IsoDino 08.01.2007 19:59:21 | |
---|
Eli onko tuossa kitarassa tarpeeksi ekaksi sähkökitaraksi? Kertokaa siitä jotain positiivisia puolia ja negatiiviset kanssa. Vahvariksi olen ajatellut Rolandin MicroCubea. Olisiko tuo setti riittävä aloittelijalle? Pysyykö nuo epiphonet hyvin vireessä? Kokemuksia? http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm |
Härski 08.01.2007 21:19:06 | |
---|
Eli onko tuossa kitarassa tarpeeksi ekaksi sähkökitaraksi? Kertokaa siitä jotain positiivisia puolia ja negatiiviset kanssa. Varmasti riittää alkuun, ja myös pidemmällekin. Miinuksia on paha sanoa, koska jos tuo keppi on aloittelijalle menossa, niin se on ihan sama, mitä Gibson-mies sanoo. Kyseessä kuitenkin ihan hyvä kitara. Vahvariksi olen ajatellut Rolandin MicroCubea. Olisiko tuo setti riittävä aloittelijalle? Lyhyesti: Todellakin. Pysyykö nuo epiphonet hyvin vireessä? Kokemuksia? Pysyvät, kunhan ne laittaa kuntoon. Tarkoittaa siis ilman osien vaihtelua sitä, että virittimet kiristetään, jos tarttee ja satulan urat viilataan ja lyijätään, jos tarttee. LP (kuten muutkin kiinteätallaiset kepit) on kuitenkin hardwareltaan niin yksinkertainen ja jämpti peli, etten kantaisi siitä niin paljoa huolta. Kun olet tutustunut soittimeesi kunnolla ja pidempään, havaitset jutut, joita kaipaat. Siihen asti: jos pidät tuosta, niin miksipäs ei. |
IsoDino 09.01.2007 01:07:31 | |
---|
|
Tietysti Pauligin 09.01.2007 01:11:55 (muokattu 09.01.2007 01:13:02) | |
---|
Millainen kielipaketti kannattaisi tuohon Epiphoneen ostaa? http://www.thomann.de/fi/ernie_ball_2223_super_slinky.htm Se on _täysin_ makuasia, mutta ysi-setillä sitä kai kannattaa aloitella ja sitten paksumpaa jos siltä tuntuu. Nuo slinkyt on ihan jees, suomessa samoissa hinnoissa että ei sillä niin väliä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
IsoDino 10.01.2007 20:11:29 | |
---|
Epiphone LP STD Plus HCS (Heritage Cherry Sunburst) tuli sitten ostettua ja suomesta ostin ja sain vielä halvemmalla kuin Thomannilta. Lisäksi mukaan lähti MicroCube ja sekin halvemmalla kuin Thomannilta sekä kaupan päälle kaapeli ja plektroja. Lisäksi saan ensimmäisen vuoden aikana jonkinlaisen huollon tuohon keppiin ilmaiseksi. Hihna ja kitarapussi jäi vielä ostamatta, joku päivä nekin pitäisi hankkia. Telineen onneksi muistin ostaa kans. Ja itse kitarasta en vielä itse paljon osaa sanoa, kun aloittelija olen ja ei ole vertailu kohtaakaan. Kaveri (10-15 v. soitellut enemmän ja vähemmän) testasi ja piti settiä hyvänä, ei ainakaan yhtään haukkunut. Kehui myös mikrocuben soundia ja hyviä efektejä sekä säätöjä muutenkin. Yllättävän paljon noin pienestä vahvarista lähtee möykkää, riittää yllinkyllin kotikäyttöön ja varmaan enempäänkin. |
gorgonoidi 10.01.2007 20:39:24 (muokattu 10.01.2007 20:40:38) | |
---|
Microcube saa jokaisen Mnettikäisen äänen. Ehkä joku pässinpää haluaa olla erilainen ja haukkua sitä, mutta tosiasiassa kyseisessä vahvistimessa ei ole mitään vikaa. Aloittelijalle mainio vahvistin. :) E: Ahaa ostokset onkin jo tehty. No hyvä että cube lähti messiin. |
eewo 10.01.2007 21:13:28 (muokattu 10.01.2007 21:13:40) | |
---|
Kerropa joskus vähän ajan päästä, mitä olet tykkäillyt. On itellä meinaan vähän samanlaista pakettia aikeissa hankkia, vahvariksi vaan cube 30 "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
-Bleeding Gums Murphy |
Dirty Hero 24.02.2007 19:27:14 | |
---|
Varmasti hyvä ekaksi kitaraksi, jotkut ammattilaisetkin vetää epiphonella. Kannattaa kokeilla myös Tokain ALS-sarjaa, itse tykkäsin enemmän siitä, niinkuin omakuvassa näkyy :) |
