Aihe: Fender (mexico) classic-sarjan stratrot
1 2 3
kojones
14.03.2007 16:42:01
Mulla on tuollainen 60's classic strato ja pidän siitä kovasti. Viimeistely tosi nättiä, kaulan profiili just ja soundaa hyvälle. Mikit tosin vaihdoin Fenderin 57/62 settiin. Vertasin ennen ostoa Highway 1:een, mutta Highway tuntui minun käteen tosi lelumaiselta jousipyssyltä. Mikeistä olen kuullut seuraavaa: "Mr Gearhead sivuston räjäytyskuvien ja osanumeroinnin perusteella 70' classicissa ja Highway 1:ssä on samat mikit. 50'-classicissa ja 60'-classicissa on samat mikit ja ne ovat tummempisointiset ja aavistuksen tehokkaammat kuin Highway 1/70'-classicin."

Ilmeisesti tossa vanhemmassa Highway-sarjassa ja 70's Classicissa on samat mikit, koska tässä uudemmassa Highwayssa on ainakin järjettömän tehokkaat mikit. Ja ainakin kaulamikki soundaa pirun hyvältä ;) Jousipyssymäisyydestä ei tietoakaan.
henrikarijuhani
14.03.2007 18:19:47 (muokattu 15.03.2007 20:43:02)
Voin suositella lämpimästi 50's Classic Player stratoa. Omassa kitarassani viimeistelyssä ei ollut mitään vikaa. Osat ovat huippuluokka: American Vintage -mikit, jenkki Fender/Gotoh vintagevirittimet ja custom shop-talla. Vintage look, modernit osat. Kaulan medium jumbo -nauhat ja 9,5" radius tekee kaulasta helpposoittoisen. Pelkäsin aluksi miten soft-v sopii omaan käteen, mutta ei se niin paljoa c-kaulasta eronnut. Suurin yllätys kitarassa oli mikkien laatu; sen kyllä kuulee ! :) Myös otelauta oli positiivinen yllätys tarkkuudensa puolesta. Hintaansa nähden upea kitara.
Arbitrator
19.03.2007 23:27:24 (muokattu 19.03.2007 23:31:49)
Mulla on ollut Classic 60's strato, Highway 1 strato, kolme mexico std stratoa ja kaksi std teleä. Näistä tykkäsin itse eniten Highway stratosta, paljolti sen takia että siinä on samanlainen kaula (22 nauhaa, modern "C"-shape) kuin ykkösstratossani ´99 USA standardissa. Myös 60's strato oli ihan asiallinen vehje, tosin siinä oli täällä aiemmin mainittu ongelma, eli kielen lipuminen reunan yli. Itseäni tämä häiritsi sen verran että vaihdoin satulan. Mikit ovat Highway:ssä ja 60's stratossa ihan ok laatua, mutta vaihto USA std mikkeihin paransi heti 60's straton soundia. Tosin silloinkaan se ei yltänyt jenkkistraton tasoon ja siksi myin kitaran. 60's strato on todella hieno kitara, varsinkin sunburstina, mutta mielestäni arkisemman oloinen Highway on soitettavuudeltaan parempi. Uutta Highway 1 (update) mallia kehuttiin Guitarist lehdessä estotta, mm uusien voimakkaiden hot alnico 3 mikkien ansiosta.

Mexico std stratoja en voi kehua. Niitä on hauska modailla mutta en ainakaan itse päässyt koskaan sinuiksi niiden kanssa, std telet olivat mukavampia vaikkei niistäkään mitään unelmakitaraa saa.

Jos itse etsisin budjettistratoa ostaisin Highway 1 straton. Tosin torilta löytyy '97 american std strato hintaan 710 e, joten sen katsoisin ensin.
Dunga
20.03.2007 17:55:51
Nyt olisi sitten tarkoitus hommata classic- strato, vaihtoehtoina 50's CP ja 60's CP.

Mites nuo mikit eroavat?
- 3 American Vintage Strat_ Single-Coil Pickups (50)
- 3 Custom 69 Single-Coil Strat_ Pickups with Grey Bobbins (60)

50's mallissa on ilmeisesti sitten paremmat fender/gotoh virittimet. Kun nuo mikkiasiat saa selvitettyä, tarvitsee enää miettiä ulkonäköasiat.
Ridin´ with the Horst.
msm40
20.03.2007 18:36:14
Mä arvon kanssa noiden Classic Player '50 ja '60 mallien välillä. Minkälainen kaula tossa CP '60:ssä on? Ton '50 mallin kaula kävi meinaan käteen paremmin kuin hyvin, en tykkää yhtään noista moderneista ohuista c-malleista. Jos '50 mallia saisi ruusupuuotelaudalla olisi homma selvä mutta kun ei saa.
All you really need is your imagination... And a Tele...
Chips
20.03.2007 18:48:13
Minkälainen kaula tossa CP '60:ssä on? Ton '50 mallin kaula kävi meinaan käteen paremmin kuin hyvin, en tykkää yhtään noista moderneista ohuista c-malleista.

FDP:n porukka on kuvaillut sitä tuhdiksi C-profiiliksi. Ja radius noissa on eri (50s 9.5", 60s 12").

Torstaina pitäisi saapua!! On tämä odottaminen tuskaa.
Explorer
20.03.2007 18:53:34
Mulla on vuoden verran ollut (vm. 2005) 60's kalsari inca silver -värityksellä. On mielettömän hyvä soitin kaikin puolin, ainoastaan hihnalukot olen siihen vaihtanut ja mihinkään muuhun en aio koskea. Mikkihommat on aina makuasioita mutta mulle tuo kuulostaa juurikin sellaiselta jolta straton kuuluukin kuulostaa. Sähköittäkin se soi, ja runko resonoi kuten hyvän kitaran pitää. Myös virittimet ja talla toimivat niin ettei jää toivomisen varaa. Viimeistely ja yleinen laatu on sitten vielä ihan vimpan päälle.
All men play on 10.
Metalzone
20.03.2007 20:10:01
Mulla on tollanen 'Special edition' mehiko, ja voin sanoo et mulle on sattunu loistava yksilö. Pesee kaverin jenkki fenkut 6-0, tietenkin mikit on mitä on mutta hintalaatu suhde omassa mexicossa on kyllä enemmän kun kohallaan.
Manicci
20.03.2007 22:38:21
Itse joskus testailin 50's classic malleja vähän tarkemmi ja ne tuntuivat olevan todellakin yksilöitä.

Eräässä yksilössä nauhat törröttivät järkyttävästi otelaudan reunoista ulospäin tekemällä käden liu'utuksen otelaudan reunaa pitkin todella tuskaiseksi. Sen lisäksi nauhoissa oli ilmeisesti kaulan lakkaamiseen käytettyä lakkaa sen verran vielä että kielet bendatessa oikein rouhivat sitä niistä pois. Muoviosat olivat tooodella halvan näköisiä, asiansa ne kuitenkin ajoivat. Mikit nyt oli peruskamaa, ite olisin vaihtanut parempiin.

No, tuo kitara nyt oli vain huono yksilö. Kyseisen yksilön vierestä otettu myöskin liikkeen mallikappaleena ollut 50's oli aivan eri maata. Yhtäkään ylempänä mainittua ongelmaa ei siinä esiintynyt, siltikin sama kitara ja sama hinta. Eri väri.

Siinäpä omia kokemuksia.
How blue can you get?
Dunga
21.03.2007 16:07:34
Tietysti mun tuuriani, kävin paikallisesta kysymässä 50's CP:n toimitusaikaa. 4 kuukautta, sättänäh... Hieman jännittää, huomenna tulee tieto 60'sin odotusajasta.
Ridin´ with the Horst.
Chips
21.03.2007 17:50:33
Tietysti mun tuuriani, kävin paikallisesta kysymässä 50's CP:n toimitusaikaa. 4 kuukautta, sättänäh... Hieman jännittää, huomenna tulee tieto 60'sin odotusajasta.

Kokeileppa semmosta kauppaa kun http://www.musikhaus-korn.de/ sieltä minä omani tilasin ja on vielä 60th Anniversary-mallia. Tosin 60s löytyy vaan sunburstina, vai veinköhän viimeisen..
Dunga
21.03.2007 18:07:28
Kokeileppa semmosta kauppaa kun http://www.musikhaus-korn.de/ sieltä minä omani tilasin ja on vielä 60th Anniversary-mallia. Tosin 60s löytyy vaan sunburstina, vai veinköhän viimeisen..

Muuten jees, mutta en mielelläni osta kokeilematta tuon hintaisia kitaroita ja tarvisi ensin saada viper myytyä tai antaa se suoraan vaihdossa.
Ridin´ with the Horst.
Chips
21.03.2007 20:32:52
rfevdfixbhkn paskavittu. UPS:n lähetys viivästyy viikolla kun asun täälä jumalan selän takana
zapateados
21.03.2007 23:23:49 (muokattu 21.03.2007 23:25:28)
Mulla on tollanen 'Special edition' mehiko, ja voin sanoo et mulle on sattunu loistava yksilö. Pesee kaverin jenkki fenkut 6-0, tietenkin mikit on mitä on mutta hintalaatu suhde omassa mexicossa on kyllä enemmän kun kohallaan.

Määrittele 'Special edition'? Siitähän löytyy vakiona Texas Specialit mikkiosastosta. Nykyäänhän tuota special-sarjaa ei ole enää saatavilla, mutta poistin oman yksilöni puoltoista vuotta sitten uutena T-kaupasta.

EDIT: Työnlaatu vaihtelee meksikolaisilla sen verran, et tuota 6-0 väitettä on hankala kommentoida. Kelpo yksilö on aina kelpo yksilö.
Sound of blues and Havanna Club...
Chips
22.03.2007 16:23:39
Tuli se sittenkin tänään. Tuossa se makaa vieressä, huu tää on jännää :)
Dunga
22.03.2007 16:28:48
Tuli se sittenkin tänään. Tuossa se makaa vieressä, huu tää on jännää :)

Pistä kuvia, onkos se nyt se 60th anniversary missä on oikeen timangia lavassa :)
Ridin´ with the Horst.
Chips
22.03.2007 16:30:57
Pistä kuvia, onkos se nyt se 60th anniversary missä on oikeen timangia lavassa :)

Juu 60th logo löytyy. Kuvia saan vasta huomenna tai lauantaina kun käyn hakemassa kameran takaisin.
Chips
24.03.2007 10:11:41 (muokattu 24.03.2007 10:12:18)
Juu 60th logo löytyy. Kuvia saan vasta huomenna tai lauantaina kun käyn hakemassa kameran takaisin.

EDIT: kännykällä otin pari kuvaa

http://img409.imageshack.us/img409/3609/photo0001vt7.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/4659/photo0010mp1.jpg

äh, piti muokata eikä lainata itseäni
terry
24.03.2007 14:27:30
Heitän yhden näkökulman ja kokemuksen tähän. Mulla on noita 60's Classic-sarjalaisia ja niissä ei ole moittimista. Myös jenkkistratoa löytyy, muun muassa tuo oman kuvan 60th Anniversary. Jostain syystä kaikista eniten pidän kuitenkin SRV-stratostani, joka on tehty Japanissa (Soundstore myy). Siinä on kaikki palikat täydellisesti kohdallaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)