Aihe: Wasaralle basso
1 2 3 4
TommiW.
25.03.2007 21:34:22 (muokattu 25.03.2007 21:41:13)
Hei vaan hei, rakkaat alapääveljekset.
Osa vakiojengistä tietääkin minun potevan kroonista GASia kaikkeen edes suurinpiirtein basson muotoiseen mistä lähtee ääni. Tällä hetkellä menneitä bassoja on enemmän kuin ikävuosia, ja olen törmännyt jälleen uuteen ongelmaan: Tahdon taas jotain uutta, mutten enää tiedä mitä. Siispä eräässä nimeltämainitsemattomassa ketjussa heräsi idea: Antaa bassokansan äänestää! Eli juuri nyt sinulla on oivallinen tilaisuus vaikuttaa siihen, minkä ritsan seuraavaksi hankin loputtomaan kierrätykseeni. Vaatimuksia tosin on:

-EI EMG-mikkisiä basoja
-Ei hevimuotoilua
-Ei pelkkää P-mikkistä
-Max kielimäärä 5

Elikkäs kaikenmaailman Spectorit, ESP:n hevimallit yms on pois laskuista. En myöskään aio ostaa mitään Harley Bentonia tms. vaikka kuinka tahtoisitte. Hintana olkoon n. häilyvä 1000€, se ja sama onko uusi vai vanha.

Opiskelen yhtyemuusikoksi, eli basson tulisi olla moneen musiikkityyliin sopiva ja soundeiltaan melko monipuolinen.
Basso voi myös olla joku samanmallinen, mikä minulla on jo ollut. Myös testausmahdollisuus jossain päin esim. pääkaupunkiseutua pitäisi olla.

Mikäli pysyn päätöksessäni oikeasti kuunnella teitä, lupaan pitää basson käytössäni väh. 6kk, muuten tarjoan eräältä nimeltämainitsemattoman ketjun vakionaamoille kännit.

Eli vinkkiä tähän suuntaan, kiitos. Muistutetaan nyt vielä, että kyseessä on ei-järin-vakava ketju.

E:

Aiemmat bassot löytyvät tästä artikkelista:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=948

Artikkelista puuttuu vielä:
-Low End Jazz Bass 5
-Joku PJ-mikitetty Ibanez (Vihreähevisoundiironmaiden)
-Käppi (PJ-mikitetty presari j-kaulalla)
"Et tainnut tajuta selitystäni kun vieläkin pohdit tuota samaa. Wasara myy laitteet, koska sen luonteeseen kuuluu myydä ne. Ihan sama mitä vätkyttimiä sillä on niin se myy ne aina." -Arva
Seba
25.03.2007 21:38:14

Laita lista mitä sulla on jo ollut, ettei tule liikaa samoja :) Eipä enää paljoa jää listattavaksi...

Osta Thunderbird jos ei ole vielä montaa ollut.

Tai eb-3 ja myy se sitten mulle. Myös uusi sg-reissue kelpaa :)
Karlsson
25.03.2007 21:39:01 (muokattu 25.03.2007 21:39:32)
Mites olis Beck?

edit: omaani en kyllä myy, mutta sitä saa testata, jos et tommosta ole vielä räpläämään päässyt.
Lisää säröö!
Samu S.
25.03.2007 21:39:25
Laita lista mitä sulla on jo ollut, ettei tule liikaa samoja

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=948
Ei se siitä!
balzary
25.03.2007 21:41:29

Ehdottaisin Av-bassoa, mutta kaiken todennäköisyyden mukaan ehtisit kyllästyä siihen jo ennen kuin se on valmis. Joten ehdotan PRS-bassoa. Testasin Tukholmassa sellaista, oli hauska peli.
Samu S.
25.03.2007 21:45:12 (muokattu 25.03.2007 21:56:21)
e: Minäpä taidan kuitenkin vähän editoida tästä näin.
Ei se siitä!
Kieppi
25.03.2007 21:51:34
Warwick Streamer Jazzman tai Streamer $$.

Tässä on tietty se riski, että käy niin kuin mulle, eli että tulee ns. pitovehje = ei tarttekaan enää vaihtaa. :)

Musamaailmassa päässee testaamaan.
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Juu plei veri gud bääs." -Juice Leskinen-
Seba
25.03.2007 21:53:13

Joo selkee kickbänni forevö :)

Eihän Wasaralla ole olut kipsoneita ollenkaan, vai kuulutko koulukuntaan että ne ei osaa bassoja tehdä?
TommiW.
25.03.2007 21:53:37
Warwick Streamer Jazzman tai Streamer $$.

Tässä on tietty se riski, että käy niin kuin mulle, eli että tulee ns. pitovehje = ei tarttekaan enää vaihtaa. :)

Musamaailmassa päässee testaamaan.

Nojoo, tarkotus ois saada pitovehjes tällä kertaa :)
"Et tainnut tajuta selitystäni kun vieläkin pohdit tuota samaa. Wasara myy laitteet, koska sen luonteeseen kuuluu myydä ne. Ihan sama mitä vätkyttimiä sillä on niin se myy ne aina." -Arva
TommiW.
25.03.2007 21:54:58
Joo selkee kickbänni forevö :)

Eihän Wasaralla ole olut kipsoneita ollenkaan, vai kuulutko koulukuntaan että ne ei osaa bassoja tehdä?

Mulla on ristiriitanen suhde Gibsoneihin. Ne on pervolla tavalla viehättäviä, mutten usko esim. Thunderbirdin olevan tarpeeksi monipuolinen omaan käyttööni, vaikka hieno soitin omassa lajissaan varmasti onkin. Tosin Gibsonin RD Artist on kummitellut hyvinkin kauan aikaa takaraivossa.
sirdickyj
25.03.2007 21:57:53
Yamaha Attitude ois sulle kova peli.
Pataan! ...+alv.
okoranta
25.03.2007 22:01:04

Yamaha Attitude ois sulle kova peli.

Yeah. * komppaa *
Looginen Nero Behkutalli #2
aho
25.03.2007 22:12:46
Mukava lukea, että joku on vielä toivottomampi kuin itse soitinhankinnoissa. Mua kiinostais tuo Fenkun Reggie Hamilton tai Roscoe Beck (viisikieliset versiot), eli kokeileppa niitä ja kerro sitten kannattiko.
vähemmän on vähemmän
Staalo
25.03.2007 22:15:07 (muokattu 25.03.2007 22:24:34)
G&L tuolla listalla olikin jo mutta kannattaisi kokeilla uudemman kerran jos monipuolisuutta hakee, ja perehtyä tosiaan vähän pidempään soittimen omituisuuksiin.

Tai sitten joku Stingray HH tai kaksimikkinen Bongo voisi olla hyvä uusi tuttavuus...

E: Äh, huomasinkin tuon hintarajan. No, käytetty ameriikan G&L L-2000 ehkä venyy tuohon "häilyvään tonniin".
"Se on kliinisissä testeissä todettu että tällainen musiikki tekee hulluks!"
ötzi
25.03.2007 22:16:10
Ihan vaan mielenkiinnosta, miks ei P-mikki käy? Vakio presarihan on just semmonen perustyökalu
Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä
SaBer
25.03.2007 22:21:26

Ihan vaan mielenkiinnosta, miks ei P-mikki käy? Vakio presarihan on just semmonen perustyökalu

Se ei oo tarpeeksi monipuolinen. Ainakaan jos multa kysyy...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Niskamies
25.03.2007 22:22:36
HC Pälä olis myymässä 5-kielistä Neuser Crusadea alle tonniin. Se olisi varmasti mainio peli.
J.Hollström
25.03.2007 22:45:27
Se ei oo tarpeeksi monipuolinen. Ainakaan jos multa kysyy...

Monipuolisuus on soittajan käsissä. Mutta Wasara toivoi, että ei pelkkää p-mikkiä, eli joku PJ-mikitys on varmaan ok.

Torilta jos tsekkailee, niin näitä varmaan voisi ajatella sun näkösiks:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=157042
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=150337
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=148645
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=147489

Toi Gibsoni vois olla kyl kauhee mylly. Oma lehmä ojassa, ton vois poistaa sitten sulta asevelihintaan...;o)
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi - - - - Mighty Shade
rijopu
25.03.2007 23:50:27
Wasara voisi hankkia ihan minkä tahansa laatubasson, mutta me muut voitais sopia, ettei kukaan osta sitä viikon päästä. Silloin jäisi Wasaralle väkisinkin ns. pitobasso kouraan.

Oikeasti tärkein juttu mitä voi suositella on asenteen muuttamista. Wasaran menneissä ritsoissa on joka lähtöön bassoja, joten tuntuu turhalta suositella mitään uutta merkkiä tai mallia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)