Thet 25.02.2007 12:52:48 | |
---|
Kerropa joskus vähän ajan päästä, mitä olet tykkäillyt. On itellä meinaan vähän samanlaista pakettia aikeissa hankkia, vahvariksi vaan cube 30 Itellä ollu 30:nen kesästä saakka ja en ole pettynyt. Quidquid latine dictum sit, altum videtur. |
IsoDino 26.02.2007 22:11:59 | |
---|
Olen tykännyt setistäni ja edistystäkin on tapahtunut melkoinen määrä. Sitten kun biisejä alkaa menemään iso liuta ja tekniikkakin on jo hallussa, niin aito gibson lepa lähtee ostoon. =) |
Ronsto 27.02.2007 02:15:50 | |
---|
Olen tykännyt setistäni ja edistystäkin on tapahtunut melkoinen määrä. Sitten kun biisejä alkaa menemään iso liuta ja tekniikkakin on jo hallussa, niin aito gibson lepa lähtee ostoon. =) Hienoa, onnea uuden harrastuksen johdosta! Mystisesti hintahtavat romantikot #2 Steven Seagal |
Demolishion 06.03.2007 12:02:31 (muokattu 06.03.2007 12:06:35) | |
---|
En oo ite ajatellu ekaks skebaks Epiphonee, vaan joku rajumman ESP:n tms. Tuota Microcubea on kyllä kehuttu niin paljon , että semmonen lähtee varmaan mukaan samalla kitaranhaku-keikalla. =) Destruction is the only way out |
tommiot 06.03.2007 13:03:44 | |
---|
En oo ite ajatellu ekaks skebaks Epiphonee, vaan joku rajumman ESP:n tms. Tuota Microcubea on kyllä kehuttu niin paljon , että semmonen lähtee varmaan mukaan samalla kitaranhaku-keikalla. =) Jos Les Paul ei olisi raju, Jeff Hanneman ei olisi aikanaan soittanut sillä. |
IsoDino 07.03.2007 20:44:54 | |
---|
"Lepa" on kitaroiden kuningas =) |
saha 08.03.2007 02:41:35 (muokattu 08.03.2007 02:42:06) | |
---|
En oo ite ajatellu ekaks skebaks Epiphonee, vaan joku rajumman ESP:n tms. Tuota Microcubea on kyllä kehuttu niin paljon , että semmonen lähtee varmaan mukaan samalla kitaranhaku-keikalla. =) Rajuus tulee soittajasta eikä soitettavasta. Oikean jätkän käsissä vaikka natural-viimeistelty telecaster näyttää rajulta. |
Bumbarr 14.03.2007 11:42:31 | |
---|
Kilpikonnat rockkaa! |
Mulla on itsellä ihan samanlainen setti kuin sulla.Eli Epiphonen Les Paul Standard ja Micro Cube.Täytyy sanoo ,että on ihan kiva paketti näin aloittelijalle. Mulla on Värinä toi musta,jota olit näemmä itsekin ensin hankkimassa. Kitaran soiton perusteita tässä nyt opetellaan ja toivottavasti joskus sais jotain järjellistä soitantaa myös siitä irti. "Musta Helmi" toivottaa,Keuruulla nääs kajahtaa!!! Hah hah haa !!! |
FensonGibder 05.04.2007 14:19:44 | |
---|
Tosi hyvä setti aloittelijalle laadullisesti, mutta aika painava ensimmäiseksi kitara. Kannattaa ostaa noihin les paul-skittoihin heti leveemmät hihnat. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
eewo 05.04.2007 16:55:04 (muokattu 05.04.2007 16:55:58) | |
---|
En oo ite ajatellu ekaks skebaks Epiphonee, vaan joku rajumman ESP:n tms. Pakko vaan sanoa tään väliin ihan offtopicina, mutta Lespahan ON raju. Sitähän on näkynyt mm. Metallican, Slayerin ja Dimmu Borgirin soittajien käsissä. Eli mistä tulee tämä harhaluulo, ettei Les Paul voi olla hevikeppi? "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy |
Simo78 11.04.2007 11:03:54 | |
---|
Tosi hyvä setti aloittelijalle laadullisesti, mutta aika painava ensimmäiseksi kitara. Kannattaa ostaa noihin les paul-skittoihin heti leveemmät hihnat. Eikä täydy ainakaan mun mielestä. Koko ikäni oon soittanut ohuella kaupan halvimmalla hihnalla. Oma epi ei ainakaan paina paljoa, hohner painavin ja sen kanssa ohut toimii. Ehkäpä makuasia(?) Noissa paksuissa mitä kokeillut, ollu ongelmana se ettei saa kitaraa riittävän alas, hevimies ei humppakorkeuksilla soita=) |