Aihe: Kertokaa vahvistinkokemuksistanne! (revisited)
1
Nowhere_Man
27.03.2007 22:41:31 (muokattu 28.03.2007 10:28:51)
Okei, pistin tänne aikasemmin tänään tänne keskustelun aihetta mutta se tallattiin maanrakoon ja sain hyviä vinkkejä miten rajata kysymyksiä vähän, joten täältä tulee pyykit.

Okei kertokaa minulle mitä itse tekisitte tässä tilanteessa ja olkaa ystävällisiä.

Budjettini on.. ei mitään tarkkaa se on siinä muutaman sadan euron paikkeilla tai no, pysytäänkö kuitenki siinä alle tuhannen euron?

Okei pyrin sellaiseen suhkot vintageääneen? Sellanen 60-70-luvun saundiin.. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että Slashin saundit on tosi kovat ja se olis tosi siistiä saada jotain sinnepäin. Tällä hetkellä kitaranani toimii Gibson SG. Kotisoittoon on jo vahvistin, mutta nyt olen siirtymässä treenihommiin ja tarvitsisin sinne uuden systeemin, joka voisi toivottavasti sitten myöhemmin toimia keikoilla. Ei varmaan vielä ainakaan aluksi mitään kovin suuria keikkoja.. Vai pitäiskö näille kahdelle toiminnalle hankkia erikseen vahvistin tässä vaiheessa? Kertokaa ihmeessä jos teillä on kokemusta, sillä minulla ei ole ja tarvitsen apua näitten asioitten suhteen.
Kiitos!
Jucciz
27.03.2007 23:16:54 (muokattu 27.03.2007 23:23:04)
Marshall 1987, 1959, 2203, 2204 tai 2555. Alle sitten Marshall 1960AX, 1960BX (tai molemmat) tai sitten 1960TV.

Ihan varmasti lähtee 60-70 -lukujen rokki ja kasarihevikin vielä, jos ei muuten niin jonkun kivan overdriven kanssa. Plus että näyttää hiton tyylikkäältä. ;)

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/halfstack.jpg

Noista ainakin 2203:n tai 2204:n pitäisi saada 500-600 euroon (etenkään 2203- ja 2204-JMP:iden arvoa kaikki eivät vielä ole tajunneet ja niitä myydään selvästi JCM800:aa halvemmalla, vaikka ovat käytännössä vähintään yhtä hyviä, usein parempia) ja kaapit ovat about samoissa hinnoissa, jos hyvä päivä sattuu. Kokonaisuuden voi siis saada jopa ~1200 euroon, mikä ei ole pahasti yli tonnin.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
McNulty
27.03.2007 23:26:51
Ja jos ei ole tarvetta 4x12" kaapille, niin kannattaa muistaa tuo Framuksen edullinen 2x12" kaappi V30-elementeillä (jep, niitä sillä Slässilläkin on komeroissaan). Eli jos tuollaisen Marsun J-sarjasen nupin saa esim. 500-600e hintaan, niin tuo Framus irtoaa n. 300e hintaan. Jää alle tontun koko setti ja varmasti kelpaa soitella. Toki 60s ja 70s meininkiin Greenbackit ovat aavistuksen "oikeammat" elementit, mutta niitä voi vaihdella sitten jos kokee aiheelliseksi.
http://terrornylund.blogspot.com/
Gypsy
27.03.2007 23:27:33
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm

Siitä halpa kaappi.

M.netin toriltakin on muuten saanu alle tonnilla noita Marsun kasisatasia kaappeineen. Eikä tästä hirveesti oo aikaa. Kaapit ei oo välttämättä ollu Marshallia, mutta kuitenkin.
Aamen
McNulty
27.03.2007 23:32:38
Siitä halpa kaappi.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta... melkein voisi sijoittaa ja nykästä logon irti grillistä. Soundihan se on tärkein, mutta väkisinkin HB:n kohdalla aina alitajunnassa jyskyttää se paskabrändin leima, ettei sillä logolla varustetut vermeet ole toimivia. Todennäköisesti samasta pajasta tuokin tulee ulos mistä muutkin kiinakaapit.
http://terrornylund.blogspot.com/
mvirta
27.03.2007 23:39:37
Mä soittelen kanssa SG:llä, ja olen viime aikoina soittanut JCM900 SLX 25/50W versiolla. Niitä näkee melko harvoin myynnissä mutta hinnat ovat kohtuullisia, viiden sadan huitteilla.

