Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keskustelua seitsemänkielisistä kitaroista.
1 2 3 4 562 63 64 65 66
DZN
22.03.2007 13:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo jonkin aikaa ajatellut, että pitäisi laittaa oma topicci seitsemänkielisille kitaroille. Tässä jotain kokemuksia kamoista, joita olen käyttänyt, kokeillut tai omistanut. Kaikki ovat tervetulleita laajentamaan listaa!
 
Kitarat:
 
Ibanezeja on tullut kokeiltua muutama. Kaikki alkoi, kun sain kaverilta lainaksi UV7BK 97:n. Kitara oli hyvin tehty ja kaulaprofiili oli hyvinkin mukava. Universet ovat aina jämäkän tuntuisia ja se jem plugin paikka on aivan nerokas.
Ainoa asia, joka jäi kaivelemaan oli kaulaliitos, se oli sitä perinteistä mallia kulmikas.
 
Tässä välissä ehdin testailemaan RG7620:a, se ei tuntunut ollenkaan yhtä jämäkältä ja luotettavalta soittimelta, kun UV. 7620:ssa tuntui olevan myös ohuempi kaula, kun UV:ssa, profiili oli enemmän ohut U, kuin universestä tuttu matala C.
Kaverini 7421:ssa(sama kaula, kun 7620:ssa) oli vireongelmia kaulan elämisen johdosta. New7 mikit eivät kovin kaksiset olleet. Todella tummasoundiset.
 
Tämän jälkeen pääsin tutustumaan alkupään UV777PBK:n ja se oli oikein mainio peli, vuosimallia 1997. Kaulaprofiili muuttui näihin universeihin enemmän matalan U:n muotoiseksi. Kaula oli näissä vielä yksiosainen, ajan myötä ovat muuttuneet 3 osaisesta 5 osaisiksi. Sinällänsä hyviä ja varmoja keppejä, omaan makuuni liian koristeltuja. Soundi on ihan ok. Mikit ja hardware hyviä. Tässä oli vielä Lo Pro Edge, josta pidän enemmän, kun uudesta Edge Prosta. AANJ:stä suuri bonuspiste
 
Tämän jälkeen seiskailu lähti käsistä, kotiin ilmestyi K7. Ensivaikutelma oli hyvin positiivinen, kitarassa oli todella voimakas ja kauniisti soiva akustinen soundi. Ajattelin, ettei mättökitara saa näin hyvin soida. Tällä taittuu kaikki jazzista turskaheviin. Tonepotikan puuttuminen ei haitannut minua yhtään, päin vaistoin.
Mikit ovat tässä aika kaksipiippuinen juttu, Paf7 ovat erinomaisen selkeät, lämpimät, luonnollisen kuuloiset mutta hieman ponnettomat. Tämähän ei haittaa, jos vahvarista irtoaa mukavasti gainia. Kaulaprofiili on tismalleen sama, kun universessä, nauhakoko ja kaikki. Laatu on samaa tasoa universen kanssa. Mahonkikoppa tuo soundiin sitä syvyyttä, jota jäin kaipaamaan UV777PBK:sta. Erinomainen kitara kaiken kaikkiaan.
 
Seuraavaksi kotiin ilmestyi Japaninihme J-custom JCRG7-1. Specsit olivat lupaavat, Hondurasmahonkia, Brazilian ruusupuuta ja käsin tehty. Kitara olikin valtavan hyvä. Soundi oli hyvin ilmava ja "suuri". Kaula oli hitusen K7:aa ja UV777PBK:ta ohuempi, silti hieman RG7620:a paksumpi. J-custom oli sitten viimeisen päälle tehty, jopa AANJ oli pyöristetympi, kun muissa kitaroissa. Loppuviimein K7 istui omaan käteen paremmin ja soundasi omaan korvaan mehevämmältä, kun J-custom, joten se sai lähteä.
 
Seuraavaksi odottelen saapuvaksi UV7BK:ta vuodelta 92. Nostalgia ja vanhan kaulaprofiilin kaipuu iski.
 
Schecter
 
Olen yhdellä Schecter C-7 Hellraiserilla soittanut ja ihan mukiin menevä keppi se oli, Kaula oli paljon Ibanezejä paksumpi, Skaala oli tuuman pidempi ja se tuntui omissa käsissä. Ihan ok, ei herättänyt tunteita puolesta tai vastaan.
 
