Stone 24.03.2007 09:32:35 | |
---|
Kiinnostaa ko. biisin soundi tai efekti, millä tuo taianomainen pehmeän sustainikas kaikuefekti saadaan aikaan ko. biisin soolossa? On sanomattakin selvää, että tube screamer on mukana, mutta onko taustalla myös joku "phaser" tms. modulaatio. Heno soundi! Mielestäni hieman samansukuinen soundi on myös Hendrixin "Bold as love" biisissä. "Five strings, three notes, two fingers, one arsehole" |
cruel_destiny 24.03.2007 09:36:27 | |
---|
Univibeahan se SRV taisi käyttää. Saattaa olla myös flanger, mikä oli manuaalisesti tehtynä käytössä bold as love biisissä. Surreal life |
Vasu 24.03.2007 10:01:27 (muokattu 24.03.2007 10:06:19) | |
---|
Mahdollisesti kaksi wahia "auki" asennossa. Jostain muistelen tosta lukeneeni, ja vois kyllä uskoa. |
msormune 24.03.2007 13:09:57 | |
---|
|
Joees 24.03.2007 16:15:49 | |
---|
Mahdollisesti kaksi wahia "auki" asennossa. Jostain muistelen tosta lukeneeni, ja vois kyllä uskoa. Hauskaa. Mä oon niin köykänen jätkä niin voin taiteilla helposti kahdella wahilla. Poljen kumpaakin samaan aikaan, hehe. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
darrell 24.03.2007 23:39:54 | |
---|
Hauskaa. Mä oon niin köykänen jätkä niin voin taiteilla helposti kahdella wahilla. Poljen kumpaakin samaan aikaan, hehe. Joskus kehittelin ideaa, että olisi Wahisaappaat, eli pulttais 2 wahia buutsien tahi saappaiden pohjaan pysyvästi kiinni. Niillä kelpaisi saapastella ympäri lavaa. Välillä pysähtyisi vispaamaan nilkoista. Ainakin Crybaby kestää raavaampaakin miestä. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Joskus kehittelin ideaa, että olisi Wahisaappaat, eli pulttais 2 wahia buutsien tahi saappaiden pohjaan pysyvästi kiinni. Niillä kelpaisi saapastella ympäri lavaa. Välillä pysähtyisi vispaamaan nilkoista. Ainakin Crybaby kestää raavaampaakin miestä. Hyvä idea. Tosin ite ottasin bootseihin vaan toimimattomat 2 kpl :D. Tosin tuohon tarkoitukseenhan vois ostaa vaikka 2 kpl Harley bentonin wahia, mut tietty niiden kestävyydestä ei ole takeita :F "Ei pysty. Liian hapokasta." |
bluehippie 28.03.2007 17:19:24 | |
---|
Kiinnostaa ko. biisin soundi tai efekti, millä tuo taianomainen pehmeän sustainikas kaikuefekti saadaan aikaan ko. biisin soolossa? On sanomattakin selvää, että tube screamer on mukana, mutta onko taustalla myös joku "phaser" tms. modulaatio. Heno soundi! Mielestäni hieman samansukuinen soundi on myös Hendrixin "Bold as love" biisissä. Mistähän versiosta on kyse? Ainakin yhdessä livevedossa oli selvästi Octavia käytössä. |
Chips 28.03.2007 19:31:12 (muokattu 28.03.2007 19:32:16) | |
---|
Joskus kehittelin ideaa, että olisi Wahisaappaat, eli pulttais 2 wahia buutsien tahi saappaiden pohjaan pysyvästi kiinni. Niillä kelpaisi saapastella ympäri lavaa. Välillä pysähtyisi vispaamaan nilkoista. Ainakin Crybaby kestää raavaampaakin miestä. Taikka joku vanerilevyn pätkä siihen niin että polkee molempia. Ehkä hieman käytännöllisempi. Siis wahien polkimien välille, ei kengän pohjaan. Tai no kukin tyylillään. |
Stone 28.03.2007 19:56:37 | |
---|
Mistähän versiosta on kyse? Studioversiota tässä peräänkuulutan. "Five strings, three notes, two fingers, one arsehole" |
GuitarManiac32 29.03.2007 21:41:29 (muokattu 29.03.2007 22:01:52) | |
---|
Ainakin fuzz on käytössä Life Without You:n soolossa, todennäköisesti Tubescreamerin kanssa. Joissakin kohdissa kuulostaa, että modulaatioefektikin on käytössä. Joissakin taas en huomaa modulaatioefektiä. Mutta jos modulaatiota on käytetty, niin varmaankin univibea tai sitten vibratonesta lähtevää lesliesoundia... muistaakseni liveversioissa SRV joskus käytti vibratonea Life Without Youssa. Ehkäpä fuzzin takia modulaatio on mieto. Itselläni on ainakin joillakin fuzz-asetuksilla vaikea saada modulaatioefektejä kunnolla läpi, sama wahin kanssa. Mutta enpä tiedä tarkasti, joten pahoittelen jos olen väärässä. EDIT: Tuossa Pori Jazz versiossa vaikuttaa olevan tuo mieto lesliemodulaatio loppusoolossa, puheen jälkeen n. 8 ja puolen minuutin kohdilla. Linkki rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg |
Dr. Muff 29.03.2007 22:09:09 | |
---|
Studioversiossa on fuzz face ja helvatasti kaikua. Taitaa olla seassa myös leslie. Univibeä tai flangea en siinä kuule. |