Aihe: Bändin takia vapaata koulusta
1 2 3
Joees
23.03.2007 19:49:28
Heh... odota vaan kirjotuksia...

Ei tuntunut missään. Ei kirjotukset oo niin paha juttu kuin annetaan ymmärtää. Turhaa vouhotusta sanon minä.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Leper Messiah
24.03.2007 14:16:43
Minun mielestäni tällaisessa tilanteessa ei tulisi olla pois koulusta eikä vanhempien tulisi allekirjoittaa anomusta, koska sillä he ikäänkuin antavat asialle hyväksyntänsä.

Studiovaraus pitäisi tehdä muiden menojen ehdoilla eikä toisinpäin. Lukiossa todennäköisesti pääsee 14.00 koulusta. siitä kamppeet kasaan ja bussilla siirtyminen paikasta a paikkaan b, kello on 16.00, mahdollisesti vähemmän. siitä iltaan saakka soittoa, tämä kolmena päivänä. studioaikaa ei pitäisi käyttää treenaamiseen, kolmen biisin rummut ja perkat luulisi saavan tuossa ajassa.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4
kivi
24.03.2007 15:08:27
Minun mielestäni tällaisessa tilanteessa ei tulisi olla pois koulusta eikä vanhempien tulisi allekirjoittaa anomusta, koska sillä he ikäänkuin antavat asialle hyväksyntänsä.

Studiovaraus pitäisi tehdä muiden menojen ehdoilla eikä toisinpäin. Lukiossa todennäköisesti pääsee 14.00 koulusta. siitä kamppeet kasaan ja bussilla siirtyminen paikasta a paikkaan b, kello on 16.00, mahdollisesti vähemmän. siitä iltaan saakka soittoa, tämä kolmena päivänä. studioaikaa ei pitäisi käyttää treenaamiseen, kolmen biisin rummut ja perkat luulisi saavan tuossa ajassa.

Oletko koskaan ollut studiossa?

Samaan päivään, tai mielellään edelliseenkään, ei normaalielämä sovi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
rintapek
24.03.2007 17:36:15

Minun mielestäni tällaisessa tilanteessa ei tulisi olla pois koulusta

Oppia voi ammentaa muutenkin kuin kuorsaamalla tunnilla.

Itse kirjoitin englannin aineen bänditouhuista ja neliraitafostexin nappuloiden ruuvaamisesta. (Ällä kilahti, jos lopputulos kiinnostaa)

Tietoja, taitoja ja kokemuksia kertyy ihmiselle koko ajan. Niitä pitää osata hyödyntää. Jos kaikki tiedot, taidot ja kokemukset ovat takapuolen hieromista pulpettiin, niin siinä ei vielä ole paljoa hyödynnettävää.

Oppimisen suurin tekijä on motivaatio. Jos se on kunnossa, niin parin päivän poissaololla ei yleensä ole merkitystä.
One kind of music only - the good kind
Jumina5/6
24.03.2007 17:55:51

Erittäin hyvin sanottu. Ja jos siellä studiolla joutuu istumaan 2-3 asti yöllä, seuraavakin päivä on koulussa oppimisen kannalta melko turha.

Edesmenneen isäni sanoin: "No jos te äänitätte kolme kappaletta jotka on 4-minuuttisia, niin tehän saatte sen demon äänitettyä alle 15 minuutissa?". Noh..Tuota..
Deep Blue Sheep.
sikanaama
24.03.2007 19:03:51 (muokattu 24.03.2007 19:05:19)
Koulusta saa ja pitää olla pois jos on tarve. Varsinkin jos kyse on taiteesta.

Edesmenneen isäni sanoin: "No jos te äänitätte kolme kappaletta jotka on 4-minuuttisia, niin tehän saatte sen demon äänitettyä alle 15 minuutissa?". Noh..Tuota..

Jos vaikka Peitsamolta kysytään nii näihä se o.
Strawberry tits forever
kimurantti1
24.03.2007 19:16:24 (muokattu 24.03.2007 19:19:09)
Studiovaraus pitäisi tehdä muiden menojen ehdoilla eikä toisinpäin.

No tämähän on kiinni vain siitä, minkälaiseen tärkeysjärjestykseen asiat haluaa pistää. En yhtään ihmettele, jos joku haluaa laittaa bändin studioreissun parin satunnaisen koulupäivän edelle. Bändissä kun aikataulut pitää sovittaa myös muiden menojen mukaan, ja usein jonkun on pakko joustaa. Lukio-opinnoissa sellainen "joustaminen" käy vielä suht. vaivattomasti, eikä siitä mun mielestä tarvitse kantaa huonoa omatuntoa.

