superfly 29.12.2003 23:04:37 | |
---|
Ja nimenomaan pieninä harjoitteluvahvareina trankut ovat omiaan. Jep. Muun muassa :) Harppu on alaston piano |
Spiralmind 30.12.2003 05:16:28 | |
---|
kyllä sen tietää kaikki että putki pesee transistorin Juu, eihän siinä muuten mitään mutta ne putkivaffarit taitaa hiukan maksaa enemmän... (ja sama muuten tosta Tech 21:sta) Jotain perusteluja siis ois kiva kuulla. Ja siis jos joku olis testannut esim. tota Orangea ja Kustomia (tai jotain muuta vähintään kahta) molempia ja osais sanoo kumpi omasta mielestä parempi ja miks... "My lips are dry you gave me drugs to try
Hold me when I die
The sky has frozen to a wall
We die we all" - Katatonia |
Spiralmind 30.12.2003 16:53:21 | |
---|
^töksis^ "My lips are dry you gave me drugs to try
Hold me when I die
The sky has frozen to a wall
We die we all" - Katatonia |
kyllä sen tietää kaikki että putki pesee transistorin Harjoitusvahvistinkäytössä putkista ei ole mitään olennaista hyötyä. Ja miksi suosittelet Vox Pathfinderiä, jos trankku ei kelpaa? |
Sammakko 30.12.2003 17:13:49 | |
---|
Harjoitusvahvistinkäytössä putkista ei ole mitään olennaista hyötyä. Ja miksi suosittelet Vox Pathfinderiä, jos trankku ei kelpaa? no sen aioin hankkia koska se on niin hieno ja kyllähän se toimii harjoitusvahvarina. mutta jos rahaa olis niin ostaisin ad-5:sen putkipeli ja ihan eritason vahvari ja sillä soittelee jo todella mielellään. Böö! |
Mika K 30.12.2003 18:34:54 (muokattu 30.12.2003 18:36:40) | |
---|
Mulla oli muutama viikko sitten sama tilanne kuin threadin aloittajalla eli pieni kotivahvistin täytyi saada. Kokeilin liikkeessä Rolandin Cube30:stä, Marshallin MG30:stä ja Tech21 Trademark kymppiä. Näistä monipuolisimmat olivat Roland ja Tech. Marshall ei miellyttänyt ollenkaan. Särö oli jotain ihmeellistä sirinää, ei ollenkaan minun makuuni. Roland loisti monipuolisuudellaan, useide vahvistinmallinnoksineen ja efekteineen. Siitä sai mielestäni oikein tyylikkäitä puhtaita soundeja, mutta säröt olivat jotenkin elottomia ja ulkonäöllisestihän tuo on hirveä. Viimeisenä kokeilin Techiä ja ensimmäisistä soinnuista lähtien oli selvää, että Tech lähtee kaupasta minun mukaani. Trademark 10 on mielestäni todella monipuolinen pikkuvahvistin, josta irtoaa hyvät puhtaat ja "luonnollisen kuuloiset" säröt inhimillisellä äänenvoimakkuudella. Aikaisemmin mainittua Kustomia voisi myöskin suositella. Kaverin Tube12:sta kokeilin myös ja ihan asialliselta peliltähän tuo sekin vaikutti. Ei muuta kuin kauppaan testailemaan vain! Tähän tulee allekirjoitus |
Sammakko 30.12.2003 19:07:06 | |
---|
vähän tuo trademark 10 maksaa paljon. saa melkeen orangen ad-5:sen samalla hinnalla, ainakin käytettynä. Böö! |
superfly 30.12.2003 19:10:52 | |
---|
vähän tuo trademark 10 maksaa paljon. saa melkeen orangen ad-5:sen samalla hinnalla, ainakin käytettynä. Onhan se hävyttömän hintainen. TM10:ssä on se etu tuohon Orangeen, että hieman pienemmillä voluumeilla pystyy soittelemaan hyvillä saundeilla. Orangesta lähtee varmaan paljon enemmän mökää, luulisin. Kerrostaloasujalle hyvin tärkeä pointti harjoitusvahvarin valinnassa. Harppu on alaston piano |
D-Kay 30.12.2003 19:13:10 | |
---|
vähän tuo trademark 10 maksaa paljon. Mites toi Behringerin GM110(olikohan se toi), joka pitäis olla kopio tosta trademarkissa. Onko yhtään niin hyvä kuin tuo Trademark? Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori. |
superfly 30.12.2003 19:17:06 | |
---|
Mites toi Behringerin GM110(olikohan se toi), joka pitäis olla kopio tosta trademarkissa. Onko yhtään niin hyvä kuin tuo Trademark? Mistä sait tuon tiedon, että se kopio olisi? Harppu on alaston piano |
Sammakko 30.12.2003 19:17:14 | |
---|
Mites toi Behringerin GM110(olikohan se toi), joka pitäis olla kopio tosta trademarkissa. Onko yhtään niin hyvä kuin tuo Trademark? Ei varmaankaan. On ilmeisesti halvemmista osista halvemmin tehty. Böö! |
superfly 30.12.2003 19:17:57 | |
---|
Ei varmaankaan. On ilmeisesti halvemmista osista halvemmin tehty. Juu, ei sieltä SansAmppia löydy... Harppu on alaston piano |
D-Kay 30.12.2003 19:18:05 | |
---|
Mistä sait tuon tiedon, että se kopio olisi? Täällä jossain threadissa mielestäni joku sanoi. Ainakin se on analogisesti mallintava, se on varma. Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori. |
D-Kay 30.12.2003 19:19:19 | |
---|
Ei varmaankaan. On ilmeisesti halvemmista osista halvemmin tehty. On V-amppikin halvalla tehty ja itse tykkään soundeista PODia enemmän. Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori. |
superfly 30.12.2003 19:20:27 | |
---|
Täällä jossain threadissa mielestäni joku sanoi. Ainakin se on analogisesti mallintava, se on varma. Täh? Mä luulin, että se on ihan digitaalihärpytin tuo. Voi olla toki, että oon väärässä... Harppu on alaston piano |
D-Kay 30.12.2003 19:22:15 | |
---|
Täh? Mä luulin, että se on ihan digitaalihärpytin tuo. Voi olla toki, että oon väärässä... Tällanen oli tuolla V-ampire-threadissa: Behringerillä on muuten yks yllättävän hyväsaundinen ja ennenkaikkea halpa combo: GM110. Kyseessä on Tech21 -kopio joka mallintaa analogisesti. Hyvä kotivehje muuten, mutta omani möin koska siitä ei tahdo saada tarpeeksi heleitä cleaneja. Säröt loistaa. Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori. |
Mika K 30.12.2003 19:23:20 (muokattu 30.12.2003 19:24:03) | |
---|
vähän tuo trademark 10 maksaa paljon. saa melkeen orangen ad-5:sen samalla hinnalla, ainakin käytettynä. Onhan se kallis kyllä, melkein 400 euroo joutuu pulittaamaan Suomessa. Mutta niin kuin superfly tuossa jo mainitsi, niin tuolla Trademarkilla saa hyvät soundit ihan pienillä voluumeilla, mikä on ainakin mulle tärkeetä. Tähän tulee allekirjoitus |
Player 30.12.2003 19:32:49 (muokattu 30.12.2003 19:33:16) | |
---|
kyllä sen tietää kaikki että putki pesee transistorin kyllä. Erot huomaa sillon ku niitä soittelee vieretysten. Trankun saundi on paljon "kliinisempi" kuin putken. EDIT: Tietenkin jokaisella on asiasta oma mielipide. Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
superfly 30.12.2003 19:35:09 | |
---|
kyllä. Erot huomaa sillon ku niitä soittelee vieretysten. Trankun saundi on paljon "kliinisempi" kuin putken. EDIT: Tietenkin jokaisella on asiasta oma mielipide. Taotaan nyt vielä kerran sinne, että molemmissa on huonoja ja molemmissa on hyviä. Niillä on eri käyttötarkoituksensa. Ihan turha alkaa vääntämään taas kerran tätä. Harppu on alaston piano |
Mika K 30.12.2003 19:43:49 (muokattu 30.12.2003 19:44:06) | |
---|
Taotaan nyt vielä kerran sinne, että molemmissa on huonoja ja molemmissa on hyviä. Niillä on eri käyttötarkoituksensa. Ihan turha alkaa vääntämään taas kerran tätä. Juurikin näin Tähän tulee allekirjoitus |