Aihe: Paras/karmein cover, jonka olet kuullut?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1014 15 16 17 18
poppamies
27.03.2007 13:11:04

Jos olisin saanut tai saan joskus aikaan Paratiisin suosioon yltäneen biisin aivoistani tulostettua, niin mulle on aivan sama kuka/ketkä sen levyttäisivät. Teostojen maksupäivinä hymyilisin vain leveästi matkalla pankkiin. Toivo elää. :)

Raulihan ei voi ottaa kantaa asiaan kuten tiedämme mutta luin sattumalta tuolta Kaspersin sivuilta sellaisen palstan mihin ihmiset kirjoittaa ja kasperi itte vastailee ja siellä Raulin veljenpoika kirjoitti ja kiitti poikia siitä että olivat levyttäneet setänsä kappaleen ja toivoi poikia keikalle suomeen mitä pikimmin.
G strings are for strippers!
half
27.03.2007 13:24:22
Raulihan ei voi ottaa kantaa asiaan kuten tiedämme mutta luin sattumalta tuolta Kaspersin sivuilta sellaisen palstan mihin ihmiset kirjoittaa ja kasperi itte vastailee ja siellä Raulin veljenpoika kirjoitti ja kiitti poikia siitä että olivat levyttäneet setänsä kappaleen ja toivoi poikia keikalle suomeen mitä pikimmin.

Tekijänoikeudet periytyvät ja kun se velikin on kuollut niin....
isojussi
27.03.2007 13:42:41
Jos olisin saanut tai saan joskus aikaan Paratiisin suosioon yltäneen biisin aivoistani tulostettua, niin mulle on aivan sama kuka/ketkä sen levyttäisivät. Teostojen maksupäivinä hymyilisin vain leveästi matkalla pankkiin. Toivo elää. :)

Joo - eihän tässä siitä olekaan kyse. Juicekin aikoinaan oli samaa mielipuolta.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Tankero
27.03.2007 14:58:01
Mutta harva pärjää sille puukasperssille - huonoudessa.

Kirjoitat paljon, mutta asiaa.
Varmasti, vissiin.
isojussi
27.03.2007 15:44:45

Sarjatulella osuu helpommin, kuin kertatulella.
poppamies
27.03.2007 17:43:34 (muokattu 27.03.2007 17:45:21)

Mutta harva pärjää sille puukasperssille - huonoudessa.

Melkeinpä olisin uskomassa ettei suomesta löydy yhtään niin ammattitaitoista, tahi ainakaan yhtä hyvältä kuulostavaa ja monipuolista kevyen musiikin soittoporukkaa kuin kaspers orkester. Eikä varsinkaan yhtä menestyksellistä.
Välillä tuntuu siltä, tahi ainakin muodostuu sellainen käsitys että varsinkin sivukylillä suomessa menestys ei välttämättä olekaan mikään mittapuu.
Tankero
27.03.2007 18:14:50
Melkeinpä olisin uskomassa ettei suomesta löydy yhtään niin ammattitaitoista, tahi ainakaan yhtä hyvältä kuulostavaa ja monipuolista kevyen musiikin soittoporukkaa kuin kaspers orkester. Eikä varsinkaan yhtä menestyksellistä.
Välillä tuntuu siltä, tahi ainakin muodostuu sellainen käsitys että varsinkin sivukylillä suomessa menestys ei välttämättä olekaan mikään mittapuu.

Minkä mittapuu sen sitten pitäis olla? Menestyksenkö?
Varmasti, vissiin.
isojussi
27.03.2007 18:32:24
Melkeinpä olisin uskomassa ettei suomesta löydy yhtään niin ammattitaitoista, tahi ainakaan yhtä hyvältä kuulostavaa ja monipuolista kevyen musiikin soittoporukkaa kuin kaspers orkester....

So?

Ännu deras varsion av Paradiset är......skit!
poppamies
27.03.2007 20:51:22

Minkä mittapuu sen sitten pitäis olla? Menestyksenkö?

