|
Basari-Jaska 23.03.2007 13:20:49 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/dw_satin_oil_14x05_snare.htm http://www.thomann.de/fi/mapex_14x55_tradition_maple_snare_2.htm Uutta virveliä olen ostamassa ja vaihtehdot ovat kutistuneet näiden kahden välille. Kenelläkään kokemuksia kyseisistä peleistä? Enemmän kallistun tällähetkellä Mapexiin,lähinnä hintansa puolesta,mutta Dw olis kuitenkin Dw.. Metallia tolla tulisin soittelemaan niin keikoilla kuin studiossakin.. Dw:tä ei ole mitään hajua, mutta tuo kyseinen BP löytyy. Olen ollut tosi tyytyväinen. Mainio perus virveli josta löytyy rangea ihan mukavasti. Sain DLX musicista joskus vuosi sitten alle neljälläsadalla, joten hinta-laatu suhde on ihan kohdallaan. "In a generation of swine, the one-eyed pig is king." HST, 1986 |
markkuliini 23.03.2007 13:36:51 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/dw_satin_oil_14x05_snare.htm http://www.thomann.de/fi/mapex_14x55_tradition_maple_snare_2.htm Uutta virveliä olen ostamassa ja vaihtehdot ovat kutistuneet näiden kahden välille. Kenelläkään kokemuksia kyseisistä peleistä? Enemmän kallistun tällähetkellä Mapexiin,lähinnä hintansa puolesta,mutta Dw olis kuitenkin Dw.. Metallia tolla tulisin soittelemaan niin keikoilla kuin studiossakin.. Eipä ole Mapexista sounditietoa. Oma Dw:n samankokoinen kuulostaa kyllä tosi hyvältä. Sellaisen huomion tuosta kultauksesta noissa vanteissa voisi laittaa, että ne tuppaavat kulumaan melko nopsaan sellaiseksi haaleaksi. Etenkin rummun sivuilta missä jalat usein hinkkaavat hieman rumpua vasten. Eli rumpu ei välttämättä näytä kauaa kovin uudelta tai hyvältä. |
Pieni rumpalipoika 23.03.2007 16:00:30 | |
---|
Tere, Mulla on ollu joskus tuollainen http://www.thomann.de/fi/mapex_14x55maple_snare_drum.htm. Tai tarkalleen ottaen vehje oli vanhempaa mallia ja hieman erinäköinen.En toki ole ihan saletti, onko se sama rumpu, mutta joka tapauksessa...se oli aivan törkeän hyvä snare. Noista kultauksista voi olla montaa mieltä, musta ne on mauttomia rumpujen lisäksi kelloissa, kitaroissa, kahvikupeissa jne. Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html |
Tindrum 23.03.2007 16:18:29 | |
---|
Noista Black Panthereista ei juuri huonoa sanaa kuule. Yhtä (muistaakseni messinkistä) olen päässyt virittelemään ja soittamaan lyhyesti, ja oli kyllä poikkeuksellisen nasta pönttö. Hyvä viimeistely - koneisto näytti aivan Yamahan P-tyypin koneistolta ja toimi oikein liukkaasti. Kaikin puolin jyhkeä ja hieno rumpu. Ja napakka saundi. Msokero kertokoon lissää. m©
Tiina Lymi on ihana. |
Basari-Jaska 23.03.2007 16:52:38 | |
---|
Eipä ole Mapexista sounditietoa. Oma Dw:n samankokoinen kuulostaa kyllä tosi hyvältä. Sellaisen huomion tuosta kultauksesta noissa vanteissa voisi laittaa, että ne tuppaavat kulumaan melko nopsaan sellaiseksi haaleaksi. Etenkin rummun sivuilta missä jalat usein hinkkaavat hieman rumpua vasten. Eli rumpu ei välttämättä näytä kauaa kovin uudelta tai hyvältä. Tarkoittanet Dw:n kultauksia? Ainakaan mapexissa ei ole n. vuoden aikana mitään kummoista haalistumista tapahtunut. En tosin ole suurennuslasin kanssa seuraillut. "In a generation of swine, the one-eyed pig is king." HST, 1986 |
fabarm 23.03.2007 18:53:09 | |
---|
DW:n viimeistelytasoisia/soundisia rumpuja saa halvemmalla. Itse valitsisin Black Pantherin, on saanut kehuja ulkomaisissa soitinlehdissä, itse en ole kyllä testannut, DW:a kylläkin. Mutta eikö "5,5 ole turhan matala metalliin....hevihommiin syvyydet alkaa "6,5 lähtien! Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. |
Legatus 23.03.2007 19:19:27 (muokattu 23.03.2007 19:19:44) | |
---|
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet. |
vapauskauppias 23.03.2007 20:23:48 | |
---|
Tarkoittanet Dw:n kultauksia? Ainakaan mapexissa ei ole n. vuoden aikana mitään kummoista haalistumista tapahtunut. En tosin ole suurennuslasin kanssa seuraillut. Kyllä kaikki kultaukset haalistuvat ajan myötä. Kuten Kumu-Pekka on asian hyvin ilmaissut, kromi vanhenee arvokkaasti. Tai ainakin arvokkaammin kuin nämä kullatut tai pulverimaalatut. |
Epämuusikko 23.03.2007 21:35:50 | |
---|
Black Panther on ihan ok, mutta ei ihan joka paikkaan sekään taivu. DW:tä suosittelen, ne on DW:n basareiden ja pedaaleiden ohella hyväksi havaitsemiani DW:n tuotteita. Älkääkä kysykö perusteluja. Koettu on jonkin verran kaikkea DW:hen liittyvää, ja sivusta seurattu... It's sounds good!
