Muusikoiden.net
30.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss ja Fender yhteistyössä : FBM-1 ja FDR-1 pedaalit
1 2
harpist
29.01.2007 17:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossin ja Fenderin yhteistyön (?) tuloksena markkinoille on ilmestynyt Legend series sarjassa uusia pedaaleita
 
FBM-1 : http://www.bosscorp.co.jp/products/en/FBM-1/
 
FDR-1 : http://www.bosscorp.co.jp/products/en/FDR-1/
 
Kovin vähän vielä löytyy tietoa ko. vermeistä mutta jossain 150 $ paikkeilla hinnat maailmalla näyttävät olevan.
 
Joko jollain on kokemuksia laitteista ? Tuon Fender `65 Deluxe Reverb pedaalin Reverb toiminto itseäni kiehtoo - olisivatpa laittaneet reverbin myös tuohon `59 Bassman pedaaliin vaikka sitten piiloon. ( .. mielipide ) Olisi voinut olla siinä tapauksessa ihan kiva kikkara Bassmanin edessä.
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
cruel_destiny
29.01.2007 18:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ovat vasta tämän talven namm 2007 messuilla esitelty, joten taitaa kestää hieman aikaa ennen kuin tulee suomeen. kenties vasta kesällä. olihan noista jotain juttua jo aiemmin.
 
harpist
29.01.2007 21:44:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok - yritin kyllä "epävirallisella hakukoneella" etsiä keskusteluista, löytyisikö pedaaleista mainintoja, mutta ovat tainneet mennä muiden "mielipiteiden" joukossa, kun ei tuntunut löytyvän.
 
Eipä "suomifirmoilla" ko. pedaaleja ole ilmeisestikään vielä tarjota, vaikka kotikielellä maahantuoja niitä esitteleekin. Maailmalta sitä vastoin on jo tilattavissa. Onhan joku jo tuollaisen saattanut hankkia - omatoimisuus kun on hyve.
 
Tällaisten "eturintamapioneerien" käyttökokemuksia peräänkuulutin - jollei löydy - käydään sitten itse "taistoon" ... ennen kesää.
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
harpist
21.03.2007 22:37:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäiset "esittelykappaleet" jaettu maahantuojan toimesta hyvin varustettuihin liikkeisiin - lisätoimitukset tulossa vasta paljon myöhemmin , kuukauden - kahden kuluttua , kenties vasta kesällä ???? ( Näin kertoivat FDR-1:n hankkiessani )
 
Tuo Bassman pedaali taitaa toimia ilmeisen oivasti myös "kiipparimiehillä" ?
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
futhermucker
22.03.2007 08:49:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäiset "esittelykappaleet" jaettu maahantuojan toimesta hyvin varustettuihin liikkeisiin - lisätoimitukset tulossa vasta paljon myöhemmin , kuukauden - kahden kuluttua , kenties vasta kesällä ???? ( Näin kertoivat FDR-1:n hankkiessani )
 
Tuo Bassman pedaali taitaa toimia ilmeisen oivasti myös "kiipparimiehillä" ?

 
Yllättävän hyvältä jopa kuulostaa ainakin klippien perusteella toi Bassman-pedaali:
http://www.johnnydemarco.com/FBM/FBM-1.html
 
NEVER FORGER http://www.seiska.fi/arkisto/julkkiskuvat/_a47091/missit+saunapuhtaina/?p=7
Kuha
22.03.2007 09:45:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderforumilta lainattua juttua:
 
FBM-1
I really liked this one. I was surprised to like it better than the FDR-1. It really had a great sound and it was very easy to work. I plugged into the "Bright" input, but I forgot to try the other one. I play mostly blues and if I remember correctly had the Bass at about 7-8 and the Treble around 5. I didn't notice much difference when I played with the presence. Very responsive, and not surprisingly sounds like a Bassman.
 