Caparison
 
Caparison Dellinger7 on viimeisin hankintani. Tämä oli aika erilainen soitin verrattuna Ibanezeihin. Kaula on tässä järkyttävän kokoinen Ibaneziin tottuneelle, se on sekä leveämpi, että paksumpi. Non Recessed OFR7:n takia kaulassa on kulmaa "taakse" päin. Kitarassa on myös mahonki body ja soundi on kerta kaikkiaan taivallinen. Tämä pesi K7:n tuntumassa ja soundissa heti. Työn jälki oli vähintäänkin samaa tasoa, kun J-customissa, yhtään huolimattomuusvirhettä en ole löytänyt. Kaikki on niin kuin pitääkin. Vähän aikaa meni totuttelemisessa mutta nyt tuo tuntuu erittäin luontevalta.
 
Mikeistä:
 
Mikkeinä mulla on ollut Blaze II, Evolution 7, D sonic 7 ja Paf 7. Ensi viikolla pitäisi päästä tyyppaamaan Lundgren M7:aa,
 
Blaze II on käytännössä sama mikkin, kun Steves Special ja sen kuulee, molemmissa on samanlainen keskiäänipiikki. Hyvä ja erotteleva mikki.
 
Evo7 on erotteleva ja hieman kylmempi mikki. Ulostuloa on paljon ja mikki laulaa erittäin nätisti, varsinkin leadit ovat hyvät(ihme..), rytminmäiskintään ei ihan täydellinen, jotenkin kolho tässä. Ihan ok mikki jopa mahonkiin.
 
Paf7 on erittäin hyvä, jos ulostulon kanssa pystyy elämään niin mikä ettei.
 
D sonic 7 odottelin 5 kuukautta, oli kuulemma vähän toimitusvaikeuksia. No mikki tuli ja se laitettiin suoraan J-customiin kiinni. Hyvin luonnollinnen soudi, tarpeeksi ulostuloa mutta hyvin häiriöaltis. Muistuttaa aika paljon Duncaneita.
 
Toivottavasti tästä oli iloa teille. Kirjoitelkaa omia fiiliksiä myös jos jaksatte!
 
Aka. Dino and 6077dino
maggot
22.03.2007 14:36:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti tästä oli iloa teille. Kirjoitelkaa omia fiiliksiä myös jos jaksatte!
 
Olihan siitä. = ) Itse olen omistanut 1½ kuukautta RG1527RB mallisen seiskan. Täytyy sanoa etten voisi olla tyytyväisempi tuohon kitaraan. Niitä kuuluisia hyviä ostoksia. Kaula on mukava soittaa, ohut ja sopii mulle todella hyvin, edge pro pitää vireen, työnjälki on loistavaa ja muutenkin kitara on hemmetin siisti, IMO, ei valittamista siis. Täytyy sanoa että en ymmärrä miksi en seiskaa aikaisemmin ole hommanut koska tykkään soitella noita B/A vireestä meneviä juttuja, aivan eri asia soittaa seiskalla noita kuin kuusikielisellä joka on pudotettu B:hen tai A:han. Pelkäsin hieman ennen lopullista ostopäätöstä että mitenhän osaan tuolla soittaa kun kuusikielisillä on menty tähän saakka mutta pelko hävisi samantien kun kitaran sain syliin ja rupesin sillä soittelemaan, olin myyty. Mikkejä odottelen nyt saapuvaksi Suomeen, Dimarzio Evolution7 tulee tallaan ja kaulaan Dimarzio Blaze II, väriltään valkoiset.
 
Aivan varmasti tulen jossain välissä ostamaan toisen seiskan, Ibanezin tietenkin mutta minkä mallin sitä en osaa sanoa. Ehkäpä RG1527, RG7620, RG7420 tai sitten nämä XL mallit, RG1077XL tai RG2077XL.
 
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
-K-
22.03.2007 15:05:54 (muokattu 22.03.2007 15:06:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez RG1077XL
 
27" on itselleni aivan lempparijuttu. B kieli oikeasti soi ja säätövara riittää. Hardware ja viimeistely todella hyvää, ainoa ihmetys on että mitä varten kaulan ja bodyn koristeet ovat valkoisen eriä sävyä, en nyt muista kumpi oli enemmän kerman värinen. Väri on turhan "automaali" omaan makuun mutta eipä tuolla 27":lla scalella ole niin vaihtoehtoja.
 
Alkuperäiset custom blazet eivät itselle oikeen toimineet, olivat vähän keskiäänivammaisia. Ensin oli air norton/ tone zone yhdistelmä ja nykyään air norton / evolution. Enemmän outputtia sain mutta kyllä semmoien tietty tiukkuus taas katosia, kuulostaa riffittelyssä jotenkin harvemmalta.
 
