Aihe: Budjettimonitoria rumpalille
1
Dj.Dumbass
25.03.2007 18:40:49
jos bassoa pitää ajaa monitorista, niin hanki joku subbari siihen monitorin kaveriksi. Ei muuten varmaankaan kovin ihmeellisesti bassoa tule tollaisista kulmista, saa vaan kivoja kesähattuja.
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
LLLoyd
29.03.2007 21:22:02
kyllä pärjää hyvin yhdelläkin ämyrillä kunhan pitää järjen mukana siinä miten paljon siinä bassoa/basaria ajaa... mieluiten 15'' wooferilla..
afro
29.03.2007 21:24:13
jos bassoa pitää ajaa monitorista, niin hanki joku subbari siihen monitorin kaveriksi. Ei muuten varmaankaan kovin ihmeellisesti bassoa tule tollaisista kulmista, saa vaan kivoja kesähattuja.

Ok, tosin tuo olisi meille hieman ylimitoitettua. Monitori olisi bassontoistossa lähinnä tukena, suurin osa kuuluu suoraan styrkkarista yleensä.

Hmm, eikö kellään kokemuksia esim. JBL:stä, suosituksia muista vastaavista?
Antti1
29.03.2007 21:28:03
Hmm, eikö kellään kokemuksia esim. JBL:stä, suosituksia muista vastaavista?

Tuosta mallista ei ole kokemusta, mutta mun bändillä on ollut pitemmän aikaa isoveljet käytössä. Niissä on vähän karskiutta ylämiddlessä ja diskantissa, eikä botne mene ihan älyttömän alas. Kuitenkin läjähtää aikamoisella jytkeellä, jos sisääntuleva ääni on kunnossa. Uskaltaisin suositella hintaluokassaan lähes varauksetta, tuota isompaa 115 mallia siis.
Terttu
29.03.2007 21:39:03

Niissä on vähän karskiutta ylämiddlessä ja diskantissa, eikä botne mene ihan älyttömän alas. Kuitenkin läjähtää aikamoisella jytkeellä, jos sisääntuleva ääni on kunnossa.

Hä? Siis mitä ihmettä?
stnprkl ihmettelee myös.
Terveisiä Leviltä.
Antti1
29.03.2007 22:35:44 (muokattu 29.03.2007 22:36:08)
Hä? Siis mitä ihmettä?
stnprkl ihmettelee myös.
Terveisiä Leviltä.

Voiko epäselvempää lausahdusta enää olla? Terveisiä sinne vain myös.

Siis mun soundin luonnehdintaniko teitä ihmetyttää? Tuoltapa se vaan mielestäni kuulostaa, ei ole kovinkaan suora taajuusvaste noissa pöntöissä.
stnprkl
29.03.2007 23:08:19
Voiko epäselvempää lausahdusta enää olla? Terveisiä sinne vain myös.

Siis mun soundin luonnehdintaniko teitä ihmetyttää? Tuoltapa se vaan mielestäni kuulostaa, ei ole kovinkaan suora taajuusvaste noissa pöntöissä.

Niin niin. Soundi on huono, eikä mee kauheen alas mut silti se on hyvä pönttö ?
Eli siis onko se nyt hyvä vai ei. Tätä täällä tunturissa ihmeteltiin.

Kiitos ja anteeks.
Viltsu audiokantaja
Antti1
29.03.2007 23:26:53
En mä nyt ihan noin tainnut sanoa? Sanoin muutamaa osa-aluetta vähän karskiksi ja hieman vihjaisin, ettei koostaan huolimatta välttämättä ilman subia mennä ihan tukka putkella äänenpaineesta alaosastolla. Samaan hengenvetoon taisin myös mainita, että hintaisekseen suosittelen lähes varauksetta. Jos ei tuosta jo selviä, niin tervemenoa peruskouluun hyvät herrat.
Terttu
30.03.2007 03:09:34 (muokattu 30.03.2007 03:10:24)

En mä nyt ihan noin tainnut sanoa? Sanoin muutamaa osa-aluetta vähän karskiksi ja hieman vihjaisin, ettei koostaan huolimatta välttämättä ilman subia mennä ihan tukka putkella äänenpaineesta alaosastolla. Samaan hengenvetoon taisin myös mainita, että hintaisekseen suosittelen lähes varauksetta. Jos ei tuosta jo selviä, niin tervemenoa peruskouluun hyvät herrat.

Eli taas haukut sen saman pömpelin ja sitten kehut. Miten se nyt on? päätä jo bliis.
t: urpot tunturissa
ps. anteeks
edit.päissään
Antti1
30.03.2007 15:07:43
Kyllähän mä olen oman mielipiteeni päättänyt, mutta teillä näyttää olevan aika yksiselitteisen asian tulkinnassa vaikeuksia? :) Voi se keitetty perunakin olla hintaisekseen hyvä ruoka-aines, vaikkei ihan parhaalta sisäfilepihviltä maistuisikaan. Eikö vain?

Ottakee pojat päissänne huomioon tuo hintaluokka, eihän tuohon hintaan saa edes kovinkaan kaksista hifikajaria, saatika sitten tollasia isoja pömpelejä. Hintaluokassaan hyvä, noinniinkun muutoin ei välttämättä ihan sitä kirkkainta huippua. Joko tuli tarpeeksi selkeästi kanta esille?
rintapek
30.03.2007 15:59:42

, eihän tuohon hintaan saa edes kovinkaan kaksista hifikajaria,

Tuohon reiluun viiteensataan lähtee aktiivina rcf310a.
Jos tuon mökä ei monitorikäyttöön riitä, niin sitten lienee syytä nostaa hintaluokkaa.
Jos saundi ei kelpaa, niin sama juttu.
Bassoakin toistaa kivasti, jos nyt et ole tolkuttomia vaatimassa.
Ei ole varsinainen "kulmamonitori" mutta sivut on viistottu, eli sellaiseksikin käy.

Jos tuohon subbarisysteemiin aiot ryhtyä, niin tuossa hintaluokassa ¨(n.500)pienin, kevein ja ns "näppärin" on sitten mielestäni tuo dbtech sub12.
n.seitsemansadan ylähintarajalla sille minä en yläkaapiksi keksi muuta, kuin saman valmistajan basic100. (n.220) Pino on sitten karvan päälle 700.
Basic-sarjan saundista sitten voi olla useampaa mieltä. Meillä on monitoreina nuo basic-sataset sellaisenaan, mutta ei ole tarvetta tuoda niihin bassoa.
Toimii meillä ihan kivasti.

En tiedä onko kumpikaan sitä, mitä olet hakemassa, mutta molemmat vaihtoehdot ovat aktiiveja ja mahtuvat tuohon 500-700 hintahaarukkaan
One kind of music only - the good kind
Reddie
07.04.2007 14:35:54
Sen verran pakko komppailla, et itselläni on 2x noita JRX115 ja kaks niitä edeltäjiä SF15 ja aika samansuuntaiset kommentit ku Antilla. Hintasekseen oikein kova peli, jos haluaa passiivijärjestelmää.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Lennu
08.04.2007 20:31:36

Meillä oli perjantaina neljä kipaletta noita RCF:n 315A :ta kontrolleina. Kyllä niissä pitäis muovikuorista riippumatta riittää potkua monitorikäyttöön (ei epäluottamuslausetta soundia, vaan materiaalia kohtaan, hehe). Ei kai sitä bassoa ihan helkkaristi kuitenkaan tarvii sinne rumpalisedälle ajella? Kannattaa testaa niitäkin, jos jostain saatte lainaan.
rintapek
08.04.2007 23:05:47

Meillä oli perjantaina neljä kipaletta noita RCF:n 315A :ta kontrolleina. ...

Meillä on kaksi kappaletta kolmekymppiaata pääkajareina....
... toimii...

Ympyröistä kiinni, sanoisin.
One kind of music only - the good kind
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)