Aihe: Apulanta - Eikä vielä ole edes ilta 7.2.2007
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15
Exhausted
06.03.2007 20:11:17

Levarin boardilla väittivät että Väistö kuulostaa Jermainelta...:) En tiedä, ehkä kannattais kerrata Billy Talentin biisit?
cruel_destiny
06.03.2007 20:12:14 (muokattu 06.03.2007 20:13:03)
Levarin boardilla väittivät että Väistö kuulostaa Jermainelta...:) En tiedä, ehkä kannattais kerrata Billy Talentin biisit?

kummin päin se nyt menikään? :D

EDIT: ei sen puoleen että jermaine kuullostaisi apulannalta, jotenkin teistä osaa kuitenkin laskea sen, että on joskus tullu kuunneltua... :)
PomppoK
06.03.2007 20:46:52 (muokattu 06.03.2007 20:47:23)

Ainakin Väistön kertsiin on saatettu lainata se yks kitara Musen b-puolibiisistä Shrinking Universe.

Lähinnä siis melodia ja harmoninen pohja oli kovin tuttua. No, kenties hyvinkin yleisiä kulkuja suurinpiirteisesti, mutta kun jokin lähes eksaktisti sama pyörii mielessä, vaan ei tule ulos.

Voi hyvinkin olla ala-asteen laulukirjojen kummitus...:)
"Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi."
ten
06.03.2007 21:31:40

Onhan tuolla jonkin verran noita Billy Talent-viitteitä. Jotain vaikutusta lienee sillä, että levylle taidettiin ihan tietoisesti hakea samantyylistä soundia kuin Billy Talentin tuottajan tuotokset.

Göäh. Sekavaa tekstiä. Hyvä levy. Tiukka fiilis!
Kantsii kuunnella luureillakin, jos ei vielä ole kerennyt.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Exhausted
06.03.2007 22:01:31

Karman laina-biisissä on hyvä Billy Talent-henki päällä kertsissä. Tosin se perään pärähtävä alavireriffi on suoraan Heinolasta :). Samoin Kaivossa vähän fiilistellään Coheed and Cambriaa aina pinchejä myöten
Exhausted
06.03.2007 22:04:13

Lähinnä siis melodia ja harmoninen pohja oli kovin tuttua.

Mitä kohtaa nyt siis haet tarkalleen? Se "vastaukset vääriin kysymyksiin" vai "eilisestä on ikuisuus"?
PomppoK
06.03.2007 22:32:02

Mitä kohtaa nyt siis haet tarkalleen? Se "vastaukset vääriin kysymyksiin" vai "eilisestä on ikuisuus"?

"Eilisestä on ikuisuus..." -kohdasta alkava kierto siis.
"Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi."
enemie
23.03.2007 08:33:31
Pojathan eilen Traumaa veti uudelta levyltä joonas ohjelmassa. Mun mielestä ihan jees lähti!! Ei valittamista.
Muutenkin kävin tossa teatrian keikan kattomassa 16.3, niin voisin sanoa että oli aika väkevä meininki. 2100 ihmistä ja bändi oli kanssa vireessä!!
jos olisin nainen...olisin vaarallinen!
Exhausted
23.03.2007 12:51:17

Saa nähdä miten tänään kulkee Pakkahuoneella. Loppuunmyyty on.
Rotuvaari
23.03.2007 13:17:01
Apiksilla on ollut aina hurjasti kontrastia live-vetojen ja levyversioiden kanssa, ja tuo eilinen Joonas-shöyn veto oli siitä taas mainio osoitus. Tosin kitara oli miksattu taas jonnekin käsittämättömän alas, mikä söi tehoa. Biisistä ei saanut minkäänlaista otetta missään vaiheessa. Tosin on vielä levykin kuulematta, eikä tosiaankaan tuon perusteella herännyt minkäänlainen himo sitä kohtaan. No, tätä on varmaan turha puida sen enempää. Pitäisi hyökätä johonkin paikkaan, että näkisi kunnolla livenä. Varmasti toimii paremmin. Ja vaikka ostaa se levykin vielä.
I hate Smurfs!
PomppoK
23.03.2007 20:00:12 (muokattu 23.03.2007 20:00:55)

Saa nähdä miten tänään kulkee Pakkahuoneella. Loppuunmyyty on.

