Aihe: Ei aina Ibanez RG, miten ois EDR, S, SA tai SZ?
1 2 3 4 5
maggot
23.03.2007 12:11:24
Kun mennään vuotta 2007,niin päteekö tuo nyt Kiinaan?Eli kun Ibani seriali alkaa S:llä
niin se on Samickin valmistetta?

Ibanezin halvimmat mallit tehdään tätä nykyä Indonesiassa. Joitakin välimalleja tehtiin ainakin viime vuonna Koreassa vielä, ainakin RGT42DX, H.R.Giger mallit ja kaiketi jotkut S sarjalaiset. RG prestiget on Japanissa tehtyjä.

Joku saa tarkentaa mutta näin ainakin yleisesti ottaen. Kiinassa ei Ibanezeja käsittääkseni tehdä. Ensin Korea nyt Indonesia joten ties mikä on valmistusmaa noiden halvimpien mallien osalta tulevaisuudessa.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Mäci
23.03.2007 12:24:33
Kiinassa ei Ibanezeja käsittääkseni tehdä.

Kyllä mun ARC:ssä lukee made in china.
Kaukana väijyy ystäviä.
Jouni Antero
23.03.2007 12:35:18
Eikös se halpa F-aukkoisten koko sarja ole kinuskien tekemä?
päänahka
23.03.2007 12:40:28 (muokattu 23.03.2007 12:42:03)
Takaisin asiaan. SZ520 on ainakin hieno, ja tummasoundi pääsi yllättämään ainakin meikäläisen kun ekaa kertaa kitaralla omien kamojen läpi soittelin. Vakio tallamikki tuntui menevän hieman tukkoonkin matalista äänistä, joten iskin tallaan Seymour Duncanin Vintage '59:sin ja selkeämmäksi sointi muuttui. Kaulumikki toimii ainakin mun kamojen läpi loistavasti.

Itse hankin myös viime vuonna SZ520:n, ja on se ainakin meikäläiselle aivan loistava kepukka. Mikit vaihdoin itsekin heti alkuun, pistin Jazz/JB-setin. Mietityttää miksi Ibanezilla ei ole laitettu kitaraan tasonsa mukaisia mikkejä, mutta käyhän se näinkin. Soundi on tumma mutta ei tunkkainen, ja sustainia löytyy ihan kivasti.

Kaulasta pidän kovasti, sopii rokin veivamiseen ja kaikkeen blueshäröilyyn. Kyllä tuntuma on aivan eri kun RG:llä soittaa, sitä en osaa sanoa kumpi on parempi. RG heviin, SZ kaikkeen muuhun:)

Riippuu varmaan siitä mitä hevillä käsitetään. Tilutteluun SZ ei ole omiaan, mutta raskaaseen riffittelyyn sitäkin parempi. Tukeva kaula ja tukeva soundi tukevat tukevia riffejä. Olipa hienosti sanottu. En kyllä itse heviä väännä, mutta välillä melko raskasta menoa kuitenkin.

Hyvä kitara ja rahalle vastinetta. Toki 22 nauhaa loppuu joskus ajoittain kesken, muta keneltä ei loppuisi, kun on eka veivannut 10 vuotta 24-nauhaisen kanssa.. ja tosi hieno tuo on, lukuun ottamatta typerää otelautaa. Onhan tuo "sydänkäyrä" jollain tapaa ihan hauska idis, mutta hienompi tuo kitara olisi ilman sitä

Heh, mä soitin 10 vuotta 24-nauhaisella ennen tätä, mutta enpä mä tuolla 15:n yläpuolella juuri koskaan ennenkään viihtynyt. Sydänkäyrä-inlay löytyy niistä flame maple -kannellisista, kun taas quilted-versioissa on se liekkikuvio 12. nauhalla. Mun mielestä se on ihan hieno, jotkut vieroksuvat sitäkin.

Harkitsin pitkään SZ:tan hankkimista. Siinä kuitenkin ahdistaa todella pienet nauhat. Ne myös kuluvat todella nopeasti, kuten täälläkin taannoin joku voivotteli. Jos sen kanssa pystyy elämään niin varmasti loistokeppi hintaisekseen.

Onhan nuo varmaan jumbojen jälkeen todella pienet, mutta pitääkö sen aina jumboa ollakaan? Tosiaan tämä ei mikään tilutikku ole, joten mediumit on ihan hyvät.
Up and down, that's how energy stays alive.
maggot
23.03.2007 12:55:58
Kyllä mun ARC:ssä lukee made in china.

Ok, no sitten niitä tehdään sielläkin. Vielä sen verran aiheeseen liittyen että näyttää trendi olevan sen suuntainen että nykypäivänä Koreakin alkaa olla liian hinnakas maa tuottaa noita halvemman pään soittimia.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
masterhat
23.03.2007 13:01:25
Heh, mä soitin 10 vuotta 24-nauhaisella ennen tätä, mutta enpä mä tuolla 15:n yläpuolella juuri koskaan ennenkään viihtynyt.

no harvemmin juu. joskus sitä haluaa kikkailla oktaaveilla oikein kunnolla, niin silloin joutuu ylimmän äänen painamaan mikin kuorta vasten:)

minkälaisia vireitä ja kielisettejä porukka käyttää SZ520:ssä?
I am the Horsemaster
päänahka
23.03.2007 13:04:25
minkälaisia vireitä ja kielisettejä porukka käyttää SZ520:ssä?

Drop-C#, tällä hetkellä Rotosound 12-setti, alimpana kielenä 58. Intonaation kanssa on joutunut vähän tekemään kompromissejä.
Up and down, that's how energy stays alive.
Lancelot
23.03.2007 16:55:59
minkälaisia vireitä ja kielisettejä porukka käyttää SZ520:ssä

Tällä hetkellä 10-52 Eb- tai D-vireessä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)