Kitarasankari 23.03.2007 17:52:59 | |
---|
Ei todellakaan ole yhdentekevää, mikä nuppi päätteen virkaa ajaa. Vahvistimen soundi ei muodostu pelkässä etuasteessa, vaan päätekin on mukana ihan 50/50. Bossia voi myös käyttää efektilenkissä ottamalla sieltä pelkät efektit, ja käyttämällä edelleen Laneyn omaa etuastetta ja päätettä. Näin tietääkseni Opethin jampatkin tekevät. juuri tuosta fuun kirjoituksesta sain sellaisen käsityksen että opethin poijjaat ottaa juurikin ne säröt tuosta bossista asiasta itse sen enempää tietämättä. kyllähän se päätekin siihen soundiin vaikuttaa mutta hevissä kuitenkin säröosasto painottuu enemmän sille etuasteelle ja päätteen soundi ei ole niin olennaisessa osassa..rokissa sun muussa sitten eri juttu jossa sitä päättärisäröä halutaan.. Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
kimurantti1 23.03.2007 17:55:39 | |
---|
kyllähän se päätekin siihen soundiin vaikuttaa mutta hevissä kuitenkin säröosasto painottuu enemmän sille etuasteelle ja päätteen soundi ei ole niin olennaisessa osassa..rokissa sun muussa sitten eri juttu jossa sitä päättärisäröä halutaan.. Mutta eihän soundi ole sama asia kuin särönmuodostus. Pääte vaikuttaa edelleen 50/50 soundiin, vaikkei päätteestä kaivettaisikaan säröä. |
LesPaul70 23.03.2007 18:09:29 | |
---|
GH100Ti:stä ei ole kokemusta, mutta epäilen vahvasti ettei yksikanavainen voita säröissä VH100R:ää Ei mullakaan ensi käden kokemusta GH100TI:stä, mutta eikös siinä kuitenkin ole yksi etuasteputki enemmän kuin VH100R:ssä? Eli ainakin (putki)säröä siitä pitäisi irrota jopa enemmän. Särön laatu sitten on juttu erikseen. Toisen käden tietoa GH100TI:stä kyllä on, kaveripiiristä nimittäin löytyy yksi ko. laitteella soitellut, ja hänen mielestään GH100TI:n särö oli lähinnä surinaa. Tosin ko. hemmo on enemmän rock-mies kuin hevitukka eli ei kuulunut vahvarin varsinaiseen kohdekäyttäjäryhmään. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
Stalkah 23.03.2007 22:03:13 | |
---|
itsekin ajattelin tuota laneyn nuppia ehkä hommata, en vaan oo varma että minkäsorttista. Trankkua varmaan sihtailin ku ei niin paljoa sitä ylimäärästä rahaa ole että tuota VH100R ruvetaan ostelemaan, joskus hamassa tulevaisuudessa sitten, eli minkähanlainen tuo LX120 nuppi on? ihan kivasti siinä noita efektejä olisi, chorusit, delayt ja muut, mutta onko kenelläkään kokemusta esim. rätinäpuolesta? onko kenelläkään yleensäkään kokemusta?? Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia. |
No ainakin Opethin Lamentations dvd:llä särösaundit ovat mielestäni erittäin julmat ja kunnianhimoiset. Käsittääkseni pojat käyttävät kumpikin tuota GH100L:ää ja ajavat siihen Bossin GT8:aa. Eli kyllä mielestäni puhtaasti heviin sopii jos ottaa ne säröt muualta kuin tuosta nupista, ellet sitten juuri sitä tarkoittanut.......... no tätähän minä. vaikka hevisoundeista en kauhesti mitään tiedäkään.. joku tossa postas, että todella terve perussoundi jonka päälle on hyvä ryhtyä rakentelemaan kaikenlaista. tästä olen 100% samaa mieltä I am the Horsemaster |
kimurantti1 23.03.2007 23:38:18 (muokattu 24.03.2007 00:00:56) | |
---|
Trankkua varmaan sihtailin ku ei niin paljoa sitä ylimäärästä rahaa ole että tuota VH100R ruvetaan ostelemaan, joskus hamassa tulevaisuudessa sitten, eli minkähanlainen tuo LX120 nuppi on? Mä en ole LX120:stä kokeillut, mutta voin melkoisella varmuudella veikata, ettei ole samalta planeetalta VH100R:n kanssa... |
Wezzer 24.03.2007 00:38:08 | |
---|
No ainakin Opethin Lamentations dvd:llä särösaundit ovat mielestäni erittäin julmat ja kunnianhimoiset. Käsittääkseni pojat käyttävät kumpikin tuota GH100L:ää ja ajavat siihen Bossin GT8:aa. Eli kyllä mielestäni puhtaasti heviin sopii jos ottaa ne säröt muualta kuin tuosta nupista, ellet sitten juuri sitä tarkoittanut.......... Mulla on jo olemassa putkimarsu, josta saan tasokkaat cleanit, mutta en kunnon metallisäröä. Tämä säröpurkkien kanssa leikkiminen alkaa käymään hermon päälle ja ajattelin hommata ihan vahvistimen, josta se erinomainen hevisärö lähtee itsestään. Sun mielestä siis Laney ei ole tähän soveltuva? Se on huvittava huomata tää mielipiteiden kaksijakoisuus, joka vallitsee Laneyn nuppien suhteen joka paikassa. Toisten mukaan niistä lähtee niin hyvä metallisärö kuin ikinä on mahdollista, ja toisten mielestä taas hevisoundeja ei saa lainkaan irti :D Semmoosta... www.ankkuriklubi.com |
kimurantti1 24.03.2007 00:56:27 (muokattu 24.03.2007 00:58:21) | |
---|
Se on huvittava huomata tää mielipiteiden kaksijakoisuus, joka vallitsee Laneyn nuppien suhteen joka paikassa. Mielipiteiden kaksijakoisuus pätee kyllä aivan kaikkeen. Lanikkaan, Mesaan, mansikkapirtelöön, punapäihin... :-) |
Dropped C 24.03.2007 02:46:40 | |
---|
Tämä säröpurkkien kanssa leikkiminen alkaa käymään hermon päälle ja ajattelin hommata ihan vahvistimen, josta se erinomainen hevisärö lähtee itsestään. Sun mielestä siis Laney ei ole tähän soveltuva? Laney VH100R on enemmän kuin sopiva tähän, jos siis ei haeta mitään sirkkelisoundia. Noista muista Lanikoista en vieläkään tiedä mitään. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
masterhat 24.03.2007 08:13:30 (muokattu 24.03.2007 08:14:15) | |
---|
Mulla on jo olemassa putkimarsu, josta saan tasokkaat cleanit, mutta en kunnon metallisäröä. Tämä säröpurkkien kanssa leikkiminen alkaa käymään hermon päälle ja ajattelin hommata ihan vahvistimen, josta se erinomainen hevisärö lähtee itsestään. Sun mielestä siis Laney ei ole tähän soveltuva? Se on huvittava huomata tää mielipiteiden kaksijakoisuus, joka vallitsee Laneyn nuppien suhteen joka paikassa. Toisten mukaan niistä lähtee niin hyvä metallisärö kuin ikinä on mahdollista, ja toisten mielestä taas hevisoundeja ei saa lainkaan irti :D Varmaankin sit tuo VH100R. Oikeesti nää on niin maku juttuja, että kuka kokee minkäkin hyvänä "metallisärönä". Testaamisestakaan ei kauheesti kostu, kun yleensä melko hissukseen pitää soitella, ellei musa liikkeessä satu olemaan erikseen tilavaa testikoppia. Ja itselläni ainakin kestää melko kauan aina soundien ruuvaillu, vaikka tietyti lyhyellä tunnin mittaisella testillä saa hyvin osviittaa mistä on kyse.. Niin, puhtaasti "metallinupiksi" en GH50 tai 100L:ää ostaisi, mikäli pedaaleista halutaan eroon.. I am the Horsemaster |