Tänääkö se jo onkin? :O Hitto. Luulin, että vasta ens viikolla.
Pitkästä aikaa on herännyt into lähteä katsastaan A-laudan live. Ehkä jonnekin muualle sitten, jos keikkaraportti antaa aihetta :)
ten
23.03.2007 21:39:28
Pojathan eilen Traumaa veti uudelta levyltä joonas ohjelmassa. Mun mielestä ihan jees lähti!! Ei valittamista.

Minä valitan! Paskalta se kuulosti! Anna veti Idolsissa jumalan ihan miten sattuu, mutta ei se herra Wirtasen suoritus tuossa Joonas-ohjelmassa hirveästi paremmin ainakaan mennyt. Laulu oli jokseenkin onnetonta! Jopa huonoa.

Loistava bändihän Apis on ja kova fani olen, mutta kait sitä nyt fanitkin saa edes yrittää olla objektiivisia. Ei kaikkea kuraa tarvitse sulattaa. No syssymmällä vois sitten keikalle raahautua jos on aikaa.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
sirdickyj
23.03.2007 22:40:33
Apiksilla on ollut aina hurjasti kontrastia live-vetojen ja levyversioiden kanssa, ja tuo eilinen Joonas-shöyn veto oli siitä taas mainio osoitus. Tosin kitara oli miksattu taas jonnekin käsittämättömän alas, mikä söi tehoa. Biisistä ei saanut minkäänlaista otetta missään vaiheessa.

Tuollaiseen tuppaa olemaan suurin syy yleensä se, että bändi ei osaa soittaa. Niin nytkin. Ei tolkkua, täysin munatonta humpparumpalointia ja laulu menee ihan mistä sattuu. Kun levyt tehdään Pro Toolsilla, niin livenä mämmikourat kuulostaa sitte tommoselta.
Pataan! ...+alv.
Pyry
24.03.2007 01:25:22
Ehkä toi Joonas-veto meni vituilleen siksi, ettei tommosissa ohjelmatilaisuuksissa pystytä saamaan hyviä saundeja kovinkaan helposti, sama homma oli huuma-ohjelmassakin(voiko joku muka sanoa, että joku bändi ois vetäny hyvää vetoa tommosisa ohjelmissa?)...Tosin Wirtasen ääni on nyt mennyt vähän huonoon kuntoon, sillä viikon takaisella oulun keikalla herran ääni oli kuin 15vuotiaalla teinipojalla, jolla on äänenmurros pahimmassa vaiheessa, kauheaa vinkumista se oli (suoraan sanottuna) ilmeisesti oli hieman nuhaa herralla... mutta mutta, livenä EVOEI:n biisit on timanttisia, käykääpäs itse tsekkaamassa, kuulostaa pigasen paremmalta mitä tossa Joonas-ohjelmassa..
Rotuvaari
24.03.2007 14:21:18
Tuollaiseen tuppaa olemaan suurin syy yleensä se, että bändi ei osaa soittaa. Niin nytkin. Ei tolkkua, täysin munatonta humpparumpalointia ja laulu menee ihan mistä sattuu. Kun levyt tehdään Pro Toolsilla, niin livenä mämmikourat kuulostaa sitte tommoselta.

Ei pidä paikkaansa. Olen nähnyt livenä kyseisen bändin muutamaan otteeseen vuodesta 96 ja pitänyt esiintymisistä. Ehjän aikainen materiaali oli tietty helpompaa esittää, ja sille fiiliksen luomiselle jäi enemmän tilaa, kun Wirtasen ei tarvinnut keskittyä riffittelyyn ja vielä laulaa sen päälle. Nyt se näyttää siltä, että puserretaan väkisin biisit läpi, yrittäen siinä välissä nostattaa yleisöä, mikä näyttää uskomattoman teennäiseltä ja pakonomaiselta.

Pidin todella paljon vuosien 96-99 Apulannasta niin levylautasella, kuin livenäkin. Laulut eivät vaatineet teknistä briljeerausta (eivät tietty tänäkään päivänä), mutta mikä tärkeintä, olivat biisit todella hyviä ja tehokkaita. Tottahan toki se on hyvä, että bändi pystyy kehittämään itseään ja näin pitääkin olla. Siitä en tiedä, onko se kehitys ollut ihan oikeaan suuntaan sitten. AKKM toimi kyllä täydellisenä vedenjakajana yhtyeelle, sillä Plastik, vaikkakin sisälsi hyviä biisejä, oli aika lattea ja täyteen ahdetun oloinen. Heinola 10 ratsasti nu-metallin vaikutteilla ja Hiekka taas luotti herkistelevämpään ilmaisuun. Kiila oli hieman paluuta aiempaan ja tämä paljon kehuttu EVOEI fanien mukaan tosi hyvä. Kriitikot ovat olleet hieman toista mieltä. Kuitenkin tällä aikavälillä (98-2007) on live-tunnelma kärsinyt. Yhtyeen vanheneminen vaikuttaa tietenkin paljon, eikä moniin teini-iän biiseihin voidakaan saada sitä rutistusta ja draivia, mikä vielä joskus oli. Yhdessä vaiheessa tuo draivi korvattiin pulputtimilla, mikä kuulosti melkolailla luotaantyöntävältä. Jos sinappi on hernekeitosta loppu, on aivan turha yrittää korvata sitä ketsupilla. Jos sinappi on loppu kaupastakin, on ihan turha keittää koko keittoa. Maailma on täynnä muitakin kulinaristisia vaihtoehtoja.
I hate Smurfs!
Todenpuhuja
24.03.2007 15:33:54
Tai ehkä paremmin niin, että jos sinaappia ei kerran kaupassa ole, kannattaa tyytyä tarjoamaan pelkkää hernekeittoa. Ei se sinaappikaan kuitenkaan mikään elintärkeä osa ole, keitto riittää usein itsessäänkin... Eli ihan hyvä vaan, että ovat karsineet turhia härpäkkeitä ja juttuja pois live-esiintymisestä, vaikka en itse kyllä oikein vieläkään lämpeä tuolle Wirtasen laulu- ja esiintymistyöskentelylle. Levyllä toimii kyllä erittäin hyvin.
"Peace, love & Kingston Wall!"
Tympee Huttunen
24.03.2007 15:34:43
Näin itse Caribialla livenä, eikä tosiaan ollut livetilanteessa mitään huomautettavaa. Tappavan kovaa hittimateriaalia kovalla meiningillä. Eipä silti, eipä se siitä tiedä miltä se olisi jonain tv-lähetyksenä kuulostanut. Ne kun tuppaa olemaan lähes poikkeuksetta (Emma-gaalan VHB-veto se poikkeus ainakin) aika hirveän kuuloisia.
Rotuvaari
24.03.2007 17:33:18
Tai ehkä paremmin niin, että jos sinaappia ei kerran kaupassa ole, kannattaa tyytyä tarjoamaan pelkkää hernekeittoa. Ei se sinaappikaan kuitenkaan mikään elintärkeä osa ole, keitto riittää usein itsessäänkin... Eli ihan hyvä vaan, että ovat karsineet turhia härpäkkeitä ja juttuja pois live-esiintymisestä, vaikka en itse kyllä oikein vieläkään lämpeä tuolle Wirtasen laulu- ja esiintymistyöskentelylle. Levyllä toimii kyllä erittäin hyvin.

Huonossa kielikuvassani meinasin sitä, että se sinappi oli siinä keitossa ennen muinoin juuri se draivi, minkä loppuessa yritettiin paikata ketsupilla, eli kaikella oheishöysteenä lavalla, mukaanlukien niin pulputtimet kuin linnanneidotkin.

Nyt menee ruokajutusteluksi tämä keskustelu. Wirtasen laulu ei ole tietty mitään hunajaa korville, eivätkä ne siirappiset balladitkaan oikein satu herran äänelle, varsinkaan livenä. Pelkistetympi linja sopi mielestäni paremmin, kuten esim. Ehjä-levy osoitti. PVC-unelmia on edelleen yksi kovimmista A-lautaralleista ikinä.
I hate Smurfs!
Stain
24.03.2007 17:56:03
Minä valitan! Paskalta se kuulosti!

Joo, no ei tuo nyt soitannollisesti aivan paska ollut, Sipen soitto toimi paikoitellen jopa hyvin. Enemmän mua häiritsi just nuo soundit.

Ja miksi ihmeessä Toni pitää vielä sitä naurettavaa pääkalloa siinä mikkiständissä. Tulee joku Lordi mieleen. Huh. Paljon rankemman näköinen olisi vaikka se kolhittu viiskasi.
It's a bittersweet symphony, this life
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)