Aihe: Mikä Kitara(ksi)
1
skandinaavi
25.03.2007 12:55:42
Hei!
Olen soitelllut (lue rämpytellyt) akustist jonkun aikaa ja nyt silmissä kiiltää sähkis.

Olen harkinnut ainakin näitä:
Ibanez Grg170
Epiphone Lespaul special II
Squier strato paketti/tai pelkka strato (mitenkä muuten fat eroaa normista)

Olisin kiitollinen jos osaisitte suositella ja/tai haukkua näitä että osaisi valita minkä ottaisi,
Kaikkia olen kokeillut soittaa ja mitää ykköstä ei noussut ehkä kädessä parhaimmalta tuntui lespaul tai ibanez.
vahvariksi olen ajatellut microcubea.
Valitettavasti budjetti on max n.360 eskoa

Kiitos jo näin etukäteen

Terv. Skandinaavi
Strutsi
25.03.2007 13:09:01
Hei!
Olen soitelllut (lue rämpytellyt) akustist jonkun aikaa ja nyt silmissä kiiltää sähkis.

Olen harkinnut ainakin näitä:
Ibanez Grg170
Epiphone Lespaul special II
Squier strato paketti/tai pelkka strato (mitenkä muuten fat eroaa normista)

Olisin kiitollinen jos osaisitte suositella ja/tai haukkua näitä että osaisi valita minkä ottaisi,
Kaikkia olen kokeillut soittaa ja mitää ykköstä ei noussut ehkä kädessä parhaimmalta tuntui lespaul tai ibanez.
vahvariksi olen ajatellut microcubea.
Valitettavasti budjetti on max n.360 eskoa

Kiitos jo näin etukäteen

Terv. Skandinaavi

Microcube on loistava valinta. Mutta siis tarkoitat että budjetti kitaralle on 360€?
Sillä rahalla kannattaisi testata ibanezin artist -sarjan keppejä. Joskus todella ihmettelin miten niin hyviä keppejä lähtee niin halvalla.
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
meitu
25.03.2007 13:10:29

(mitenkä muuten fat eroaa normista)

Fatissa on humbucker-mikki tallassa, normissa single coil.
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
Traditional
25.03.2007 13:14:26 (muokattu 25.03.2007 13:14:57)
Niin tai se yksi vaihtoehtohan on se perus-Pacifica:
http://www.thomann.de/fi/search_dir … llin_kitarat&sw=yamaha+pacifica
F-musiikeista löytyy.
"eine makaronit oikeesti kasva puissa. -Mähän sanoin että ne kasvaa maassa" minä
skandinaavi
25.03.2007 13:47:53
Microcube on loistava valinta. Mutta siis tarkoitat että budjetti kitaralle on 360€?
Sillä rahalla kannattaisi testata ibanezin artist -sarjan keppejä. Joskus todella ihmettelin miten niin hyviä keppejä lähtee niin halvalla.

Ei Valitettavasti koko budjetti on n 360 no ehkä venyisin 400 eli itse skittaa jää noin 300 eskoa (tietenkin halvempikin saa/voi olla)
Strutsi
25.03.2007 13:51:04
Ei Valitettavasti koko budjetti on n 360 no ehkä venyisin 400 eli itse skittaa jää noin 300 eskoa (tietenkin halvempikin saa/voi olla)

Nojoo... kyllähän sillä varmaan jonkinlaisen aloituskepin saa. Tsekkaa ibanezin sivuilta artist -sarjan kepit... ainakin Kuopion flangerissa niitä myytiin joskus muutamalla sadalla eurolla. Ehdottomasti tsekkaamisen arvoisia
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
skandinaavi
25.03.2007 13:57:36
Nojoo... kyllähän sillä varmaan jonkinlaisen aloituskepin saa. Tsekkaa ibanezin sivuilta artist -sarjan kepit... ainakin Kuopion flangerissa niitä myytiin joskus muutamalla sadalla eurolla. Ehdottomasti tsekkaamisen arvoisia

Pitää käydä ihan paika päällä katsomassa, flangeriin en olekkaan vielä ehtinyt (asun siis kuopio-cityssä).
kiitti vinkistä.
Millainen tuo lespa kopio on laadultaan? itseäni vaan viehättää gibsonien muoltoilu (etenkin lespaul mutta myös SG on siisti)
Traditional
25.03.2007 14:51:14
flangeriin en olekkaan vielä ehtinyt

Flangerissa ei vähän aikaa sitten ollut oikeastaan mitään mielenkiintoista, mutta kerro jos löytyy. :)
"eine makaronit oikeesti kasva puissa. -Mähän sanoin että ne kasvaa maassa" minä
Karipiirto
25.03.2007 15:30:35

Yamahan Pacifica on hyvä valinta ja suosittelen sitä aina tällaisiin kysymyksiin ja siihen päälle se Micro Cube niin siinä onkin jo paketti millä pärjää aloittelijasta vielä pidemmällekin. Rohkeasti kauppaan testailemaan. ;)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
skandinaavi
25.03.2007 19:01:01
Yamahan Pacifica on hyvä valinta ja suosittelen sitä aina tällaisiin kysymyksiin ja siihen päälle se Micro Cube niin siinä onkin jo paketti millä pärjää aloittelijasta vielä pidemmällekin. Rohkeasti kauppaan testailemaan. ;)

Joo pitää tustua myös Yamahaan, ja kyllhän tuo stroto mallikkin on lähellä sydäntä.
pitää katella jos kuopioon avattavassa dlx-music kaupassa olisi avajais tarjouksia.
kumpi noista sitten on sitten parempi yamaha vai squier.

Kiitos vaan kaikille vastanneille, pitää vähän haudutella j asitten ehkä jonain kauniina päivänä marssia kauppaan ja sanoa "mä otan tuo ***** ja microcuben =)
Numb
26.03.2007 11:27:56

Kiitos vaan kaikille vastanneille, pitää vähän haudutella j asitten ehkä jonain kauniina päivänä marssia kauppaan ja sanoa "mä otan tuo ***** ja microcuben =)

Vielä parempi on tämä, että käy puoli vuotta kaupassa vähintään kolme - neljä kertaa viikossa soitteleiksemassa, ja sitten vain yhtenä päivänä ilmoittaa, että "mä otan noi" 8)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
skandinaavi
26.03.2007 19:14:33
samaan hintaan saa myös m.net-hyväksytymmän j&d:n les paulin ja käytettynä epiphonen standard les paulin.

Samassa liikkeessä oli myös hyväksi toteamani epiphonen sg hintaan 299.

http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Vaikuttaa hyvältä! näitä ei vaan taida saada kuin netistä?
vähän kammottaa netistä/saksasta tilaaminen. =/
Migo
26.03.2007 20:17:10
Vaikuttaa hyvältä! näitä ei vaan taida saada kuin netistä?
vähän kammottaa netistä/saksasta tilaaminen. =/

http://www.jerrysmusic.fi/ Tuolta saa J&D:tä.
Niinpä..
pj.haaja
27.03.2007 15:31:14

www.bandikeskus.fi

Tuolla myydään myös J&D kitaroita ja muitakin ihan hyviä menopelejä.
skandinaavi
28.03.2007 17:58:19
Kiitti vinkeistä!
olisiko kellään tieto/käsitystä tuosta sg:stä (http://www.jerrysmusic.fi/s_kitarat.html)
nyt rupesi himottamaan se kun kokeilin epin sg:tä kuop.musiikissa ja ihastuin sen hyvään soitettavuuteen ja keveyteen verrattuna lespauliin.

näillä näkymin tilaan tuon sg/gg:n tuolta jerrystä ja ostan vahvarin kuopiosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)