jsaarela87 23.03.2007 16:14:52 | |
---|
Onko tuollaisten tekeminen vaikeata.. tai jos haluan edes yrittää, niin mitä vaiheita minun tulee tehdä.. Miten paljon suurempi vanteen on oltava itse rumpua? ite oot. |
WyW 23.03.2007 17:03:45 | |
---|
Melkein jos kysymyksen muotoilet tuollein, niin neuvoisin kääntymään vaikkapa Kumu-Pekan puoleen. On varmaan aika tarkkaa hommaa ja vaatii välineitä moinen vanteitten väsäily. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
moderndrummer88 23.03.2007 17:08:33 | |
---|
Melkein jos kysymyksen muotoilet tuollein, niin neuvoisin kääntymään vaikkapa Kumu-Pekan puoleen. On varmaan aika tarkkaa hommaa ja vaatii välineitä moinen vanteitten väsäily. Pekka ei taida nykyään väsäillä erikseen vanteita. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
HeavyMachinery 23.03.2007 19:10:38 | |
---|
Melkein jos kysymyksen muotoilet tuollein, niin neuvoisin kääntymään vaikkapa Kumu-Pekan puoleen. On varmaan aika tarkkaa hommaa ja vaatii välineitä moinen vanteitten väsäily. Ei tee pekka erikseen vanteita enää.... St.drumsilta saksasta saa. Aika paskamaisia ovat tehdä itse tarkkuutta vaatii kovasti se ettei niistä tule soikioita... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
mustakaapu_3 23.03.2007 20:53:05 | |
---|
Puuvanteita saa melkolailla joka musakaupasta viimeistään tilaamalla. Laatumerkkien kunnon vanteet voi maksaa satasiakin, mutta merkittömiä vanteita saa esim. "22 hintaan n.25e/kpl |
mankkis 24.03.2007 00:02:41 | |
---|
Itseltäni löytyy virvelistäni noi st-drummis puuvanteet. Kanttisoundi on mahtava ja tuntuvat olevan kestäviä. Ylä- ja alavanne maksavat yhdessä tuolla alle satasen ja ne ovat jo valmiiksi lakatut ainakin itselläni. Sivu on siis http://stdrums.de/"Saasteissaan, ulosteissaan kelluva maa"- Gösta Sundqvist |
jsaarela87 24.03.2007 01:16:43 | |
---|
Ajattelimpa kokeilla, sillä olen työharjoittelussa ja käsityötunneilla ei juuri oo muutakaan tekemistä. Mankkis, paljonko sen puuvanteen halkaisija on, miten paksu se on yms.. oletan et soon 14"? .. Meinaan, että onko se paljon isompi ko tuo 14" jne.. ite oot. |
WyW 24.03.2007 10:01:45 | |
---|
Itseltäni löytyy virvelistäni noi st-drummis puuvanteet. Kanttisoundi on mahtava ja tuntuvat olevan kestäviä. Ylä- ja alavanne maksavat yhdessä tuolla alle satasen ja ne ovat jo valmiiksi lakatut ainakin itselläni. Sivu on siis http://stdrums.de/ Puhumattakaan Highwoodin hinnoista (14" snarehooppi á 20_ ~= 30€ eli 2x 60€ + toimitukset): http://homepage.mac.com/gheeley/highwoodsiteyr3/woodhoops.html Toistan edelleenkin että tuo itse moisen rakentaminen on varmasti huono idea :D Mutta kannattaa tutustua jostain vähän, että miten se snarekoneisto esim. laitetaan puuvanteeseen kiinni. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
Youni 24.03.2007 10:48:53 (muokattu 24.03.2007 10:49:46) | |
---|
Ajattelimpa kokeilla, sillä olen työharjoittelussa ja käsityötunneilla ei juuri oo muutakaan tekemistä. Mankkis, paljonko sen puuvanteen halkaisija on, miten paksu se on yms.. oletan et soon 14"? .. Meinaan, että onko se paljon isompi ko tuo 14" jne.. Otat 14" kalvon ja siitähän saat sisäuran noin-mitat. Ulkomitta on sellainen, että kantti on niin leveä, että rummun ruuvien reiät siihen kestävästi saa. E: Ja näiden mittojen tarkkuus on vähän niin ja näin. Käytetyn tai halvan kalvon vanne voi olla epämuodostunut. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