Myöskään lukiosta ei välttämättä pääse kahdelta, vaan usein voi mennä neljään, riippuen tietysti jaksosta. Ainakin minulla näin kun kävin lukion.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Vic Firth
25.03.2007 00:27:07

Ja bussilla mä nopeaan omat rumpuni kuljetan...

Ensinnäkin studiopäivä on 8 tuntinen ja nauhoitukset alkavat rumpujen nauhoituksilla. Aamulla normaalin työpäivän mukaan kahdeksan-yhdeksän välillä. Eli muut soittajat menisivät työpäivän aluksi palloilemaan studiolle,tekemättä mitään, että minä voisin olla siellä kolmesta viiteen nauhoittamassa kolme biisiä. Koska muita ei oikein kannata (yleensä) nauhoittaa ilman rumpuja!
Studiossa ei treenata, siellä osataan. Mutta harvapa soittaa raitojaan ykkösellä sisään. Saati virittää ja hioo soundit kohdalleen sekunnissa.. Rumpujen ja bassojen nauhoitukseen on yhteensä varattu yksi päivä, joten kiireellä mennään joka tapauksessa.
Ja sun mielestä ei vanhempien kuuluisi myöntää lupaa? Näipä. Jos itse olisit studioon menossa ja et saa kuin viikolle aikaa, niin et varmaankaan itse yrittäisi olla pois koulusta, jotta voisit nauhoittaa? Ehet takuulla. Ajattelet ilmeisesti, että demon julkaisemista voi lykätä niin kauan, että minun ei tarvitse ottaa vapaata koulusta? Ja muulla osalla demosta ei tietenkään ole mitään väliä, kuin omalla suorituksella. En mä ainakaan halua olla vaikuttamassa miltä muut kuulostavat. Tai sitten vaikuttamassa yleissoundiin. Eihän semmoisen takia kannata olla pois koulusta.

V***u.

Anteeksi.
Life is hard! So is my...
rintapek
25.03.2007 00:49:29

....V***u..

Hyvin sensuroitu. Studioon vain.
Pari päivää koulussa on helppo/mahdollista paikata, jos tarvitsee.
Pari päivää studiossa on kokemus, joka harvalle on tarjolla.
Soita hyvin, ota opiksesi, käytä hyödyksesi.
Printtaa tämä ketju isälle ja äidille henkiseksi avuksi.
Ja soita heille se demo, kun se on valmis.
rintapek
25.03.2007 01:19:10

Mitä piti sanomani...

Minulla on neljä lasta. Kolme koulussa, yksi päiväkodissa.
Tämä kysymys on ajankohtainen nopeammin kuin toivonkaan.

Jos lukiosta puolet menee studiossa, niin antaa mennä.
Jos lukiosta puolet menee akvarelleja vääntäessä, niin antaa mennä
Jos lukiosta puolet menee uimahallissa, niin antaa mennä.

Jos lukiosta puolet menee nuorisotalon portailla pussikaljan parissa, niin silloin tämä isi sanoo, että nou vei. Olen siis harvinaisen v***umainen isi.
kivi
25.03.2007 01:26:49 (muokattu 25.03.2007 01:29:26)
Mitä piti sanomani...

Minulla on neljä lasta. Kolme koulussa, yksi päiväkodissa.
Tämä kysymys on ajankohtainen nopeammin kuin toivonkaan.

Jos lukiosta puolet menee studiossa, niin antaa mennä.
Jos lukiosta puolet menee akvarelleja vääntäessä, niin antaa mennä
Jos lukiosta puolet menee uimahallissa, niin antaa mennä.

Jos lukiosta puolet menee nuorisotalon portailla pussikaljan parissa, niin silloin tämä isi sanoo, että nou vei. Olen siis harvinaisen v***umainen isi.

Tiedätkö, siitä nuoruuden pussikaljaporukasta kertovilla tarinoilla on maksettu monta taloa ja autoa tässäkin maassa. Myös mun taloni ja autoni.
;-D

Mutta joo, kyllä studiossa on nastempaa. Pussikaljaa voi juoda koska vaan, jokainen alkupään studiokäynti sen sijaan on once-in-a-lifetime -kokemus, jota ei pysty myöhemmin toisintamaan vaikka muuttaisi Finnvoxille asumaan.

