Aihe: Virveli vaihtoon
1 2
Buusteri
20.03.2007 16:55:12

Osaisiko joku suositella sellaista hiukan äänekkäämpää ja hevimpää virveliä tuon nykyisen 14x6 Kumun rinnalle? Ilmeisesti metalli olisi materia..?
tsääs
hollmi-5
20.03.2007 17:04:35
Osaisiko joku suositella sellaista hiukan äänekkäämpää ja hevimpää virveliä tuon nykyisen 14x6 Kumun rinnalle? Ilmeisesti metalli olisi materia..? Sonor Signature HLD 590. http://sonor-signature.de/Snares.htm ja siitä sitten alas selaamalla... Kovaäänisin virveli eteeni tulleista. Todella raskaaseen käyttöön (painaakin 14 kiloa). Ei lähde iskun alla kyykkimään.
Buusteri
20.03.2007 17:52:02

Sonor Signature HLD 590. http://sonor-signature.de/Snares.htm ja siitä sitten alas selaamalla... Kovaäänisin virveli eteeni tulleista. Todella raskaaseen käyttöön (painaakin 14 kiloa). Ei lähde iskun alla kyykkimään.

Pieni lisäinfo: mieluiten sellaista joka ei maksa rumpusetin verran.
tsääs
Bacchus
20.03.2007 19:16:20
Pieni lisäinfo: mieluiten sellaista joka ei maksa rumpusetin verran.

Hehe, jep, ja tuollaista et edes löydä mistään. No, jos on muutama vuosi aikaa kyttäillä, niin sitten hyvällä tuurilla saattaa löytyäkin.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
hollmi-5
21.03.2007 11:36:10
Hehe, jep, ja tuollaista et edes löydä mistään. Löytää nyt. Tiedän kaksi myynnissä olevaa: Saksassa ja Etelä-Koreassa. hinnat 2500 einaria/kpl.
Epämuusikko
21.03.2007 11:42:51
Täällä ihastuttiin Noble & Cooly Alloy Classiciin. mulla on se "matalampi", 14x4.75. Hyvin toimii kuitennii. Tuu Buusteri kattoon :)

tuosta olisi se syvempi malli, pitäis päästä testaamaan...
It's sounds good! Bustard #1
ddrum54
21.03.2007 11:44:28
Normaalihintaisista sopiva voisi olla Yamahan 9000 tai Oak Custom 14"x8". Tai ludarin Black Beauty 14"x6,5" ( tosin melko kallis ). Noista lähtee tarvittaessa kunnon möykkä.
rm_wispila
21.03.2007 11:59:09
Normaalihintaisista sopiva voisi olla Yamahan 9000 tai Oak Custom 14"x8". Tai ludarin Black Beauty 14"x6,5" ( tosin melko kallis ). Noista lähtee tarvittaessa kunnon möykkä.

Mihinkähän tuo möykkä on hukkunut mun 9000:sta ?

Kaverin kanssa isoa kovaa soittaessa jäi niin pahasti jalkoihin juuri tuon volan puolesta... vaihtamalla settiin Taman Starkun sai taas volaa.
Vireissä ja kalvotuksissa ei isoja eroja ole. En siis suosittelisi tuota kovaan soittoon.

Selvennyksenä pidän kovastikin tuosta 6.5x14 Yamahasta ja käytän sitä lähes vakiona, mutta tuolloin kitaristin kanssa sekoillessa ei vain sen puhti riittänyt.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
ddrum54
21.03.2007 15:42:09

Kaverin kanssa isoa kovaa soittaessa jäi niin pahasti jalkoihin juuri tuon volan puolesta... vaihtamalla settiin Taman Starkun sai taas volaa.
Vireissä ja kalvotuksissa ei isoja eroja ole. En siis suosittelisi tuota kovaan soittoon.

Selvennyksenä pidän kovastikin tuosta 6.5x14 Yamahasta ja käytän sitä lähes vakiona, mutta tuolloin kitaristin kanssa sekoillessa ei vain sen puhti riittänyt.

Mulla oli aikoinaan hetken aikaa 8" syvä RC, jossa oli todella riittävästi voimaa. ( Kalvona Evans G1 tai Remo Ambassador, en muista.) Yksilöitä? Kenties.
Brother Michael
22.03.2007 16:01:02

Kumma homma, omassa 14"x8" RC:ssä (jonka tosin tänään myin pois) riitti kyllä mökää vaikka muille jakaa. Kalvoina Remon Ambassadorit kummallakin puolella, ja ei kyllä takuulla jäänyt jalkoihin. Loistava virveli, jos kohdalle sattuu, itselleni vaan jäi täysin käyttämättömäksi => myynti.

Itse alkuperäiseen viestiin voin lämpimästi suositella Pearlin Ian Paice Siganturea. Joillekin se on täällä kirosana, mutta loistava virveli ennen kaikkea. Omani ostin Musamaailmasta uutena hintaan 350e, joten hintalaatusuhde todella kohdallaan. On herkkä, on monipuolinen, on hyvin tehty ja on vaikka mitä. Juujuu, ei se ole aito Supraphonic, mutta helkkarin hyvä ja suositeltava laitos silti. Etenkin tuo monipuolisuus yllätti, taipuu monenlaiseen menoon ja soitantaan.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
ultra
22.03.2007 23:13:02
Osaisiko joku suositella sellaista hiukan äänekkäämpää ja hevimpää virveliä tuon nykyisen 14x6 Kumun rinnalle? Ilmeisesti metalli olisi materia..?

Mites olis pronssisupra..?
I'm a gooner
Bacchus
23.03.2007 00:42:19
Mites olis pronssisupra..?

Tämä on hyvä. Itse olisin suositellut juuri myymääni Slingerlandin COB Sound Kingiä, mutta se män jo.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Youni
25.03.2007 18:25:42
Juu. On hyvä ja tarvittaessa kovaääninen rumpu. Minun rummussa on vielä valuvanteet ja jotenkin tuntuu siltä, että ääni on kovempi kanttilyönneissä, kuin peltivanteilla varustetussa.

Valuvanteilla rimshotti on terävämmän kuuloinen, saattaa desibelitkin nousta. Itse tykkään kyllä.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)