Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jukka Poika - Äänipää
1 2 3
Youni
23.03.2007 14:35:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lahjakortilla lunastin kyseisen levyn paikallisesta levykaupasta. Taattua JP-laatua, hyviä biisejä ja ovelan osuvia lyriikoita. PMMP:n duo laulamassa parissa biisissä toimii, hyviä laulajia. Muutkin vierailijat tekevät hyvää jälkeä, Assefa ja Bachman verävät hyvää reggaegroovia.
 
Millaisia kokemuksia muilla?
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
MaD PiAnIsT
23.03.2007 15:23:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä levy pitäisi hommata! Eikös tämä eilen ilmestynyt?
Onko levyllä kuinka paljon ns. "jeesustelu" biisejä? Kun niitä oli tuossa Apajilla levyllä melkoisen paljon.
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Youni
23.03.2007 15:28:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä levy pitäisi hommata! Eikös tämä eilen ilmestynyt?
Onko levyllä kuinka paljon ns. "jeesustelu" biisejä? Kun niitä oli tuossa Apajilla levyllä melkoisen paljon.

 
Se hieman häiritsi Apajilla-levyllä minuakin, siis uskonnolliset viittaukset. Ei tällä levyllä pahemmin ole. Ainut missä vähän viitataan edes uskontoon on "Sana Vain", ja sekin jättää hieman tulkinnanvaraa.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
MaD PiAnIsT
23.03.2007 15:30:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se hieman häiritsi Apajilla-levyllä minuakin, siis uskonnolliset viittaukset. Ei tällä levyllä pahemmin ole. Ainut missä vähän viitataan edes uskontoon on "Sana Vain", ja sekin jättää hieman tulkinnanvaraa.
 
No hyvä sitten vain:) Pitää pistää joskus tuo levy tilaukseen niin päästään taas nauttimaan kevääseen niin sopivaa Reggae musiikkia.
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Youni
23.03.2007 15:38:30 (muokattu 23.03.2007 18:30:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no onhan tuolla vielä Muuli-biisissä viittaus uskontoon. Biisi kuitenkin kertoo vaan siitä kuinka Petteristä tuli isona pirun muuli, eli ei mitään kummempaa.
E: Ei siis ole mitään Tiellä Ken Vaeltaa-biisejä tällä levyllä.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
KanZuu
27.03.2007 09:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko levyllä paljon samanlaista matskua kun tuo Pläski? Sen olen vain usean otteeseen levyltä kuullut, en muuta, eikä oikein vakuuta. Monissa arvosteluissa kuitenkin heitetään, että se on levyn parhaimmistoa. Mielestäni pelkistetty soundi eikä mikään montaa kuuntelua kestävä rallatus :/
 
Artist
27.03.2007 14:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko levyllä paljon samanlaista matskua kun tuo Pläski? Sen olen vain usean otteeseen levyltä kuullut, en muuta, eikä oikein vakuuta. Monissa arvosteluissa kuitenkin heitetään, että se on levyn parhaimmistoa. Mielestäni pelkistetty soundi eikä mikään montaa kuuntelua kestävä rallatus :/
 
Samaa mieltä, itse asiassa hyvin heikko veto tuo kappale.
 
Jukka Poika on mielestäni muutenkin menettänyt teränsä tekemisistään, joskus vuosia sitten jo. Tai ehkä olen itse kasvanut ulos?
Eka Soul Captain Band levy, samoin kuin eka Kapteeni Ä-ni levy, ovat pääosin hyvää tavaraa ja tuohon aikaan keikatkin toimivat. Sitten hommasta alkoi kadota kaikki mistä reggaessa tykkään.
 
"I wish life could be Swedish magazines."
sikanaama
27.03.2007 21:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Sitten hommasta alkoi kadota kaikki mistä reggaessa tykkään.
 
Niin eikös se JP kertonut lopettaneensa pössyttelyn tässä joitakin vuosia sitten...
 
Tänään kuulin radiosta levyn eka piisin jossa vierailee PMMP, vissiin nimeltänsä Äänipää? Se oli minusta mukava lunki piisi. Paula ja Mira kuulosti hieman Petteri piisin naisvokaaleilta. Eli hyvältä.
 
El Puercocara
zekeode
27.03.2007 21:35:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin itse olen diggaillu ihan uudemmistakin levyistä. Ehkä se alkupään levyjen tiukkuus on hieman kadonnut, mutta tilalle tullut rutkasti rentoutta ja itsevarmuutta, siis ihan hyvällä tavalla. Ei minua tuo uskonnollisuus haittaa, vaikka en kirkkoon kuulu tai muutenkaan ole kiinnostut mistään uskonnoista. Jukka Pojan levyt kuuluvat siihen listaan levyjä, joita kuunnellaan keväisin.
 
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Artist
27.03.2007 22:15:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin eikös se JP kertonut lopettaneensa pössyttelyn tässä joitakin vuosia sitten...

 
Tuo nyt ei haittaa, varmaan monetkin jamaikan juurimusan taitajat vetävät nykyään jotain ihan muuta. Ei vaan, noiden maalle muuton & Jenkkarekka yms. juttujen myötä herran musiikki minun korviini alkoi muuttua yhä enemmän sellaiseksi maalaiseksi-hippimeingiksi, ikään kuin laimennetuksi versioksi oikeasta, kun taas parhaimmillaan reggae on jopa hieman militanttia.
 
Ei siinä mitään, kaikki kunnia vaan siitä, että on tehnyt tuontyyppisestä rytmimusasta tässä maassa taas hieman tunnetumpaa kamaa.
 
"I wish life could be Swedish magazines."
Milkop
28.03.2007 11:18:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukka Pojan levyt kuuluvat siihen listaan levyjä, joita kuunnellaan keväisin.
 
Tämä on kyllä varsin totta. Soul Captain Band, Paarma, Puppa J, Nopsajalka, Kapteeni Ä-ni. Kaikki nämä käyvät kevääseen ja kesään.
 
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49
aziztcf
28.03.2007 11:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kevätmusiikkia, totta. Mutta Sticks for the Stove biisi on niin täydellinen kuunneltavaksi keskellä kylmintä talvea.
 
Olis edes hauskaa elämästä puolet, mut eihän täällä viihdy ku kokoomusnuoret.
MaD PiAnIsT
28.03.2007 12:01:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kyllä varsin totta. Soul Captain Band, Paarma, Puppa J, Nopsajalka, Kapteeni Ä-ni. Kaikki nämä käyvät kevääseen ja kesään.
 
Eläpä unohda Komposti Koplaa ja Jenkkarekkaa ;)
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Milkop
28.03.2007 12:46:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläpä unohda Komposti Koplaa ja Jenkkarekkaa ;)
 
Ohops. No ne tietenkin myös :D
 
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49
arancia
28.03.2007 17:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kyllä varsin totta. Soul Captain Band, Paarma, Puppa J, Nopsajalka, Kapteeni Ä-ni. Kaikki nämä käyvät kevääseen ja kesään.
 
Olen huomannut saman. Ylipäätään kaikki reggae kuulostaa parhaalta keväisin. Tänään ollut tehokuuntelussa Paprika Korps.
 
Äänipäätältä en ole vielä kuullut ainuttakaan kappaletta. Sokkona en uskalla ostaa, joten jokin kappale olisi kuultava etukäteen. Hyvä, jos uskonnolliset viittaukset ovat vähentyneet, sillä ne ovat jotenkin vieneet maun kuuntelusta.
 
aziztcf
28.03.2007 19:00:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut saman. Ylipäätään kaikki reggae kuulostaa parhaalta keväisin. Tänään ollut tehokuuntelussa Paprika Korps.
 
Kai oot Lutakkoo tulossa?
 
Äänipäältä olen kuullut Pläski-biisin, eikä iskenyt yhtään. Saattaa jäädä poistamatta, kuten muutkin Jukan tuoreemmat tuotokset.
 
Olis edes hauskaa elämästä puolet, mut eihän täällä viihdy ku kokoomusnuoret.
arancia
28.03.2007 19:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai oot Lutakkoo tulossa?
 
Voi hitto, siellähän tosiaan olisi reilun parin viikon päästä Paprika Korps. Mitä todennäköisimmin paikalle voisi ilmaantua!
 
aziztcf
28.03.2007 20:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi hitto, siellähän tosiaan olisi reilun parin viikon päästä Paprika Korps. Mitä todennäköisimmin paikalle voisi ilmaantua!
 
Tule ihmeessä, pari kertaa Paprikat nähneenä voin sanoa et aivan loistava livenä. Saat sit kyllä tulla nykimään mua hiuksista jos bongaat.
 
Olis edes hauskaa elämästä puolet, mut eihän täällä viihdy ku kokoomusnuoret.
sikanaama
28.03.2007 21:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tule ihmeessä, pari kertaa Paprikat nähneenä voin sanoa et aivan loistava livenä. Saat sit kyllä tulla nykimään mua hiuksista jos bongaat.
 
Sinne siis! Paprikat vois tulla aina tässä kevään korvalla lutakkoon niiko viime vuonnakin tais olla. Se olis hyvä kevään merkki se. Toivottavasti vetelis jotakin uuttakin matskua.
 
Menipä paprikatopikiksi. Antakaa kaikille anteeksi.
 
El Puercocara
j-o-n-e
29.03.2007 15:43:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä, itse asiassa hyvin heikko veto tuo kappale.
 
Jukka Poika on mielestäni muutenkin menettänyt teränsä tekemisistään, joskus vuosia sitten jo. Tai ehkä olen itse kasvanut ulos?
Eka Soul Captain Band levy, samoin kuin eka Kapteeni Ä-ni levy, ovat pääosin hyvää tavaraa ja tuohon aikaan keikatkin toimivat. Sitten hommasta alkoi kadota kaikki mistä reggaessa tykkään.

 
Samoilla linjoilla...JP:stä on hyvällä vauhdilla tulossa Suomi-rekeen Mikko Alatalo ;-)
 
"I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «