Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä transitorivahvistin?
1 2 3 4
spk78
28.03.2007 13:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon miettinyt tässä hommaavani jotain halpaa (n. 300-400e) vahvistinta, joka toimisi bändikäytössäkin. Tärkeimpänä ja melkeinpä ainoana vaatimuksenani olisi hyvä puhdas saundi. Eli ei mitään hevipelejä kannata esitellä. Soittelen lähinnä poppia ja aika kokeellisilla ja kaiutetuilla saundeilla toisinaan. Ei ole tällä hetkellä varaa kalliimpiin peleihin mutta keikoille pitäis päästä.. Ehdotuksia?
 
JuSu
28.03.2007 13:40:44 (muokattu 28.03.2007 13:41:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotuksia?
 
Tech 21 Trademark 60, käytettynä. Trankkupelien (no okei, se on analogimallintava tai jotain sellaista) aatelia. Oikeasti hyvä vehjes, mun mielestä.
 
Uutena ei siis mahdu hintahaarukkaan, käytettynä kyllä.
 
JuSu
 
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
SolidGuitarVintage
28.03.2007 13:50:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs Line6 Spider -mallisto? Kokemuksen perusteella kliinit soundit ihan ok, säröt kyllä jotain muuta..
 
fox
28.03.2007 13:53:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tech 21 Trademark 60, käytettynä. Trankkupelien (no okei, se on analogimallintava tai jotain sellaista) aatelia. Oikeasti hyvä vehjes, mun mielestä.
 
JuSulle komppia.. Jos kliinit on tärkeät, niin ehdoton tuohon olis Rolandin Jazz Chorus, mutta hintahaarukassa ei oo sille tilaa, nimittäin on aika hinnakkaita. Labit olis ehkä myös..
Tuost "hämähäkistä" ei meidän kitaristi yhtään tykännyt, oli sillä kai vajaan pari kuukautta, vaihtoi sitte Lanikan TF:aan..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
oksentaja
28.03.2007 13:56:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä paljonko liikkuu ja millä hinnalla mutta vanhat Rolandin JC sarjalaiset varmaan toimisivat tuohon hommaan.
 
bliikki
28.03.2007 14:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites Rolandin Cubet? Joku tietää nuista ehkä enemmän.
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
duc
28.03.2007 14:10:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multakin miinusääni spiderille.
 
Iron Horse
28.03.2007 14:13:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandin isommat Cubet on päteviä pelejä, ja sitten Huttunen&Kettusen Edition Bluet on reilusti alle budjetin, ja hyvät puhtaat irtoaa; isoilla volumeilla tulee pientä rosoa, mutta laitetaan masteria enemmän ja gainia vähemmän, ja pysyy puhtaana
 
Screeaming! Screaming for vengeance !
Shakata
28.03.2007 14:36:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa Voxin Valvetronix sarja. Mulla on 50 wattinen ja tykkään kovasti, hinta-laatusuhde on todella kohdallaan.
 
http://www.power-sound.fi/product_i … fo.php?cPath=65_88&products_id=1776
 
jupu
28.03.2007 15:33:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epiphone Triggerman 60. Säröpuoli on surkea mutta puhdas kanava on todella hyvä.
 
Jucciz
28.03.2007 15:39:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tech21 Trademark 60. Hyväsoundinen trankkukone.
 
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Jarsan
28.03.2007 16:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kliinit on tärkeät, niin ehdoton tuohon olis Rolandin Jazz Chorus, mutta hintahaarukassa ei oo sille tilaa, nimittäin on aika hinnakkaita.
 
Komppaan. Ja saattaa jopa mahtua budjettiin, mikäli löydät tyhmän myjän ;)
(elämäni virhe ja kaduttaa edelleen!)
 
Karipiirto
28.03.2007 16:26:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs Line6 Spider -mallisto? Kokemuksen perusteella kliinit soundit ihan ok, säröt kyllä jotain muuta..
 
Pysy erossa näistä. Mulla on tuossa nurkassa sellainen ja kliinit nyt on kai ok mutta heti jos jotain säröä kaipaa niin kannattaa hankkia vaikka joku polkuun siihen hommaan. Lisäksi tämän härkin saundi- ja kanavasäädöt on sellaista ahertamista ettei siitä kyllä lennossa selviä. Toki kun tallentaa ne saundit siihen valmiiksi niin hyvä mutta esim volumen kanssa saa tapella tällainen meikäläisen tapainen "ei niin fiksu" jässikkä kaiken aikaa. Kanavien oma volume heittää yleensä ja toisen ollessa hiljainen kuin yö, toinen räjähtää korville. Lisäksi luulen että omassani on vikaa sillä mastervolume räjähtää korville pienestäkin hipaisusta tai vastavuoroisesti menee nollille. Mutta voi olla että tässä on nyt vain se ETVAANOSAA-ilmiö taustalla. ;)
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
fox
28.03.2007 16:32:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kanavien oma volume heittää yleensä ja toisen ollessa hiljainen kuin yö, toinen räjähtää korville. Lisäksi luulen että omassani on vikaa sillä mastervolume räjähtää korville pienestäkin hipaisusta tai vastavuoroisesti menee nollille. Mutta voi olla että tässä on nyt vain se ETVAANOSAA-ilmiö taustalla. ;)
 
Niin no, voi olla ominaisuuskin.. Peten "diskossa" (nimitys värivalojen määrästä) ainakin tuota juttua oli.. Eikä se, kuten todettua, kauheen mieltynyt siihen muutenkaan oikeen ollut, pois meni nopeasti se Spaideri.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Da Make
28.03.2007 16:33:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TM 60 on kyllä ihan eri maata kuin Spiderit ja muut muovihirmut.
Techi syö kivasti pedaalejakin, mikä on hieman poikkeuksellista trankkupeleissä.
Ja mökä tuollaisesta ei lopu kesken kyllä !
30 wattisella versiolla olen soittanut perusrock keikan ilman mikitystä.
Niin, ja vielä mainitsemisen arvoista:
Tech 21 soundaa tosi hyvältä lisäkaapin kanssa !
 
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Karipiirto
28.03.2007 16:37:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no, voi olla ominaisuuskin.. Peten "diskossa" (nimitys värivalojen määrästä) ainakin tuota juttua oli.. Eikä se, kuten todettua, kauheen mieltynyt siihen muutenkaan oikeen ollut, pois meni nopeasti se Spaideri.
 
Melkoinen ominaisuus on tehty kun volumea ensin siirtää hitaasti kovemmalle niin yhtäkkiä tulee sellainen piikki että paukahtaa korville ja sitten vetää taaksepäin niin menee pois ja sitten kun taas hivuttaa kovemmalle niin pääsee hiukan edemmäs ilman tärykalvonpuhkeamisia. ;) Ja se tekee tätä vain särökanavilla luonnollisesti. :/
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
fox
28.03.2007 16:40:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TM 60 on kyllä ihan eri maata kuin Spiderit ja muut muovihirmut.
 
Todella on näi... ;)
 
Techi syö kivasti pedaalejakin, mikä on hieman poikkeuksellista trankkupeleissä.
Ja mökä tuollaisesta ei lopu kesken kyllä !!

 
Hmmf..ei meillä oo pedaaliongelmia ollu ikuna noitten "omien" kanssa.. eli kyllä nuo Velocityn päätteetkin nöyrästi pelittelee..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Da Make
28.03.2007 16:43:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella on näi... ;)
 
Hmmf..ei meillä oo pedaaliongelmia ollu ikuna noitten "omien" kanssa.. eli kyllä nuo Velocityn päätteetkin nöyrästi pelittelee..

 
Mitä ongelmia?
Mainitsin, vain että soundaa kivalta esimerkiksi BOSS DS-1:n kanssa, mikä ei taas tule kyseeseen esimerkiksi Laney TF trankkujen kanssa.
 
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
fox
28.03.2007 16:46:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ongelmia?
 
Samasta asiasta puhuttiin, ilmeisesti? Eli soundillisia ongelmia. Toki ei meillä niin kovin yleensä oo noita polkusimia käytössäkään..
Musiikkinäytettä oon joskus tänne linkitellyt, toki löytyy omasta kuvauksestakin, jos haluaa huonoa soittoa kuulla.. 8)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
McNulty
28.03.2007 16:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta kanssa ääni Tech21 Trademarkille... se on tervesoundinen ja monipuolinen. En pitänyt kyllä huonona VOX AD ValveTronix-sarjan ja Roland Cube-sarjan soundejakaan... tosin ne oli puhtaasti mallintavia vermeksiä.
 
http://terrornylund.blogspot.com/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «