Aihe: Mitä keinoja ravintoloiden/lavojen kannattavuuteen?
1 2 3 4 5 6 7 8
Coelhinho21
28.03.2007 23:19:05 (muokattu 28.03.2007 23:20:31)

Kiinnostavaa tää.
Radiosta jokin aika sitten kuulin tuosta kuskivajeesta pääkaupunkiseudella. Myös ravintolapuolella on pulaa työntekijöistä myös. Yhtenä pointtina, minkä tiedän, nin viikonlopuiksi löytyis halukkaita työntekijöitä esim. opiskelijoista (myös muista ryhmistä), mutta kun tää meidän tukijärjestelmämme on sellainen, ettei työnteko välttämättä kannata vaan jättää jopa miinukselle, kun tuet lähtee.
Sellasta..
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
uruttaja
28.03.2007 23:19:31
220 on Oulun kokoiseen paikkaan ihan liian vähän, sen kyllä myönnän. Mutta älä yleistä joka paikkaan Oulun asioita, ei niin voi tehdä.
Ja vieläkin, ei autoa voi seisottaa jos se on hankittu. Varmaan tiedät, että siitä on kaikenlaisia kuluja vaikka se ei liikkuis metriäkään.

Mä olen odottanut taksia tosi monessa kaupungissa ja tiedän, että takseja on liian vähän.
riff
28.03.2007 23:21:04 (muokattu 28.03.2007 23:21:16)
En ota kantaa takseihin mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, aivan ensinnäinen ja myös viimeinen ongelma ja sen ratkaisu on keskellä viikkoa tapahtuva soittoajan reilu muutos! Olen ollut monta kertaa keikalla keskellä viikkoa ja soittoaika ollut 22.45-03.30. Eikö ihmiset mene aamulla töihin?! Tuo aika on 5 tuntia pielessä ja siitä saavat ravintoloitsijat syyttää vain itseään! Kauan eläköön Jouko Elevaara!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
uruttaja
28.03.2007 23:21:51
Kiinnostavaa tää.
Radiosta jokin aika sitten kuulin tuosta kuskivajeesta pääkaupunkiseudella. Myös ravintolapuolella on pulaa työntekijöistä myös. Yhtenä pointtina, minkä tiedän, nin viikonlopuiksi löytyis halukkaita työntekijöitä esim. opiskelijoista (myös muista ryhmistä, mutta kun tää meidän tukijärjestelmämme on sellainen, ettei työnteko välttämättä kannata vaan jättää jopa miinukselle, kun tuet lähtee.
Sellasta..

Haistappa nyt Köli perse. Ravintola-alallakaan ei ole työvoimapulaa. Se nyt on niin paksua kuin olla ja pystyy. Mulla on omia poikia 4 , jotka on koko ajan työvoimatoimiston jonossa ravintoladuuniin, mutta ei yhtään mitään, ei Extralta eikä mistään muualtakaan.
manjaana
28.03.2007 23:21:55
En ota kantaa takseihin mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, aivan ensinnäinen ja myös viimeinen ongelma ja sen ratkaisu on keskellä viikkoa tapahtuva soittoajan reilu muutos! Olen ollut monta kertaa keikalla keskellä viikkoa ja soittoaika ollut 22.45-03.30. Eikö ihmiset mene aamulla töihin?! Tuo aika on 5 tuntia pielessä ja siitä saavat ravintoloitsijat syyttää vain itseään! Kauan eläköön Jouko Elevaara!

Ja tähän ihan hemmetin iso komppaus....
Oman elämänsä pörrääjä....
uruttaja
28.03.2007 23:22:49

Kyllä kyllä. Porina jatku siitä, onko taksien hinnoittelussa este ravintoloiden asiakasvirtoihin. Väitän että on.
vesku.ka
28.03.2007 23:28:53
Lukko tähän.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
riff
28.03.2007 23:29:30
Ja tähän ihan hemmetin iso komppaus....

No kiitos! Jokainen tietää tuon asian. Ainoa, joka siitä on erimieltä on ahne ja tyhmä ravintoloitsija halpoine ekstraajineen ja ajatellen bändin/esiintyjän olevan PELKKÄ kulu. Ampukoot itteään päähän saatana!
riff
28.03.2007 23:29:53
Lukko tähän.

Sinä mee lukkoon!
mack the knife
28.03.2007 23:30:46
Oulussa autot ovat vuorossa taksiyhdistyksen määräämällä ajovuorolistalla.