Studioon siis. "Kirjoja kyllä riittää sitten vuosienkin päästä", sanottiin Mauri Kunnaksen Nyrok City -sarjakuvassa.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
rintapek
25.03.2007 02:17:02

...vaikka muuttaisi Finnvoxille asumaan.

Olin tuontapaisessa paikassa joskus duunissa. Mistä hitosta tiesit? ;-)
Leper Messiah
25.03.2007 13:29:50
Ja bussilla mä nopeaan omat rumpuni kuljetan...

Ensinnäkin studiopäivä on 8 tuntinen ja nauhoitukset alkavat rumpujen nauhoituksilla. Aamulla normaalin työpäivän mukaan kahdeksan-yhdeksän välillä. Eli muut soittajat menisivät työpäivän aluksi palloilemaan studiolle,tekemättä mitään, että minä voisin olla sieKoska muita ei oikein kannata (yleensä) nauhoittaa ilman rumpuja!llä kolmesta viiteen nauhoittamassa kolme biisiä.

No tottahan toki tilanne on eri, mikäli studiopäivä alkaa aamulla ja loppuu päivällä, kun illalla ei siis ole aikaa työskennellä. Jos koulu ja studio menevät näin selkeästi päällekäin, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla koulusta pois. Ensimmäisessä viestissäni vain heitin esille näkökulman siitä, miten todennäköisesti itse yrittäisin toimia, eli tehdä kompromissin ja yrittää jakaa ajan mahdollisimman hyvin niin, että kaikki hommat saa hoidettua.

Studiossa ei treenata, siellä osataan. Mutta harvapa soittaa raitojaan ykkösellä sisään. Saati virittää ja hioo soundit kohdalleen sekunnissa.. Rumpujen ja bassojen nauhoitukseen on yhteensä varattu yksi päivä, joten kiireellä mennään joka tapauksessa.

Kyllä, jos osaa hommansa, soittaa raitansa ykkösellä purkkiin. Ja vaikka joutuisikin useammankin oton ottamaan, meneekö demon (oletan, että demolla tarkoitetaan n. kolmea raitaa.) nauhoittamiseen silti kovinkaan montaa tuntia?
Joka tapauksessa asetelma on tietenkin eri, kun studioaika loppuu jo päivällä. Jos olisi ollut aikaa esim. 16.00 eteenpäin iltaan asti, veikkaan että siinä olisi riittänyt aikaa hioa soundit kohdilleen ja ottaa muutamat otot sekä rummuilla että bassolla.

Ja sun mielestä ei vanhempien kuuluisi myöntää lupaa? Näipä. Jos itse olisit studioon menossa ja et saa kuin viikolle aikaa, niin et varmaankaan itse yrittäisi olla pois koulusta, jotta voisit nauhoittaa? Ehet takuulla. Ajattelet ilmeisesti, että demon julkaisemista voi lykätä niin kauan, että minun ei tarvitse ottaa vapaata koulusta? Ja muulla osalla demosta ei tietenkään ole mitään väliä, kuin omalla suorituksella. En mä ainakaan halua olla vaikuttamassa miltä muut kuulostavat. Tai sitten vaikuttamassa yleissoundiin. Eihän semmoisen takia kannata olla pois koulusta.

Kyllä minua vituttaisi, jos vanhemmat eivät allekirjoittaisi poissaoloanomusta nauhoituksiin. Mutta silti olen sitä mieltä, että mikäli vanhemmat ovat ko. toimintaa vastaan, heidän kuuluisi seistä päätöksensä takana. Ja itse en ehkä vanhempana moista allerkirjoittaisi, tai ainakaan en olisi allerkirjoittanut mikäli aikaa nauhoituksiin olisi ollut illallakin.
Ja taas päästään siihen, miten asiaan vaikuttavat nämä aikataulut. Kyllä, aiemman viestini toiminta vaikuttaisi vallitsevasta lähtökohdasta (jonka tuot tässä lainaamassani viestissä esiin) katsottuna järjettömältä. Mutta jos lähtökohta olisi olettamani, jäisi sen koulun jälkeen muinakin päivinä aikaa studiolle, joten olisi myös mahdollisuus siellä kertoa oma mielipide yleissoundista ja kuunnella muiden nauhoituksia.

V***u.

Noh, mielipiteitähän tässä kysyttiin, ei nyt kannata suuttua ja kiroilemaan äityä, kun joku sellaisen esittää.

