Ibanez_90 27.03.2007 08:02:17 | |
---|
Uutta vahvistina katsoisin melodiseen metalliin (like CoB).. Hinta pitäisi olla juuri jotain alle 300e, mutta en pidä noista Cubeista, itselläni on Micro Cube, ja ei oikein lähde kunnon soundi minun makuuni :) Kaikilta joilta olen kysynyt (ketkä soittavat samaa musiikkia kuin minä), niin heillä on ollut joku Marshallin MG sarjasta.. Tietty myös on olemassa toi Vox, mutta en usko että siitä lähtee kirkonpoltto-säröt.. Olen Stratocaster_90 |
SH1THEAD 27.03.2007 09:22:23 | |
---|
Tietty myös on olemassa toi Vox, mutta en usko että siitä lähtee kirkonpoltto-säröt.. Ja mitä tekemistä CoB:n kaltaisilla bändeillä on kirkonpolttamisen kanssa? HUH. Kuitenkin, jätä suosiolla tuo MG-sarja rauhaan. En itse ole tuota (onneksi) ikinä omistanut, mutta pariin kertaan joutunut soittamaan sillä ja siitä ei kyllä mitään järkevää saa ulos, ellet hae todella suttuista ja epäselvää saundia, joka peittää virheet tiluttamisessa ja sooloilussa. Pidä microcube ja säästä esim. Peaveyn valveking-comboon, joka ei tuosta MG-sarjan vahvistimesta ole kovin suuren sijoituksen päässä. Toisaalta, jos soitat pelkillä kotivolumeilla etkä tarvi vahvistinta (ainakaan vielä) kuulumaan myös kämpillä, kannattaa katsastaa myös Line6 Vetta-combo. Voxista en osaa sanoa mitään. äsh :/ |
JuSu 27.03.2007 09:42:36 | |
---|
Pidä microcube ja säästä esim. Peaveyn valveking-comboon, joka ei tuosta MG-sarjan vahvistimesta ole kovin suuren sijoituksen päässä. Toisaalta, jos soitat pelkillä kotivolumeilla etkä tarvi vahvistinta (ainakaan vielä) kuulumaan myös kämpillä, kannattaa katsastaa myös Line6 Vetta-combo. Voxista en osaa sanoa mitään. Hmmm. Jonkin sortin ajatusvirhe varmaan...? Vetta kun on AIVAN toisessa hintaluokassa kuin nuo muut mainitut laitokset. http://www.thomann.de/fi/search_dir.html?sw=vetta&x=11&y=5 Jos tosiaan vain kotona soitellaan, niin ehkä voisi myös kokeilla jotain rankkaa säröpedaalia MicroCuben eteen ja loput rahat säästöön. Mutta jos halvalla pitää saada mättöpeli, niin käytettynä Marshall Valvestate 8080. Pitäisi löytyä alle 300 euron, ja ihan kelpo hevit tuohon hintaluokkaan. Ja nimenomaan tuota ekaa Valvestate -sarjaa (8XXX). JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
duc 27.03.2007 09:45:42 (muokattu 27.03.2007 09:46:16) | |
---|
Ettei vaan Line 6:n Spideriä oltu suosittelemassa... no tuon tyyliseen teiniheviin se varmaan sopii paremmin kuin cubet ja valvetronixit. Mutta vaikka käytetty Bossin Metal Zone Microcuben eteen niin kyllä lähtee melekoset sirkkelit siitäkin. |
SH1THEAD 27.03.2007 11:02:19 | |
---|
Hmmm. Jonkin sortin ajatusvirhe varmaan...? Vetta kun on AIVAN toisessa hintaluokassa kuin nuo muut mainitut laitokset. Oho, Flextonea tarkoitin :D äsh :/ |
Ibanez_90 27.03.2007 14:53:23 (muokattu 27.03.2007 14:54:43) | |
---|
Mulla on jo FAB Metal Micro Cuben edessä. Digitech Metal Master, Zoom505 ja Behringer Ultra Metal ei toimi oikein, kun vahvistin on mallintavaa versiota... Eikä muutenkaan. Itseasiassa eilen oli täytin vuosia, ja en tiedä viellä lahjaa, ja toi Metal Zone puuttuu viellä kokoelmista :) Unelma soundini kuulin kun eräs käytti jossain halvassa (en tiedä tästä) Peaveyn kompossa (parasta aikaa olen teidustelemassa tarkkaa mallia) tota FAB Metallia. Ja sitten sillä oli viellä EMG-HZ H4:jät (sis. Laihon LTD Custom), ja minullakin on moiset, joten voisi yrittää katella tuo Peaveyn suuntaan, jos saan vain tietooni sen mallin. Se ainakin soitteli sillä niin kotona, kuin jossain treeneissäänkin... Olen Stratocaster_90 |
duc 27.03.2007 14:59:22 (muokattu 27.03.2007 15:07:57) | |
---|
No joo, jos tuollaista määrää on jo testattu, niin ei kai sitä Metal Zonea tarvitse enää. Periaatteessa behkun Ultra Metallin pitäs olla aika lähellä Metal Zonea. Sinällään mallintavuuden ei pitäisi vaikuttaa, jos puhtaalla kanavalla käyttää pedaalia. |
Ibanez_90 27.03.2007 19:33:07 (muokattu 27.03.2007 19:33:15) | |
---|
JC Clean on myös mallintavaa. No, joka tapauksessa juuri tällä foorumilla joku kysyi Metal Zonea Micro Cuben kanssa, ja vastauksissa sanottiin että ei käy pedaali kovin hyvin mallintavan kanssa. Olen Stratocaster_90 |
voima 27.03.2007 20:04:18 (muokattu 27.03.2007 20:05:06) | |
---|
JC Clean on myös mallintavaa. No, joka tapauksessa juuri tällä foorumilla joku kysyi Metal Zonea Micro Cuben kanssa, ja vastauksissa sanottiin että ei käy pedaali kovin hyvin mallintavan kanssa. Tuskin nyt on kiinni siitä onko mallintava, vaan siitä minkälainen kaiutin löytyy. Microcuben 5'' on aika... shit. Moi oon protuisti. |
mathias 27.03.2007 21:00:20 | |
---|
Mutta jos halvalla pitää saada mättöpeli, niin käytettynä Marshall Valvestate 8080. Pitäisi löytyä alle 300 euron, ja ihan kelpo hevit tuohon hintaluokkaan. Ja nimenomaan tuota ekaa Valvestate -sarjaa (8XXX). JuSu Tätä kyllä itsekkin suosittelen. Ihan käyttökelpoiset säröt metalliin. Reilulla 200 eurolla pitäisi VS8080 irrota. |
Minulla on torilla mg50dfx myynnissä. osta se :D Kuutisen vuotta kitaraa olen yrittäny soittaa, eipä siitä vielä taho mitään tulla. |
Ibanez_90 28.03.2007 17:19:35 (muokattu 28.03.2007 17:19:58) | |
---|
Missä tota VS8080:stä myydään? Edes Thomannista ei löydy :O Ääni näytteitä kellään? Olen Stratocaster_90 |
JuSu 28.03.2007 17:55:56 | |
---|
Missä tota VS8080:stä myydään? Edes Thomannista ei löydy :O Laitetta ei ole enää valmistettu vuosiin, joten uutena sitä ei mistään löydykään, mutta käytettynä noita pyörii aika hyvin. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Räbbänä 28.03.2007 17:56:40 (muokattu 28.03.2007 18:03:28) | |
---|
Missä tota VS8080:stä myydään? Edes Thomannista ei löydy :O Ääni näytteitä kellään? Käytettynä jotain 200€ luokkaa hinnat ovat. Omastani en luovu. Edit: Voisin ehkä jonkinlaista klippiä koittaa äänitellä, vaikka siitä tulee olemaan taide kaukana ja pörinää piisaa kun en viitti tuota comboa siirtää kauemmas näytöstä. "Aijai" |
KurtCobain 28.03.2007 18:07:38 | |
---|
Mulla on toi marsun mg15cdr. Sellanen sirkkeli saundi ja kuulostaa kun kissaa tapettais. onneks löytyy bahkun V-amp nii saa kunnon saundeja aikaan "Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin. |
Karipiirto 28.03.2007 18:33:49 (muokattu 28.03.2007 18:42:56) | |
---|
Mulla on Line6 Spider II 212 -laatikko, josta toivoisin pääseväni eroon ilman sietämättömiä tappioita. Säröt on hyvät juurikin siihen Pantera/Manowar/Bodom-touhuun. Kelpasi ainakin minulle loistavasti silloin kun sen ostin mutta nyt kun musamaku ja oma ilmaisu on laajentunut ja osin siirtynytkin kevyemmille linjoille niin se ei enää oikein vastaa ihanteita. Hönkää on tosiaan keikoillekin asti ja jos tahtoo vedellä sahausmeteliä niin siihen todella passeli mutta sitten vähänkin hienostuneempien ja "elävämpien" säröjen metsästys on turhauttavaa puuhaa. Kliiniin taipuu ja saapa tuosta jopa Twang-saundit suhtnäppärästi. Ainoa oikeasti ärsyttävä piirre on nelikanavaisuuden mukana tulevat volumeongelmat eli kun toinen kanava on siedettävällä tasolla niin toinen räjähtää korville. Lisäksi mastervolume on todella herkkä nappula. Edit. Niin ja piti sanomani että toi volumehommakin on kai kiinni osin siitä etten osaa käyttää niitä namiskoita mutta kun en ole kovin kärsivällinen luonne niin... Saattaisin myydäkin sen mutta en kyllä ihan 300€:lla. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
Ibanez_90 28.03.2007 21:21:19 | |
---|
Mistähän tollasen nyt käytettynä pieraisisi, kun ei Torilta eikä Huuto.netistä löydy... Ja miten vahvistin voi olla hyvä, jos sen valmistus on kokonaan lopetettu?!? Luulisi että ei olisi mennyt kaupaksi/valmistus vikoja. Olen Stratocaster_90 |
WinterMad 28.03.2007 21:46:59 | |
---|
Sherlock... Siitä mallista alettiin päivittämään nykyistä mallia kohti, joskin huonompaan suuntaan. Sama kuin Marshall JMP:stä päivitettiin JCM:ään. Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. |
Ibanez_90 28.03.2007 21:58:31 | |
---|
Mikä muuten tää tällänen "distortion/gain boost", joka on ainaskin Laihon kitaroissa? Onko se joku osa, mikä asennetaan kitaraan? Olen Stratocaster_90 |
WinterMad 28.03.2007 22:04:48 | |
---|
Kyllä on, se on aktiivietuaste joka asennetaan mikkien yhteyteen. Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. |