Siis minkäkö mittapuu menestys on?Tietenkin taidon, osaamisen ja kykyjen mittari. Ei tuo asia ole vaikea ymmärtää. Joka on hyvä jossain asiassa menestyy takuulla. Huono tai keskinkertainen, tai sanoisinko ei niin lahjakas saattaa elää ja kuolla ilman että kukaan koskaan tulee titämään että on käynytkään täällä. Sitten on nämäy lahjakkat erikseen. Dylan, Badding, Bo Kaspers, Olavi Virta, Bach ja muutama muu. Onko jonkun toisen lahjakkuuttaa ja menestystä niin vaikea ymmärtää ja myöntää.
uruttaja
27.03.2007 20:53:57
Siis minkäkö mittapuu menestys on?Tietenkin taidon, osaamisen ja kykyjen mittari. Ei tuo asia ole vaikea ymmärtää. Joka on hyvä jossain asiassa menestyy takuulla. Huono tai keskinkertainen, tai sanoisinko ei niin lahjakas saattaa elää ja kuolla ilman että kukaan koskaan tulee titämään että on käynytkään täällä. Sitten on nämäy lahjakkat erikseen. Dylan, Badding, Bo Kaspers, Olavi Virta, Bach ja muutama muu. Onko jonkun toisen lahjakkuuttaa ja menestystä niin vaikea ymmärtää ja myöntää.

Minusta Bo Kaspers Orkester on hyvä, siis paljon parempi kuin pelkästään lahjakas. Mutta sen viimeisin cd on syvältä perseestä, huono. Paradiset vain puolukka paskakasan päällä.

Lahjakkuus riittää vain siihen asti, kun pitää alkaa harjoittelemaan.
poppamies
27.03.2007 21:03:53

Minusta Bo Kaspers Orkester on hyvä, siis paljon parempi kuin pelkästään lahjakas. Mutta sen viimeisin cd on syvältä perseestä, huono. Paradiset vain puolukka paskakasan päällä...

Olen itse asiassa liikuttavan yksimielinen kanssasi tuossakin asiassa. "Hund" levy on syvyydestä kun vertaa aikaisempaan tuotantoon. "Paradiset" on mielenkiintoinen jo ilmiönä vaikka, niin kuin sanoit, ei paljon nosta levyn tasoa. Mielennkiintoinen jo siinä mielessä että on vain suomen levyversiossa, ja ikäänkuin kunnianosoitus suomalaiselle 70-luvun popkultuurille ja Raulille.
Musiikkia korville
28.03.2007 08:53:42

Siis minkäkö mittapuu menestys on?Tietenkin taidon, osaamisen ja kykyjen mittari. Ei tuo asia ole vaikea ymmärtää. Joka on hyvä jossain asiassa menestyy takuulla. Huono tai keskinkertainen, tai sanoisinko ei niin lahjakas saattaa elää ja kuolla ilman että kukaan koskaan tulee titämään että on käynytkään täällä.

Ei se vaan aina mene niin. Onko vaikkapa Matti Nykänen hyvä laulamaan, kun sen keikoilla on aina tuvat turvoksissa?

Onko jonkun toisen lahjakkuuttaa ja menestystä niin vaikea ymmärtää ja myöntää.

Ei ainakaan mulle tuo oo vaikeaa, mutta kuten sanottu nuo em asiat ei aina korreloi keskenään.
Ja kys orkestraation tasoon en ota kantaa, kun en ole tuotantoon juurikaan tutustunut.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
KoskPaavo
28.03.2007 09:23:40
Ei se vaan aina mene niin. Onko vaikkapa Matti Nykänen hyvä laulamaan, kun sen keikoilla on aina tuvat turvoksissa?

Ei ainakaan mulle tuo oo vaikeaa, mutta kuten sanottu nuo em asiat ei aina korreloi keskenään.
Ja kys orkestraation tasoon en ota kantaa, kun en ole tuotantoon juurikaan tutustunut.

Samaa mieltä olen kanssasi tuosta, Poppiksella on turhan naivistinen näkemys , elämä on varsin epäoikeudenmukaista menestymisen jakautumisen suhteen. Itse en ole katkera olen saanut kaiken mitä olen halunnutkin.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Riksteri
28.03.2007 09:33:09

Miksi pitäisi olla hyvä laulamaan jos on muuten riittävän lahjakas? Nykänen on julkkis ja viihdetaiteilija kiinnostavimmasta päästä, mies joka täyttää lehtien etusivuja vuosi toisensa jälkeen. Harvaa suomalaista on siteerattu niin usein kuin Mattia. Ja kun ihmiset menevät hänen keikalleen, eivät he mene kuulemaan laulua eikä tilaisuuksia varmasti edes mainosteta isoilla kylteillä tai mainoksilla ovenpielissä, jossa lukee isoilla kirjaimilla LAULUA. Nykäsen värikkään elämän kautta moni ns. tavallinen ihminen unohtaa omat pienet murheensa ja hänen valloittava hölmöilynsä rohkaisee muitakin ottamaan elämänsä rennommin. Jonkinlainen viihdepalkinto miehelle pitäisi kyllä myöntää hetimiten.
KoskPaavo
28.03.2007 09:35:58
Joo, vaikka Marttiinin leuku palkinnoksi
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Sertzo S
28.03.2007 09:36:23
Samaa mieltä olen kanssasi tuosta, Poppiksella on turhan naivistinen näkemys , elämä on varsin epäoikeudenmukaista menestymisen jakautumisen suhteen. Itse en ole katkera olen saanut kaiken mitä olen halunnutkin.

Jep. Kohtuullisen hyvin on selvitty, vaikka rikkaus ei ole kohdannut minuakaan kuin vain elämänkokemuksien suhteen humpamuusikkona ja se on jo jotain.
Sertzo S
28.03.2007 09:37:25 (muokattu 28.03.2007 09:37:43)
Joo, vaikka Marttiinin leuku palkinnoksi

Liimattuna pikaliimalla tuppeensa. ;)
uruttaja
28.03.2007 09:40:07
Jep. Kohtuullisen hyvin on selvitty, vaikka rikkaus ei ole kohdannut minuakaan kuin vain elämänkokemuksien suhteen humpamuusikkona ja se on jo jotain.

Se on veljeni elämänkokemuksena sellainen sarka, että sitä ei voi rahalla hankkia, eikä sitä voi rahalla korvata. Revi siitä.

Ainakin minä olen omalla tavallani paljon rikkaampi, kuin tuo raharikas naapuri.
Musiikkia korville
28.03.2007 09:46:29 (muokattu 28.03.2007 09:49:09)

Miksi pitäisi olla hyvä laulamaan jos on muuten riittävän lahjakas? Nykänen on julkkis ja viihdetaiteilija kiinnostavimmasta päästä, mies joka täyttää lehtien etusivuja vuosi toisensa jälkeen. Harvaa suomalaista on siteerattu niin usein kuin Mattia. Ja kun ihmiset menevät hänen keikalleen, eivät he mene kuulemaan laulua eikä tilaisuuksia varmasti edes mainosteta isoilla kylteillä tai mainoksilla ovenpielissä, jossa lukee isoilla kirjaimilla LAULUA. Nykäsen värikkään elämän kautta moni ns. tavallinen ihminen unohtaa omat pienet murheensa ja hänen valloittava hölmöilynsä rohkaisee muitakin ottamaan elämänsä rennommin. Jonkinlainen viihdepalkinto miehelle pitäisi kyllä myöntää hetimiten.

Ei tietenkään tarvi, enkä niin väittänytkään. Kyse oli Poppiksen kommentista, jonka mukaan menestys on taidon, osaamisen ja kykyjen mittari. Jos kaveri tekee laulukeikkaa, niin sillon voidaan arvostella, onko kaverilla kykyjä vai ei kys hommaan (yhtään väheksymättä muita saavutuksia). Siinä oon kyllä sun kans erimieltä, että se olis enää näitten vuosien ja lööppien jälkeen kiinnostava, siis mun mielestä, mutta ehkäpä ainakin jollain tasolla kansallisesti kyllä... Vaikkakin inflaatiota tuo kärsii ja on kärsinyt, aivan takuulla.

Lähempääkin löytyisi esimerkkejä siitä, että onko tuo menestyminen tason mittari, vaikkapa tanssimusiikista... Nimiä en kuitenkaan tähän laita, onhan näistä jo puhuttu ja todnäk jäähyjä paukkuis.

edit: Enpä ole koskaan nähnyt kenenkään muunkaan keikkoja mainostettavan sanalla LAULUA. Jos esiinnyt laulaen, niin siihen riittää juliste ja useimmiten tässä kohtaa tiedetään, minkä alan viihdettä tulee. Tietääkseni Matti kuitenkin esiintyy laulaen, vai?..
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)