mankkis 24.03.2007 10:55:17 (muokattu 24.03.2007 10:57:44) | |
---|
Puhumattakaan Highwoodin hinnoista (14" snarehooppi á 20_ ~= 30€ eli 2x 60€ + toimitukset): http://homepage.mac.com/gheeley/highwoodsiteyr3/woodhoops.html Toistan edelleenkin että tuo itse moisen rakentaminen on varmasti huono idea :D Mutta kannattaa tutustua jostain vähän, että miten se snarekoneisto esim. laitetaan puuvanteeseen kiinni. No ainakin nuo ovat koivua ja st-drumssin vanteet ovat vaahteraa ja briteistä postittaminen maksaa koko omaisuuden. Noita ei ole varmaankaan käsiteltykkään millään pintakäsittelyaineilla. E: Otat 14" kalvon ja siitähän saat sisäuran noin-mitat. Ulkomitta on sellainen, että kantti on niin leveä, että rummun ruuvien reiät siihen kestävästi saa. E: Ja näiden mittojen tarkkuus on vähän niin ja näin. Käytetyn tai halvan kalvon vanne voi olla epämuodostunut. Noinhan sen varmaan saa. Itse sain omani sisä mitaksi noin 36 cm ja vanteen paksuus on reilu 2cm (n. 17 viilukerrosta) "Saasteissaan, ulosteissaan kelluva maa"- Gösta Sundqvist |
Youni 24.03.2007 11:11:52 | |
---|
Jäi vaan mietityttämään, että onko viritysruuvin etäisyys rummun rungosta joku standardi? Vai sanotaanko tuollainen mitta vannetta tilattaessa? Jos tämä mitta ei ole vanteessa oikein, niin ruuvithan tulevat vinoon. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
HeavyMachinery 24.03.2007 11:22:16 (muokattu 24.03.2007 11:22:32) | |
---|
Jäi vaan mietityttämään, että onko viritysruuvin etäisyys rummun rungosta joku standardi? Vai sanotaanko tuollainen mitta vannetta tilattaessa? Jos tämä mitta ei ole vanteessa oikein, niin ruuvithan tulevat vinoon. Yleensä puu vanteiden kanssa on tämä ongelma. Sen saa korjauttua kun laittaa lugien alle ylimääräiset gasgetit. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Youni 24.03.2007 11:58:27 | |
---|
Yleensä puu vanteiden kanssa on tämä ongelma. Sen saa korjauttua kun laittaa lugien alle ylimääräiset gasgetit. Njoo, tämä ei tullutkaan mieleen. Näinhän se tosiaan korjaantuu. :) "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
hollmi-5 25.03.2007 10:21:55 | |
---|
Olen tehnyt puuvanteita bassorummulle useita eri kokoisia. Ne ovat aika helpot tehdä. Jokin muotti kuitenkin on oltava, jonka sisään laminoidaan vanne. Virveliin tein puuvanteet. Niissä pitää jo olla enemmän taitoa. Onnistuihan tuokin, mutta melko vaativasta työstä on kysymys. Ei ne muuten niin kalliita olisi valmiinakaan ostaa. |
Olen tehnyt puuvanteita bassorummulle useita eri kokoisia. Ne ovat aika helpot tehdä. Jokin muotti kuitenkin on oltava, jonka sisään laminoidaan vanne. Virveliin tein puuvanteet. Niissä pitää jo olla enemmän taitoa. Onnistuihan tuokin, mutta melko vaativasta työstä on kysymys. Ei ne muuten niin kalliita olisi valmiinakaan ostaa. Vaivaansa nähden ne on halvat ostaa. Mulla on parhaillaan projekti käynnissä jossa kokeiulen laminoida vaahterasta vanteet saas nähdä kuin onnistuu.... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |