Aihe: Porcupine Tree
1 2 3 4 523 24 25 26 27106 107 108 109 110
Uncle Tupelo
18.03.2007 21:34:19 (muokattu 18.03.2007 21:36:49)
Taitaapi olla, siis one little indian recordsin -94 julkaisu... Ja vielä kaiken lisäksi loistavan hyvä levy :)
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Ali
18.03.2007 23:44:54

Taitaapi olla, siis one little indian recordsin -94 julkaisu... Ja vielä kaiken lisäksi loistavan hyvä levy :)

Jep. Jo aloitusraita Angel Gets Caught in the Beauty Trap'in takia levy on pakkohankina. Yksi parhaita (No-Man-)biisejä ikinä!
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
HeavyMachinery
19.03.2007 12:35:24

Päivät vähenee - Levy lähenee...

Hitto kun jotenkin vaan odottelee levyä. Ei oikein muista mitä levyä oisi samalla tavalla odotellut Katatonia great cold distancea tuli hieman muttei näin pahasti....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Flow
19.03.2007 12:42:43
Päivät vähenee - Levy lähenee...

Hitto kun jotenkin vaan odottelee levyä. Ei oikein muista mitä levyä oisi samalla tavalla odotellut Katatonia great cold distancea tuli hieman muttei näin pahasti....

Kyllähän tuo odotus alkaa jo koskea. Sama fiilis on kun deadwingia odotellessa. Hyvää tulee se on ainakin varmaa...
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
Kärpäsruoska
23.03.2007 14:16:05
Jaa, huomasinpa äsken Levykauppa Äxän kauppaavan Fear of a Blank Planetia ennakkoon, myös CD+DVD-versiota, joka on pelkkää CD:tä kaksi euroa kalliimpi. Hyvä, ettei tuota ole Roadrunnerin tavallisen politiikan mukaisesti päätetty julkaista vasta joskus myöhemmin. Voisinkin toista kertaa elämässäni tilata levyn ennakkoon.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Ali
23.03.2007 14:41:56

Jaa, huomasinpa äsken Levykauppa Äxän kauppaavan Fear of a Blank Planetia ennakkoon, myös CD+DVD-versiota, joka on pelkkää CD:tä kaksi euroa kalliimpi. Hyvä, ettei tuota ole Roadrunnerin tavallisen politiikan mukaisesti päätetty julkaista vasta joskus myöhemmin. Voisinkin toista kertaa elämässäni tilata levyn ennakkoon.

Jep. Kyseessähän tulee olemaan mitä luultavimmin CD+DVD-V-versio, DVD-A julkaistaneen sitten myöhemmin. Mielummin olisin kyllä ottanut CD+DVD-A-version suorilta, sillä nyt tuo DVD-V jää täysin turhaksi.
Levylista
Strutsi
23.03.2007 18:33:53 (muokattu 23.03.2007 18:35:22)
Jep. Kyseessähän tulee olemaan mitä luultavimmin CD+DVD-V-versio, DVD-A julkaistaneen sitten myöhemmin. Mielummin olisin kyllä ottanut CD+DVD-A-version suorilta, sillä nyt tuo DVD-V jää täysin turhaksi.

"The DVD will not feature footage but a (very good) 5.1 mix of the album as well as a 24 bits high resolution stereo mix. No seperate photo menu but there's a start menu page and each different track shows different artwork while playing.

5.1 surround sound DVDA"

Olet väärässä.
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
bedlam
23.03.2007 19:05:00

"The DVD will not feature footage but a (very good) 5.1 mix of the album as well as a 24 bits high resolution stereo mix. No seperate photo menu but there's a start menu page and each different track shows different artwork while playing.

5.1 surround sound DVDA"

Olet väärässä.

Toi onkin hiton hyvä juttu. Olen itse nimittäin pähkäillyt tässä ostaako Deadwingista ensin dvd- vai cd-versio. Dvd-miksausta voi kuunnella stereoilla, muttei korvalapuilla. Kumpikin samassa paketissa on mainio ratkaisu.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Borlag
23.03.2007 20:41:06 (muokattu 23.03.2007 23:24:22)

Dodiin, ennakkotilaus laitettu newburycomicsilta

27,45$ (eli 20,60€) CD/DVD versiosta nimikirjoituksineen :D

http://www.newburycomics.com/rel/v2 … home.php?storenr=103&deptnr=464

edittiä: oho, se onkin sitten loppuunmyyty nyt, tavallista CD versiota nimmareilla saa vielä
Ali
24.03.2007 00:04:41

Dodiin, ennakkotilaus laitettu newburycomicsilta

27,45$ (eli 20,60€) CD/DVD versiosta nimikirjoituksineen :D

http://www.newburycomics.com/rel/v2 … home.php?storenr=103&deptnr=464

edittiä: oho, se onkin sitten loppuunmyyty nyt, tavallista CD versiota nimmareilla saa vielä

Äääh. Itse ostan Äxästä. Nimmarit ovat mielestäni vähän turhia, jos niitä ei itse ole levyyn hakenut esim. keikalta.
Levylista
bedlam
24.03.2007 00:08:50 (muokattu 24.03.2007 00:11:19)

The special edition has both stereo and DTS 5.1 versions of the album, and comes in an exclusive deluxe package featuring a 40 page booklet. Eli mistään DVD-A:sta ei ole puhetta.

Siis mitä eroa sitten on dvd:llä ja dvd-a:lla? Kun kerran 5.1-miksaus levystä kerran löytyy, niin ei kai sillä sitten ole väliä kutsuuko sitä dvd:ksi vai dvd-a:ksi? Vai mitä en nyt ymmärrä?
Borlag
24.03.2007 00:20:22 (muokattu 24.03.2007 00:23:23)

edittiä: alempana parempi ja tarkempi kuvaus
Ali
24.03.2007 00:22:17 (muokattu 24.03.2007 00:30:31)

Siis mitä eroa sitten on dvd:llä ja dvd-a:lla, kun kerran 5.1-miksaus levystä kerran löytyy, ei kai sillä sitten ole väliä kutsuuko sitä dvd:ksi vai dvd-a:ksi? Vai mitä en nyt ymmärrä?

DVD-V(ideo):llä ääni on DTS-pakattu eli lähestulkoon jokainen DVD-soitin pystyy soittamaan. DVD-A(udio)-raita on taas pakkaamatonta (MLP), suurempi resoluutioista ja suuremmalla näytteenottotaajuudella, kuin esim. DTS tai Dolby Digital. DVD-A-levyt vaativat DVD-A-soittimen, mutta sisältävät lähes poikkeuksetta myös DTS-ääniraidan, joten normaalilla soittimellakin pystyy nauttimaan monikanavaäänestä. Itse en mikään guru ole, mutta tässä linkki aiheesta: http://www.porcupinetreeforum.co.uk … gi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1148217295

Wikipediassa (englanninkielinen) on myös hyvin tietoa: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-A
Levylista
Borlag
24.03.2007 00:26:12

Äääh. Itse ostan Äxästä. Nimmarit ovat mielestäni vähän turhia, jos niitä ei itse ole levyyn hakenut esim. keikalta.

Kieltämättä, ei se sama ole jos ei itse niitä siihen ole saanut ja siten bändiä tavannut.
Ali
24.03.2007 00:58:54

www.porcupinetree.com:

Fear of a Blank Planet pre-ordering
03-23-2007

Please note that Fear of a Blank Planet will *not* be available to order from the band directly, at least not until after the release date. What we need you to do this time is buy the album from regular retail outlets, and from within your own country (so if you're in Europe please order it from your local store, rather than from the US for example).

The album is being released in 2 different forms; the first is a regular crystal case edition with a 12 page booklet. The second is a deluxe 2 disc set, which contains the stereo CD, and a full 5.1 surround sound mix of the album on DVDV (which also includes 24 bit high resolution stereo). Both discs are housed inside miniature card LP sleeves, and come in a box with a 40 page book of Lasse Hoile images. Both Roadrunner in Europe, and Atlantic in the USA have pressed a limited number of these special editions. They differ slightly in that the US edition has 2 separate single card sleeves for the discs, while the Roadrunner edition has both discs housed in a single gatefold card sleeve.

It's possible for US customers to pre-order both editions of the album from Newbury Comics with a signed booklet.

The European edition is released on 16th April, the US edition on 24th April.

"Mitä minä sanoin" ;)
Levylista
bedlam
24.03.2007 01:04:32

DVD-V(ideo):llä ääni on DTS-pakattu eli lähestulkoon jokainen DVD-soitin pystyy soittamaan. DVD-A(udio)-raita on taas pakkaamatonta (MLP), suurempi resoluutioista ja suuremmalla näytteenottotaajuudella, kuin esim. DTS tai Dolby Digital. DVD-A-levyt vaativat DVD-A-soittimen, mutta sisältävät lähes poikkeuksetta myös DTS-ääniraidan, joten normaalilla soittimellakin pystyy nauttimaan monikanavaäänestä.

Okei, tänks. Van veikkaan, ettei mun korvat ainakaan moisia eroja laadussa huomaa, eikös tuo DTS-versio kuitenkin cd-tasoa vastaa.
Strutsi
24.03.2007 08:47:53
"Mitä minä sanoin" ;)

No voi perse. Pitäsköhän mainita x:n hepuille etteivät kuseta enempää ihmisiä?
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
OTT
24.03.2007 11:46:16
Olen hurahtanut oiken kunnolla PT:hen tässä viimeaikoina. Tällä viikolla tarttui levykaupoista mukaan aika mukava kasa bändin vanhempaa tuotantoa (The Sky Moves Sideways, Metanoia, Voyage 34, Signify ja Coma Divine). Ihan mukavaa musiikkia, vaikka The Sky Moves Sidewaysia lukuunottamatta ei olekaan ihan täysin uponnut.

Onko nuo bändin pari ensimmäistä levyä, eli siis Up the Downstair ja On the Sunday of Life, ostamisen arvoisia? Sinänsä turha kysymys, kun ne tulee kuitenkin hankittua, mutta haluaisin kuulla mielipiteitä ja kuvailuja levyjen tyyleistä.

Onko Lightbulb Sun ja Recordings uusinta-julkaisusta kuulunut mitään? Muuten noita taitaa olla aika vaikea saada, varsinkin kun en kauheasti viitsisi maksaa.

Mites onko Stars Die ostamisen arvoinen?
Borlag
24.03.2007 11:52:30

Olen hurahtanut oiken kunnolla PT:hen tässä viimeaikoina. Tällä viikolla tarttui levykaupoista mukaan aika mukava kasa bändin vanhempaa tuotantoa (The Sky Moves Sideways, Metanoia, Voyage 34, Signify ja Coma Divine). Ihan mukavaa musiikkia, vaikka The Sky Moves Sidewaysia lukuunottamatta ei olekaan ihan täysin uponnut.

Onko nuo bändin pari ensimmäistä levyä, eli siis Up the Downstair ja On the Sunday of Life, ostamisen arvoisia? Sinänsä turha kysymys, kun ne tulee kuitenkin hankittua, mutta haluaisin kuulla mielipiteitä ja kuvailuja levyjen tyyleistä.

Onko Lightbulb Sun ja Recordings uusinta-julkaisusta kuulunut mitään? Muuten noita taitaa olla aika vaikea saada, varsinkin kun en kauheasti viitsisi maksaa.

Mites onko Stars Die ostamisen arvoinen?

Periaatteessa mitä vanhempaan materiaaliin PT:n kanssa menee, sitä enemmän noita psykedelisiä elementtejä on mukana, ja sitä vähemmän suoraviivaista poppiskamaa tai metalli elementtejä. Up The Downstair on aika lailla samanlaista kuin esimerkiksi The Sky Moves Sideways, Up The Downstair taas hieman oudompi levy eikä välttämättä ole ihan kaikille mieleen.

Stars Die kokoelmalla on muutama kokonaan ennenjulkaisematon biisi, pari sinkkulohkaisua jota ei muilta levyiltä löydä, sekä yksi remixattu biisi joka sekin ihan kiva versio. Noin niinkuin periaatteessa suosittelisin ostamaan nuo muut ensin ja vasta sitten tämän kun kuitenkin suurin osa paketista löytyy muilta levyiltä. Hyvä kokoelma kuitenkin joka kattaa niin alkuvuodetkin kuin vähän myöhemmätkin. Ihan uusinta materiaalia ei sieltä kyllä löydä. Niin juu, ja suosittelen hankkimaan sen 2CD Snapper version mieluummin kuin niitä 1CD versioita. Samat sanat oikeastaan kaikista levyistä joista Snapper tehnyt uusinta julkaisut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)