Jay-Kay 24.03.2007 12:13:50 (muokattu 24.03.2007 12:14:18) | |
---|
Itse olen alkanut suunnitelemaan VH100R:n vaihtamista "pienempään" GH50L:n. Pidän kyllä molempien saundista erittäinkin paljon. Harkinnan alla kuitenkin hommat vielä on. Molempia ei ole varaa omistaa.. Missä Oikeus? Missä Vääryys? |
kimurantti1 24.03.2007 12:43:11 | |
---|
Itse olen alkanut suunnitelemaan VH100R:n vaihtamista "pienempään" GH50L:n. Et ole miettinyt tunkea seuraavassa putkienvaihdossa päätteeseen vain kahta putkea? Meinaan vaan, että jos 100w -> 50w on se mitä tavoittelet, sen saa toteutettua helpomminkin kuin vaihtamalla vahvistinta. Mua itseäni on nimittäin sadan watin teho alkanut vähän mietityttämään. VH100R on yksinkertaisesti niin kovaääninen vehje, ettei sitä pahemmin tule treeneissä tahi keikalla luukutettua. Ajattelin suraavassa putkien vaihdossa kokeilla tehojen puolitusta, josko pääte aukeaisi vähän aikaisemmin. Mietityttää vaan, että onko 100w -> 50w niin mitättömän pieni muutos, että se missään kuuluu. Joka tapauksessa aion kokeilla, kun ei tuosta VH100R:n soundista huvittaisi luopua... |
tommi_899 24.03.2007 15:21:11 | |
---|
Et ole miettinyt tunkea seuraavassa putkienvaihdossa päätteeseen vain kahta putkea? Meinaan vaan, että jos 100w -> 50w on se mitä tavoittelet, sen saa toteutettua helpomminkin kuin vaihtamalla vahvistinta. Mua itseäni on nimittäin sadan watin teho alkanut vähän mietityttämään. VH100R on yksinkertaisesti niin kovaääninen vehje, ettei sitä pahemmin tule treeneissä tahi keikalla luukutettua. Ajattelin suraavassa putkien vaihdossa kokeilla tehojen puolitusta, josko pääte aukeaisi vähän aikaisemmin. Mietityttää vaan, että onko 100w -> 50w niin mitättömän pieni muutos, että se missään kuuluu. Joka tapauksessa aion kokeilla, kun ei tuosta VH100R:n soundista huvittaisi luopua... Itsellä on tuo puolitettuna noin, kyllähän se vähän vaikuttaa, muuttaa hieman soundin väriä ja volumea saa käännettyä muutaman pykälän enemmän jolloin pääte aukeaa paremmin. |
tuluppa 24.03.2007 15:27:49 (muokattu 24.03.2007 15:28:19) | |
---|
Mietityttää vaan, että onko 100w -> 50w niin mitättömän pieni muutos, että se missään kuuluu. Eipä tuo käytännössä vaikuta kuin kukkaroon, kun pääteputkikulut puolittuu. Ja soundiin, mutta ei munsta kylläkään mitenkään kuuluvasti volyymiin. Ainakaan 2203:n kanssa :) |
kimurantti1 24.03.2007 15:33:05 (muokattu 24.03.2007 15:40:07) | |
---|
Itsellä on tuo puolitettuna noin, kyllähän se vähän vaikuttaa, muuttaa hieman soundin väriä ja volumea saa käännettyä muutaman pykälän enemmän jolloin pääte aukeaa paremmin. Miten soundi muuttuu? Muuttuuko tummemmaksi vai kirkkaammaksi? VH100R:n soundihan on alunperinkin aika tumma, jos muuttuu vielä tummemmaksi, meneeköhän soundi tukkoon? Jos se kerran vaikuttaa niin että, volumea saa käännettyä muutaman pykälän enemmän, niin se voisi passata mulle. Ei kuitenkaan ole kallis kokeilu, joten tuskin siitä haittaakaan on. E: Jos jollain on kokemuksia eri pääteputkista VH100R:n kanssa, niin laittakaa tähän vaan. Ei ole vaihto ihan vielä edessä, mutta tulevaisuutta silmällä pitäen. Mieluiten vertailua alkuperäisten TAD:n putkien kanssa, niin saadaan vertailulle jonkinlainen pohja. |
masterhat 24.03.2007 21:58:51 | |
---|
itse puolitin gh100L:n. olisin ostanut aikoinaan 50L:n, mut silloin ei ollu saatavilla. helpommim saa ruvelle, tässä huomioni. VH100R puolituksesta en osaa sanoa I am the Horsemaster |
Antti1 24.03.2007 22:21:41 | |
---|
Läiskikääs tähän nyt ajatuksia: mä soitan pääasiassa metallia bänditouhuissani, mutta rokki pitäisi taipua ja hyvät puhtaat on oltava. Osan soundeista saan poimittua H&K:n Tubemanista, sekä Bad Monkeysta. En tarvitse mitään älyttömän laajaa palettia eri sointeihin livehommissa, sellainen perussoundi riittää puhtailla, mutta särö pitää olla kunnollinen, mahdollisimman dynaaminen ja sillai geneerisen kuuloinen semi-ahtojuntta (liekö tuollaista tosin olemassakaan). Kuulostaisiko tuo GH50L:ltä, tai VH100r:ltä? Molempia olen kokeillut, muttei oo jäänyt kyllä mitään kovin pysyvää mielikuvaa laitoksista. GH50L on ehkä vähän rokimpi ja löysempi, yläpäätä enemmän. VH100r lienee aika paljon tiukempi, vähän tummempi ja potkua löytyy reilusti enempi? Sanotaan nyt vielä, että tällä hetkellä alla on pääasiallisesti tuo ENGL Screamer ja sen yläkireys ärsyttää toisinaan vähän liikaa. Muutoin soundissa ei ole vikaa, eli varsinaisesti rankempaa sävyä ei ole tarkoitus hakea. Löysä plörinä ei myöskään tule kyseeseen, pitää pysyä mukana tiukoissa dempeissa ja nopeissa rytmeissä. Mikä on mielestänne oikea välisumma täysikuntoisten laitteiden välillä, jos vaihtarina on Screamer ja jompikumpi noista edellämainituista? Entäpä, jos oletetaan nyt VH100r:n ottaneen vähän osumaa ja siitä on aiheutunut pienenpieni rakenteellinen vamma ja kosmeettinen haitta? Menisikö päittäin vaihdossa, jos muuta vikaa ei ole? |
sonata 25.03.2007 12:54:45 | |
---|
Itteä kiinnostaa tuo VH100R koska se kuulostaa erittäin monipuoliselta. Itsellä tällä hetkellä tosin Englin Fireball ja kesällä se olisi sitten tarkoitus vaihtaa tuohon laneyn VH100R -vaffariin :) moro |
Jay-Kay 25.03.2007 13:37:37 | |
---|
Et ole miettinyt tunkea seuraavassa putkienvaihdossa päätteeseen vain kahta putkea? Meinaan vaan, että jos 100w -> 50w on se mitä tavoittelet, sen saa toteutettua helpomminkin kuin vaihtamalla vahvistinta. Tuotakin olen kyllä harkinnut, mutta tykästyin kovasti GH:hon kun sitä kokeilin. Kunnon A/B-testi pitäisi päästä tekemään, niin selviäisi oliko ero jossain muuaalla sitten kuin vahvistimessa. Mene ja tiedä... Missä Oikeus? Missä Vääryys? |
Wezzer 25.03.2007 16:36:20 | |
---|
Eilen tuli taas keikalla ährättyä noiden särö- ja efektivekottimien kanssa ja olo on niiden suhteen entistäkin kypsempi... Eli tästä ketjusta olen nyt saanut sen kuvan, että VH100R olisi GH-sarjalaisia soveltuvampi metalliin säröosastonsa puolesta? Ja särö mahdollisesti jopa riittää ilman erillisiä boostailijoita, muuhun kuin kaikkein äärimmäisimpään sirkkelöintiin? Onko jollain vielä eriäviä mielipiteitä aiheesta? Semmoosta... www.ankkuriklubi.com |