Ibanez RG7420
 
Ensimmäinen seiskani, elämää nähnyt kapine mutta ei mitään tarvetta myydä pois. Pahamaineinen lo trs 7 talla, en kampea joten toimii. MIJ ja tosiaan kaula on sama kuin RG7620:ssa jos joku ei ole kurkannut. Akustinen sointi yllärihyvä ja kaulassa oleva vaahtera näyttää todella hyvältä, jopa hieman loimuaa.
 
Selvä on etten enää tule siirtymään takaisin 25.5" scalen keppeihin vaikka universet todella mukavilta tuntuvatkin. Hetken aikaa omistin LTD:n SC607B:een ja en siihen oikeen päässyt sisälle. Kiinteä talla ja hervottoman kokoiset mikit eivät olleet ihan nanna ibaan tottuneelle. Yleinen viimeistelykään ei oikein kohdannut OVH hintaa. Myös schecterin hellraiserit on kokeiltu muttei oikeen vakuuttanut. Hienot inlayt mutta rumassa otelautapuussa, hienot kannet mutta siihen jääkin. Not my cup of tea.
 
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
LaXu
22.03.2007 15:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni oli Deanin kaksikaulainen EVO, jossa toinen kaula oli 6-kielinen ja toinen seiska, molemmat 24.75" skaalalla. Mielestäni seiskakieliset toimivat paremmin pidemmillä skaaloilla, jämäkämpi tatsi ja erottelevampi soundi.
 
Minua eivät seiskat ole loppupeleissä kiinnostaneet sen enempää. Itselläni ei ole mitään tarvetta päästä mihinkään mataliin murinoihin. 5-kieliset bassotkaan eivät ole mun juttu.
McNulty
22.03.2007 15:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez RG1077XL
 
27" on itselleni aivan lempparijuttu. B kieli oikeasti soi ja säätövara riittää. Hardware ja viimeistely todella hyvää, ainoa ihmetys on että mitä varten kaulan ja bodyn koristeet ovat valkoisen eriä sävyä, en nyt muista kumpi oli enemmän kerman värinen. Väri on turhan "automaali" omaan makuun mutta eipä tuolla 27":lla scalella ole niin vaihtoehtoja.

 
Tuossa olisi juuri se seiska jos minun pitäisi ostaa... tai tuon spekseillä. 27" skaala ja kelluva talla. En tiedä onko muita vastaavia, mutta tuo XL-malli on jäänyt elävästi mieleen.
 
Onko muita 27" + floyd?
 
http://terrornylund.blogspot.com/
Väinämöinen
22.03.2007 16:14:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ässä hihasta:
 
Harley Benton HBR7-450FR
 
Päällimmäinen peruste kitaran hankkimiselle oli kiinnostus kitaroiden modaamista kohtaan sekä parantaa perustuntemustani, mikä ei ennen tätä ollut kaksinen. Seitsemän kieltä siksi, että tällä kepillä olisi tarjota jotain, mitä Stratollani ei ole. Ostin tämän vähän käytettynä hintaan 125e (+ postikulut). Tässä on 25,5" skaala ja lisenssifloikka. Muut speksit: http://www.thomann.de/fi/harley_ben … _hbr7_450_frbk_7string_egitarre.htm
 
En ole saanut kitaraa pysymään vireessä tallan kelluessa. Luulen tämän johtuvan hintaluokkansa kelluvien tallojen laadusta, mutta toivon, että malttini on vain loppunut kesken tämän suhteen. Blokattuna 9V paristolla tämä pitää vireensä ihan pätevästi, minulle riittävän hyvin. Virehän on tietenkin GCGCFAD, luonnollisesti.
 
Kitarassa on halpiksen tuntua. Nauhatyö ei ole viimeisteltyä, nauhojen päät eivät ole tasaisia eivätkä ne kaikki soi puhtaasti kaikkialta. Sähköjen piuhat näyttävät kovin heppoisilta ja viimeistely on huonompaa näkyvien kohtien ulkopuolelta. Sitä vastoin piuhat kulkivat alun perin siististi ja asiallisesti kolossaan.
 
Huono kitara tämä ei ole, hintansa tai vähän enemmänkin väärti mielestäni. Keskimmäisten kielten akustinen soundi on mielestäni hyvä eivätkä ylä- ja alakieletkään luokattoman huonosti soi, hintansa mukaisesti enemmänkin. Olen vaihtanut tähän tallamikiksi DiMarzion Evolution7:n, joka on mielestäni osoittautunut hyväksi valinnaksi. Niin, ja tehnyt itse rälläkällä ja viilalla "pleksin" turkkilevystä (kuva omakuvassa) :).
 
