Aihe: Pod XT Livelle pääteastetta
1
SammyH
23.03.2007 12:02:52
Marshallin tunkkaisen keskiäänisyyden takia ajattelin hommata erillisen päätevahvistimen Podin ja kaapin väliin.

Kaapissa on 2 Goodmanssin 12" elementtiä. Kaappi itsessään soundaa kirkkaasti ja puhtaasti.

Mikähän pääte olisi hyvä? T.Amp olisi halpa, mutta en tiedä laadusta. Putkipäätteen haluaisin, mutta budjetti ei riitä ja keinokuormankin joutuisin kerrostalokäyttöön investoimaan.
JuSu
23.03.2007 12:15:49
Mikähän pääte olisi hyvä? T.Amp olisi halpa, mutta en tiedä laadusta. Putkipäätteen haluaisin, mutta budjetti ei riitä ja keinokuormankin joutuisin kerrostalokäyttöön investoimaan.

Rocktron Velocity 100 tai 120.

Mulla on tuollainen Velocity 120, ja toimi ihan mukavasti Podin kaverina. Mennyt aikamuoto siksi, että mulla ei hermo riitä Podin ruuvamiseen, joten se lähtee. Velocity sen sijaan on 'keeper', asiallinen trankkupääte on aina hyvä olla nurkissa, varsinkin kun varsinaisessa räkissä majailee putkipääte.

Meni jaaritteluksi, sorry...

Mä hankkisin kyllä ihan kitarapäätteen. Olen testaillut noita mallintavia etusia myös PA -päätteellä ja kitarakaapilla, jotenkin noissa kitarapäätteissä vaan on parempaa räyhää. Mun mielestä.

Parilla sadalla noita pikkuisempia Velocityja saa käytettynä, tosin voi joutua hetken kyttäämään.

Uutena hyvä ja näppärä vaihtoehto on Crate Powerblock.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
SammyH
23.03.2007 13:19:47
Tietenkin no... Marshallin päätettä olen käyttänyt koko ajan, jotta varmaan vaikuttaisi sekin aika oleellisesti, että vaihtaisin pelkän elementin johonkin toiseen, ehkäpä Celestionin v30 olisi kanssa käypä..
SammyH
23.03.2007 13:36:15
Uutena hyvä ja näppärä vaihtoehto on Crate Powerblock.

Oletko päässyt tuota testaamaan? On kuulemma aika hyvä hinta-laatu-suhteelta ja soundi on suhteellisen selkeä ja tanner tömisee..
JuSu
23.03.2007 13:38:43
Oletko päässyt tuota testaamaan?

En ole, valitan... Kun olin itse Podille päätettä hakemassa, sattui tuo Velocity kohdalle sopivasti.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
SammyH
24.03.2007 08:38:46
Itse kyselin tätä täällä taannoin, ja päädyin yleisövihjeen perusteella T-amppiin. Hommasin tuon MK-X -sarjan 450W mallin, ja täytyy sanoa että olen ollut todella tyytyväinen. Laite vaikuttaa jämäkältä ja tekee juuri sen mitä pitääkin. Tehoa tosin on reippaanlaisesti, volaa kun avaa sillattuna yli kolmanneksen niin meinaa rummut hävitä taustalle vaikka kuinka hakkaa.

Hinta ei olisi tietenkään ihan mahdoton tuossa T.ampissa, jotta melkein heräteostona sekin menisi. Miltä tuo kuulostaa, kun en pääse testaamaan missään? Onko Headroomia mitenkä paljon ja mitenkäs botne-osasto? Luulisi ainakin, että 450w pistää tantereen kyllä hienosti tömisemään, vaikka nyt kitaralla soitellaankin ;)
Ukko
24.03.2007 11:23:52

