Mutta opettaja ehdottomasti, ainakin alkuun. Sitten kun on perusjutut hallussa ja tietää miten homma toimii ja sillälailla niin sitten voi halutessaan siirtyä itseopiskeluun.

Sen vaikeuteen en ota kantaa, mutta onhan joka soittimessa omat juttunsa.

E: Niin ja laita tuonne wanted-osioon ilmoitus että soitonopettajaa tarvitaan, sieltähän niitä löytynee.

http://muusikoiden.net/wanted/index … ?id=7&location=all&type=all
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
Mimi
01.03.2007 12:47:42
Ehdottomasti opettaja. Ilmankin pystyy oppimaan, mutta liian helposti tulee opittua väärin. Soittoasento ja ansatsi on semmoisia juttuja, että suosittelen opettajan kanssa aloittamista. Noista kun voi kehittyä rasitusvammoja, jos oppii soittamaan kädet väärässä asennossa tai jotenkin mutkalla. Ja ansatsin oikein oppiminen taas helpottaa soittamista noin muuten.

Jos yhtään kiinnostaa se huilu, niin suosittelen. Kyllä sitä soittamaan oppii. Toiset helpommin, toiset vaikeammin, mutta oppii silti. Väittäisin, että soittamista ja aloittamista helpottaa se, jos tunnet nuotteja ja osaat lukea niitä edes välttävästi viivastolta. Jos taas pitää lähteä siitä, että opettelet nuotit ja sävellajit sitä soitinta opetellessasi, niin homma voi olla enemmän aikaa vievää.
...on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
Vain sanoja
Strutsi
08.03.2007 19:52:33
Wou... huilun kanssa voisi soittaa Jethro Tullia...
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
Lord of the strings
17.03.2007 16:51:53
Wou... huilun kanssa voisi soittaa Jethro Tullia...

Ja Camelia!
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
rairsilf
28.03.2007 22:43:55
Ajattelin aloittaa jonkun soittimen soittamisen. Isä sanoo että ostetaan poikkihuilu, ja se on ihan kiva idea..ainakin mun mielestä. Mutta oon kuullu toisilta että poikkihuilu on vaikee soitin ja toisilta että se on helppo soitin. Kannattaisko aloittaa huilun soitto. Voiko sitä opetella soittamaan itsenäisesti? Saattaa täältä löytyä yksityisopettajiakin, mutta en tiedä mistä sellaisia löytää! Auttakaa!

Huilu ei ole mitenkään erityisen vaikea soitin. Itse olen huilisti ja tosi tyytyväinen valintaani. Se on mukavan monipuolinen soitin ja ihanan pieni ja kevyt! =) Ja se sopii melkein kaikkeen musiikkiin, kun sitä osaa käyttää.

Mutta ei ilman opettajaa kannata aloittaa, jos oikeasti aikoo alkaa soittamaan. Itse aloitin aivan epäpätevällä opettajalla (ala-asteen luokanopettaja, joka nyt vaan sattui huonosti soittamaan huilua) ja opin puhallustekniikan ja huulten asennon ihan väärin. Kärsin näistä jutuista vieläkin - kymmenen vuoden jälkeen. Eli aloittaessa olisi tosi tärkeää, että saat hyvän opettajan! Lähelläsi on varmasti myös musiikkiopisto, jossa kannattaa käydä kurkkaamassa. Yksityisopettajia saa, kun laittaa ilmoituksen paikallisen konservatorion/ammattikorkeakoulun musiikkiosaston seinälle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)