Nykyään tämä hoitaa sävellyskitaran virkaa, Stratoa ja baritonia tulee käytettyä bändien kanssa. Yksi erityisen kova ralli tällä on tehty, hyvä sävellyskitara :).
 
Suosittelisinko kitaraa jollekulle? No kyllä, jos haluat ostaa halvan kitaran. Ei tämä kolmen tonnin pro-vehkeiden kanssa tietenkään kilpaile, mutta mielestäni hintansa, ehkä jopa enemmänkin väärti tämä on.
 
Harrikan lisäksi olen soittanut Schecterin C-7 HellRaiseria, joka tuntui kyllä melkoisen mainiolta kepiltä.
 
Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti.
-K-
22.03.2007 16:43:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa olisi juuri se seiska jos minun pitäisi ostaa... tai tuon spekseillä. 27" skaala ja kelluva talla. En tiedä onko muita vastaavia, mutta tuo XL-malli on jäänyt elävästi mieleen.
 
Onko muita 27" + floyd?

 
Tietty RG2077XL.. J-customeista en tiiä sitten, löytyykö vai ei.
 
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
Ze Kink
22.03.2007 17:02:11 (muokattu 22.03.2007 17:03:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez RG7421
 
Ensimmäinen seiskani. Aluksi oli tarkoitus ostaa RG7321, mutta sainkin tämän M.netin torin kautta. Kaula on melko ohut eikä ihan mieleeni, mutta kitara on muuten ihan jees, mitä nyt alkuperäinen kaulamikki on aika huono ja satula pitäisi vaihtaa. Kaulan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka onkin yhdestä palasta. Tässä on siis tallassa Evolution 7, joka toimii soittamassani musiikissa ihan hienosti. Kitara on aika kulunut joka puolelta, mutta se ei sinänsä haittaa, sillä ostin tämän seitsemään kieleen totuttelua varten, ja hintakin oli sopiva.
 
Muutenkin kitara on ihan jämäkän tuntuinen ja hyvä soittaa, vaikka kaipaisinkin vähän tukevampaa kaulaa sekä leveämpää satulaa. Seuraavaksi olisikin tarkoitus ostaa custom, jossa tulee olemaan tremolo (tod. näk. Hipshotin vintagetyylinen) ja 27" skaala.
 
Ai joo, ja vire on yleensä ihan BEADGBE, mutta parissa biisissä käytän ADADGBE ja dropped A -vireitä. Myös GCGCGCE -vireellä olen soitellut, mutta totesin ettei 25.5" skaala oikein riitä siihen.
 
33 | Ostan Ebow plussan, myy!
iso paha susi
22.03.2007 20:20:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää olevan Ibanezilla aika monopoli seitsemänkielisissä edelleen. Ja taitaa jatkua 8-kielisiinkin kohta. Maailma menee alaspäin, oha se varma. Itse kun en osaa kammella mitään hyödyllistä tehdä, niin tässä hieman jorinaa kiinteätallaisista malleista:
 
Ibanez RG 7621
 
Piti saada seiska koska oli tarvetta sille ohuemmalle (!) E-kielelle. Eli meikän tapauksessa se ohuin kieli on siis se extrabonus :D Tämä oli hyvä keppi mutta kun sittemmin soitin aikansa 6-kielistä baritonia ja hurahdin siihen soundiin niin oli pakko tietenkin päivittää seiskakin baritoniksi ja myydä tämä pois tieltä. Erittäin helpposoittoinen kitara. Luin jostain että oli jossain vaiheessa Ibanezin laadukkain kiinteätallainen 7-kielinen?
 
Fernandes Revolver 7 Baritone Limited
 
Toinen vaihtoehto tälle oli Schecterin Hellraiser tai LTD:n SC-607B lähes samoilla ominaisuuksillaan, mutta tämän Neck-thru rakenne ja mattamusta väri veivät voiton. On muuten hel-VETIN paksu kaula, mutta muuten aika mukava touchi. Kielet saa matalalle eikä rämise. Parasta on kun tällä murjaisee voimasoinnun niin se todellakin tuntuu rintakehässä asti. Skeba ns. "tositoimissa": http://www.youtube.com/watch?v=AkJ9TVGvMxQ
 
