Käyttäjätunnus 25.03.2007 11:39:04 (muokattu 25.03.2007 11:47:07) | |
---|
Pakko vielä kommentoida, kun tyttöystävän kanssa aiheesta puhuttiin juuri tuon livevedon aikana. Minusta sen kuuluu ehdottomasti olla mikissä kiinni, koska muistan tuon pääkallon joiltain Jyrki i&i -ajoilta saakka, ja se herättää aina hienoja mielikuvia niiltä ajoilta. Kiva vaan, että edes jotain vanhaa meininkiä säilynyt mukana. Hehhe, tämä nyt on ihan turhaa pätemistä mutta luulisin että tarkoitat sitä Live@Jyrki showta joka tuli joskus 2001(Hoo kympin ilmestymisen aikaan). Jyrki i&i taisi olla 98 ja ei sillon mielestäni pääkalloa vielä ollut....turha kommentti mutta kyl mää muistan(paljon turhia asioita):D. Jatkakaa... Niin ja olinhan minä tuola Pakkahuoneen keikalla ja tuotatuota...ei kyllä oikein napannut enää:/. Tosin ei se levyltäkään ole vähään aikaan paljoa iskenyt(paitsi AKKM kuulostaa yllättävän hyvältä vieläkin). En tiedä. Mutta Kolmen piilobiisi oli kiva kuulla... "Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa |
Stain 25.03.2007 13:33:45 (muokattu 25.03.2007 13:35:31) | |
---|
Rupesinpas tässä ketjun innoittamana kuuntelemaan Hajonnut EP:tä, SS-Kerho on kyllä varmaan yksi apiksen parhaimmista biiseistä. Hienot melodiat ja vokaalit Tonilta. It's a bittersweet symphony, this life |
enemie 26.03.2007 12:02:44 | |
---|
No vielä siitä joonaksesta sanoisin että kitarasoundi nyt oli sitä vakio pörinää mitä tommosissa ohjelmissa yleensä on. Mutta mun mielestä toi nyt ei ollu aivan paska veto. Mä en vaan ymmärrä sitä kun jengillä ei kelpaa millään mitkään vedot. Jos jätkät ei voi tarjota parempaa meininkiä niin siihen pitää sitten tyytyä mitä tarjotaan. Ainakin teatrialla oli vitun hyvä meininki, miinus puolena se Wirtasen laulu, mutta nuhanen mieshän se oli. Mä kuitenkin arvostan jonkun verran noitten vetojen meininkiäkin enkä vaan aika kyttää sitä soitannollista puolta! Mullahan just joskus Aivan kuin kaikki muutkin-levyn aikaan iski toi Apulannan live-meininki jyrkissä. Se oli iso pointti siihen aikaa lähtee dikkaileen bändejä! Mut joo, mitä väliä, kunhan ei mee keikalla vaan yhtään tahtia väärin!! jos olisin nainen...olisin vaarallinen! |
Rotuvaari 26.03.2007 15:06:25 | |
---|
No vielä siitä joonaksesta sanoisin että kitarasoundi nyt oli sitä vakio pörinää mitä tommosissa ohjelmissa yleensä on. Mutta mun mielestä toi nyt ei ollu aivan paska veto. Mä en vaan ymmärrä sitä kun jengillä ei kelpaa millään mitkään vedot. Jos jätkät ei voi tarjota parempaa meininkiä niin siihen pitää sitten tyytyä mitä tarjotaan. Ainakin teatrialla oli vitun hyvä meininki, miinus puolena se Wirtasen laulu, mutta nuhanen mieshän se oli. Mä kuitenkin arvostan jonkun verran noitten vetojen meininkiäkin enkä vaan aika kyttää sitä soitannollista puolta! Mullahan just joskus Aivan kuin kaikki muutkin-levyn aikaan iski toi Apulannan live-meininki jyrkissä. Se oli iso pointti siihen aikaa lähtee dikkaileen bändejä! Mut joo, mitä väliä, kunhan ei mee keikalla vaan yhtään tahtia väärin!! Aijai. Juuritenkin tuo Apulanta I&I vuodelta 98 on jäänyt hienosti mieleen. Lehtivihreiden Jani oli avittamassa kitaran varressa Sami Ylipihlajan kanssa, ja biisit kulkivat hyvin. Ei minua haittaa soittovirheet niinkään keikalla, mutta tuntuu vaan, että Apulanta on tänä päivänä liikkeellä niin vähäisellä miehityksellä, että Wirtanen joutuu keskittymään täysin sataprosenttisesti saadakseen homman toimimaan edes jotenkin. Ollaan kuitenkin liikkeellä astetta vaativimmilla biiseillä, kuin vaikka nyt 10 vuotta sitten. Jos Nirvana olisi ollut vielä 2000-luvun alussa, ja vetänyt nu-metallia, niin miltähän se olisi kuulostanut? Tai alkanut soittamaan heavympaa musiikkia. Varmaan kutakuinkin samalta. No, tätä asiaa ei kenenkään tarvitse miettiä. Tämä miehitysasia on niitä juttuja, joihin ei oikein tiedä, miten tulisi suhtautua. Triona vetävä Apulanta on lähtökohtaisesti ajateltuna erittäin hyvä asia, mutta keikalla kuitenkin se lisäkitaristin puute on esillä jatkuvasti. Jos vedetään esim. 0010:n soolo, toivoisi sinne taustalle muutakin kuin särötettyä bassoa luomaan sitä jylhyyttä, mikä levyllä oli hyvin esillä. Puhumattakaan uudemmista biiseistä, joissa on kitarakoukkuja, ja jotka jäävät keikalla kokonaan pois. Ja sitä Digitechin Whammya en haluaisi näissä merkeissä kuulla enää koskaan. No, kesä ja keikat sitten näyttävät. Joku viime kesän DBTL oli surullista kuultavaa, tosin varmasti telttasoundien takiakin. Siitä parantamaan. I hate Smurfs! |
aivokuolio 26.03.2007 16:14:11 | |
---|
Kyllähän tuo selvä käännekohta huonompaan suuntaan Apulannan livesoundissa johtaa juurensa tuonne Torremolinos 2000-kimppakiertueelle jossa Wirtanen innostui Jarmo Saaren efektikikkailuista ja päätti itsekin hypätä samaan kelkkaan. Ja loppu onkin sitä surullista historiaa. 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Exhausted 26.03.2007 16:55:04 | |
---|
Kyllä mun mielestä jostain Hiekka-levyn pohjanoteerauksista niin levytyksissä kuin keikoilla on nyt noustu aika hyvään suuntaan. Perjantain keikka oli ihan viihdyttävää seurattavaa. Tosin uusissa biiseissä on vähän samaa ongelmaa kuin esimerkiksi Deep Insightilla: Kun levylle on käytetty laulajan ääntä aivan äärirajoilla, on lopputulos livenä vähän kurjaa kuultavaa. Ja perjantaina Jönssi-Sami soitti esim. Teit meistä kauniin-prechoruksen kaksi sointua väärässä järjestyksessä. Kai se junttia huijaa :-) |
Stain 26.03.2007 17:56:40 | |
---|
It's a bittersweet symphony, this life |
Pedroz 26.03.2007 18:08:46 | |
---|
^Oliko jopa alkuperäiskitaristi Antti? Voin olla täysin väärässä, mutta tällaista muistan hämärästi joskus lukeneeni. En nyt jaksa videota kokonaan katsoa ollakseni varmempi. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
enemie 26.03.2007 19:06:07 | |
---|
Kyllä mun mielestä jostain Hiekka-levyn pohjanoteerauksista niin levytyksissä kuin keikoilla on nyt noustu aika hyvään suuntaan. Perjantain keikka oli ihan viihdyttävää seurattavaa. Tosin uusissa biiseissä on vähän samaa ongelmaa kuin esimerkiksi Deep Insightilla: Kun levylle on käytetty laulajan ääntä aivan äärirajoilla, on lopputulos livenä vähän kurjaa kuultavaa. Ja perjantaina Jönssi-Sami soitti esim. Teit meistä kauniin-prechoruksen kaksi sointua väärässä järjestyksessä. Kai se junttia huijaa :-) Minä olen kans samaa mieltä että kyllä tuolta hiekan meiningeistä on paljon parannusta!! Kattoo vaikka esim. -04 rmj:n vetoa yleltä, niin onhan se aivan hirveää kuraa verrattuna nykyajan meininkiin!! Nykyään sentään ees yritetään soittaa eikä pelkästään muljuttaa!! jos olisin nainen...olisin vaarallinen! |
aivokuolio 26.03.2007 19:21:58 | |
---|
Apulanta plays Terveet kädet: http://www.youtube.com/watch?v=7D5yTs6OkvM Kuka muuten on tuo kitaristi? Ja Sipekö se laulaa? Antti Lautala, eli juurikin tämä Apulannan ex-kitaristi ja nykyinen Varjon kitaristilaulaja. Olin paikalla tuolla keikalla, oli sen verran tulisen lyhyt setti Apiksella että vetivät saman setin kahteen kertaan kun matskua oli reenattu vain noin 10 minuutuksi, muistaaksein. Ja Toni veti päähän kaikki tyttöjen alushousut mitä lavalle nakeltiin. 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Antti Lautala, eli juurikin tämä Apulannan ex-kitaristi ja nykyinen Varjon kitaristilaulaja. Itsekin vähän katselin että on aikalailla Antin näköinen, mutta en sitten ollut varma kun luulin että tyypit eivät ole väleissä/minkäänlaisissa yhteyksissä toisiinsa. Mutta olipas kiva nähdä että asia ei noin ole. Hyvä meininki. Hauska olisi kyllä nähdä miten TK soitti Apulantaa. It's a bittersweet symphony, this life |
aivokuolio 26.03.2007 21:19:37 | |
---|
Hauska olisi kyllä nähdä miten TK soitti Apulantaa. Se ei todellakaan ollut mitään perus-TK:ta, vaan lähinnä sellaista ambienssia ja konetaustaa, jonka päälle kaasunaamaripäinen Läjä parkui jotain sanoja. Nosturin yleisö oli ymmällään, ja tämä taisi olla tavoitekin. 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Käyttäjätunnus 27.03.2007 13:59:06 (muokattu 27.03.2007 14:03:59) | |
---|
Se ei todellakaan ollut mitään perus-TK:ta, vaan lähinnä sellaista ambienssia ja konetaustaa, jonka päälle kaasunaamaripäinen Läjä parkui jotain sanoja. Nosturin yleisö oli ymmällään, ja tämä taisi olla tavoitekin. Joo siitähän tuli pätkiä joskus MoonTV:llä ja oli se kyl aika paskaa. Muistan että Mitä Kuuluu meni jotenkin niin että bassoriffi meni samalla lailla kuin alkuperäinen ja siihen just jotain konemenoo päälle ja Läjä rääkyy "heihei mitäkuuluu...pwäääärggg"jne... Aijai. Juuritenkin tuo Apulanta I&I vuodelta 98 on jäänyt hienosti mieleen. Lehtivihreiden Jani oli avittamassa kitaran varressa Sami Ylipihlajan kanssa, ja biisit kulkivat hyvin. Juuri näin! Ja Mustin Hevonen videolla kuulostaa kans aika hyvältä ja energiaa löytyy. Tai siihenhän on kai pistetty Lavuaarista liveltä äänet(paitsi Rantarock biiseihin) mutta kuitenkin kun eikös sekin ole edeltävällä kevät(99) kiertueella nauhoitettu... Hmmm, vai oisko muuten aikasemmin koska sen muistan että kevään 99 keikoilla tuota kyseistä CD.tä myytiin. Muistan että harmitti kun Tampereen keikka oli sitten Yo-talolla ja itse olin reilusti ala-ikäinen:(... "Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa |
Late-89 28.03.2007 09:22:29 | |
---|
Hyvä levy kyllä tämä. Veljeltä tuon rippasin ja olen sen muutamaan otteeseen pyörittänyt lävitse, parasta Apulantaa pitkään aikaan. |
ten 28.03.2007 20:47:56 | |
---|
Veljeltä tuon rippasin... Ja kehtaat muusikoiden.netissä myöntää? :) No en jaksa tän enempää moralisoida. THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
HeavyMachinery 29.03.2007 23:51:49 | |
---|
Ja kehtaat muusikoiden.netissä myöntää? :) No en jaksa tän enempää moralisoida. hmmm... Olisi hyvä jos joku myöntää ripanneensa levyn saisi siitä automaagisesti viikon jäähyn :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Stain 30.03.2007 18:39:12 | |
---|
Olisi hyvä jos joku myöntää ripanneensa levyn saisi siitä automaagisesti viikon jäähyn :D Joo, ja vielä nimenomaan kotimaisen artistin levyn. Jotain Metallicaa tuskin hirveästi kirpaisee jos jokunen jamppa polttaa levyn. Kotimaisilla vähän eri juttu.
It's a bittersweet symphony, this life |
Tympee Huttunen 30.03.2007 18:51:59 | |
---|
Joo, ja vielä nimenomaan kotimaisen artistin levyn. Jotain Metallicaa tuskin hirveästi kirpaisee jos jokunen jamppa polttaa levyn. Kotimaisilla vähän eri juttu. No jos Late89 asuu vielä kotonaan veljensä kanssa, niin on kai se suotavaa ettei porukat taloon kahta levyä osta. |
Stain 30.03.2007 19:09:48 | |
---|
No jos Late89 asuu vielä kotonaan veljensä kanssa, niin on kai se suotavaa ettei porukat taloon kahta levyä osta. Joo, no rippaaminen ja lainaaminen on käsittääkseni eri asia. It's a bittersweet symphony, this life |
Tapani L 30.03.2007 20:23:00 | |
---|
Joo, no rippaaminen ja lainaaminen on käsittääkseni eri asia. Eipä oikeastaan tässä tapauksessa. Kyllähän levyistä saa ottaa pari varmuuskopiota per talous. Mutta olipa suhteellisen mielenkiintoista katseltavaa tuo Terveet kädet Apulannan soittamana. Olikin jo pitkään huvittanut nähdä kyseinen veto. |