FDR-1
I actually have a DRRI that I unfortuately don't get to play mcuh in my apartment. The FDR-1 is a very cool pedal. The reverb is fantastic and I thought it was very natural sounding. It was cool to be able to adjust the gain on both pedals, and also sounds very close to the real thing. One thing I didn't like was the tremelo/vibrato. It was very chopping and not smooth like the DRRI. Setting were about the same as the FBM-1, and the Treble on the FDR-1 is much more manageable than a DRRI. I always had to turn the treble all the way down on my DRRI and it was still sometimes too much.
 
Kukoistan ainoastaan ruokapöydässä.
terry
23.03.2007 21:20:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin yksi on myyty Lahdessa. Kävin tänään paikallisessa Keskusmusiikissa ja he olivat saaneet yhden kappaleen FDR1:tä - oli valitettavasti mennyt saman tien. Olisin ostanut ilman muuta. No, niitä tulee lisää.
 
hq
23.03.2007 22:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

COSM-tekniikkaa näyttävät käyttävän, joten eroavatkohan sitten mitenkään esim. GT-8:n mallinnuksista...
 
saastara
24.03.2007 17:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

COSM-tekniikkaa näyttävät käyttävän, joten eroavatkohan sitten mitenkään esim. GT-8:n mallinnuksista...
 
Tuo COMS-tekniikka on kuitenkin nyt melkoista mainosmeininkiä.. Kaikki Rolandin tuotteethan tuntuu nykyään olevan tuolla toteutettuja, kuulostivat huonolta tai ei. :) Eli en sen varaan kauheasti laskisi.
 
Itseäni kiinnostaisi tuo Bassman-pedaali hirmuisesti.. Jos vaikka saisi tuotua sillä hieman semmoista Bassmanille tyypillistä "terää" soundiin jos sitä buusterina käyttäisi. Tai ainakin yhtenä niistä buustaavista. :D
 
Lisää middleä.
kimurantti1
24.03.2007 17:54:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.johnnydemarco.com/FBM/FBM-1.html
 
Tuossa ensimmäisessä klipissä on aika samanlaista klangia, mitä mä nimenomaan haluaisin soundiini. Mistä tuo klangi oikein lähtee? Onko se juuri se Fenderin särösoundi, mitä noissa on mallinnettu? Vai tuleeko se klangi tietyillä spekseillä varustetusta kitarasta? Vai noiden kaikkien yhdistelmästä?
 
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
futhermucker
24.03.2007 18:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa ensimmäisessä klipissä on aika samanlaista klangia, mitä mä nimenomaan haluaisin soundiini. Mistä tuo klangi oikein lähtee? Onko se juuri se Fenderin särösoundi, mitä noissa on mallinnettu? Vai tuleeko se klangi tietyillä spekseillä varustetusta kitarasta? Vai noiden kaikkien yhdistelmästä?
 
Totta kai nuo klipit on vedetty Bassman- ja Deluxe reverb- vahvareilla ja "parhaalla mahdollisella" skeballa :D ... Eipä sillä, olen edelleenkin positiivisesti yllättynyt ton Bassman spedun soundista!
 
NEVER FORGER http://www.seiska.fi/arkisto/julkkiskuvat/_a47091/missit+saunapuhtaina/?p=7
kimurantti1
24.03.2007 18:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta kai nuo klipit on vedetty Bassman- ja Deluxe reverb- vahvareilla ja "parhaalla mahdollisella" skeballa :D ... Eipä sillä, olen edelleenkin positiivisesti yllättynyt ton Bassman spedun soundista!
 
Tjaah. Mikä idea olisi tökätä Bassmania mallintava pedaali Bassmanin eteen...? :-/
Olisi kiva laittaa tuo Bassman-pedaali vaikka JCM800:n eteen ja koittaa kuinka Fenderiltä se saadaan kuulostamaan.
 
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Joees
24.03.2007 18:56:08 (muokattu 24.03.2007 18:58:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjaah. Mikä idea olisi tökätä Bassmania mallintava pedaali Bassmanin eteen...? :-/
Olisi kiva laittaa tuo Bassman-pedaali vaikka JCM800:n eteen ja koittaa kuinka Fenderiltä se saadaan kuulostamaan.

 
Mulle tulee mieleen yksi syy. Se "tsekatkaa nyt kuinka aidolta tää pedaali kuulostaa" meininki. Totta munassa se kuulostaa aidolta, heh.
 
E: Miltäköhän tuo soundaisi Matampin minimatin edesssä. Voisi olla kiva lisä himaan tuollainen.
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
P2
24.03.2007 18:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee mieleen yksi syy. Se "tsekatkaa nyt kuinka aidolta tää pedaali kuulostaa" meininki. Totta munassa se kuulostaa aidolta, heh.
 
Tossahan voi sitten mukavasti testailla että kuinka aidolta pedaali kuulostaa ku soittaa bassmanilla tuollaisen pedaalin kanssa. Sitten vaan pedaali päälle ja kuulostelemaan missä soundi eroaa.
 
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Joees
24.03.2007 18:59:10 (muokattu 24.03.2007 19:01:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossahan voi sitten mukavasti testailla että kuinka aidolta pedaali kuulostaa ku soittaa bassmanilla tuollaisen pedaalin kanssa. Sitten vaan pedaali päälle ja kuulostelemaan missä soundi eroaa.
 
Olisi itseasiassa kiva päästä testaamaan noin. Ihan mitä tahansa mallintava-aito testejä olis kiva päästä duunailemaan.
 
E: Jos saan duunia niin mähän voisin ostaa kesällä tuollaisen ihan huvikseni. Ehkä. Aito bassman tai bandmaster olis kuitenkin luja juttu. En vaan tee moisilla himassa yhtään mitään :-/
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
kimurantti1
24.03.2007 19:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee mieleen yksi syy. Se "tsekatkaa nyt kuinka aidolta tää pedaali kuulostaa" meininki.
 
Tottakai, mutta näin asiakkaan näkövinkkelistä. Edelleen kiinnostaaisi se, kuinka hyvin tuollainen pedaali saa kuulostamaan jonkin ei-Fender-vahvistimen Fenderiltä.
 
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Joees
24.03.2007 19:02:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai, mutta näin asiakkaan näkövinkkelistä. Edelleen kiinnostaaisi se, kuinka hyvin tuollainen pedaali saa kuulostamaan jonkin ei-Fender-vahvistimen Fenderiltä.
 
Juu, samoilla linjoilla ollaan. Ehkä sitä vielä joskus pääsee testaamaan.
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Karipiirto
24.03.2007 19:05:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelastaiskohan tuo edes hitusen saundia jos sen pistääs spideriin. Hiukan epäilen kun se taitaa olla avun saavuttamattomissa oleva härkki. Kiinnostais kyllä kovasti tuo '59.
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
saastara
24.03.2007 19:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai, mutta näin asiakkaan näkövinkkelistä. Edelleen kiinnostaaisi se, kuinka hyvin tuollainen pedaali saa kuulostamaan jonkin ei-Fender-vahvistimen Fenderiltä.
 
Juuri näin.. Oikeastaan minua eniten kiehtoisi jos saisi tuohon omaan soundiin ujutettua tuolla mukaan semmoista pientä fendermäisyyttä. Best of both worlds-periaatteella.
 
Lisää middleä.
Joees
24.03.2007 19:22:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri näin.. Oikeastaan minua eniten kiehtoisi jos saisi tuohon omaan soundiin ujutettua tuolla mukaan semmoista pientä fendermäisyyttä. Best of both worlds-periaatteella.
 
Meitsin Buddan eteen moinen. Hitsi, pitäisi päästä kokeilemaan niin tietäisi. Vaan silti livenä mä olisin edelleen laiska polkemaan ja varmaan jäisi käyttämättä kuitenkin :-/
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «