Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 543 44 45 46 47121 122 123 124 125
FensonGibder
23.03.2007 11:30:35
Tapahtui Järvenpäässä eräässä Fendereitä edustavassa kaupassa:

Menin kokeilemaan Meksikon Fenderiä ihan huvikseni ja erehdyin kysymään että paljonko se floikallinen malli maksaa. Tähän myyjä totesi että miksi sellaisen haluat kun se kielen lyttääminen lukolla tuhoaa kielen omainaissoundin ja vaikuttaa sustainiin kokonaan jolloin se ei soi enää kunnolla.

Tuli vaan mieleen että voihan se näinkin olla mutta eikös floikat hankita jotain muuta tarkoitusta varten, nimimerkillä kotona 3 floikatonta kitaraa... Ehkä olisi ollut helpompi tsekata tai arvioida se hinta ja tilata jos olisi ollut sopiva. Rahaahan kauppa siitä olisi saanut koska olisin sen silloin ottanut (tai sit olisi jäänyt turhan kallis luuttu tilaamatta jolloin ei olisi tullut kaupalle kulujakaan...)

Eli mielestäni asiakkaan tarpeen kyseenalaistaminen on kaikkein hölmöintä mitä myyjä voi tehdä.

Aivan identtinen tilanne Hgin F:ssä floikallisesta Fenkusta puheen ollen: "Kitara menee pilalle."
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Kyrie Eleison
23.03.2007 15:41:38
Jyväskylästä noin kymmenen vuoden takaa, liikkeen nimeä en enää muista. Haaveilin silloin Technicsin "tonnisista", jotka maksoivat noin kymmenisen tuhatta markkaa (ovh). Olin alle parikymppinen ja mukanani oli ammattimuusikko (haitaristi) miesystäväni, joka tekee yhä keikkaa. Astuimme liikkeeseen ja kysyimme mallia. Se tuotiin meille ja myyjä alkoi keskustella mieheni kanssa.

Myyjä; Tässä olisi juu kunnon peli...
Mieheni; Mitäs nää maksaa?
Myyjä; Nooh, eiköhän hinnasta päästä sopimukseen, jos ostoaikeissa olette.
Mieheni; No eihän tässä voi oikein ostamassa olla, jos ei tuotteen hintaakaan voi tietää..
Myyjä; No, mitäs olisitte valmiita maksamaan (?????).
Mieheni; Mitäs väliä sillä nyt on, totta kai minulla on oikeus sen hinta tietää ennen ostopäätöstä.
Myyjä; No paljolla teille on muualla tarjottu, annan siitä viisisataa markkaa halvemmalla.
Mieheni (purskahti nauruun); Juu, antaa olla. Eihän tämä ole kauppa eikä mikään, kun ei tuotteiden hinnoistakaan puhuta selvää suomen kieltä.

Myyjä noin tunnin kestäneen väittelyn jälkeen löi nyrkin pöytään ja totesi; Jos nyt otatte mukaan, niin viidellä tonnilla lähtee. Jos joku myy halvemmalla, niin saatte rahat takaisin. Jäi ostamatta. Taisi olla ainoa, näytekappale.
Kunhan kulutan aikaa..
Numb
23.03.2007 15:44:16

Öh... Kymppitonnin laitteen olisitte viidellä tonnilla saaneet, mutta ette ottaneet...?
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Dunga
23.03.2007 15:47:21 (muokattu 23.03.2007 15:48:41)
Myyjä; No paljolla teille on muualla tarjottu, annan siitä viisisataa markkaa halvemmalla.

Mielestäni tämä oli vallan hyvä tarjous ja hyvä kaupankäyntialoite myyjältä. Ei varmasti olisi vaikeaa ottaa muiden kauppiaden/kauppojen hinnoista selvää ja tulla hakemaan laite halvemmalla. Ja viimeistään viidellä tonnilla olisi eeehkä kannattanut ostaa 10000€:n laite. Anteeksi vain, mutta ei se myyjä tässä tainnut tyhmä olla.
Ridin´ with the Horst.
spacemonkeyevolution
23.03.2007 15:49:16
My two cents...

Ihan OT:na, mitä tällä tarkoitetaan? Yleistyvässä määrin on eri keskustelupalstoilla tullut vastaan.
Don't worry, be heavy
Dunga
23.03.2007 15:50:30 (muokattu 23.03.2007 15:51:00)
Ihan OT:na, mitä tällä tarkoitetaan? Yleistyvässä määrin on eri keskustelupalstoilla tullut vastaan.

http://www.everything2.com/index.pl?node_id=49033

e. kerkesin näköjään editoimaan ylempää tekstiäni, sorry OT.
Ridin´ with the Horst.
Kyrie Eleison
23.03.2007 16:46:33 (muokattu 24.03.2007 21:18:49)
Mielestäni tämä oli vallan hyvä tarjous ja hyvä kaupankäyntialoite myyjältä. Ei varmasti olisi vaikeaa ottaa muiden kauppiaden/kauppojen hinnoista selvää ja tulla hakemaan laite halvemmalla. Ja viimeistään viidellä tonnilla olisi eeehkä kannattanut ostaa 10000€:n laite. Anteeksi vain, mutta ei se myyjä tässä tainnut tyhmä olla.

Mmh, niin ehkä, mutta hinta oli tuolloin ovh ja niitä sai todella halvemmallakin. Asenne tuossa otti enemmän, kuin sen tulos. Meille nyt haluttiin myydä väkisin ikkunalla ties kuinka kauan lojunut laite ja siksi roimat hinnanpudotuksetkin. Sitä paitsi olen sitä mieltä, että jos menen liikkeeseen jotakin katselemaan, niin minun pitää saada kysyä sen hintaa ilman, että minun pitää heti ryhtyä kauppoja siitä tekemään. Siksi kai ne ovh;tkin ovat?!

Myyjää varmasti otti päähän enemmän se, että en ollut edes ostoaikeissa, vaan juuri vertailemassa niitä hintoja aluksi. Ja sen vuoksi; en itse ainakaan viitsisi juosta neljän kaupan väliä heittämässä, että "nyt se tarjosi viittä, paljos sä tarjoot" ja juosta takaisin toiseen kauppaan. Se lienee sitä kuluttajan "juoksuttamista" ja suoraan sanottuna; vi**ttuilua. Siksi jäi soitin sinne, minne sen kuuluikin jäädä.

Eikä sitä hintavertailua voi edes tehdäkään, jos heti joutuu tuollaiseen ruljanssiin. Aika epämieluisa kokemus ja sellaisena sen halusin esiin tuodakin - en tehdä itseäni typeräksi. Minusta siis tuo ei ole hyväksyttävää, vaikka mielelläni edullisesti ostakin. Pitkän linjan yrittäjänä sitä kyllä tietää jo asemansa sekä myyjänä, että asiakkaana, sitä minä vain =)

Edt; Liike taisi sijaita Yliopistonkadulla, jos en väärin muista, heti siinä Harjun alapuolella. Ainakin jonkun taidekaupan muistan siitä läheltä.

Edt; En nyt tarkoita tuolla, että myyjä olisi ollut ns "paska", kuten joku täällä ilmaisi, vaan loistavan tarjouksenhan hän teki. Pointti oli se, että asioita voisi tuoda paremmin ja selkeäsanaisemmin esiin. Asiakkaana en saanut sitä, mitä hain; seli ikkunalla näytekappaleena lojuneen soittimen ovh:ta - vaan sen sijaan tarjousskaban, millä hän tahtoi myydä minulle väkisin jotakin - minkä olisin ehkä muutenkin jo ostanut.
Kunhan kulutan aikaa..
koponen
23.03.2007 16:55:39 (muokattu 23.03.2007 16:56:09)
Tämä koko keskustelu on kyllä niin sketsiä että huh. Tuntuu siltä että ihan sama mitä tahansa myyjä tekeekin niin aina on paskaa palvelua. Sitten jossain liikkeissä julkeavat vielä tarjota puoleen hintaan juuri sitä tuotetta jota asiakas kysyi. Ei kyllä ole mitään rajaa myyjien röyhkeydellä.

Täytyy sanoa etten muista milloin olisin missään minkään alan liikkeessä saanut oikeasti huonoa palvelua. Kai se on sitten vähän asiakkastakin kiinni.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Tympee Huttunen
23.03.2007 16:56:01
^ Joo-o. Kyllä musta tuo myyjä oli harvinaisen hyvä, mutta kukin tavallaan.
Karipiirto
23.03.2007 17:00:47

Tämä koko keskustelu on kyllä niin sketsiä että huh. Tuntuu siltä että ihan sama mitä tahansa myyjä tekeekin niin aina on paskaa palvelua. Sitten jossain liikkeissä julkeavat vielä tarjota puoleen hintaan juuri sitä tuotetta jota asiakas kysyi. Ei kyllä ole mitään rajaa myyjien röyhkeydellä.

Täytyy sanoa etten muista milloin olisin missään minkään alan liikkeessä saanut oikeasti huonoa palvelua. Kai se on sitten vähän asiakkastakin kiinni.

Nii-in mutta silti kun asiakas kysyy sitä hintaa niin kyllä hänellä on silloin täysi oikeus se hinta kuulla ilman että heti sanotaan että "saat puoleen siitä millä se myydään vastapäisessä liikkeessä missä se on puolet siitä mitä se maksaisi hesan liikkeissä jotka on vähentäneet kaksisataakolmekymppiä valmistajan suositushinnasta.". Jos kysyn hintaa niin haluan kuulla sen enkä mitään venkoilua millä se yritetään tyrkyttää lähes väkisin. Ei muuta. Peace. ;-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
bfoc
23.03.2007 18:20:35
Aivan identtinen tilanne Hgin F:ssä floikallisesta Fenkusta puheen ollen: "Kitara menee pilalle."

Joo. Sehän voi olla että joku haluaa sen floikan kitaraan ilman että tarttis hommata mitään heavy-suunnikas -hässäkkää. Ja kyllähän nuo Maidenin hilpeät pojat sekä Mick Mars soittavat ihan kivasti floikallisilla Stratoilla (tosin eivät ole Meksikon pajalta). Niin ja Addiella on vielä se Rolandikin kiinni...

Mä yritin silloin selittää että se kielen ominaissoundi ei välttämättä ole mulle niin hirveen tärkeä kun on ihan kiinteätallaisia jo kotona. Tuolla olis ollut tarkoitus jynksyttää heviä isolla säröllä (piti laittaa siihen se Kirkin pleksivalmis EMG-setti kiinni), jolloin sen puhtaan sondin täydellisyys ei ole niin justiinsa IMO.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
koponen
23.03.2007 20:41:49 (muokattu 23.03.2007 20:43:46)
Nii-in mutta silti kun asiakas kysyy sitä hintaa niin kyllä hänellä on silloin täysi oikeus se hinta kuulla ilman että heti sanotaan että "saat puoleen siitä millä se myydään vastapäisessä liikkeessä..

Jos myyjä olisi sanonut että saat sen puoleen Thomannin hinnasta niin jo olisi ihan ilman summaa kuulematta hypitty yläpystyyn ja myyjä olisi ollut maailman ihanin ihminen. Nyt oli vaan paska asiakaspalvelija. :)

Ja muuten ennen kuin kauppa on syntynyt, niin asiakkaalla ei ole oikeutta yhtään mihinkään. ;)
Karipiirto
23.03.2007 20:45:20

Jos myyjä olisi sanonut että saat sen puoleen Thomannin hinnasta niin jo olisi ihan ilman summaa kuulematta hypitty yläpystyyn ja myyjä olisi ollut maailman ihanin ihminen. Nyt oli vaan paska asiakaspalvelija. :)

Edelleen kun kysytään niin olisi asiaankuuluvaa vastata kysymykseen mutta tässä tuli ja olisi tullut jos olisin tuossa tilanteessa ollut, että yritetään tyrkyttää väkisin tuotetta. Valitettavasti se nostaa monella karvat pystyyn että mitähän sekundaa se kauppaa kun noin paljon on valmis pudottamaan hintaa. Tällä on monelle väliä ja yli-innokas myyjä vetää ainakin minun kanssani yhtä varmasti vesiperän kuin v-mäinen hapannaama.
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
koponen
23.03.2007 21:23:59
Edelleen kun kysytään niin olisi asiaankuuluvaa vastata kysymykseen mutta tässä tuli ja olisi tullut jos olisin tuossa tilanteessa ollut, että yritetään tyrkyttää väkisin tuotetta. Valitettavasti se nostaa monella karvat pystyyn että mitähän sekundaa se kauppaa kun noin paljon on valmis pudottamaan hintaa. Tällä on monelle väliä ja yli-innokas myyjä vetää ainakin minun kanssani yhtä varmasti vesiperän kuin v-mäinen hapannaama.

No tässähän nimenomaan tarjottiin juuri sitä tuotetta mitä asiakas kysyi ja vielä puolet halvemmalla kuin naapurissa. Itse olisin ollut enemmän kuin tyytyväinen. Mutta enpä jaksa vängätä, jokainen ostelee tyylillään ja ihan sieltä mistä haluaa.
CanYouStayStill
05.04.2007 17:45:34

Sattui keran DLX Musiikissa.
Olin ostamassa puoliakustista sähkistä ja eksyin netissä sivuille missä oli mainos Ovationista ja oli hyvässä tarjouksessa.
Katsoin että tähän liike ketjuun mikä myy kuuluu tuo DLX joten seuraavana päivänä sinne katsomaan ja testaa.
Siellähän se keppi oli (oli viimeinen) ja nopean koe soiton jälkeen myyjää hihasta kiinni ja kysymään että miksi hintalapussa on about 50e kalliimpi hinta kuin nettisivulla?
Vastaus oli että se on tarjouksessa netistä ostettaessa.
Kysyin että onko noin tosiaan ja myyjä sanoi että näin se on ja tää hinta on täällä liikkessä.
Iskin skeban telineeseen ja sanoin että vartioi tota ajelen himaan Porvooseen ja meen nettiin ostamaan tän skeban ja tulen sitten takasin sen täältä hakemaan,menee ehkä noin reilu tunti jos reippaasti ajelen.
Hemmo katto mua hetken hiljaa silmiin ja sanoi että ei hitto tossa oo mitään järkee,mennään kassalle : )

Tää on muuten aikas hyvä.
blessed
05.04.2007 17:54:48

No tässähän nimenomaan tarjottiin juuri sitä tuotetta mitä asiakas kysyi ja vielä puolet halvemmalla kuin naapurissa. Itse olisin ollut enemmän kuin tyytyväinen. Mutta enpä jaksa vängätä, jokainen ostelee tyylillään ja ihan sieltä mistä haluaa.

No kyllä mulla ainakin ärsyttäis, jos myyjä alkais kiertelemääm hinnan kanssa. Fiksua olis merkata laitteeseen ainakin jokin ohjeellinen hinta, ja siitä voisi sitten neuvotella, jos tarpeen on. Tuommonen myydään halvemmalla kuin muut on vaan asiakkaan juoksutusta ja ajan hukkaamista. Rehellistä olis suoraan sanoa/laskea se hinta, kun sitä kysytään.
FensonGibder
11.04.2007 11:56:08
Joo. Sehän voi olla että joku haluaa sen floikan kitaraan ilman että tarttis hommata mitään heavy-suunnikas -hässäkkää. Ja kyllähän nuo Maidenin hilpeät pojat sekä Mick Mars soittavat ihan kivasti floikallisilla Stratoilla.

Jep. Tuskin myyjä olisi F. Zappallekaan kertonut, että: "Ootpa kuule soitellut 5 vuotta ihan väärillä vehkeillä, tässä olis tilalle Hank Marvin-signature."
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Lolli123
23.06.2007 17:30:41

Asiakas:Mitäs nää on?
Myyjä:Matti mitäs nää olikaan?
Omistaja:Öö.. Ne oli näitä kitaroita.
Myyjä: Niin joo.. Pitaroita
Fender Stratocaster
23.06.2007 20:43:14
Tapahtui eräässä liikkeessä, oli juuri tehnyt kaupat orangen tiny terrorista ja framuksen 1x12" kaapista, no roudattiin kamat autoon ja olin jo lähdössä kun muistin että tohon nuppiinhan pitäis tulla se laukku mukaan, no, menin takaisin liikkeeseen ja kysyin myyjältä sitä laukkua:
Minä: Eikös tuohon orangeen pitäisi tulla se laukku mukaan?
Myyjä: Nyt pistit pahan...
(minuutin hiljaisuus)
Myyjä: Lähdetäänpäs käymään tuolla varastossa..
No, laukku löytyi ja sain vielä piuhan nupin ja kaapin väliin kaupanpäällisiksi kun ei ollut myyjä heti muistanut tuota laukkua antaa mukaan...
Eihän tuossa nyt mitään varsinaisesti tyhmää ollut mutta huvitti kyllä kummasti.. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)