Aihe: Floikan korvaajia?
1
LesPaul70
24.03.2007 09:31:51
Jatkanpas samasta aiheesta, johon taannoinen Bare Knuckle Pickups -kyssärikin liittyi. Eli olen kasaamassa projektikitaraa (ikuisuusprojekti?) ja nyt olisi tallaratkaisun vuoro. Olen jo päättänyt lähteä kokeilemaan kelluvalla, mutta ihan perusfloikka (edes OFR) ei ole tyydyttävä ratkaisu. Tietämykseni floikkatyylisistä talloista on valitettavasti 1980-luvun tasolla, jolloin soittelin vielä sentyylisessä bändissä jossa tuollaista kitaraa tarvittiin. Olen täysin tietämätön, onko jotain uusia vastaavia tallaratkaisuja, joissa olisi teknisiä parannuksia floikan ongelmiin - lähinnä seuraviin:

1) Lukittavuus. Koska useimmissa biiseissä floikkaa tarvitsen vain marginaalisesti, täysin kelluva talla on suurimman osan ajasta vain turhaan syömässä kitaran soundia. Tämä on mielestäni perusfloikan pahin puute. Vibrajärjestelmä saisi olla sellainen, että sen saisi lukittua kitaran bodyyn, kun sitä ei tarvita.

2) Kielten vaihto. Ohuimpien kielten kiristäminen "kiilapaloilla" voi olla joskus aika rassaavaa, jos palat ovat vähänkin kuluneet. Onko tähän jotain helpompia ratkaisuja?

Muilta osin sama toiminnollisuus kuin floikassa (kielilukot tai jokin vastaava vireen pitämiseksi + mahdollisuus kammeta kumpaan tahansa suuntaan). Löytyykö tällaista "after salesina"? Minua eivät siis nyt kiinnosta kitarat, joissa tulee valmiina tällainen, koska tarvitsisin juuri valmisteilla olevaan projektikitaraan. Jos ei löydy, tallaratkaisusta tulee tod.näk. kiinteä tai sitten Strato-tyylinen.

PS. Jos joku joskus rupeaa väsäämään Bare Knuckle -kimppatilausta, pistäkää minut kiinnostuneiden listalle.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
Swan
24.03.2007 09:39:28
Kahler hybrid bridge 7300. Sen saa lukittua tarvittaessa, kielet menevät pallopäistään kiinni ja kampeamisominaisuudet ovat niin kuin lukkotallassa pitääkin.

http://www.kahlerusa.com/home.html -> The products -> Hybrid bridge systems
Pinkki Testarossa ja Crockett's Theme - ranskanpastilleja, mmm...
>-)))> #26
S.M.A.K.
Timothy
24.03.2007 12:23:09
Oliskos Suomessa mitään paikkaa mistä tota kahler 7300 saisi? Onko mitään vastaavaa mutta halvempaa olemassa? Tommone kuulostais tosi hyvältä!
Ei elämästä ole kukaan hengissä selvinnyt
Karipiirto
24.03.2007 12:25:26

Amfisound ainakin mainostaa malleissaan saavansa sitä mutta muuten en tiedä...
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Ze Kink
24.03.2007 20:47:22 (muokattu 24.03.2007 20:48:55)
PS. Jos joku joskus rupeaa väsäämään Bare Knuckle -kimppatilausta, pistäkää minut kiinnostuneiden listalle.

Minut samoin. Tilaan kyllä muutenkin jos ei muut lähde mukaan.

Itse varmaan hommaan customiini Hipshotin tallan, ja isken siihen vielä tremsetterin. Kampean oikeastaan vain alaspäin, joten tuo varmaan toimii. Se on käsittääkseni myös toteutettu kuulalaakereilla, joten kuluminen ei ole yhtä nopeaa kuin knife edge -tyylisellä tallalla.
33 | Ostan Ebow plussan, myy!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)