Muiden virityksistä en tiedä mutta itse sain ehdottomasti parhaat soundit kun järkkäsin eteen wahin, sen jälkeen PodXtLive, sen jälkeen graafinen eq ja siitä suoraan vanhan ja aika neutraalisävyisen transistori Peavyn päättäriin eli jättämällä etusen kokonaan väliin. Ja nimenomaan se eq herätti kummasti henkeä ääneen. Se mitä olen podia putkikoneiden kanssa käyttänyt, ei anna niin hyvää tulosta. Johtuisko siitä että putkikone tuo mukaan oman värinsä sotkien näin podin äänimaailman.
Metalrock
24.03.2007 12:20:40 (muokattu 25.03.2007 12:00:41)
Play Loud
Petrukki
24.03.2007 12:24:42 (muokattu 24.03.2007 12:25:11)
Hmm, olen itsekkin harkinnut tässä jonkunnäköistä Pod XT Live + päättäri-yhdistelmää, kun ei ole kovin hinnalla pilattu. Ei kellään olisi ääninäytettä, ihan mistä tahansa trankkupäättäristä (tai oikeastaan ihan minkä vaan päättärin) Podin kanssa?
jou
SammyH
24.03.2007 12:45:26
Muiden virityksistä en tiedä mutta itse sain ehdottomasti parhaat soundit kun järkkäsin eteen wahin, sen jälkeen PodXtLive, sen jälkeen graafinen eq ja siitä suoraan vanhan ja aika neutraalisävyisen transistori Peavyn päättäriin eli jättämällä etusen kokonaan väliin. Ja nimenomaan se eq herätti kummasti henkeä ääneen. Se mitä olen podia putkikoneiden kanssa käyttänyt, ei anna niin hyvää tulosta. Johtuisko siitä että putkikone tuo mukaan oman värinsä sotkien näin podin äänimaailman.

Itselläni oli viime vuonna tuo Craten 60w putkinuppi Laneyn 4x12 kaapin kanssa kotosalla. Podin välissä oli 2x31 taajuuskorjain. Piru, kun menin myymään tuon nuppikaapin ja eq:n pois, pelkkä kaapin vaihto ja keinokuorma olisi riittänyt. Soundit oli kyllä timanttiset, mutta putkikoneissa on aina se ongelma, että se "aukeaa" vasta kovaa luukuttaessa, mikä ei kerrostalossa ole mahdollista. Keinokuormallahan siitä olisi päässyt... Nyt tarvisi siis vähän toisenlaista systeemiä, kun tuo Marshallikin alkaa sapettamaan.
Werde
24.03.2007 14:51:40
Miltä tuo kuulostaa, kun en pääse testaamaan missään? Onko Headroomia mitenkä paljon ja mitenkäs botne-osasto? Luulisi ainakin, että 450w pistää tantereen kyllä hienosti tömisemään, vaikka nyt kitaralla soitellaankin ;)

Kuulostaa aivan törkeän hyvältä. Eilen oli mahdollisuus soitella VHT Pitbullin päätteen kautta VHT:n 4x12 kaappiin, ja se kuulosti vielä asteen trankkupäätettä paremmalta. Soundit ei kalpene minkään rinnalla, tuo on täysin kilpailukykyinen yhdistelmä high-end putkinuppien kanssa. Hevitouhuissa soundi syntyy hyvinkin pitkälti etuasteessa, joten päätteellä ei niin valtaisaa mekitystä varsinkaan tapposäröillä vedettäessä ole - kunhan vain koko taajuuskartta toistuu ilman suurempia lovia.
"lets just say they have a godly auroa around them. if jesus shreded he did it on one of these" - random guy@JCF about Soloist Archtop Pro
SammyH
24.03.2007 19:10:22
Kuulostaa aivan törkeän hyvältä. Eilen oli mahdollisuus soitella VHT Pitbullin päätteen kautta VHT:n 4x12 kaappiin, ja se kuulosti vielä asteen trankkupäätettä paremmalta. Soundit ei kalpene minkään rinnalla, tuo on täysin kilpailukykyinen yhdistelmä high-end putkinuppien kanssa. Hevitouhuissa soundi syntyy hyvinkin pitkälti etuasteessa, joten päätteellä ei niin valtaisaa mekitystä varsinkaan tapposäröillä vedettäessä ole - kunhan vain koko taajuuskartta toistuu ilman suurempia lovia.

Toisaalta niin, luulisin, että t.ampissa on aika suorat taajuusvasteet, ja eq:lla saa korjattua tarpeen vaatiessa. Onhan podissa oma eq ja se on kyllä pitkälle riittänyt. Saattaapi olla, että T.ampiin kallistun. Melkein joka T.ampissa on tuulettimet, pitääkö pahaa meteliä? Onko ollut teknisiä ongelmia kenelläkään hirveästi?
Werde
24.03.2007 19:23:06
Saattaapi olla, että T.ampiin kallistun. Melkein joka T.ampissa on tuulettimet, pitääkö pahaa meteliä? Onko ollut teknisiä ongelmia kenelläkään hirveästi?

Kyllä se pientä huminaa pitää, mutta siitähän ei tiedä soittaessa luonnollisesti mitään.
"lets just say they have a godly auroa around them. if jesus shreded he did it on one of these" - random guy@JCF about Soloist Archtop Pro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)