Bustard #1 |
Jupi57 23.03.2007 22:34:03 (muokattu 24.03.2007 08:28:19) | |
---|
Eipä ole Mapexista sounditietoa. Oma Dw:n samankokoinen kuulostaa kyllä tosi hyvältä. Juuri tuosta Mapexista ei ole kokemusta, mutta kokeilemani ovat olleet ok. Mainitunlaista DW:tä olen kokeillut ja man... Oikeasti herkkä virveli! |
Pieni rumpalipoika 23.03.2007 23:57:01 | |
---|
Kyllä kaikki kultaukset haalistuvat ajan myötä. Kuten Kumu-Pekka on asian hyvin ilmaissut, kromi vanhenee arvokkaasti. Tai ainakin arvokkaammin kuin nämä kullatut tai pulverimaalatut. Joo tota. Kullattavaan pintaan tulee riippuen kultauskertojen määrästä eri paksuinen kultakerros. Sitä voi periaatteessa verrata maalaukseen, eli jos siihen tulee iskuja, se kuluu. Eli se kulta lähtee siitä pinnasta veke. Varsinaista haalistumista sen sijaan ei kultaukseen tule, mutta esim. hiki ja ilman erilaiset epäpuhtaudet (oksidoituminen) tekee siitä pinnasta paskasemman. Asiaan auttaa pinnan puhdistaminen ja kiillottaminen erilaisilla vahoilla ja laikoilla. Se tietysti kuluttaa sitä kultausta ja ohentaa sen paksuutta, jolloin pohjamateriaali tulee enemmän esiin. Knoppi: käytännössä kaikki kulta- ja hopeakorut ovat kullattuja tai hopeoituja "puhtaalla" kullalla tai hopealla. Siten ne saadaan kiiltämään kunnolla. Se miksi taas "puhtaasta" kullasta tai hopeasta ei juurikaan tehdä mitään, johtuu siitä, että "puhdas" kulta tai hopea on niin pehmeää, etteivät ne kestä juuri mitään. Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html |
koera 24.03.2007 10:11:46 | |
---|
Tässä alkuvuodesta soitin yhden rumpunauhotussession Mapexin Black Pantherilla ja täytyy myöntää että oli kyllä ihan törkeen hyvän kuulonen virveli! Nyt voin käyttää tilaisuuden hyväksi ja harrastaa hieman promoamista ;) www.myspace.com/thedashband Tuolta voi kuulla tuloksia. Kolmessa ensimmäisessä biisissä on kyseinen Mapexi käytössä. |
markkuliini 24.03.2007 12:19:25 | |
---|
Tarkoittanet Dw:n kultauksia? Ainakaan mapexissa ei ole n. vuoden aikana mitään kummoista haalistumista tapahtunut. En tosin ole suurennuslasin kanssa seuraillut. Tarkoitan kaikkia kultauksia. Ei se siitä vielä vuodessa varmaan kulu, mutta viidessä tai kymmenessä kuluu. |
vitikka 24.03.2007 13:44:43 | |
---|
|
officer 24.03.2007 15:04:22 | |
---|
Osta tamburo. Sanon näin koska itse omistan sellaisen. Omat vehkeet on aina parhaat. |
Rockster 24.03.2007 16:05:34 | |
---|
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
markkuliini 24.03.2007 17:06:25 (muokattu 24.03.2007 17:07:36) | |
---|
Tuo kultausten kuluminen on ihan faktahommaa ja on suoraan verrannollinen soittimen käyttöön, ja se ei ilma sitä kultausta kuluta. :) Mitä enemmän kangasta tai ihoa tai mitä ikinä hinkkaa kultausta vasten, sitä nopeammin se kulahtaa, se kun on sen verran pehmeää metallia. Olen nähnyt paljonkin alle kymmenvuotiaita virveleitä joissa kultaus on ikävästi haalistunut sellaiseksi vaalean kellertäväksi. Ei näytä kovin hyvältä ainakaan minun silmiini. Joskaan ei uusikaan kultaus ole oikein mun juttu. Veikkaan että jos hankkisin virvelin kullatuilla lugeilla, niin kyllä sen kulumisen parissa-kolmessa vuodessa huomaisi roudauksen ja hinkkauksen jäljiltä. Omat soittohousunikin kuluvat juuri lugien kohdalta. Edit: Varsinkin virtysruuvit ja vanteet ovat ne eniten kuluva osa. |
Pieni rumpalipoika 25.03.2007 05:12:53 | |
---|
Mitä enemmän kangasta tai ihoa tai mitä ikinä hinkkaa kultausta vasten, sitä nopeammin se kulahtaa, se kun on sen verran pehmeää metallia. Jep. Ite kultasin vanhassa duunissani pullonkorkinavaajani parin kuukauden välein, ku se paksumpikin kultaus alko kulahtelemaan siinä ajassa pahemman kerran. Nyt kultaus kyseisessä avaajassa on kaunis kultainen muisto vain. Hoho. Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html |
Aleksi Gaiss 28.03.2007 11:26:37 | |
---|
|