Anteeksi.

Tämä kommentti taas kuuluisi minun suuhuni, kun menin olettamaan asioita ja perustin mielipiteeni niihin. Noh, saavatpahan ainakin ketjun lukijat naureskella, että "Eheiiss, jätkä on muka soittaja eikä edes tiedä ettei studiopäivään sisälly iltaa!!"

Shitmanek
25.03.2007 23:10:21
Kyllä, jos osaa hommansa, soittaa raitansa ykkösellä purkkiin. Ja vaikka joutuisikin useammankin oton ottamaan, meneekö demon (oletan, että demolla tarkoitetaan n. kolmea raitaa.) nauhoittamiseen silti kovinkaan montaa tuntia?

Noh, itsehän olen melko huono rumpali, mutta kyllä tuohon kamojen pystyttämiseen, virittämiseen ja itse soittoon saan kulumaan useammankin tunnin, ainakin useamman biisin ollessa kyseessä kuvittelisin näin käyvän (tähän mennessä olen nauhoittanut yhden reissun aikana enimmillään kaksi kappaletta). Varsinkin jos on ensimmäisiä kertoja nauhoittelemasa, voi punaisen valon sytyttyä iskeä pienimuotoinen hermostuneisuus joka voi hyvin pilata oton tai pari. Ja vaikka en olekaan perfektionisti, tulee niitä juttuja hiottua vähän enemmänkin kuin "kerralla purkkiin"-mentaliteetilla mentäessä, ainakin jos nauhoitus menee johonkin muuallekin kuin omaan kuunteluun. Tosin omat raitani olen soittanu purkkiin koululla, joten studioajasta ei tarvinnut maksaa.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Vic Firth
25.03.2007 23:17:31

Tämä kommentti taas kuuluisi minun suuhuni, kun menin olettamaan asioita ja perustin mielipiteeni niihin. Noh, saavatpahan ainakin ketjun lukijat naureskella, että "Eheiiss, jätkä on muka soittaja eikä edes tiedä ettei studiopäivään sisälly iltaa!!"

Ää.. Ei voi tietää! Ja sehän toki riippuu ihan studiosta! Pyydän anteeksi kuitenkin, olin melko liikuttuneessa mielentilassa! Play solo!
Life is hard! So is my...
rintapek
25.03.2007 23:46:07

.. saavatpahan ainakin ketjun lukijat naureskella...

Tuo Kiven pussikaljakommentti se pani naurattamaan:

-"Faija, nyt tarttis saada skolesta pari päivää vapaata"
- -"mihin tarkoitukseen?"
-"Mentäis tohon nuokkarin portaille vetään bissee, niin että saatais talot ja autot sitte joskus maksettua."

;-)
balzary
26.03.2007 10:08:01 (muokattu 26.03.2007 10:16:43)

No voi hitsin hitsi, pitänee perua äänitykset tiistai-keskiviikolta. Tarkoitus oli äänittää 7-9 biisin rummut ja bassot töiden jälkeen, mutta ei kai sitten.

Ei me noin mielellään tehdä, mutta aikataulusyistä pakko vetää näin.. Onneksi musatyyli ei ole teknistä hevimedelimättöä. Soundit käytiin eilen jo kattomassa kuntoon, joten siihen ei tarvitse aikaa kuluttaa.
Leper Messiah
26.03.2007 16:17:37
Ää.. Ei voi tietää! Ja sehän toki riippuu ihan studiosta! Pyydän anteeksi kuitenkin, olin melko liikuttuneessa mielentilassa! Play solo!

Jep, näin oletinkin.. jos olisi ollut vähemmän tuttu tyyppi niin oisi voinut oma vastaus lähteä vähän hanskasta, nyt onneksi näin.

väärinkäsitys siis minulta, pahoittelen etten ottanut asiasta selvää ennen kuin aloin vaahtoamaan.

musamies
27.03.2007 00:00:45
Vanhempani pitävät kuitenkin poissaoloa lukion penkiltä aiheettomana, ja hikiseen allekirjoittivat poissaoloanomuksen. Heidän mielestään harrastustoiminnan ei pitäisi mennä tällä tavalla koulun edelle.

Lukio kestää loppujen lopuksi aika vähän aikaa, jää muuhun aikaan vuorokaudesta ja viikonloppuna aikaa soittohommiin.

Ymmärrän silti hyvin jos ei jaksa niin kybällä kiinnostaa, vaan harrastukset kiinnostaa enempi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)