Lienee niin että auto seisoo automaattisesti yhden viikon tai ainakin 5 päivää kuukaudessa, johon kuuluu yksi viikonloppu. Mulla on tosi monta kaveria, jotka on taksiyrittäjiä. Tiedän niiden autojen seisovan vähintään yhden viikonlopun joka kuukausi. Ei kuulemma tarvitse ajaa.

Taksikuskeja tulee töihin taatusti, jos työolot tai palkka paranee, jos jako olis vaikka 60 kuskille ja 30 isännälle, niin ovella on jonossa tulijoita, isäntä voi siinä vaiheessa itse harkita kannattaako ajaa itse vaikko intte..,

Työvoimaa saat myös siten että taataan taksilupa, vaikkapa siten että saat taksiluvan lyhyemmällä kuin 10 vuoden renkinäolon jälkeen. Jos erehdyt tekemään vaikkapa 20 vuoden renkinä olon aikan jotain muuta, vaikkapa toimit lentäjänä kesäisin, niin et taatusti saa taksilupaa. Taksiyhdistys ei puolla sitä, ja lääninhallitus ei myönnä.Mun mielestä taksiyhdistys ei saa vaikuttaa uusien yrittäjien alalla tuloon.

Ei ne mun mielestä voi missään päin Suomea olla muun kuin poliisiviranomaisen määräämiä ajolistoja. Se on laissa. Kysäisepä niiltä kavereilta tarkemmin.

En mä usko, että se töihintulo on niillä mun sanomilla vellihousuilla siitä palkasta kiinni. Työolosuhteethan on näillä Suomen autoilla aika hyvät mun mielestä työnkuvaan nähden.

Täällä ei ole mitään merkitystä sillä, tekeekö jotain muutakin ajamisen lisäksi lupa-asioissa. Pitää olla vain tietty määrä ajovuoroja, että se takaa säännöllisen kokemuksen hommista. Puoltoja ei täällä kysytä taksiyhdistyksestä, vain faktat katsotaan hakujärjestyksessä. Tuokin on siis vain paikkakohtainen asia.
COVS n:o 1.
mack the knife
28.03.2007 23:32:14
Pankaa lukkoon jos huvittaa. Vittu ihan sama. Jossain tästä puhutaan kuitenkin.
mack the knife
28.03.2007 23:38:09
Mun on pakko lopettaa tältä erää. (lähdin aamulla ajoon 05.00 ja olin minuutilleen hakemassa ennakkotilausta kentälle. :))
uruttaja
28.03.2007 23:53:55
Tohon taksilupajuttuun vielä semmonen että:

Kalusto pitää katsastaa taksitoimintaan soveltuvaksi.
Luvanhaltijan pitää käydä ammattiajolupaan oikeuttava kurssi.
Luvanhaltijan pitää maksaa lääninhallituksen sulkutilille samankaltainen takuumaksu, kuin muidenkin luvanvaraisen liikenteenharjoittajien pitää maksaa.

Sen jälkeen ei ku yrittämään. Kartellien aika meni jo.
uruttaja
28.03.2007 23:58:24
Ei ne mun mielestä voi missään päin Suomea olla muun kuin poliisiviranomaisen määräämiä ajolistoja. Se on laissa. Kysäisepä niiltä kavereilta tarkemmin.

En mä usko, että se töihintulo on niillä mun sanomilla vellihousuilla siitä palkasta kiinni. Työolosuhteethan on näillä Suomen autoilla aika hyvät mun mielestä työnkuvaan nähden.

Täällä ei ole mitään merkitystä sillä, tekeekö jotain muutakin ajamisen lisäksi lupa-asioissa. Pitää olla vain tietty määrä ajovuoroja, että se takaa säännöllisen kokemuksen hommista. Puoltoja ei täällä kysytä taksiyhdistyksestä, vain faktat katsotaan hakujärjestyksessä. Tuokin on siis vain paikkakohtainen asia.

Höpsistä pussiin. Paikallinen taksiyhtiö määrää autot ajoon tai vapaalle. yhtiön omistavat taksiautoilijat ja ne myöskin suosittelevat lääninhallitukselle ne henkilöt, joille myönnetään vapaututvat taksiluvat.

Invataksejakin on aivan liian vähän.
Coelhinho21
29.03.2007 00:07:45

Haistappa nyt Köli perse. Ravintola-alallakaan ei ole työvoimapulaa. Se nyt on niin paksua kuin olla ja pystyy. Mulla on omia poikia 4 , jotka on koko ajan työvoimatoimiston jonossa ravintoladuuniin, mutta ei yhtään mitään, ei Extralta eikä mistään muualtakaan.

Itse toimin esimiehenä ja joskus on vaan niin tuskan takana löytää töihin tekijää, kun yks toisensa jälkeen selittelee; "ei nyt voi enempää tehdä, ku tuet lähtee"
Vituttaa tollaset asenteet.
Tiedän kyllä että jossain on tekijöitä työtä vailla, mutta nuo extrafirmat pyörii tiellä ja lähettelee töihin joitain parturikampaajia tai siivojia (yhtään heidän ammattiansa väheksymättä), joilla ei pitäs olla mitään tekemistä ravintola-alan kanssa. Ja samat extrafirmat valittelee muuten kokoajan, ettei oo tarpeeksi työntekijöitä.
uruttaja
29.03.2007 00:11:39
Itse toimin esimiehenä ja joskus on vaan niin tuskan takana löytää töihin tekijää, kun yks toisensa jälkeen selittelee; "ei nyt voi enempää tehdä, ku tuet lähtee"
Vituttaa tollaset asenteet.
Tiedän kyllä että jossain on tekijöitä työtä vailla, mutta nuo extrafirmat pyörii tiellä ja lähettelee töihin joitain parturikampaajia tai siivojia (yhtään heidän ammattiansa väheksymättä), joilla ei pitäs olla mitään tekemistä ravintola-alan kanssa. Ja samat extrafirmat valittelee muuten kokoajan, ettei oo tarpeeksi työntekijöitä.

Otappa kuule Köli esimiehenä siihen firmaan joku töihin kuukausipalkalle, niin jono ovella. Jos sä haet lauantai-iltana 19:n aikaan jotain duuniin klo 21:ksi, niin se ei oo mikään työvoimapula.
Coelhinho21
29.03.2007 00:22:30

Otappa kuule Köli esimiehenä siihen firmaan joku töihin kuukausipalkalle, niin jono ovella. Jos sä haet lauantai-iltana 19:n aikaan jotain duuniin klo 21:ksi, niin se ei oo mikään työvoimapula.

joo..se on sairastumistapaus.
Totuus on, ettei kaikkia edes kiinnosta se kuukausipalkka eikä edes esimiehen (vuoropäällikön) asema ja perusteluna on "tuet lähtee" tai "en voi tehdä ku x tuntia, ku liiton rahat pienenee"
Huhtikuun lopusta tarvisin työntekijää, kun yksi kappale lähtee uuteen työpaikkaan. Sekin paikka on valitettavasti osa-aikainen, muttei ei pelkkä viikonloppuhomma kuitenkaan.
Coelhinho21
29.03.2007 00:28:58

Otsikon mukaisesti välillä.
aiemmin mainitsin lupien rajoittamisesta, eli jatkoaikaluvat vain ravintoloille, joissa elävää musiikkia ja / tai laadukasta ohjelmaa riittävän säännöllisesti, pelkkä karaoke tai dj sillontällön tai edes jokailta ei riitä. Jatkoajan saaneet ravintolat joutuvat myös hinnoittelemaan juomansa terveellä katteella, eli jatkoluvat pois euron paikoista.
uruttaja
29.03.2007 00:32:26
joo..se on sairastumistapaus.
Totuus on, ettei kaikkia edes kiinnosta se kuukausipalkka eikä edes esimiehen (vuoropäällikön) asema ja perusteluna on "tuet lähtee" tai "en voi tehdä ku x tuntia, ku liiton rahat pienenee"
Huhtikuun lopusta tarvisin työntekijää, kun yksi kappale lähtee uuteen työpaikkaan. Sekin paikka on valitettavasti osa-aikainen, muttei ei pelkkä viikonloppuhomma kuitenkaan.

Eihän pelkällä rahalla ketään töihin saa, sehän nyt on ihan selvä. Mutta ravintola-alan ammattilaisia on Patelassa työttöminä satoja. Pitäis pystyä jopa työnantajana valitsemaan parhaat päältä. Monet mun tuntemat valittelee,että ei saa muuta ku extralta jotain lyhyitä keikkoja, ei edes pariksi kolmeksi kuukaudeksi. Siksi ne on suuri osa tuntureissa, siellä tarjotaan kuitenkin puolen vuodenkin pestejä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)