Tosi hyvä rokkivahvari tuo on, kokoelmista löytyy myös 2203, 2553 ja 2555 ja ihan siinä pelaa SLX missä noi vanhemmatkin nupit. Kannattaa tsekata jos jossain tulee vastaan.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Vasu
27.03.2007 23:41:44
Siitä halpa kaappi.
Elementtien hinnalla valmis kaappi. Sama kai missä vaneerit liimaillaan ja ruuvaillaan, senverran yksinkertainen kapine on tavallinen kitarakaappi.
Vemmy
28.03.2007 04:47:04
Tota SL-X:n edeltäjää eli JCM 900 Master Volume MK III:sta uskallan kanssa suositella, parikin ollu torilla viime aikoina jopa lähes inhimilliseen alle 500 hintaan. Ihan mukava vahvistin, vaikka sisältääkin niitä paljon kauhisteltuja diodeja. Laaja soundiskaala yksikanavaiseksi marsuksi, puhtaat nyt ei ole kummoiset, mutta kevytruttua irtoaa ihan siististi, ja aikamoista sirkkeliäkin saa jos haluaa. Omasta alkaa taas olla aika vaihtaa pääteputket, kun alkaa menemään muhjuksi soundi...
Ketä kiinnostaa.
Penasol
28.03.2007 09:33:48

Jos tahtoo edullisen, hyvän yksikanavaisen putkinupin niin kannattaa harkita myös Carlsbro Top50 tai Top100 -mallia. Löytyy sekä 70-luvulta, että uusia, mutta uudet taitavat olla aika kalliita. Itsellä on Top50 70-luvun alusta ja tyytyväinen olen ollut. Olen tosin modaillut siitä vähän bassoisemman ja käytän sitä bassovahvistimena.
Kolmeen sataan euroon noita voi kait löytää.
"Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä" Hörörh, örh. AKKK#9
Dr. Muff
28.03.2007 09:54:13
Marshall Superbass+MI Audio Crunchbox!! Kaappiin kannattaa myös panostaa. Mun korvaan Superbass on miellyttävämpi kuin superlead.
Deranged
28.03.2007 11:23:11 (muokattu 28.03.2007 11:30:11)
Okei pyrin sellaiseen suhkot vintageääneen? Sellanen 60-70-luvun saundiin.. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että Slashin saundit on tosi kovat

Marshall Silver Jubilee = Slash

SG:n kanssa toiminee myös Laneyn GH100TI vallan mainiosti. Ja tuota voi buustata vaikka Jekyll & Hydellä. Tulee kivasi lisää narsketta säröön ja laulaa kauniisti.

Laneyn vanhemmat putkikoneet on niin 70-lukua että.

Torilla oli joku aika myynnissä vanhoja Dynacordin vahvareita. Nolon näköisiä, mutta tuuppaavat pihalle sellaista soundia että sopivalla säröpedaalilla revit sieltä ihan mitä vaan.

Itse sain omasta Dynacordista irti mm. Ozzyn No More Tears-kiekon soundit.
Melko autenttisesti potkii ja jyrää.

Sitten jos kolvi pysyy kädessä niin kannattaisi tsekata Uraltonen ja Madampin kitit.
Itselläni on Madmpin A15 ja siitä saa särökanavalta soundeja ulos 70-luvulta Slayeriin. Eikä maksa paljon.
Numb
28.03.2007 11:34:16

Torilla oli joku aika myynnissä vanhoja Dynacordin vahvareita. Nolon näköisiä, mutta tuuppaavat pihalle sellaista soundia että sopivalla säröpedaalilla revit sieltä ihan mitä vaan.

Tämmöinenkö?

http://muusikoiden.net/dyn/tori/155882.jpg

Jos rahamiehiä olisin, niin ostaisin heti pois vain vilpoisan ulkonäkönsä vuoksi :D

Noin ketjun aloitusasiaan liittyen: kuullostaa (sic!) kovasti Marshall -caselta. Sopivainen Marshallin vahvistin tuottaa tuollaista ainakin -70 -luvun vintaget ja Slash -mimiikkaa. -60 -luvun alku ei ehkä oikein taitu, tai vaatii muutakin kuin kitaran ja vahvarin, mutta -60 luvun loppu sieltä kyllä löytyy.

SG ei kitarana ole ihan Slash -soundinen, mutta toisaalta en ole yrittänyt SG:n kanssa sellaista hakemaankaan. LP ja Marshall ovat riittäneet :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Dr. Muff
28.03.2007 11:35:07
Marshall Silver Jubilee = Slash

Niin, käyttihän slash noita jubilee nuppeja livenä. Appetitella ja Illusioneilla ei ja ne on ainakin itselle referenssisoundeja jos slashistä puhutaan. Myöhemmistä ei juuri muistikuvaa. Selviää Guitarist lehden spessupainoksesta kyllä.
Jucciz
28.03.2007 16:48:41
Slash soitti itse JCM800:lla kaikki legendaarisimmat juttunsa. Ei sillä, että tuo Jubilee kauheasti soundillisesti poikkeaisi JCM800:sta - ehkä aavistuksen monipuolisempi tosin. Toisaalta, monipuolisuus on pitkälti soittajan ranteessa kuitenkin, eli kova jätkä taikoo molemmista vaikka mitä.

Carlsbro TOP:ien lisäksi hyviä brittihenkisiä rokkivahvistimia ovat Sound City:t ja London City:t. Noita saa huomattavasti Marshalleja halvemmalla, mutta ovat ihan täyttä tavaraa.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Gypsy
28.03.2007 20:21:14
Slash soitti itse JCM800:lla kaikki legendaarisimmat juttunsa.

Eikö Appetiten jutut oo sieltä legendaarisimmasta päästä? Appetitella on käytetty modattua Marshallin 1959T:tä.
Aamen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)