"Enks mä tiedä kuka mä oon?"
Umas
22.03.2007 21:45:20 (muokattu 22.03.2007 21:47:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hankin seiska gasiin J&D halvemman seiskan. Tremololla. http://www.musicstore.de/is-bin/INT … -000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
Hinta oli oikeastaan naurettava. Ainoana vikana tähän mennessä ollut hieman törröttävät nauhat, mutta eivät nekään siltä kämmentä repinyt. Vähän hiemista ja hyvät tuli. Viimeistely oli hyvä ja puu soi yllättävän hyvin. Eka yllätys tuli kliineistä joista pidin oikein paljon. Särön kanssa olikin toinen juttu. Omasta mielestäni kaula mikki ei oikein soi hyvin särön kanssa, mikin vaihto edessä, talla mikki taasen toimii vallan mainiosti.
Soundi vois olla erottelevampi, mutta kyllä tuolla soittelee moitteetta ja varmasti saa matalat mörinät.
Kitara on ehdottomasti tuon hinnan arvoinen ja enemmänkin. Vieläkun saisi jonkun ibanezin rinnalle niin voisi kokeilla vertailla. Mutta tuo ajoi asiansa ja tuli selväksi että seiska sopii mun soittoon todella hyvin.
 
Umas kuittaa.
 
edit. Tietysti satulaan piti lisätä lyijyä.
 
ballfish
22.03.2007 21:47:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on rakenteilla seitsemänkielinen keppi. Universe tyylinen.
 
Valmistyy syksyllä 2017. ;)
 
DZN
22.03.2007 22:21:56 (muokattu 22.03.2007 22:22:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on yksi harvinaisempi Ibanez seiska pidemmällä skaalalla:
http://www.jemsite.com/jcustom/jpn_jc_2001/lacsd/rg7csd2.html
 
Harvinainen muttei mitenkään mahdoton löytää.
 
Onko kenelläkään mitään kokemuksia ESP seiskoista?
Näistä?
http://www.espguitars.co.jp/oversea/original_gt/m2sl7.html
http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/f_std_s7.html
Ja baritoni 7
http://www.espguitars.co.jp/oversea/original_gt/vpbari7_bk.html
 
Aka. Dino and 6077dino
merirosvokissa
22.03.2007 23:24:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haukkukaa Ibanez Rg7321:stä, olen ostamassa semmoista :|
 
a you is a winrar
sonata
22.03.2007 23:32:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle valmistumassa soitinrakentajalta Icemanin muotoinen seiska...27" skaalalla tietty ;) Tallamikiksi Dimarizion D-sonic ja kaulaan Dimarzion Blaze singlecoil...
 
moro
-K-
22.03.2007 23:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haukkukaa Ibanez Rg7321:stä, olen ostamassa semmoista :|
 
Mukavan tuntuinen peli, mikit aika kuraa. B kielen intonaatiovarasta on moni siinä naputtanut. Itse en ole omistanut.
 
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
oiva tumpeloinen
22.03.2007 23:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukavan tuntuinen peli, mikit aika kuraa. B kielen intonaatiovarasta on moni siinä naputtanut. Itse en ole omistanut.
 
Mulla ainakin riitti intonaatiovara, mutta se kieli ei kyllä alimmilta nauhoilta soinut kunnolla.
 
merirosvokissa
22.03.2007 23:49:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukavan tuntuinen peli, mikit aika kuraa. B kielen intonaatiovarasta on moni siinä naputtanut. Itse en ole omistanut.
 
Missä mikit epäonnistuvat?
 
a you is a winrar
oiva tumpeloinen
22.03.2007 23:50:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä mikit epäonnistuvat?
 
Ne on sellaista perus Ibanez kamaa. Ei voi sanoa, että huonot, mutta ei voi sanoa, että hyvätkään.
 
-K-
22.03.2007 23:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne on sellaista perus Ibanez kamaa. Ei voi sanoa, että huonot, mutta ei voi sanoa, että hyvätkään.
 
Niin, jossei paremmasta tiedä niin on helppo olla tyytyväinen. Joskus kannattaakin olla.
 
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
oiva tumpeloinen
22.03.2007 23:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt mitenkään liity aiheeseen, mutta mun on ihan pakko laittaa vielä jokaisen näkyville pieni taidonnäyte äidinkielen hallinnasta:
 
perus Ibanez kamaa.
 
Parasta tässä tietenkin se, että se on allekirjoittaneen näppikseltä, eikä sitä voi editoida, kun sitä on jo muutkin lainannut. =)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 562 63 64 65 66

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «