Aihe: 1x12 vaiko 2x8 ?
1
Flashboy
28.03.2007 23:58:40

Tarkoitus olisi tehdä kotisoittoon soveltuva kitarakaappi eli vähän tilaa vievä mutta silti hyvälle saundaava myös hiljaisella volumetasolla.

Olisiko elementti ehdotuksia?

Ja millaisella kokoonpanolla kannattais edetä? Ehkä 1x12 perinteinen meininki, 2x8 olisi hieman erikoisempi vaihtoehto vai riittäisikö peräti 1x8?

Se tulisi käyttöön pikku putkivahvarin kanssa. Ehkäpä Orangen Tiny Terrorin, riippuu vähän GASista.
Joees
29.03.2007 00:04:40
Mä oon kans miettinyt jotain pienempää kaappia himaan. Nyt mulla on tuo 2x12" V30-kaappi ja kyllä sitä käyttää. Mutta erittäin buenoa olis omistaa joku pieni. 1x12" greenbackilla voisi olla kiva kaveri tuolle Matampille. Matampin oma 1x12" ei muistaakseni ollut ihan pieni?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
HeavyMachinery
29.03.2007 01:10:15

Mulla on itse tekemä 2x10 semi-open-back jensen elementeilla 16ohm kytketty nuppina valve junior ja soundi on jumalainen...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Tympee Huttunen
29.03.2007 07:30:45
En kyllä hevillä lähtisi 2x8" kaappia hankkimaan. Ennemmin laadukkaalla kartiolla varustettu 1x12".
JuSu
29.03.2007 08:21:31 (muokattu 29.03.2007 08:22:14)
Tarkoitus olisi tehdä kotisoittoon soveltuva kitarakaappi eli vähän tilaa vievä mutta silti hyvälle saundaava myös hiljaisella volumetasolla.

Tässä nyt riippuu myös vähän, mikä asia on etusijalla.

Jos pitää tehdä 'varman päälle' kaappi, niin 1x12". Tuollaiselle löytyy jatkossakin käyttöä, 1x12" -elementtejä on paljon tarjolla jos ensimmäiseksi valittu ei jatkossa enää kuulostakaan kivalta.

Jos haluaa tehdä kokeiluja, niin sitten 2- tai 1x8" on kiva. Lisäksi tuollainen 1x8" on mukavan kompakti kotioloissa. Bändivolumeilla... No en tiedä, mutta enpä asettaisi suuria odotuksiakaan. Voi tietty toimiakin. Mutta tämä ei tainnut olla tarkoituksenakaan.

Nopsasti piirtelin hiukka noita etupaneeleita, tuosta nyt näkee vähän kokoluokkaa.

http://muusikoiden.net/dyn/users/19942.jpg

Mä tekisin varmaankin tuon 2x8" -kaapin, jossa elementit ovat vinottain. Tuohon voisi sitten tehdä 1x12" -etulevyn, jos 2x8" ei tyydytäkään, ei tarvi koppuloida kokonaan uutta kaappia.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)